abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2008 @ 15:00:55 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58254512
quote:
Op woensdag 23 april 2008 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Het komt in 2010 wel weer terug op de IJssellijn en heel misschien in 2009 al wel weer, want de knoop Arnhem gaat ontward worden, waardoor er een nieuwe 3600 ontstaat die van Zwolle naar Roosendaal rijdt. Betekent wel dat deze tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein rijdt en een stukje langer onderweg is dan de oude 3600. Verder gaat deze in Zwolle weer stoppen op perron 5 om een cross-platform overstap te bieden richting Groningen en buiten de uren dat de 12500/12700 rijdt ook Leeuwarden. De 12500/12700 zal stoppen langs perron 6 in Zwolle ipv 5.

Bron: Somda
Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58254555
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heel Arnhem wordt een puinhoop, dus ik zou daar zo min mogelijk kerende treinen willen hebben.
van mij mogen ze in arnhem wel een keer opschieten; er is vast een boel werk verzet, maar als ik zie hoeveel er nog moet gebeuren is dat gigantisch. (op basis van de tekeningen)

maar als het eenmaal allemaal klaar is, ziet het er wel heel mooi uit.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 april 2008 @ 15:07:36 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58254679
Daarom knopen ze de 3700 en huidige 3600 weer aan elkaar en laat de nieuwe 2000 (dan 3100 Nm-Ah-Shl) ook buiten de spitsuren doorrijden naar Nijmegen, alleen knippen ze de huidige 7500 wel in 2 stukken, waardoor deze Zp-Ah wordt en Ed-Ah-Nm. Je hebt dus wel meer kerende treinen, maar in totaal minder treinen die hun eindpunt in Arnhem hebben, waardoor de perroncapaciteit waarschijnlijk beter benut kan worden en er minder gerangeerd hoeft te worden daar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 april 2008 @ 15:12:20 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58254805
Ik zag gisteren dat ze een soort provisorische kopspoortjes gemaakt hebben. als je van spoor 3/4 naar spoor 6/7 moet hoef je niet meer over die kutbrug, da's al iets
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 april 2008 @ 16:28:38 #285
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58256820
Was begin van de middag op het viaduct over het spoor bij Lunetten, staat er iemand met een camera te turen richting Utrecht. Ben ook maar even blijven staan (op gepaste afstand) want ik was wel benieuwd wat er gefotografeerd diende te worden. Het ging om 2 goederentreintjes vanuit Utrecht richting Arnhem een met een 189 en eentje van Rail4Chem ofzo? Heb er voor de zekerheid van heel ver weg ook plaatjes van gemaakt. Maar to the point was het toevallig iemand van hier??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58258771
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren dat ze een soort provisorische kopspoortjes gemaakt hebben. als je van spoor 3/4 naar spoor 6/7 moet hoef je niet meer over die kutbrug, da's al iets
Was er een paar weken terug ook. Toen ik ook bij Oosterhout of Oosterbeek was geweest toen was dat ook al.
En nog eens wat HOTNEWS

ProRail heeft NS geinformeerd over de werkzaamheclen voor de verdubbeling van de
spoorcapaciteit rondorn Houten. Ten gevolge van de werkzaamheden is het niet mogelijk
om in dienstregeling 2009 de tram Houten - Houten Castellum te rijden. Om de reizigers
van en naar station Houten te brengen, zet NS bussen in.


Het trammetje gaat eruit!
en de nachttreinen gaan waarschijnlijk niet meer naar Den Haag CS maar naar HS. Dit vanwege werkzaamheden. Als het positief bevalt wordt het wellicht permanent.

bronnetje
pi_58259246
@ Zug-Chef: mooie picca´s wederom. Wat ik mij afvraag: toeteren de machinisten weleens bijvoorbeeld, aangezien je vaak op plekken midden in de natuur staat relatief dicht langs de baan?

Toen ik eens bij station Hilversum Sportpark stond, stond er een vrouw aan de verkeerde kant van de spoorbomen van de overweg van de Soestdijkerstraatweg, maar wel zo dat de trein er makkelijk kon (vrij grote ruimte tussen spoorboom en rails). Toch is de machinist toen vol in de rem gegaan, kwam vlak voor de overweg tot stilstand en stapte toen uit z´n locomotief. Daarop begon ´ie tegen de vrouw te schreeuwen en hij viel haar bijna aan. Na de stevige reprimande stapte ´ie weer in en reed verder.
pi_58259402
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:


en de nachttreinen gaan waarschijnlijk niet meer naar Den Haag CS maar naar HS. Dit vanwege werkzaamheden. Als het positief bevalt wordt het wellicht permanent.

bronnetje
Lijkt me een goed plan
pi_58259839
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:03 schreef Socios het volgende:
@ Zug-Chef: mooie picca´s wederom. Wat ik mij afvraag: toeteren de machinisten weleens bijvoorbeeld, aangezien je vaak op plekken midden in de natuur staat relatief dicht langs de baan?

