abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58127673
Juliette, gecondoleerd en bedankt voor je uitleg
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58130038
Drie dingen:

1. dat de gemeente weet had van de begrafenis wil niet zeggen dat de agent die heeft geschreven dat wist.
2. niet weten dat je ergens niet mag parkeren maakt e.e.a. niet verontschuldigbaar, tenzij je het niet KON weten.
3. waarom schrijft een journalist dat mensen vanwege de regen kozen om te parkeren zoals ze hebben gedaan (heeft hij dat nu echt van a tot z uit de duim gezogen), waarmee toch ernstig wordt gesuggereerd dat er gemakzucht in het spel was? Dat laatste is natuurlijk ook wel de opmaat voor de reacties en DUS kun je niet echt claimen dat het niet lezen van het artikel de boosdoener geweest moet zijn (alles daarvoor is ook erg irrelevant ter zake).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58130213
Ik zag deze reactie onder het bericht in Trouw:

Wat een anticlimax aan het slot: Nederland op zijn smalst. Bekeuringen voor begrafenisgasten. Zo gedenkt Nederland zijn verzetsmensen.Ik woonde de dienst bij. Het was noodweer, het stormde en hoosde en uit het hele land waren mensen gekomen om hun `Ruurd` de laatste eer te bewijzen. Over honderden meters stonden overal auto’s in de berm. Ik zag twee politieauto’s rondrijden en dacht: ze zullen toch geen bekeuringen uitdelen? Maar helaas. Regels zijn regels….. Waar hebben we dat meer gehoord. Wij verwachten dat de politieautoriteiten nu deze zaak terugdraaien en excuses aanbieden.

In de berm parkeren binnen de bebouwde kom. Ja, dat mag dus niet. En dat hoor je te weten.

Ik lees ook dat "overal auto's in de berm stonden". Dus heel veel verkeerd geparkeerde auto's? Toch slechts 20 bekeuringen? Misschien zijn alleen de ergste gevallen bekeurd... Gevallen waarbij zo geparkeerd was dat er gevaarlijke situaties ontstaan waren (niet gek als je in bermen gaat parkeren).

Het noodweer wordt bevestigd, dus de journalist heeft niet alleen maar een grote duim nodig gehad.

De verwachting dat de politie ook nog excuses aan gaat bieden omdat ze fout geparkeerde auto's heeft bekeurd vind ik lachwekkend.

En ik zie niet in wat het zijn van verzetsheld in dezen uitmaakt. Het gaat om de gasten en die waren toch geen verzetshelden? En dan nog...
pi_58130373
Ze zouden nog een extra boete moeten krijgen, omdat ze blijkbaar niet de verkeersregels kennen.

Ik vind het best wel triest dat je de gemeente gaat beschuldigen dat ze geld wilden terugverdienen door boetes te gaan uitdelen aan foutparkeerders.

Even voor de duidelijkheid; vinden mensen hier nu dat je gewoon regels mag overtreden als het om een begrafenis gaat? En welke regels precies; of gewoon allemaal? Wie bepaalt welke regels dat zouden zijn en onder welke voorwaarde?
pi_58130462
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:44 schreef Julliette het volgende:
...
Hijzelf hield zich altijd aan regels en wetten (soms baalde ik daarvan).
Baal er ook altijd zo van als mensen zich aan de regels houden inderdaad
quote:
Tenzij hij die regels als onrechtvaardig beschouwde.
Gelukkig zijn regels met betrekking tot niet in de berm parkeren binnen de bebouwdekom niet onrechtvaardig, zeker niet voor de omwonenden.
quote:
Maar over het algemeen zou hij het ermee eens zijn dat regels opgevolgd zouden moeten worden.
Dan hadden de bezoekers juist in de geest van de overledene moeten handelen.

Niet miepen, betalen en niet meer doen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58130533
Jonjes jonges, waar maken jullie je allemaal druk om....
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:13:07 #82
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_58130575
Hoeveel joden moet je in WO2 gered hebben om ervoor te zorgen dat iedereen op je begrafenis overal mag parkeren?
lege ton
pi_58130651
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:13 schreef nonzz het volgende:
Hoeveel joden moet je in WO2 gered hebben om ervoor te zorgen dat iedereen op je begrafenis overal mag parkeren?
Dit vind ik een stijlloze reactie, zeker aangezien er nabestaanden in dit draadje meedoen. Hou je fatsoen.
pi_58130654
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mensen willen hun auto altijd overal zo dichtbij mogelijk parkeren. Als je geen boete wil moet je niet te beroerd zijn om een stukje te lopen.
Relativeren is voor jou ook te moeilijk, lees de reactie van julliete stuk boven, lees het in de context en generaliseer niet
pi_58130690
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:11 schreef Julliette het volgende:
Zodra iets in de pers verschijnt krijg je reacties. Sommigen zul je leuk vinden, anderen niet. Heel prima dat je e.e.a. toe hebt willen lichten, maar iedereen heeft zijn recht op zijn mening.
pi_58130797
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:

uiteraad hadden ze ook afgezet kunnen worden en daarna de auto verderop geparkeerd wegzetten, maar enige coulance had de agent niet misstaan, meeste begraafplaatsen hebben meestal weinig parkeerplaatsen, wel voor kortstondige bezoeken, maar niet voor rouwstoeten. Heb dan op dat moment dan even respect voor de nabestaanden en wees niet zo strikt met de misschien wel te recht zijnde reden voor een boete.
Of je regelt dat de mensen die slecht ter been zijn dichtbij kunnen parkeren en de mensen die goed kunnen lopen doen dat ook. Ik ben niet anders gewend.

De reden om parkeren in de berm niet toe te laten is mede verkeersveiligheid.

