Lakers met de #1 seed
Ik had dit totaal niet verwacht (wel gehoopt natuurlijk, maar ja, dat doet elke fan) zo na de zomer.
Kobe had ik wel weer goed verwacht ondanks z'n trade-gehuil, want die man ademt gewoon basktbal. De grootste verrassing dit seizoen is de groei van Farmar en Vujajic (vooral de laatste) en de bank in het algemeen.
De trade voor Gasol was natuurlijk een geweldige trade voor de Lakers, maar was welzeker nodig nadat Bynum geblesseerd raakte. Odom speelt nu een #3 rol die voor hem mentaal volgens mij veel beter past (een beetje de Dennis Rodman rol: rebounding en defense). Ook Derek Fisher is een erg positieve invloed geweest en heeft volgens mij zeker invloed gehad op Kobe en heeft leiderschap gecreëerd.
De core van de Lakers? Die is erg jong met Bynum, Farmar, Vujajic, Gasol en Odom allemaal dit jaar nog onder de 30 (Kobe wordt 30 in Augustus). Dus met het oog op de toekomst zitten de lakers momenteel best goed (natuurlijk kijken wat Bynum doet met z'n contract...)
2008-2009:
C Bynum
PF Gasol
SF Odom
SG Bryant
PG Fisher
Bench: Farmar, Ariza, Turiaf, Vujajic, Walton.... de rest speelt te weinig minuten om echt een impact te hebben en mensen als Radmanovic en Mihm weet ik niet hoelang die nog bij de Lakers blijven. Kunnen volgend jaar maar zo weg zijn.
Hoe dan ook, een roster als dat met een dergelijke starting 5 en bench? Dat is een goed team met een mooie toekomst lijkt het