Toen ik eens bij station Hilversum Sportpark stond, stond er een vrouw aan de verkeerde kant van de spoorbomen van de overweg van de Soestdijkerstraatweg, maar wel zo dat de trein er makkelijk kon (vrij grote ruimte tussen spoorboom en rails). Toch is de machinist toen vol in de rem gegaan, kwam vlak voor de overweg tot stilstand en stapte toen uit z´n locomotief. Daarop begon ´ie tegen de vrouw te schreeuwen en hij viel haar bijna aan. Na de stevige reprimande stapte ´ie weer in en reed verder.
Het is dan ook wel een erg debiele actie om daar te gaan staan
  woensdag 23 april 2008 @ 18:45:40 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58260203
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat toch met die klassiekjes joh? leuk spul hoor, maar je struikelt erover, echt. Laten we niet doen alsof het iets bijzonders is. Al zullen ze over een jaar of 5 wel goeddeels weg zijn.
Ach ja, als je niet zo vaak in België komt per trein hebben die dingen toch wel wat. Net als ons gezellige mat '64 overigens, daar vergelijk ik het maar mee, is even oud, lekker ouderwetse gelijkstroommotoren enzo.

En inderdaad struikel je er nu over maar over een paar jaar is het spul ineens verdwenen, dus laten we ervan genieten nu het nog kan. Wat de Belgische klassiekjes betreft hebben we nog 8 jaar te gaan.
quote:
Een of andere .be websste schreef het volgende:
De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro ML" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen. De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan het tempo van 5 tot 8 stellen per maand.
heden ten dage nog een stuk of 300 klassiekjes rond...
Heel toevallig rijden er
  woensdag 23 april 2008 @ 18:47:56 #291
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58260258
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef Willy84 het volgende:En nog eens wat HOTNEWS

ProRail heeft NS geinformeerd over de werkzaamheclen voor de verdubbeling van de
spoorcapaciteit rondorn Houten. Ten gevolge van de werkzaamheden is het niet mogelijk
om in dienstregeling 2009 de tram Houten - Houten Castellum te rijden. Om de reizigers
van en naar station Houten te brengen, zet NS bussen in.


Het trammetje gaat eruit!
Zo heet nieuws is dat niet hoor, er staat al lange tijd op de PrutsRail site dat die tram eind 2008 zou gaan verdwijnen.
  woensdag 23 april 2008 @ 18:55:45 #292
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58260536
Vandaag zat ik in de stoppert van Almelo naar Apeldoorn, bestaande uit 3x Plan V (waarom eigenlijk, beetje overdone is het niet?). Bij station Deventer Colmschate ging de machinist vrij laat in de remmen, met als gevolg dat het 1e stel voorbij het perron kwam te staan. De machinist riep toen om dat we even een stukje "terug" zouden rijden, hetgeen ook na 1 minuut geschiedde. Echter zag ik geen machinist langs de trein lopen, dus is het ook mogelijk om vanuit de voorste cabine "achteruit" te rijden?

Affijn, vandaag in Amersfoort de 4023 gespot, geheel in het nieuw. Dus welke stellen zijn nu allemaal op de baan, de 4011 t/m 4021, 4022, 4023 & 4025? En gaat het vanaf de 4024 gewoon weer met de 4026 in die cijfervolgorde verder?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 april 2008 @ 18:59:08 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58260661
Bijna goed. 4011 t/m 4021, 4023 t/m 4026 zijn gereviseerd. De 4022 is pas na de 4027 in revisie gegaan, dus bij 4028 pakken ze de draad weer normaal op
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 april 2008 @ 19:00:36 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58260697
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:55 schreef von_Preussen het volgende:
Bij station Deventer Colmschate ging de machinist vrij laat in de remmen, met als gevolg dat het 1e stel voorbij het perron kwam te staan. De machinist riep toen om dat we even een stukje "terug" zouden rijden, hetgeen ook na 1 minuut geschiedde. Echter zag ik geen machinist langs de trein lopen, dus is het ook mogelijk om vanuit de voorste cabine "achteruit" te rijden?
Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 april 2008 @ 19:02:23 #295
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_58260747
Oké, dus als ik het goed heb zijn er nu 14 stellen op de baan. Is er ergens een site (ben met Nederlandse treinensites niet zo bekend) waar ik de aflevering van de stellen in de gaten kan houden? En wanneer zou alles afgerond moeten zijn?

En de 4200-serie wilden ze toch ook reviseren, maar dat is uitgesteld, is daar al verder iets over bekend?
pi_58260854
Wat?! Is dat uitgesteld?!?! Tot wanneer? Wat een fantastisch nieuws voor de Koploperliefhebbers.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 april 2008 @ 19:06:48 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58260914
Somda houdt het wel bij. Over een jaar of 2 à 3 moet het afgerond zijn. Daarna gaan ze door met het ICM IV. Inmiddels is daarvoor een contract getekend met NedTrain.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58260929
Aflevering van de stellen kan je volgen op www.somda.nl Ook de 4200-serie gaat op de schop, ik meen dat in 2012 de boel klaar moet zijn.
pi_58261607
wtf.. somda.nl geeft aan dat er vanaf begin mei weer een week ongeveer aan het traject Zwolle - Deventer wordt gewerkt. Dat hebben ze in die 4,5 jaar dat ik in Deventer heb gewoond echt al tig keer gedaan. Ik vraag me dan af wat er nog allemaal geregeld moet worden. Wordt hoog tijd dat na 70 jaar afwezigheid de 2de lijn tussen Deventer en Olst er weer gaat komen.
pi_58261746
snap trouwens als trein-noob geen reet van somda. al die afkortingen van Ebtwa en weet ik wat allemaal. Ah kan er bij mij nog wel in of Nml, maar Ebtwa? en al die routenummers? snap nog wel de treinstelnummers, maar verder gaat het bij mij niet.
pi_58261834
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')