Wat schattig Belana...

Hier een superknap meisje die twee tot drie boterhammen op een dag eet (tot voor kort wilde ze absoluut geen brood en kreeg twee keer pap op een dag, ik was alles aan het voeren) met ontzettend veel plezier! Mijn andere meiden speelden altijd met het brood ipv te eten, maar zij eet het allemaal op. En snel ook! Ik kan bijna de boterhammetjes niet aanslepen! (wel zonder korstjes hoor)
En 's avonds begint ze nu EINDELIJK ook een beetje mee te eten met ons, maar af en toe krijgt ze nog een potje eten. Ze is nu 16 maanden en kreeg tot voor kort nog 6-maandenpotjes of helemaal gepureerd eten (dat laatste wilde ze vaak ook nog eens niet).
Ze kokhalst bijna niet meer, behalve als ze stiekem iets van de grond in haar mondje doet, dan ligt er soms wat spuug. Maar ja, dat is opzich juist wel normaal lijkt me.
Haar 'orale fase' is ook een stuk later dan normaal, die heeft ze eigenlijk niet zo gehad, ze durfde een hele tijd niks in haar mond te doen (inclusief eten dus) en dat ze dat nu wel doet is echt super!

Ik vind haar zo'n stoere meid.
Ze kan ook supergoed lopen, al een hele tijd natuurlijk maar ze rent bijna soms, zo snel wil ze. Valt bijna niet. Als ze de drempel naar buiten over gaat, gaat ze heeeel voorzichtig en met beleid, heel grappig om te zien. Vaak is ze de hele tijd aan het giechelen en lachen als ze buiten loopt

... helemaal vrolijk.
Oh ja, en ze zingt ook mee met veel liedjes...

"klap eens in je handjes" bijvoorbeeld, daar doet ze de gebaren bij, en zingt veel klinkers mee, al voor ik ze zing, dus ze kent het liedje echt goed. Liedje voor het slapengaan zingt ze alleen mee als ze nog niet naar bed moet

als ik die ga zingen als ik haar naar bed breng pruilt ze altijd een beetje.
Verder is ze ontzettend ondeugend, en doet elke keer een bepaalde keukenkast open en haalt er een fles met olie uit, brengt die naar de kamer en gaat heel hard lopen en giechelen als ik haar roep en zeg dat het niet mag. Ze is eigenlijk veel ondeugender wat dat betreft dan Emma

... maar wel heel grappig vind ik het. Ze begrijpt ook heel goed wat ik bedoel, als ik 'doe maar dicht' zeg, dan doet ze het deurtje weer dicht... (of ze kijkt heel ondeugend en guitig en loopt hard weg)