abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:02:45 #251
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_58655032
Slaapmeisje, het is heel herkenbaar, ik heb het hier ook al meerdere keren opgeschreven. Lotte hoort er ook bij, ze houdt wel van boterhammen, maar helemaal niet van warm eten.
Wij doen eht nu een beetje om en om, de ene dag moet ze warm eten (dan probeer ik iets te maken wat ze lust) de andere dag geef ik gewoon brood. Scheelt een hoop ergenissen...
Verder hebben wij nu het volgende schema:
8:00 fles (gewone melk krijgt ze nu, poedermelk hebben we afgebouwd, nu nog de fles afbouwen en haar leren koude melk te drinken)
Erna een boterham
10:00 fruit met beetje drinken
12:00 boterham met thee
15:00 drinken en een koekje oianders lekkers
18:00 avondeten met yoghurt als toetje
19:00 soms nog wat te drinken en iets lekkers, kan ook iets van fruit zijn.

We zijn wel wat makkelijker in het schema, dwz dat we regelmatig bv fruit en het middaglekkers omdraaien.
Die tijden zijn wat losser te nemen.
Wat ze nu wel lekker vindt (of wat er in gaat) bami, patat, pannenkoeken, aardappel met appelmoes, worteltjes, knakworst, visstick.

Misschien is het een idee om van die twee flessen er 1 te maken? Hij hoeft niet meer zoveel melk te drinken toch?
Lotte krijgt nu nog 1 fles, 160 cc ongeveer.
pi_58655401
Libel, Eva is onderhand bijna 20 maanden, en echt lopen doet ze ook nog niet. . Ik zeg tegenwoordig tegen Eva als er weer een ukkie van net een jaar voorbij komt lopen: 'ga je schamen' . 't Kan haar niets schelen.
Eva en Maria
pi_58656332
Hoi Linda! Wat leuk dat je er weer bent! En wat een mooie meid is Eva, ook van die mooie krulletjes zag ik...weelde hoor

Slaapmeisje, ik hoor ook veel dat kinderen slecht eten. op zich gaat het met Meike over het algemeen wel redelijk goed. Als ze niet wil eten geef ik haar nog weleens iets in de handen om mee te spelen (een sleutelbos ofzo, is ze helemaal gek van) en dan eet ze zo verder.
Maar je hoort soms weleens verhalen, dat het lijkt of de kinderen kunnen leven van alleen lucht.
Zo lang hij het verder goed doet, alert is, vrolijk is, en niet te dun wordt zou ik proberen om me niet te druk te maken. Maar dat is makkelijk gezegd hoor, ik was de afgelopen dagen ook al ongerust omdat Meike niks wou eten en drinken. Zal wel met het weer te maken hebben ofzo, vandaag ging het alweer een stuk beter.

Morgen naar het CB, BMR en MenC prikken.....
En ik ga eens even advies inwinnen, want mijn kleine opdondertje slaat mij steeds in mijn gezicht. Puur uit frustratie. Voorbeeld: zondag in de dierentuin, we waren bij de vissen. Die vindt ze geweldig. Ze ziet verder niks meer om zich heen, helemaal geobsedeerd. Ik zeg op een gegeven moment tegen Meike: we gaan zo even naar de olifanten kijken. (ik denk: ik bereid haar voor, pedagogisch erg verantwoorde actie) en even later pak ik haar op om verder te gaan, waarop ze me dus vol in mijn gezicht slaat. Natuurlijk laat ik dit niet over mijn kant gaan, ik pak haar dan bij de arm en zeg iets in de trant van: dat mag niet!
Waarop ze met haar vingertje het denk-erom gebaartje maakt, en bij de volgende dieren mij weer net zo'n klap geeft. Ze doet het ook vaak als ze uit bed komt, geeft mij een knal, maakt het gebaartje "dat mag niet" en vervolgens gaat ze me aaien....
Ik wil wel eens weten wat hier nou de goede aanpak voor is, ik voel me gewoon zwaar voor lul staan met zo'n klein onderkruipsel wat mij vol in mijn gezicht mept.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 14 mei 2008 @ 00:09:43 #254
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58656468
Ha, dat doet Storm de laatste dagen ook ineens, meppen en lachen. Niet veel gelukkig en ik reageer een beetje hetzelfde als jij, vertel hem nog dat ie zachtjes moet doen en lief, bijvoorbeeld aaien. Dat is dan wel even de moeite waard, vindt ie.

