Iets anders kan ik er eigenlijk ook niet van maken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:30 schreef IHVK het volgende:
Ik kan hier geen goede smiley voor bedenken.
Ik denk dat "WTF!"" wel volstaat.
Deze meneer is dus aantoonbaar met reden gevlucht, hij heeft dat trauma niet voor de lol opgelopen. Daarnaast is hij niet 100% goed bij zinnen, dus lijkt me dat met recht een strafvermindering is doorgevoerd. Hoop dat zijn behandeling wel zodanig geïntensiveerd wordt dat hij zonder gevaar verder kan leven hier.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:39 schreef rutger05 het volgende:
'De verdachte erkende in de rechtszaal, die dag ‘uit woede en angst voor de controleurs zelfmoord te hebben willen plegen. De asielzoeker komt uit Ivoorkust, waar hij bij oorlogssituaties betrokken raakte en een post-traumatisch-stresssyndroom opliep.'
Het is hem toch nog gelukt om in Nederland te komen en asiel aan te vragen. Wat is eigenlijk zijn status? Zetten ze hem na zijn werkstraf uit?
Dat hij zonder gevaar verder kan leven?quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Deze meneer is dus aantoonbaar met reden gevlucht, hij heeft dat trauma niet voor de lol opgelopen. Daarnaast is hij niet 100% goed bij zinnen, dus lijkt me dat met recht een strafvermindering is doorgevoerd. Hoop dat zijn behandeling wel zodanig geïntensiveerd wordt dat hij zonder gevaar verder kan leven hier.
Hij kon al zonder gevaar hier leven... dat heeft aantoonbaar niet geholpen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Deze meneer is dus aantoonbaar met reden gevlucht, hij heeft dat trauma niet voor de lol opgelopen. Daarnaast is hij niet 100% goed bij zinnen, dus lijkt me dat met recht een strafvermindering is doorgevoerd. Hoop dat zijn behandeling wel zodanig geïntensiveerd wordt dat hij zonder gevaar verder kan leven hier.
ehhhh best veel eigenlijk. hoeveel TBSers zijn er in proefverlof de fout in gegaan? hoeveel zijn er ontsnapt EN de fout ingegaan? nuff saidquote:
serieusquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:33 schreef LXIV het volgende:
Ik begrijp wel hoe dit komt. Wanneer een asielzoeker een straf krijgt die hoger is dan een bepaald minimum (ik geloof drie jaar, maar het kan ook zes maanden zijn), dan raakt hij automatisch zijn kans op asiel kwijt. Pas was dit ook het geval met een kerel die een meisje aangerand had. Die kon ook geen straf opgelegd krijgen door de rechter omdat hij anders daarna uitgezet zou moeten worden.
als je vrouw of kind word aangerand door iemand die een taakstraf krijgt omdat hij anders uitgezet moet worden piep je wel anders gok ikquote:
niet elke asielzoeker komt uit de oorlog. en als je al een trauma hebt van een oorlog (of andere nare ervaring) ga je geen misdaden plegen lijkt mequote:Op dinsdag 15 april 2008 23:39 schreef Yildiz het volgende:
"Oh, de man komt uit de oorlog! Nou, dan gaan wij wel hier op FOK! wel even oordelen wat goed voor 'm is!"
Mên.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |