abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58401328
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:00 schreef nmrz het volgende:
Ik heb trouwens wel iets vaags, ik vind het geluid van de stofzuiger heerlijk ontspannend
Iemand anders zoiets vaags?
Ik word daar GEK van.
Wat voor mij ontspannend kan werken is met mijn hand over mijn stekeltjes haar op mijn hoofd gaan of met mijn vingers op mijn hoofd trommelen, wiebelen met tenen/voet(en). In de regen wandelen is ook ontspannend, omdat de regen veel geluiden dempt en dan hoor ik dus eigenlijk alleen maar de regen die op mijn hoofd valt en de extreem harde geluiden zoals een claxon b.v..

[ Bericht 2% gewijzigd door Juup© op 30-04-2008 22:53:32 ]
pi_58410206
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik word daar GEK van.
Wat voor mij ontspannend kan werken is met mijn hand over mijn stekeltjes haar op mijn hoofd gaan of met mijn vingers op mijn hoofd trommelen, wiebelen met tenen/voet(en). In de regen wandelen is ook ontspannend, omdat de regen veel geluiden dempt en dan hoor ik dus eigenlijk alleen maar de regen die op mijn hoofd valt en de extreem harde geluiden zoals een claxon b.v..
Hij wiebelt zelfs met zijn tenen als hij ligt te slapen
#geen
pi_58410481
Even weer een tvp. Ik scoor 36 met de AQ test. Ik heb die een tijd geleden ook eens gemaakt op een andere site, en daar had ik dacht ik 38.

Niet dat ik echt sociale problemen heb, maar ik denk dat ik mezelf goed heb aangeleerd 'normaal' te doen.

Ik merk trouwens dat ik erg wisselvallig kan zijn in mijn gedrag, zonder een duidelijke oorzaak. Vaak heeft het ook met mijn staat van vermoeidheid te maken. Als ik moeier ben gedraag ik me autistischer lijkt het. Als ik gefrustreerd raak van iets, dan ben ik erg geneigd om m'n verstand op nul te zetten en te razen en tieren in m'n eigen wereldje...hoewel ik het wel goed in de hand houd.... het escaleert eigenlijk nooit.

Ik herken veel van de Asperger symptonen in mezelf, maar niet alles in even grote mate, en het lijkt ook erg met vlagen te komen.

Normaal gesproken ben ik best verlegen bijvoorbeeld, maar er zijn momenten dat ik een zeer vlotte babbel heb. Terwijl ik tegen dezelfde personen een andere keer, of zelfs dezelfde avond nog, erg introvert kan doen.

Ook last van zeer veel piekeren over van alles en nog wat.

Vind het overigens nog niet de moeite om ermee naar een psych te gaan.
pi_58410499
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:43 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik word daar GEK van.
Ik doe vaak de rand van stoffen van bv kleding onder m'n nagels laten gaan, of tussen m'n vingers of tenen (in bed)...

Weet niet waarom eigenlijk.... denk ook dat het ontspannend werkt voor mij.

Herkenbaar voor iemand?
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:33:37 #299
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58412687
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 03:40 schreef Faxie het volgende:
Even weer een tvp. Ik scoor 36 met de AQ test. Ik heb die een tijd geleden ook eens gemaakt op een andere site, en daar had ik dacht ik 38.

Niet dat ik echt sociale problemen heb, maar ik denk dat ik mezelf goed heb aangeleerd 'normaal' te doen.

Ik merk trouwens dat ik erg wisselvallig kan zijn in mijn gedrag, zonder een duidelijke oorzaak. Vaak heeft het ook met mijn staat van vermoeidheid te maken. Als ik moeier ben gedraag ik me autistischer lijkt het. Als ik gefrustreerd raak van iets, dan ben ik erg geneigd om m'n verstand op nul te zetten en te razen en tieren in m'n eigen wereldje...hoewel ik het wel goed in de hand houd.... het escaleert eigenlijk nooit.

Ik herken veel van de Asperger symptonen in mezelf, maar niet alles in even grote mate, en het lijkt ook erg met vlagen te komen.

Normaal gesproken ben ik best verlegen bijvoorbeeld, maar er zijn momenten dat ik een zeer vlotte babbel heb. Terwijl ik tegen dezelfde personen een andere keer, of zelfs dezelfde avond nog, erg introvert kan doen.

Ook last van zeer veel piekeren over van alles en nog wat.

Vind het overigens nog niet de moeite om ermee naar een psych te gaan.
Denk dat d'r veel mensen zijn die zich (vrij goed) in de omschrijving Asperger kunnen vinden persoonlijk. Zolang je er verder geen last van hebt, is alles goed, toch?

M.
Hallon!
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:41:21 #300
177652 tijnbrein
habbekrats
pi_58412810
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:47 schreef nmrz het volgende:
knip

Hebben meer PDD-NOS'ers dit?
Wel contact kunnen maken, maar niet onderhouden, en bijna geen interesses hebben.

Ik moet nog getest worden maar zelf vermoed ik dat ik Asperger of PDD-NOS heb.
Maar wat jij zegt dat herken ik ook bij mijzelf. Ik vind sommige dingen wel leuk maar alleen heel oppervlakkig. En contact maken en onderhouden daar heb ik ook moeite mee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58412832
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Denk dat d'r veel mensen zijn die zich (vrij goed) in de omschrijving Asperger kunnen vinden persoonlijk. Zolang je er verder geen last van hebt, is alles goed, toch?

M.
Inderdaad ja Daarom doe ik er verder ook niets mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')