abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58135411
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik zeg toch: Aankaarten mag altijd
Hoe rijm je dat met 'bemoei je met je eigen land'? Het zijn je eigen woorden...
pi_58139264
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe rijm je dat met 'bemoei je met je eigen land'? Het zijn je eigen woorden...
Eisen stellen, groeperingen steunen, landen binnenvallen ( ), dat hoort niet.

Aankaarten kan natuurlijk wel gewoon.
pi_58141835
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:36 schreef Monidique het volgende:
Tamelijk bizar, ja, . Een mensenrechtenraad? Goed, ik heb op zich niets daartegen. Maar zodra Pakistan ons op de vingers gaat tikken, heeft zo'n instelling natuurlijk nul procent geloofwaardigheid meer. En dat is dus erg jammer...
dit dus zeker als het feiten zijn waar de controlerende landen in excelleren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58148357
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Eisen stellen, groeperingen steunen, landen binnenvallen ( ), dat hoort niet.

Aankaarten kan natuurlijk wel gewoon.
Aankaarten is ook bemoeien... Maar goed, landen binnenvallen is onder omstandigheden prima te verantwoorden, groeperingen steunen en eisen stellen uiteraard nog sneller.
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:21:08 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58148482
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:14 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat het 'tot consensus komen' op het gebied van mensenrechten een veel meer averechts effect heeft.
Ik denk niet dat er van consensus sprake is, al moet ik om dit waar te maken wel even doen alsof ik niks weet van de Schipholbrand of dat er onschuldige kinderen in de gevangenissen worden gegooid simpelweg omdat men geen andere plaats schijnt te hebben, maargóed...

Ik denk dat het de bedoeling is dat mensen daar in ieder geval na gaan denken over mensenrechten. Nu wuiven een hoop landen het nog weg, ala het enige recht van vrouwen is het aanrecht. Zelf stelden wij vrouwen ook slechts tientallen tot honderden jaren geleden achter voor de wet. Door mensen met elkaar in contact te laten komen met mensenrechten, denk ik dat daar een discussie kan ontstaan die voor landen met ernstige mensenrechtenschendingen wel goed kan zijn, en tegelijkertijd met landen waar mensenrechten niet al te veel geschonden worden zoals Denemarken, dat geen negatief effect heeft.
De enige afbraak die andere Europese / Westerse landen doen aan hun eigen mensenrechten is haast zonder uitzondering onder de noemer te plaatsen van 'harder aanpakken'. Maar dat is een andere discussie.

Verder zal ik dit morgen even verder toelichten...

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 18-04-2008 22:51:39 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:22:55 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_58157583
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 22:21 schreef Yildiz het volgende:
Door mensen met elkaar in contact te laten komen met mensenrechten, denk ik dat daar een discussie kan ontstaan die voor landen met ernstige mensenrechtenschendingen wel goed kan zijn, en tegelijkertijd met landen waar mensenrechten niet al te veel geschonden worden zoals Denemarken, dat geen negatief effect heeft.
Dat is wel een beetje met de gedachte dat de mensenrechtenschenders er uit schaamte een beetje mak bij blijven zitten en dan thuis een voorzichtige dialoog te forceren. Op die manier zou het uitstekend werken. Nu krijgen we echter proactieve Islamitische landen die resoluties over vrouwen/homo/atheistische torpederen en, aangezien ze soms in de meerderheid zijn, wel resoluties voorstellen of zelfs aan gaan nemen die landen verplichten alle vormen van islamofobie aan te pakken, zelfs als dit de vrijheid van meningsuiting inperkt. En dat is een veel zorgelijkere situatie. Als onze vorm van mensenrechten de hoogste waarheid is, ja dan kun je wel verwachten dat het werkt, als er landen zijn met een andere opvatting, moet je in dit model consensus zoeken, en dan werkt het al niet meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:57:48 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58159045
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 13:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje met de gedachte dat de mensenrechtenschenders er uit schaamte een beetje mak bij blijven zitten en dan thuis een voorzichtige dialoog te forceren. Op die manier zou het uitstekend werken. Nu krijgen we echter proactieve Islamitische landen die resoluties over vrouwen/homo/atheistische torpederen en, aangezien ze soms in de meerderheid zijn, wel resoluties voorstellen of zelfs aan gaan nemen die landen verplichten alle vormen van islamofobie aan te pakken, zelfs als dit de vrijheid van meningsuiting inperkt. En dat is een veel zorgelijkere situatie. Als onze vorm van mensenrechten de hoogste waarheid is, ja dan kun je wel verwachten dat het werkt, als er landen zijn met een andere opvatting, moet je in dit model consensus zoeken, en dan werkt het al niet meer.
Dat er op deze manier een meerderheid ontstaat die zo onze mensenrechten in zou gaan perken is inderdaad uiterst zorgwekkend te noemen. Op het gebied van het wijzigen van regels is inmenging op dit niveau op zijn minst onhandig te noemen. Wat de oplossing zou zijn om te zorgen dat deze landen zich meer aan mensenrechten gaan houden weet ik niet, volledige uitsluiting van debat lijkt me niks, net zoals volledige invloed...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58299888
Gelukkig zijn er ook nog objectieve cijfers over de mensenrechtensituatie in Nederland:
quote:
Nederland doet het goed met mensenrechten
Nederland doet het goed met de mensenrechten. Bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zijn vorig jaar slechts 365 zaken uit Nederland in behandeling genomen, minder dan 1 procent van alle 41.700 zaken.

Het aantal in behandeling genomen zaken is zo'n dertig lager dan het voorgaande jaar. Van de Nederlandse zaken was ook nog eens 95 procent niet-ontvankelijk, zo blijkt uit een overzicht van het Hof in Straatsburg.

''De Nederlandse overheid handelt werkelijk conform de minimumeisen van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, of ver daarboven'', oordeelt de Nederlandse rechter bij het Hof, Egbert Myjer, vandaag.

Volgens Myjer (60) zijn advocaten en andere juristen in Nederland zich erg bewust van de mensenrechten. ,,Wij zijn eraan gewend. De rechten zijn ingeburgerd'', zegt Myjer. ''Een heel verschil met landen waar mensen worden gemarteld of waar iedere kritiek leidt tot sluiting van een krant.''

Ter vergelijking: uit Rusland zijn zo'n 9500 klachten in behandeling genomen, ongeveer een kwart van alle zaken. Rusland wordt samen met Turkije het vaakst veroordeeld voor allerlei schendingen.

Nederland heeft naar verhouding nog wel veel zaken over vreemdelingenrecht. De helft van de klachten komt van asielzoekers die bijvoorbeeld menen dat hun aanvraag onterecht is afgewezen. Sinds het generaal pardon neemt het aantal vreemdelingenzaken echter ook af.
Bron: Fok Frontpage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')