abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58107084
Echt iets voor de Postbank:

Top 10 vragen (11 vragen)

donderdag 17 april 2008 @ 11:07:43 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_58107215
quote:
Op donderdag 17 april 2008 01:05 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En hoogbegaafden? Is dat een ook een andere aanpak?
Ben ik ook wel benieuwd naar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 april 2008 @ 13:14:59 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58110266
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:52 schreef Logician het volgende:

[..]

Wat heb ik gewonnen?
pi_58110667
Vandaag is er iemand van het CIZ op bezoek geweest mbt een PGB voor mij. Wat een bitch was het, maar goed de indicatie is er.

Ben aan het denken om de PGB online te gaan beheren via ePGB.

Het is wel enorm krom geregeld allemaal. Ik heb hulp nodig voor de huishoudelijke administratie en die kan ik inhuren mbv het PGB, maar de administratie van het PGB dat moet ik zelf betalen. Beetje creatief gaan boekhouden dus.
pi_58110692
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

Hopelijk blijft het zo mooi. Zou mooi zijn als "lotgenoten" en mensen die interesse hebben in ASS hier hun vragen e.d. kunnen stellen, en dat daar dan door "ons users" antwoord op gegeven kan worden.
Ik heb een vraag. Ik heb de vraag al eerder gesteld in het vorige deel alleen toen heb ik geen antwoord gehad. Daarom stel ik de vraag nogmaals. Ik ga binnenkort getest worden of ik autisme heb of niet. Hoe gaan die testen in zijn werk?

Ik heb nog een andere vraag. Volgens mij is die ook al eens eerder gesteld. Maar ik weet niet of er toen een echt antwoord opgeven is. Hoe staan je als autist zijnde tegenover religie? Aangezien ik gevoels van andere niet of nauwelijks kan interperteren. Zie ik de bijbel als een sprookjesboek.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_58110779
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:32 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb een vraag. Ik heb de vraag al eerder gesteld in het vorige deel alleen toen heb ik geen antwoord gehad. Daarom stel ik de vraag nogmaals. Ik ga binnenkort getest worden of ik autisme heb of niet. Hoe gaan die testen in zijn werk?

Ik heb nog een andere vraag. Volgens mij is die ook al eens eerder gesteld. Maar ik weet niet of er toen een echt antwoord opgeven is. Hoe staan je als autist zijnde tegenover religie? Aangezien ik gevoels van andere niet of nauwelijks kan interperteren. Zie ik de bijbel als een sprookjesboek.
  • Vraag 1: Ik kreeg diverse testen verspreid over drie ochtenden. Ik kan veel testen wel gaan opschrijven, maar ze zijn bijna allemaal al voorbij gekomen in de afgelopen topics (en ik weet ze niet allemaal meer).

• Vraag 2: Ik heb niets met religie, ik geloof alleen in mezelf. Religie is voor mij iets waar ik totaal niets mee kan, omdat het niet tastbaar is.
  • pi_58111548
    Als mijn moeite met sociale interactie nu mijn enige probleem was. Dan is het maken van een aantal testen nog wel te doen. De testen die je moet maken zijn bedoeld om te bepalen wat je intelligentie is en hoe je bent op sociaal gebied enz enz.
    En als de diagnose er is kan ik daar mee wat gaan doen. Maar waarom hebben mijn ouders hier vroeger niks mee gedaan? Dat vraag ik mij ook af.

Alleen ik heb nog een ander probleem. Ik ben als kind mishandeld door mijn moeder die borderliner heeft. Later heeft dit nog voor meer problemen gezorgd. Ik en mijn moeder hadden heel vaak ruzie om niets. Ik ben nog steeds boos op mijn ouders om wat ze mij hebben aangedaan. Ik kan niet begrijpen dat ze dit hebben kunnen laten gebeuren. Ik wil antwoorden van mijn ouders. Alleen ik durf ze daarover nog geen vragen te stellen.

Kortom ik heb nog een lange weg te gaan. En het gaat niet makkelijk worden.
    14 SHADES OF GREY
    Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
      donderdag 17 april 2008 @ 15:00:15 #33
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_58112647
    Ik ben zelf lid van de PKN. Ik ben vrij veel bezig met mijn geloof en ik heb er eigenlijk ook niet echt moeite mee. Overigens heeft elke persoon, met of zonder PDD, wel eens moeite met geloof
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      donderdag 17 april 2008 @ 16:26:23 #34
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_58114597
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 14:07 schreef tijnbrein het volgende:
    Als mijn moeite met sociale interactie nu mijn enige probleem was. Dan is het maken van een aantal testen nog wel te doen. De testen die je moet maken zijn bedoeld om te bepalen wat je intelligentie is en hoe je bent op sociaal gebied enz enz.
    En als de diagnose er is kan ik daar mee wat gaan doen. Maar waarom hebben mijn ouders hier vroeger niks mee gedaan? Dat vraag ik mij ook af.

