Hierna zit Amsterdam weer voor 30 jaar met een metro-trauma. Ik blijf er bij dat deze lijn nodig is, alleen al om CS te ontlasten, bij Zuid is nog genoeg ruimte om dat op te vangen, CS zit op de grens van zn capaciteit en valt niet meer uit te breiden.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef schatje het volgende:
Een uitgebreid metronetwerk zal er wel niet komen.
Het Hollandse tunnelbouwen staat voor niets, een kniesoor die op paar verzakte panden let.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:45 schreef Basp1 het volgende:
Zou het niet veel geodkoper geweest zijn als ze eerst alles lang het traject versterkt hadden door al van te voren palen te slaan voor die panden.
Helemaal met je eens. Grote projecten zijn duidelijk niet in goede handen bij de overheid. Maar een oplossing daarvoor? Ik zou het niet weten.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.
In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!
Prutsers....
Je haalt de termen "relativeren" en "dom trollen" weer eens doorelkaar.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:04 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ik relativeer wat, de prutsers zitten in A'dam.
Ohwja, het Rijksmuseum; toeristentrekker numero 1.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.
In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!
Prutsers....
Eerste wat de chinezen zouden doen is die panden slopen voor een fatsoenlijk bouwterrein. Vervolgens zou er een 24/7 niets ontziend bouwbedrijf worden opgestart. Dus niet 10 keer naar de rechter om te bevechten dat je een paar weken van 7 tot 11 moet werken.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:52 schreef HeatWave het volgende:
MIsschien moeten ze hier eens dat team uit Peking halen dat in 3 dagen en een beetje een heel Olympisch complex uit de grond heeft weten te rammen.
In dit oh zo beschaafde land gaat er werkelijk niets meer goed op bouwgebeid. Rijksmuseum zou 3 jaar duren, duurt 10 jaar. de NZ-Lijn, 2015 mogen we instappen, als we mazzel hebben. Man ik had er al in moeten zitten!
Prutsers....
Heb je een diepe band met die stad? Dan zou dit soort gepruts toch diep ingrijpen op het vertrouwen in het bestuur daar.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je haalt de termen "relativeren" en "dom trollen" weer eens doorelkaar.
Whahaha, als je van gisteren bent misschienquote:Op donderdag 11 september 2008 09:40 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Heb je een diepe band met die stad? Dan zou dit soort gepruts toch diep ingrijpen op het vertrouwen in het bestuur daar.
Er heeft al vanalles gezeten daar en misschien maakt de rest van Nederland zich wel zorgen om die stad.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Whahaha, als je van gisteren bent misschien
Maar voor anderen is het oud nieuws.
Niet nodig. We redden ons prima.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:44 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Er heeft al vanalles gezeten daar en misschien maakt de rest van Nederland zich wel zorgen om die stad.
Met pijn aan mijn hart moet ik je helaas op de parkeergarage onder het Museumplein wijzen.quote:Op donderdag 11 september 2008 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, rotterdam is mbt grondgesteldheid wel redelijk vergelijkbaar en daar werden aan de lopende band trein en metro tunnels aangelegd zonder verzakkingen. Goed.... Light rail verliep wat minder soepel, maar dat kwam gewoon door die hagenezen
Ach, één blunderput op alle andere bouw- en graaf-werkzaamheden valt toch nog mee?quote:Op donderdag 11 september 2008 10:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Met pijn aan mijn hart moet ik je helaas op de parkeergarage onder het Museumplein wijzen.
Nu ja, af en toe valt er nog een kraan om, maar gezien de hoeveelheid bouwwerkzaamheden zijn het inderdaad peanuts. Misschien moet de metrolijn naar Nesselande wel doorgetrokken worden naar Amsterdam, ligt met gemak toch al tot Gouda.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ach, één blunderput op alle andere bouw- en graaf-werkzaamheden valt toch nog mee?
quote:Bewoners Vijzelgracht maanden weg.
` Het gaat nog maanden duren voor de
bewoners van de zes panden die gisteren
zijn verzakt aan de Vijzelgracht in
Amsterdam,naar hun huis terugkunnen.De
woningen zijn ernstiger beschadigd dan
in juni toen er ook panden verzakten.
Volgens burgemeester Cohen zijn de
problemen bij de aanleg van de nieuwe
Noord-Zuid-metrolijn zo groot dat de
geloofwaardigheid van het project onder
druk staat.
Vanochtend werd besloten de aanleg van
de lijn stil te leggen tot de oorzaak
van de nieuwe verzakking duidelijk is.
De bouw lag na de problemen in juni ook
al maanden stil,en was net weer hervat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |