abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58107180
Beste,

Ik ben op dit moment niet in het bezig van een geldig rijbewijs. Ik heb nu 35 rijlessen gehad. Volgens die instructeur ben ik klaar om op praktijkexamen te gaan, maar echter kan dit pas eind Mei omdat er 'geen plek' meer was.

Nu zitten we met het volgende..

Ik woon in Twente, en mijn vriendin krijg over een week een operatie in Einhoven, zelf is ze niet in staat om terug te rijden. Zelf rij ik soms een heel klein stukje met haar auto, en dat gaat goed.

Ik heb nu ook nog maar 2 rijlessen, en die wil ik bewaren vlak voor het praktijk examen, dit in overleg met de rijinstructeur, omdat hij vindt dat ik geen lessen meer nodig heb, alles wat ik moet kunnen kan ik.

De andere optie is om met de trein en de bus te gaan, maar dat zien we alle 2 helemaal niet zitten. Ik weet dat ik een boete van ¤ 190,- kan riskeren, maar is dit het enige?
  donderdag 17 april 2008 @ 11:09:40 #2
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_58107250
Nee, je kan ook iemand doodrijden en dan zit je jarenlang met de gevolgen. Net wat je er voor over hebt.
pi_58107271
Wat is er mis met de bus en trein dat je zulke stomme risico's gaat nemen? En die rijinstructeur kan zeggen wattie wil, als er problemen uit voortkomen ben jij de pineut.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:11:21 #4
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_58107297
Bovendien al zou er plaats zijn is het niet zeker dat je de eerste keer slaagt. En overmoedig is iets wat je als beginnend bestuurder beter niet kan zijn.

Ik zou iemand anders proberen te vinden die mee kan gaan, eentje met een rijbewijs.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:11:39 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_58107302
Je bent toch prima in staat om auto te rijden? Als je een beetje voorzichtig aan doet moet het best kunnen. Ik bedoel, hoe vaak wordt je nou gecontroleerd?

Edit: duh... natuurlijk niet doen! Muts...

[ Bericht 14% gewijzigd door _Flash_ op 17-04-2008 11:21:20 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_58107317
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:10 schreef fruityloop het volgende:
Wat is er mis met de bus en trein dat je zulke stomme risico's gaat nemen? En die rijinstructeur kan zeggen wattie wil, als er problemen uit voortkomen ben jij de pineut.
Wat je zegt klopt.

Ze krijgt een operatie, en dan is het niet fijn om met de bus en de trein te gaan. Zeker niet als je net een paar uur uit narcose bent.
pi_58107335
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:11 schreef _Flash_ het volgende:
Je bent toch prima in staat om auto te rijden? Als je een beetje voorzichtig aan doet moet het best kunnen. Ik bedoel, hoe vaak wordt je nou gecontroleerd?
Ja joh, moedig hem nog aan ook...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_58107361
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:12 schreef Kimyy het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt.

Ze krijgt een operatie, en dan is het niet fijn om met de bus en de trein te gaan. Zeker niet als je net een paar uur uit narcose bent.
Zoals hier boven al staat, regel dan iemand met rijbewijs, kan jij mooi achterin haar handje vasthouden...
pi_58107362
Ik snap het wel, maar zou het je toch afraden. Buiten de boete kun je ook nog door het CBR een maatregel opgelegd krijgen dat je een tijd lang geen rijexamen mag doen. Bovendien ben je niet verzekerd, dus als je een ongeluk krijgt ben je enorm hard het bokkie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_58107381
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:12 schreef Kimyy het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt.

Is er niemand anders die kan rijden?

Ook als iemand anders jóu aanrijdt en ze komen er achter dat je geen rijbewijs hebt ben je enorm de lul..
pi_58107386
Wat dacht je van gewoon niet doen?
Je bent niet verzekerd, als je brokken maakt (en dat is hierboven al gezegd) en er vallen slachtoffers dan ben je nog heel lang het haasje...en dan nog maar kijken of je überhaupt je rijbewijs krijgt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58107430
Opgesomd:
  • Je zit niet lekker ontspannen achter het stuur
  • Je bent onverzekerd
  • Het is strafbaar
  • Als er iets mis gaat achtervolgt het je jaren, zowel financieel als psychisch, wat als je zeg een moeder met kinderen de vangrail in rost bij een onoverzichtelijke invoeg actie van een vrachtwagen? Je hebt dan wel de feitelijke kennis om een voertuig te besturen, maar niet de rijervaring die je een autorijder maakt.
  • Er zijn alternatieven

Ik vraag me af waarom je er in godsnaam überhaupt aan denkt, en wat vinden haar ouders hier wel niet van????
  • Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
    pi_58107470
    Je zou het niet eens moeten willen...
    pi_58107485
    Het is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken. Weet niet waarom je nou de vraag stelt, terwijl iedereen (inclusief jezelf) wel weet dat rijden zonder rijbewijs niet verstandig is en bepaalde risico's met zich meebrengt.
    Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
    pi_58107585
    Sowieso, als je de moeite neemt om voor deze vraag een account te openen heb je ook wel genoeg kennis om de antwoorden op je vragen met google te vinden lijkt me.
    pi_58107671
    Zo aan de naam te zien is TS vrouw, en die kunnen na 35 lessen nog lang niet goed genoeg rijden om zelfstandig de weg op te kunnen.

hé, TS opent een reltopic, dan doe ik lekker mee ook
    pi_58107760
    190 Euro voor het plegen van een misdrijf? Ik denk dat de sanctie wel iets anders is dan een boete van 190 Euro. Ga gewoon met de trein. Je hebt geen rijbewijs, dus geen andere optie.
    The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
    pi_58107805
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 11:24 schreef fruityloop het volgende:
    Sowieso, als je de moeite neemt om voor deze vraag een account te openen heb je ook wel genoeg kennis om de antwoorden op je vragen met google te vinden lijkt me.
    Ik heb ook genoeg gevonden.

Ken wel mensen in mijn omgeving die een rijbewijs hebben (genoeg zelfs) maar deze kunnen niet zomaar even 2 daagjes vrij nemen omdat mijn vriendin geopereerd gaat worden.

Ps; Ik ben niet een 'hem' maar een 'haar'.
    pi_58107824
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 11:13 schreef Mikkie het volgende:
    Ik snap het wel, maar zou het je toch afraden. Buiten de boete kun je ook nog door het CBR een maatregel opgelegd krijgen dat je een tijd lang geen rijexamen mag doen. Bovendien ben je niet verzekerd, dus als je een ongeluk krijgt ben je enorm hard het bokkie.
    En toch moet het wel eens gebeuren, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand daadwerkelijk zijn hele leven moet betalen. Ik ben wel benieuwd naar praktijkvoorbeelden.
      donderdag 17 april 2008 @ 11:35:35 #20
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_58107855
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 11:33 schreef Kimyy het volgende:

[..]

Ken wel mensen in mijn omgeving die een rijbewijs hebben (genoeg zelfs) maar deze kunnen niet zomaar even 2 daagjes vrij nemen omdat mijn vriendin geopereerd gaat worden.

Heeft je vriendin geen ouders die haar heen en weer kunnen brengen?
    pi_58107931
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 11:35 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Heeft je vriendin geen ouders die haar heen en weer kunnen brengen?
    Haar moeder is overleden, en met haar vader heeft ze geen contact.
    pi_58108099
    Ik zou het niet doen. De risico`s wegen zwaarder dan de voordelen.
    pi_58108149
    quote:

Hoezo, twee dagen?
    Je gaat met de trein heen en je zorgt dat iemand je ophaalt, dat is toch geen 2 dagen?
    Trouwens als je met een taxi (treintaxi) naar de trein gebracht om terug te gaan kunnen jullie beide lekker zitten, kan je nog wat voor haar betekenen ook, in de auto moet je je aandacht op de weg houden en maar bidden dat er niks verkeerds gaat...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    pi_58108168
    quote:

[..]

Ik denk inderdaad dat collega's daar niet voor te porren zijn, maar waar zijn de ouders in dit verhaal? Wij kennen de familieverhoudingen uiteraard niet, maar ik ken zo geen ouders die een dochter zoiets laten doen. Maar als je genoeg gevonden hebt, wat volgens mij trouwens zwaarwegende negatieve redenen zijn, waarom post je hier dan nog?
    pi_58108183
    Verschrikkelijk dit... dat je er uberhaupt over nadenkt om het te gaan doen..
    Huh?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')