abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58072080
Poging man voor metro te duwen: eis werkstraf

http://www.ad.nl/rotterda(...)n_eis_werkstraf.html

,,Mensen zullen dit niet begrijpen. Maar gezien het advies van de gedragsdeskundigen, die de verdachte ‘detentie ongeschikt vinden, moet ik volstaan met het eisen van een werkstraf.’’

FOTO AD.NL
Aldus officier van justitie mr. E. Pols gisteren tijdens de rechtszaak tegen de 24-jarige Rotterdammer, die op 25 november zou hebben geprobeerd een 44-jarige RET-controleur voor een aankomende metro te duwen op station Marconiplein. Volgens de aanklager, getuigen en het slachtoffer had de verdachte de bedoeling zelfmoord te plegen en wilde hij de RET’er ’meetrekken de dood in.

De verdachte erkende in de rechtszaal, die dag ‘uit woede en angst voor de controleurs zelfmoord te hebben willen plegen. De asielzoeker komt uit Ivoorkust, waar hij bij oorlogssituaties betrokken raakte en een post-traumatisch-stresssyndroom opliep.

De man wordt behandeld en krijgt medicijnen en is - volgens gedragsdeskundigen - verminderd toerekeningsvatbaar. Die dag had hij zn pillen nog niet genomen. Volgens de controleur en getuigen maakte de amokmaker, nadat hij was betrapt zonder plaatsbewijs op het perron, een snijbeweging met zijn hand langs de keel naar het slachtoffer. Vervolgens greep hij de RET'er bij de jas en probeerde hem het perron af te duwen voor de metro, terwijl hij riep: ,,Ik wil dood.’’

De uitspraak is 28 april.

,,Mensen zullen dit niet begrijpen.
Nee dit begrijp ik idd niet.....
pi_58072119
Ik kan hier geen goede smiley voor bedenken.

Ik denk dat "WTF!"" wel volstaat.
pi_58072243
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:30 schreef IHVK het volgende:
Ik kan hier geen goede smiley voor bedenken.

Ik denk dat "WTF!"" wel volstaat.
Iets anders kan ik er eigenlijk ook niet van maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_58072321
'De verdachte erkende in de rechtszaal, die dag ‘uit woede en angst voor de controleurs zelfmoord te hebben willen plegen. De asielzoeker komt uit Ivoorkust, waar hij bij oorlogssituaties betrokken raakte en een post-traumatisch-stresssyndroom opliep.'

Het is hem toch nog gelukt om in Nederland te komen en asiel aan te vragen. Wat is eigenlijk zijn status? Zetten ze hem na zijn werkstraf uit?
pi_58072402
"niet detentie geschikt"

Maar blijkbaar wel geschikt om iemand voor de metro proberen te gooien.

Rechtspaak...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:51:46 #6
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58072624
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik het niet begrijp.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:03:27 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_58072884
Een enkeltje TBS?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_58072955
Levenslang TBS. Andere oplossing is er niet. Ongelooflijk dat zo'n man direct terug de maatschappij in kan. Zo iemand moet tegen zichzelf (en anderen) in bescherming worden genomen.
pi_58072977
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:39 schreef rutger05 het volgende:
'De verdachte erkende in de rechtszaal, die dag ‘uit woede en angst voor de controleurs zelfmoord te hebben willen plegen. De asielzoeker komt uit Ivoorkust, waar hij bij oorlogssituaties betrokken raakte en een post-traumatisch-stresssyndroom opliep.'

Het is hem toch nog gelukt om in Nederland te komen en asiel aan te vragen. Wat is eigenlijk zijn status? Zetten ze hem na zijn werkstraf uit?
Deze meneer is dus aantoonbaar met reden gevlucht, hij heeft dat trauma niet voor de lol opgelopen. Daarnaast is hij niet 100% goed bij zinnen, dus lijkt me dat met recht een strafvermindering is doorgevoerd. Hoop dat zijn behandeling wel zodanig geïntensiveerd wordt dat hij zonder gevaar verder kan leven hier.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_58073048
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Deze meneer is dus aantoonbaar met reden gevlucht, hij heeft dat trauma niet voor de lol opgelopen. Daarnaast is hij niet 100% goed bij zinnen, dus lijkt me dat met recht een strafvermindering is doorgevoerd. Hoop dat zijn behandeling wel zodanig geïntensiveerd wordt dat hij zonder gevaar verder kan leven hier.
Dat hij zonder gevaar verder kan leven?
Dat wij zonder gevaar verder kunnen leven zul je bedoelen.
pi_58073097
Wat is er mis met TBS?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58073873
Het opsluiten is toch niet alleen een straf, maar ook een middel om de maatschappij te beschermen tegen gevaarlijke mensen? Toch raar hoor.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:52:51 #13
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_58074021
Af en toe iets van inlevingsvermogen kan op zijn plaats zijn. Ik vraag me af hoeveel van ons zich als modelburger zouden ontpoppen wanneer we geconfronteerd worden met gruwelijkheden die het verbeeldingsvermogen van ons (hopelijk) ver te boven gaan.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_58074501
Altijd weer die ........ Rotterdammers.

Een werkstraf voor zoiets. Belachelijk! Dat mag dan toch wel een zeer fikse werkstraf zijn. Alle metrolijnen van Rotterdam poetsen met een tandenborstel ofzo.
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:21:01 #15
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58074647
Dit is triest. Hiermee laat de rechtstaat zien aan de samenleving hoe weinig waarde het echt aan de strikte naleving van de wet.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58077015
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hij kon al zonder gevaar hier leven... dat heeft aantoonbaar niet geholpen.

Laten we hopen dat hij bij de volgende zelfmoordpoging niet een familielid van je meesleurt, want dan piep je wel anders.

Deze man mag wat mij betreft voor poging tot moord worden berecht en minimaal 18 jaar en levenslang TBS. Dit zijn namelijk geen lichte overtredingen waar we het over hebben!
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:01:34 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_58077261
Het was maar een poging he, gewoon bluf dus.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_58077530
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:13 schreef DroogDok het volgende:
Wat is er mis met TBS?
ehhhh best veel eigenlijk. hoeveel TBSers zijn er in proefverlof de fout in gegaan? hoeveel zijn er ontsnapt EN de fout ingegaan? nuff said
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:25:14 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58077895
.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:33:05 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58078079
Ik begrijp wel hoe dit komt. Wanneer een asielzoeker een straf krijgt die hoger is dan een bepaald minimum (ik geloof drie jaar, maar het kan ook zes maanden zijn), dan raakt hij automatisch zijn kans op asiel kwijt. Pas was dit ook het geval met een kerel die een meisje aangerand had. Die kon ook geen straf opgelegd krijgen door de rechter omdat hij anders daarna uitgezet zou moeten worden.
The End Times are wild
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:37:32 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58078202
En wat is daar 't probleem mee?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58078213
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:33 schreef LXIV het volgende:
Ik begrijp wel hoe dit komt. Wanneer een asielzoeker een straf krijgt die hoger is dan een bepaald minimum (ik geloof drie jaar, maar het kan ook zes maanden zijn), dan raakt hij automatisch zijn kans op asiel kwijt. Pas was dit ook het geval met een kerel die een meisje aangerand had. Die kon ook geen straf opgelegd krijgen door de rechter omdat hij anders daarna uitgezet zou moeten worden.
serieus
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_58078259
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:37 schreef gronk het volgende:
En wat is daar 't probleem mee?
als je vrouw of kind word aangerand door iemand die een taakstraf krijgt omdat hij anders uitgezet moet worden piep je wel anders gok ik
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:39:37 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58078270
"Oh, de man komt uit de oorlog! Nou, dan gaan wij wel hier op FOK! wel even oordelen wat goed voor 'm is!"

Mên.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58078321
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:39 schreef Yildiz het volgende:
"Oh, de man komt uit de oorlog! Nou, dan gaan wij wel hier op FOK! wel even oordelen wat goed voor 'm is!"

Mên.
niet elke asielzoeker komt uit de oorlog. en als je al een trauma hebt van een oorlog (of andere nare ervaring) ga je geen misdaden plegen lijkt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')