abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58085434
Hoi,

Volgend schooljaar gaat mijn vriend op uitwisseling voor school.
Een half jaar naar Portugal.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die dit hebben meegemaakt, wat voor afspraken er toen gemaakt zijn, hoeveel contact er was etc.

Alvast bedankt.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:11:32 #2
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_58085501
Denk dat dat per persoon/stel verschillend is.
Je moet gewoon grenzen stellen (mag ie met andere meiden wat doen? etc het blijft een kerel he )
En hoe vaak er wordt gesproken met elkaar.. tja dat moet gewoon goed voelen en geen verplichting zijn voor jou of hem
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  woensdag 16 april 2008 @ 12:12:38 #3
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_58085524
Die relatie loopt stuk, bereid je daar maar al op voor.
pi_58085586
Portugal ik ben daar 1 keer geweest en die wijven waren nat, boh boh boh.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:16:56 #5
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_58085614
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:15 schreef Za-giniipiggu het volgende:
Portugal is dan ook Europese Brazilië
  woensdag 16 april 2008 @ 12:18:13 #6
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58085639
Dáár heeft TS wat aan
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 16 april 2008 @ 12:20:11 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58085688
@ die reacties.

Gelukkig is Portugal niet zo ver weg, dus je kunt hem nog wel eens bezoeken en een half jaar is ook niet zo heel erg lang, gelukkig . Toch is het wel handig om afspraken te maken: Wat mag wel en wat mag niet? .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 16 april 2008 @ 12:24:42 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58085786
---> R&L

Het lijkt me dat als je in een goede relatie zit je geheel geen afspraken nodig hebt, of in welke richting wilde je afspraken maken dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58086052
Hij is daar toch druk met studeren en lol maken.
Tot nu toe had ik qua afspraken alleen gedacht over hoe vaak je contact gaat hebben.
Je zit daar toch ver weg met een druk leven waarbij je niet met elkaar kan sms'en en dus niet zoveel contact kan hebben als normaal..
Wilde graag ervaringen horen van mensen hoe zij het hebben gedaan en of dat allemaal goed ging.
Nu lijkt een half jaar niet zo heel lang, maar als ie echt weg is wordt het toch wat lastiger denk ik.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:38:27 #10
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_58086069
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:15 schreef Za-giniipiggu het volgende:
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_58086281
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:08 schreef skadhd het volgende:
Hoi,

Volgend schooljaar gaat mijn vriend op uitwisseling voor school.
Een half jaar naar Portugal.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die dit hebben meegemaakt, wat voor afspraken er toen gemaakt zijn, hoeveel contact er was etc.

Alvast bedankt.
Ik had zelf geen relatie in de tijd dat ik op Erasmus uitwisseling ging, maar ik heb wel een aantal relaties kapot zien gaan door de afstand en doordat de verleiding te groot werd en die hadden ook afspraken gemaakt met betrekking tot contact.

Maar het verschilt per persoon. Veel bleven hun vriend/vriendin gewoon trouw, maar er waren een paar gevallen ja
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58086372
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:48 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik had zelf geen relatie in de tijd dat ik op Erasmus uitwisseling ging, maar ik heb wel een aantal relaties kapot zien gaan door de afstand en doordat de verleiding te groot werd en die hadden ook afspraken gemaakt met betrekking tot contact.

Maar het verschilt per persoon. Veel bleven hun vriend/vriendin gewoon trouw, maar er waren een paar gevallen ja
De afstand ben ik meer bang voor dan verleiding. Ik ken mn vriend en hij kent geen verleiding al zouden ze een bord voor zn kop zetten met 'neuk haar! ze wil je!' Dus dat scheelt al een hele hoop.
Wat het voornamelijk is is dat hij zich wss verplicht gaat voelen om constant aan mij te denken.
Ik wil dat ie een leuke tijd daar heeft en vertrouw hem ook volledig.
Alleen moet ie de druk niet voelen...
Snappen jullie het nog?
  woensdag 16 april 2008 @ 12:53:22 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58086401
denk niet teveel na...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 16 april 2008 @ 12:57:30 #14
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_58086519
Als ie eenmaal daar is.. is ie je zo vergeten
Dus dat verplichte zal vast wel meevallen
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_58086554
Op internet aan anderen gaan vragen wat normaal is enzo, alsof er standaarden zijn waar je je aan moet houden.
Hoe oud is TS?
pi_58087304
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:51 schreef skadhd het volgende:

[..]