En nogmaals: het feit dat het noodweer was speelde kennelijk een rol. Ik hoor niets over "kon niet anders, want slecht ter been".

En veel 60+ ers zijn minstens zo actief als de huidige playstation-generatie. Dat ook nog eens.
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:26:40 #87
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_58130867
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit vind ik een stijlloze reactie, zeker aangezien er nabestaanden in dit draadje meedoen. Hou je fatsoen.
Het is wel een stijlloze reactie, maar dit is wat een aantal mensen in dit topic bedoelen. Voor de rest inderdaad: Waar maken we ons druk om.
lege ton
pi_58130873
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:15 schreef morpheus_at_work het volgende:

Relativeren is voor jou ook te moeilijk, lees de reactie van julliete stuk boven, lees het in de context en generaliseer niet
Die geeft ook alleen maar een mening, die (uiteraard) gekleurd is. Er zijn twee bronnen die duidelijk aangeven dat het noodweer een rol speelde in de parkeerbeslissing van de foutparkeerders.
pi_58130913
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:26 schreef nonzz het volgende:
Het is wel een stijlloze reactie, maar dit is wat een aantal mensen in dit topic bedoelen.
Je kan ook gewoon aangeven dat het geen rol speelt, zonder het op deze manier te brengen. Echt, dan begrijpt ook iedereen wat je bedoelt.
pi_58131042
Het laatste berichtje wat mij betereft hierover, en nog even voor de duidelijkheid:
De meeste mensen moesten alsnog vaak een heel stuk lopen. Er was gewoonweg niet genoeg plaats voor zo'n grote opkomst. Daar hadden we ook niet op gerekend dat er zoveel mensen zouden komen.
En hou het verder een beetje waardig alsjeblieft.

Wat ons betreft had dat laatste stukje niet in de krant gehoeven, maar het was wel gebeurd.
Julliette
pi_58131045
Stap in de auto, rij naar Maarn en oordeel dan.
Ik ken Maarn en echt dit was easy scoren voor de politiemensen.

Belachelijk.

Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58131129
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Oblivion het volgende:

Gaat hier helemaal niet om begrafenis van een verzetsheld, maar een begrafenis met grote opkomst en geen plaats om auto's te parkeren.
En ook dat is iets waar je in NL rekening mee moet houden...
pi_58131149
quote:

Belachelijk.

, alle kleine gemeentes met begraafplaat kunnen een begravenis niet aan met meer dan 50 bezoekers, hierin is maarn inderdaad geen uitzondering.

omkeerd zou een trouwerij het zelfde opleveren, wil je trouwen in maarn , moet je vooral niet veel uitnodigingen sturen
pi_58131178
quote:

Belachelijk.

In de hoofdstraat heb ik ook altijd zoveel problemen een parkeerplek te vinden.
pi_58131189
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:23 schreef DS4 het volgende:

De reden om parkeren in de berm niet toe te laten is mede verkeersveiligheid.
Tuurlijk en daar veranderd een boete op dat moment alles aan!
Echt! Het is zo! Als je auto levensgevaarlijk geparkeerd staat, dan is het op te lossen met een boete!
Poef, weg gevaarlijke situatie...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58131307
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:41 schreef Oblivion het volgende:
Echt! Het is zo! Als je auto levensgevaarlijk geparkeerd staat, dan is het op te lossen met een boete!
Nee, dan wordt ie weggesleept. Als het geen direct gevaar oplevert, dan krijg je een boete. Gek he.

Net zoals rijden met 200+ km/h op een lege weg geen gevaar oplevert. Hoef ik ook geen boete te krijgen. (En anders zeg ik gewoon dat ik anders te laat kom op een begrafenis)
pi_58131328
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:41 schreef Oblivion het volgende:

O, dat is het. Nee, dan moeten we gewoon nooit meer boetes uitdelen. Moord gepleegd, geen straf. Daar wordt een dode niet meer levend van...

pi_58131336
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:11 schreef Julliette het volgende:
Je zit een ellenlang verhaal te schrijven over dat je misschien wel gepakt bent door de gemeente, omdat ze nog wat geld wilden verdienen en dan ga je ineens roepen waar we ons druk over maken?
pi_58131485
Feit is dat de oorlog al een tijdje is afgelopen, en het een zooitje wordt als elk sterfgeval een aanleiding is om de verkeers en parkeerregels niet van toepassing te verklaren. Een begrafenis is heel bijzonder voor de betrokkenen, maar niet voor de overheid, daarvoor gaan er simpelweg te vaak mensen dood. Die is simpelweg niet in staat daar rekening mee te houden.

Waarschijnlijk had die agent wel een oogje toegeknepen als hij zich had gerealiseerd wat de omstandigheden waren, maar ja, hij zal gedacht hebben dat het geen begrafenis was vanwege het tijdstip.

Als een begrafenis dan als zoiets uitzonderlijks wordt beoordeeld, waarom dan niet twee kanten op? Hoe haal je het in je hoofd om de laatste herinnering de pers in te slingeren als een conflict over 60 euro? Dat betaal je dan toch gewoon in stilte, omdat het niet belangrijk is in verhouding, en om de herinnering niet publiekelijk in het teken te laten staan van gezeik op de vierkante milimeter over het functioneren van de overheid? Dat is ook Nederland op zijn smalst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:21:58 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58132237
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:34 schreef Julliette het volgende:
Het laatste berichtje wat mij betereft hierover,
Nee! Niet weggaan! Je ontneemt internetzeikerds de kans om hun morele gelijk te halen!

Overigens vind ik het een prachtig verhaal hoe je vader je moeder heeft veroverd. Gecondoleerd, oprecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')