Alleen ik heb nog een ander probleem. Ik ben als kind mishandeld door mijn moeder die borderliner heeft. Later heeft dit nog voor meer problemen gezorgd. Ik en mijn moeder hadden heel vaak ruzie om niets. Ik ben nog steeds boos op mijn ouders om wat ze mij hebben aangedaan. Ik kan niet begrijpen dat ze dit hebben kunnen laten gebeuren. Ik wil antwoorden van mijn ouders. Alleen ik durf ze daarover nog geen vragen te stellen.

Ik zou wel eerst het trauma gedeelte aanpakken, kun je daarna alsnog aan de slag met de rest.
    Ik heb zelf een soortgelijke achtergrond; bij ons zit klassiek autisme in de familie en mijn jeugd was zogezegd bijzonder onfraai. Met die wetenschap heeft mijn psychiater mij eerst doorverwezen naar een trauma therapeut. Ik heb EMDR therapie gehad en bij is het goed aangeslagen. Pas daarna heb ik het weer aangedurfd voor verder onderzoek te gaan.
    Mede omdat mijn opvoeding, of beter gezegd, het gebrek eraan voor een zekere agressie zorgde was het stellen van een diagnose ook onmogelijk.
    Uiteindelijk zijn ze vorig jaar pas met een heldere diagnose gekomen. Maar ik zit dan ook pas sinds 1.5 jaar weer ok in mijn hoofd/vel.
    Lange weg hoor, en je moet vooral veel ZELF doen. Mijn persoonlijk advies zou in dit geval zeker zijn om eerst de zaken vwb je jeugd op orde te stellen en dan pas te beginnen met diagnostiek.
    Scheelt je denk ik een hoop mis-diagnoses en geleur langs GGZ-instellingen.
      donderdag 17 april 2008 @ 16:38:08 #35
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_58114863
    quote:
    Hoe staan je als autist zijnde tegenover religie? Aangezien ik gevoels van andere niet of nauwelijks kan interperteren. Zie ik de bijbel als een sprookjesboek.
    Ik geloof ook, en ik heb autisme. Ik ben pas, gaan geloven door evangelisatie, ik was toen 15 (En 16, toen ik mij liet dopen).
    Ik heb, altijd al gehad, dat ik ''in de war raakte'', door bijbelverhalen. En preken. Omdat ik zoveel letterlijk opvat. Soms word ik dan psychotisch. Ik lees dus alleen maar uit een kinderbijbel en, gedoseerd (kleine stukjes tegelijk).
    Gelukkig, woon ik nu in een christelijke instelling, waar ze me ook helpen, met mijn geloof. Voorbeeld: ik bad nooit.
    Ik wist nooit wat ik moest bidden bij het eten. Nu hebben ze mij een gebed geleerd en dat bid ik dan.

Dag!
    Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
    pi_58115591
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 14:07 schreef tijnbrein het volgende:

Dan ben je de 3e hier volgens mij ...

"hoi"
      donderdag 17 april 2008 @ 19:41:27 #37
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_58119209
    quote:

[..]

antwoord:
    Ik heb alleen maar de voorbereidende test gedaan, zit al 6-7 maanden te wachten op de rest (lang leve de wachtlijsten). De voorbereidende test is een neuropsychologisch onderzoek; ze kijken naar je verstandelijke vermogens, logisch denken, rekenen, taal, ruimtelijk inzicht etc. Verder korte- en langetermijngeheugen en aan de hand van die tests, het praten tijdens het testen en een paar losse gesprekken proberen ze een beeld van je te vormen.
    Bij mij kwam er niet direct een ASS-iets uit (kon ook wat anders zijn dachten ze), maar het autismecentrum van het riagg wil toch zelf vervolgonderzoek doen.
    quote:
    Als je autisme zou hebben ga je er waarschijnlijk wel anders mee om, maar of je wel/niet religieus bent staat er mijns inziens redelijk los van (heeft meer met je karakter en opvoeding te maken vermoed ik).
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      donderdag 17 april 2008 @ 19:43:24 #38
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_58119263
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 16:26 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik zou wel eerst het trauma gedeelte aanpakken, kun je daarna alsnog aan de slag met de rest.
    Ik heb zelf een soortgelijke achtergrond; bij ons zit klassiek autisme in de familie en mijn jeugd was zogezegd bijzonder onfraai. Met die wetenschap heeft mijn psychiater mij eerst doorverwezen naar een trauma therapeut. Ik heb EMDR therapie gehad en bij is het goed aangeslagen. Pas daarna heb ik het weer aangedurfd voor verder onderzoek te gaan.
    Mede omdat mijn opvoeding, of beter gezegd, het gebrek eraan voor een zekere agressie zorgde was het stellen van een diagnose ook onmogelijk.
    Uiteindelijk zijn ze vorig jaar pas met een heldere diagnose gekomen. Maar ik zit dan ook pas sinds 1.5 jaar weer ok in mijn hoofd/vel.
    Lange weg hoor, en je moet vooral veel ZELF doen. Mijn persoonlijk advies zou in dit geval zeker zijn om eerst de zaken vwb je jeugd op orde te stellen en dan pas te beginnen met diagnostiek.
    Scheelt je denk ik een hoop mis-diagnoses en geleur langs GGZ-instellingen.
    Maar, neem het wel mee, mocht je inderdaad autisme hebben kan dat van belang zijn bij het aanpakken van de rest.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      donderdag 17 april 2008 @ 21:08:04 #39
    120235 skippy22
    Potente kangoeroe
    pi_58121575
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 16:38 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Ik geloof ook, en ik heb autisme. Ik ben pas, gaan geloven door evangelisatie, ik was toen 15 (En 16, toen ik mij liet dopen).
    Ik heb, altijd al gehad, dat ik ''in de war raakte'', door bijbelverhalen. En preken. Omdat ik zoveel letterlijk opvat. Soms word ik dan psychotisch. Ik lees dus alleen maar uit een kinderbijbel en, gedoseerd (kleine stukjes tegelijk).
    Gelukkig, woon ik nu in een christelijke instelling, waar ze me ook helpen, met mijn geloof. Voorbeeld: ik bad nooit.
    Ik wist nooit wat ik moest bidden bij het eten. Nu hebben ze mij een gebed geleerd en dat bid ik dan.

Dag!
      donderdag 17 april 2008 @ 21:20:05 #40
    73004 Oxymoron
    zoekt rust en ruimte
    pi_58121879
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 21:08 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Waarom die emoticon?
    Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
    OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
    pi_58122505
    Hoi Oxy!

Goed dat je vraagt wat die emoticon betekent.

Bepaal je zelf welke verhalen je leest, of kijken je ouders of begeleiders eerst?
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_58123398
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 21:20 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Waarom die emoticon?
    Omdat die kangoeroe vaak wat te zeuren moet hebben is mijn indruk
      donderdag 17 april 2008 @ 22:19:27 #43
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_58123608
    quote:

[..]

Waarom die emoticon?
    als je een bericht van skippy22 ziet moet je die gewoon negeren.
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_58124431
    quote:

[..]

Waarom die emoticon?
    Skippy hoort eigenlijk in het zwakbegaafden-topic. En Re ik snap niet waarom we Skippy moeten negeren, terwijl je gister al zei dat hij zich op het randje gedroeg
      donderdag 17 april 2008 @ 22:59:02 #45
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_58124832
    Als je een persoonlijkheidsstoornis hebt en slechte dope gebruikt, is internet nooit een goed idee.
    Dat weet Skippy ook.
    Wat mij betreft gaat hij permanent met Fok! vakantie.
      donderdag 17 april 2008 @ 23:02:58 #46
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_58124939
    ontopic maar weer mensen
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_58125515
    Gezellig hier
    pi_58125966
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 23:23 schreef Logician het volgende:
    Gezellig hier
    pi_58125976
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 23:23 schreef Logician het volgende:
    Gezellig hier
    Ben jij zenuwachtig mbt de uitslag van de test?
    pi_58126106
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 23:43 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben jij zenuwachtig mbt de uitslag van de test?
    Ja... ik weet niet wat ik moet verwachten omdat je natuurlijk altijd nog veel dingen zou kunnen overzien die bij zo'n test dan naar boven kunnen komen, ben ook wel nieuwsgierig hoe ik het op de iq test heb gedaan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')