Hij kan al zo veel! Maakt gewoon van die houten puzzels, waar je vormpjes op de goede plek moet stoppen, hij zegt wéér allemaal extra dingen (jommel = schommel, mommer = brommer, ama-ama = oma-oma ) en weet zich zo goed duidelijk te maken. Loopt naar de speelkamer en wijst naar boven, naar een kast. Keiuh, keiuh, zegt ie dan: kleien. En toen hij er weer mee klaar was en ik de spullen had dichtgedaan, zei hij: "Dag keiuh!"
Zo grappig, vind ik. Het is echt een heerlijk, heerlijk, heerlijk jong.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58658168
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 09:10 schreef Mibos het volgende:
Kap. Pannenkoek van harte met je twee flenzen en hebben ze het leuk gehad afgelopen weekend??? En jij natuurlijk ook...
Het was erg gezellig. Ik heb echt genoten van het weekend.
We fietsten langs het ziekenhuis waar ze geboren zijn en ik zei : " Daar lag vorig jaar 2 x 2 kilo in de couveuse en nu hebben we 2x 9 kilo op de fiets !' Bizar hoe snel het gaat.

Fijn dat je weer gerustgesteld bent, Slaapmeisje! Ben benieuwd hoe het afloopt

Fijne dag allemaal
  woensdag 14 mei 2008 @ 07:04:39 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_58658174
ach sjoeg, wat een lief ventje heb je daar toch hij klinkt geweldig schattig.

slaapmeisje, hoe moeilijk dat ook is, maak je niet druk. ze leven van de lucht meid. en je kan er moeilijk een trechter in zetten de 1 eet nou eenmaal meer dan de ander. (zoals de 1 ook eerder loopt als de ander) Ezra is ook altijd een drabber geweest met eten, als baby met zijn flessen en nu nog steeds. de ene dag eet ie als een bootwerker, de rest van de week ben ik blij als er wat in gaat. maar hij groeit en hij is blij, dus het zal wel.
Ik snap je zorgen wel, heel goed zelfs, maar ik weet ook dat ze meestal overbodig zijn.

heej Linda en Eva!
stormy waters...
sailin'
pi_58658223
Gisteravond was er ouderavond op de creche. Ze hadden een film gemaakt van de kinderen zodat je kon zien wat er op zo'n dag allemaal gebeurt. Het was zo lief
Ik zag Lis die aan tafel zat te schilderen met een kwast. Heel keurig en van de week, toen het zo warm was, hebben ze een badje met water gewoon binnen op de groep gezet! De kleintjes in hun luier en spetteren maar. Echt heel erg leuk en lief om te zien.

Over dat slaan: Lis trekt soms haren en ik zeg dan ook op een 'bozige' toon dat dat niet mag en dat ze moet aaien. Ook pak ik haar vaak uit de situatie en zet haar even op de trap. Ze loopt dan natuurlijk wel gelijk weer weg maar ik hoop dat het werkt. Op de creche zetten ze haar ook even apart vertelden ze gisteren.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:43:40 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58658861
Karin, volgens mij snapt ze iig wel dat het niet mag gezien je beschrijving; het lijkt wel of ze demonstreert wat niet mag en laat zien dat ze dat snapt?!

Slaapmeisje, Dean heeft soms ook kuren met eten, zo wil ie geen fruit meer momenteel en ook geen groente, ik pers nu sinaasappels voor hem uit, dat drinkt ie wel, en geef hem bij zijn boterhammetjes een flesje groente/fruitsap (van die kleine Knorr Vie achtige flesjes...van AH huismerk). Uit zijn fles wilde hij die ook niet maar wel uit zijn supercoole nieuwe grote mensen beker .
's Ochtends krijgt ie 8 granen pap met toegevoegde vitaminen, en pindakaas bijvoorbeeld is ook heel gezond. Een plakje gerookte kip of kalkoen tussendoor, een ontbijtkoekje.. 's avonds wat yoghurt, (waar ik weer wat gestaafmixert fruit doorheen doe..)nou, zo scharrelt ie toch genoeg bij elkaar denk ik .

[ Bericht 26% gewijzigd door Vivi op 14-05-2008 08:52:36 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58659657
Karin, lastig is dat. Damian heeft het ook een tijdje gedaan en niks leek te werken. Als ik dan zei dat het niet mag begon hij me keihard uit te lachen leek wel. Maar ik merkte na een tijdje dat hij toch heel goed begreep dat het niet mag en zo te merken begrijpt Meike dat toch ook wel. Wij zijn gewoon consequent gebleven en het duurde een tijdje maar uiteindelijk heeft het wel gewerkt. Alleen tegenwoordig slaat hij zichzelf regelmatig als ik zeg dat iets niet mag.
Nou moet ik wel zeggen dat Damian op het moment in een periode zit waarbij hij eerst alles 10 keer uitprobeerd voor hij ermee stopt. "Nee Damian niet het kastje open doen!" En dan 10 keer, dan een minuut erna is het de kattenbak en ga zo maar door. Hij is ons gewoon echt aan het testen, misschien dat dat met Meike op het moment ook zo is.

Als ik het zo hoor mag ik in mijn handjes klappen dat Damian gewoon goed eet. Hij eet wat minder dan een tijd geleden maar wel nog steeds genoeg. Het avondeten gaat er hier ook wel eens met moeite ik maar ik ben dan gewoon heel streng en hoe zielig het ook is, ik doe zijn mondje nog wel eens open als hij niet wil. Vaak is het bij hem de eerste hap (of twee) die er even in moet, zodat hij kan proeven of het lekker is en dan wil hij uit zichzelf ineens meer.
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:33:11 #260
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58660675
Hee Linda_ en Eva, wat leuk! Goed om van jullie te horen hier! En wat heeft Eva nog steeds de looks van haar moeder!

Zowel de etens- als aanvalskuren komen bekend voor, het zal ook echt weer bij de leeftijd horen.

En flensjes, welkom hier, samen met KP!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:04:32 #261
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_58662398
appelsap, Damian begrijpt heus wel wat 'nee' is maar hij weet nog niet wat hij er mee aan moet. Wat je zou kunnen proberen is hem een optie geven. Dus ipv 'Nee, niet doen' iets in de trant van 'Nee, dat mag niet. Pak je fles maar' of 'Waar is je bal?' te zeggen. Hier werkt dat prima.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:09:01 #262
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58662465
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 09:37 schreef appelsap het volgende:
Vaak is het bij hem de eerste hap (of twee) die er even in moet, zodat hij kan proeven of het lekker is en dan wil hij uit zichzelf ineens meer.
Hier hetzelfde, ik forceer de eerste hap ook wel eens

Ben er eigenlijk enorm tegen maar ik heb gemerkt dat de rest vaak ook als koek gaat dan, vreemd genoeg, alleen die eerste hap is gillen en brullen. Als ie blijft protesteren dan hoeft ie niet meer van mij hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_58663723
Ik ben helemaal vergeten te zeggen dat ik Eva echt een schatje vind! Wat een mooi meisje en ook al van die mooie krullen, prachtig.

Ooh maar Rockabella, Damian snapt het heel goed hoor. Ik maak er meestal ook niet van die lange zinnen van zoals ik had neergezet maar ik zeg dan: "Nee Damian dat mag niet", en "Doe het kastje dicht" En dat begrijpt hij heel goed. Maar op het moment vindt hij het leuk om er echt een spelletje van te maken. Gewoon heel ondeugend en er vooral erg hard bij giegelen en lachen. Als ik dan gezegd heb dat hij iets niet mag is het natuurlijk heel leuk om te zien (voor hem) hoe ik reageer als hij toch nog even zijn handje er naar uitsteekt. Als ik dan nee zeg gaat hij weer heel hard lachen en zo gaat het even door. Hij is echt aan het ontdekken.

Vivi, ik ben er eigenlijk ook op tegen hoor. Vind het ook zielig om te doen, maar op dat soort momenten heeft hij wel honger en als ik dan wat voor hem heb wat hij normaal gesproken lekker vindt dan vind ik het zieliger om het dan niet te geven. Na die ene hap kan het hem vaak niet snel genoeg gaan. Blijft hij dan protesteren dan hoeft hij van mij verder ook niks te eten hoor. Dan leg ik een boterham neer en dan ziet hij maar wat hij daar mee doet.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:47:59 #264
190853 RockabeIIa
pi_58664204
Appelsap, ik zei ook dat hij het wel begreep maar waarschijnlijk weet ie nog niet wat ie ipv wat ie niet mag doen wel mag doen. Past wel bij zijn leeftijd en creatief zijn ze zeker
Bij Brent is het ook soms net hoe zijn pet staat. De ene keer lacht hij je regelrecht uit als je em serieus aankijkt en de andere keer trekt ie zijn pruillip en komt ie troost zoeken.
pi_58664308
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Appelsap, ik zei ook dat hij het wel begreep maar waarschijnlijk weet ie nog niet wat ie ipv wat ie niet mag doen wel mag doen. Past wel bij zijn leeftijd en creatief zijn ze zeker
Bij Brent is het ook soms net hoe zijn pet staat. De ene keer lacht hij je regelrecht uit als je em serieus aankijkt en de andere keer trekt ie zijn pruillip en komt ie troost zoeken.
Hoe bedoel je dat dan? Dat ik hem een optie zou moeten geven van: dit mag niet, maar dit mag je wel doen? (bijvoorbeeld met zijn auto's spelen.)
pi_58664388
Terug van het CB. We hebben gewoon een pittig dametje de wereld in gestuurd
Is leuk voor later, maar nu weleens lastig
Op het moment dat ze me (of iemand anders) slaat moet ik door mijn knieeen gaan, op haar ooghoogte gaan zitten, haar beide armpjes beet pakken en dan haar aankijken en streng zeggen dat het niet lief is wat ze doet. En haar de hemel in prijzen als ze lief speelt. (maar dat deden we al, ze krijgt complimenten genoeg)
Het is niet zo dat ze slaat om mij eens flink pijn te doen, het geweten is ook nog niet ontwikkelt. Maar dat wil dus niet zeggen dat je het moet laten gebeuren, het geweten moet worden gevormd, en daar zijn wij als ouders dan weer voor. Nou is het ook niet zo dat ze de hele dag loopt te meppen hoor, over het algemeen is het een vrolijk en lief meisje.
Ze doet het verder ook prima volgens het CB, 10,5 kilo en 80,5 cm. Het gewicht zit precies op het lijntje en de lengte zit er wat boven. Ze zegt al meer woordjes als van haar wordt verwacht. De prikken werden niet gewaardeerd, Meike was heel erg verdrietig, ze wist ook echt niet waar ze het zoeken moest, zielig! Maar gelukkig is ze er voorlopig vanaf, pas met haar 4e moet ze weer een prik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:10:16 #267
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58664610
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 00:09 schreef Sugar het volgende:
Het is echt een heerlijk, heerlijk, heerlijk jong.
Ik vind het heel fijn om dit te lezen.
En ja, Storm lijkt me ook een héérlijk ventje!

En ooooooh, dat slaan.... Thies doet het ook, en hij is behoorlijk hardnekkig. Ik houd mezelf dan maar voor dat opvoeden vooral herhalen herhalen herhalen is. Hij weet het dondersgoed hoor! Maar het is gewoon grenzen verkennen.
Mijn zus vertelde dat haar dochter echt veel makkelijker was in dat soort dingen (ik werd laatst een beetje onzeker of onze aanpak wel adequaat genoeg zou zijn). Zij hield met haar ene hand de andere vast als ze iets wilde doen dat eigenlijk niet mocht!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58670870
Wij hebben nu meer de fase van het knijpen dan het slaan. Meestal doet ze dat onbewust geloof ik, maar onze schrikreactie, omdat het echt gemeen zeer doet (ik heb nog een blauwe plek op mijn borst) is al straf genoeg, geloof ik.
Eva is wel erg van het gooien. Vaak uit frustratie, en dan laat ik het maar gewoon gaan (als het tenminste niet mijn spullen zijn waarmee ze gooit). Ik vind dat zij ook haar frustraties mag hebben, en veel uitingsvormen heeft ze nog niet. Maar soms doet ze het ook echt om haar grenzen op te zoeken. Ze gooit wat vanuit haar kinderstoel... wij roepen: 'nee Eva' en dan kijkt ze me met grote ogen en een verbeten bekkie aan en hop, daar gaat het nog eens. En nog eens... En dan moet ze op de trap, en is ze heel zielig, pruillipje, knuffelen als ze na anderhalve minuut weer terug mag. Ze blijft ook echt zitten. Lief zei het laatst goed, vond ik: ze is op zoek naar grenzen en nu heeft ze ze gevonden. Lastig vind ik het wel. Maar ook zo leuk, deze leeftijd.
Alle woordjes die ze per dag bijleert. De grappen die je met zo'n ukkie al kunt maken....

