Ik heb het toevallig ook al vanaf mijn 15de. Misschien zelfs wel eerder.
De eerste paar keren had ik het namelijk niet door. De kapper trok een haar uit mijn kapsel en zei dat ik grijs werd. Ik natuurlijk lachen en hij liet mij de haar zien. Nog steeds denken natuurlijk dat het een grapje was.
Na een tijdje werd het ook door anderen tegen me gezegd en wist ik dat het toch waar was..

Binnen no time waren mijn zijkant half grijs. Bovenop valt het nog erg mee, maar je valt er wel mee op.
Op je 15de je haren verven is niet tof. Vooral niet als je moeder het verkeerd doet en de hele kant van je oren per ongeluk meeverft (onder het mom, dat wassen we er later wel af). Of goedkope verf koopt, zodat je haren er blauw van worden.

Nu heb je gelukkig goed spul om alleen de haren te verven die grijs zijn en wat bijna niet mis kan gaan. Of je moet het er veeel te lang in laten zitten. Op de verpakking staat vaak maximaal 5 minuten, maar ik laat het er meestal 10 minuten inzitten. Heb namelijk nogal dik haar.
Die van Schwarzkopf, daar ben ik niet zo blij mee. Just for men bevalt me een stuk beter.
Mensen zeggen vaak dat je je haren niet moet verven en dat het er tof uitziet. Je moet echter gewoon voor jez elf kiezen en doen wat je graag wilt. Of grijs haar behouden of niet. ik heb gekozen om het steeds te verven, omdat ik het heel irritant vond als mensen tegen je zeggen: "Durf het bijna niet te vragen, maar word je nou grijs?"
Bij mij is het niet echt doorgezet, ik ben nu op mijn 25ste niet veel grijzer dan op mijn 16de. Al kun je het zeker wel zien zitten.
Kan me zeker wel voorstellen dat het op die leeftijd erg irritant is. En erg zekerder word je er ook niet van. Het wil echter niet zeggen dat je binnen no time echt compleet grijs bent.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.