De afstand ben ik meer bang voor dan verleiding. Ik ken mn vriend en hij kent geen verleiding al zouden ze een bord voor zn kop zetten met 'neuk haar! ze wil je!' Dus dat scheelt al een hele hoop.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Andere sfeer lekker weer, mooie vrouwen. Ik zeg niet dat hij ontrouw is ik zeg wel dat de verleiding wel degelijk groot is.
Haters gonna hate.
  woensdag 16 april 2008 @ 13:39:49 #17
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_58087383
Goede test voor je relatie.... zou zeker geen afspraken maken, laten doen ...veel succes! En nee inderdaad niet alle mannen zijn varkens ... maar er lopen er wel veel rond hoor. Dus tja als hij je graag ziet en de ware is dan blijft ie van ander vrouwvolk wel af, zo niet dan weet je het best nu al he.
pi_58088078
Mijn vriendin is ook 5 maanden weg. Enneee, hadden van te voren afgesproken dat we elkaar 1 a 2 keer in de week zouden spreken. Is een beetje anders gelopen want we spreken elkaar elke dag en smsen de hele dag door, als het tijdverschil het toelaat

En ja het is kut maar het went opzich wel. Eigenlijk wilde ik zeggen dat je niet moet piepen want hij zit "maar" in Portugal dus zoek hem gewoon op? Mijn vriendin zit aan de andere kant van de wereld...
ARGH?!
  woensdag 16 april 2008 @ 14:24:32 #19
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58088305
Ga gewoon eens langs, om de twee maanden ofzo?

Kan je mooi ook zelf op vakantie.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 16 april 2008 @ 14:29:49 #20
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_58088429
Ik zit in Finland, ook een soort Erasmus. Wij hebben uberhaubt geen afspraken gemaakt, ik bedoel, wat is het verschil nou? Welke klapjosti roept dan als ie vreemd gaat "ja maar ik zit 1200 km van je vandaan, dan mag het wel!!"?

Ik heb hier ookal verleidingen gehad, en gesjanst, maar er gebeurt gewoon niks. Punt. Mijn vriendin vertrouwt me (en andersom natuurlijk ook, zij is voor mij ook 1200 km van me vandaan). Ik zie het niet echt als "de grote relatietest" of wat dan ook.
  woensdag 16 april 2008 @ 14:33:28 #21
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_58088501
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:51 schreef skadhd het volgende:

[..]

Wat het voornamelijk is is dat hij zich wss verplicht gaat voelen om constant aan mij te denken.
Ik wil dat ie een leuke tijd daar heeft en vertrouw hem ook volledig.
Alleen moet ie de druk niet voelen...
Snappen jullie het nog?
Wat zijn sommige vrouwen toch zo naief als het om mannen gaat Ik zit zelf al een paar jaar in het buitenland en als je uitgaat zie je al die Erasmus studenten helemaal losgaan . Als vriendlief blauwe ogen heeft en blonde haren dan moet hij wel een ongelofelijke ongevoelige man zijn als alle aandacht langs hem heen gaat

Zie gewoon hoe het gaat en plan een weekje vakantie daar. Maar afhankelijk van je leeftijd zou ik me niet teveel vastpinnen op zijn karakter hoe jij hem kent. Mensen kunnen veranderen in een maand in een andere omgeving. Te vaak van dichtbij gezien.
  woensdag 16 april 2008 @ 14:37:22 #22
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58088576
erasmus is zuipen en a lot of sexual intercourse between exchange students
  woensdag 16 april 2008 @ 15:34:21 #23
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_58089669
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:58 schreef SimtekF1 het volgende:
Op internet aan anderen gaan vragen wat normaal is enzo, alsof er standaarden zijn waar je je aan moet houden.
Hoe oud is TS?
profiel zegt dat ts 21 is
  woensdag 16 april 2008 @ 16:31:51 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_58090752
Daar valt niet echt heel veel zinnigs over te zeggen in algemene termen. Ik denk dat je erachter moet komen wat jullie allebei prettig vinden. Ik zit zelf momenteel in het buitenland (als vrijgezel, dank de heer) en als ik om me heen kijk dan gaat iedereen daar anders mee om. Sommigen spreken hun relatie eens á twee keer in de week, anderen dagelijks, soms 2 of 3 keer per dag. Iedereen heeft zijn/haar relatie een of twee keer op bezoek en sommigen gaan ook terug naar NL om hun relatie te zien. Nou kan dat hier relatief makkelijk want het is vrij dichtbij en redelijk goedkoop.

Waar je in ieder geval van uit kan gaan is dat je vriend het moeilijk gaat krijgen. Iedereen hier --relatie of niet-- gaat hier op zoek naar zijn/haar grenzen en naar intimiteit. Sommigen gaan binnen een week vreemd, anderen slapen een half jaar lang met iemand in één bed maar gaan niet verder dan knuffelen. Het maakt allemaal geen bal uit hoe lang of hoe kort die relatie is, iedereen(!) overkomt het. Iedereen ontmoet op een bepaald punt iemand waarmee het beter klikt etc. De vraag is dus: kun jij dit accepteren? Waar leg jij de grens voor jezelf? Het lijkt dat vrouwen zichzelf beter onder controle hebben dan mannen, of ze doen dingen subtieler.

Wat me wel opvalt is dat mensen met veel contact thuis veel minder genieten hier. Iedere scheet die ze laten wordt gecomminiceerd met het thuisfront en dat leidt met regelmaat tot een opstootje. Ze staan bij wijze van spreken nog met één been in Nederland.. en hebben elkaar geen reet meer te vertellen. Anyway, terug naar je vraag. Ik zou je aanraden het contact enigzins beperkt te houden. Zo blijft het leuk, spannend en wordt het geen verplichting.

Ik zou je vriend aanraden om als vrijgezel heen te gaan, maar dat terzijde.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_58091703
-edit- niet nodig

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 16-04-2008 17:31:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')