bij ons helpt een 1e hap dwingen eigenlijk helemaal niet (maar ik vind het helemaal niet raar dat je dat doet als dat helpt... ) Heel onpedagogisch laten we haar soms een filmpje kijken, boekje lezen of wat spelen terwijl we ondertussen wat te eten geven. Gedachteloos eten werkt soms blijkbaar het beste. Voordat ze 18 is zullen we haar dat wel weer afleren om te voorkomen dat ze dichtgroeit
Eva en Maria
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:18:23 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58671473
Oh ja, gooien.
Goed dat je het zegt Linda.
Wij zijn het hem ook aan het afleren. Geïnspireerd door dames hier is het twee keer waarschuwen, derde keer in de box (op de trap heeft geen zin, want dan klimt hij accuut naar boven). En idd, verschil tussen frustratie-gooien en grenzen-gooien. Thies smijt nogal graag zijn vork een eind weg.
Gelukkig gaat de rest van het eten meer dan goed. Daar wás ik al blij mee, maar als ik hier de perikelen lees, mag ik echt in mijn handjes wrijven. Thies kan heerlijk zitten smikkelen. Zo gezellig! Maakt niet uit wat, witlofsalade of spinazie, álles gaat er met veel smaak in (zonder vork dus.... ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58671713
Wat goed van Thies! Als Eva iets signaleert dat op een blaadje lijkt, dan tuft ze alles weer er uit.
Vandaag hadden we lasagne, wat ze meestal wel lekker vindt, en daarbij had ik voor ons allen een schaaltje komkommer en augurk. Mevrouw had die voor het begin van de maaltijd al in handen en wilde het niet meer uit handen geven . Alle uitgespuugde stukjes die teveel schil ofzo hadden werden wel weer netjes in het schaaltje teruggelegd. Haar papa en ik hebben er maar wat uitgevist voor onszelf, en zij heeft zich ongans gegeten in komkommer. En gelukkig ook wat lasagne . Brood gaat dus wel goed, dus over de koolhydraten maak ik me maar geen zorgen.
Eva en Maria
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:53:16 #271
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58672182
Komkommer is echt een gouden uitkomst he!

Ik ben stiekem wel blij met jullie verhalen over slaan en gooien etc. Ik dacht even dat we hier een extreem gedragje voorbij zagen komen, maar het valt dus wel mee, geloof ik!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58672903
En augurk, hoe zuurder hoe beter . O, olijven ook, tomaatjes, brie, kaas . We hebben een fijnproevertje geloof ik. Gelukkig vind ze gezonde snoeperij vaak prima!

Ik vertelde vanavond ook al aan mijn man dat Eva echt niet de enige is met dat gemier aan tafel
Eva en Maria
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:37:20 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_58673095
Ik lees hier veel herkenbaars. Ive eet altijd super goed brood, avondeten wisselt. Als de eerste hap maar binnen is. Maar soms krijst hij de hele maaltijd bij elkaar (terwijl we iets eten wat hij anders graag eet). Ive eet ook graag augusken en port salut!
Slaan doet Ive gelukkig niet veel meer.

Toen ik Ive vanmiddag van het kdv ophaalde, was hij op de glijbaan aan het spelen. Mijn kleine ventje wordt groot, hij kan al alleen de kleine glijbaan op en dan er vanaf glijden.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:55:53 #274
190853 RockabeIIa
pi_58674882
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:54 schreef appelsap het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat dan? Dat ik hem een optie zou moeten geven van: dit mag niet, maar dit mag je wel doen? (bijvoorbeeld met zijn auto's spelen.)

cattie, Brent gaat ook alleen het huisje van de glijbaan in en er alleen weer af. Zo eng om te horen (alhoewel ik het vorige week al wel gezien had maar ik hem 'gelukkig' nog vast kon houden). Hij doet dat dus op het KDV. Hopelijk letten ze wel goed op hem...
  donderdag 15 mei 2008 @ 06:50:36 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_58677623
wij hebben een glijbaantje in de tuin en Ezra gaat ook zelf inderdaad lief is dat en knap! en soms ook eng ja maarja, vallen en opstaan enzo
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')