quote:Zenit-fan neergestoken in feestgedruis
door onze Telesportredactie
MANCHESTER - Voor één supporters van Zenit St. Petersburg, dat woensdagavond de UEFA Cup won, was het feest van korte duur. Een Russische fan werd namelijk buiten het stadion neergestoken, waarna hij direct naar het ziekenhuis is overgebracht. Volgens een politieverklaring zijn de verwondingen van de man niet levensbedreigend.
De politie van Manchester, waar de Europese eindstrijd werd gehouden, heeft naar aanleiding van de steekpartij zes supporters van Glasgow Rangers aangehouden. De Schotse fans zagen hun ploeg met 2-0 verliezen van het FC Zenit van Dick Advocaat.
Ook in het centrum van Manchester moest de poltie hard optreden. Op het plein, waar de finale op een groot scherm te volgen was, braken na afloop rellen uit. Zo werd de poltie bekogeld met flessen. Er was overigens de hele woensdag sprake van een Schotse invasie in Manchester. Meer dan honderdduizend voetbalfans wisten de weg te vinden naar de Engelse stad.
telesport
Vraag me wel af of daar de zogenaamde auto-combi's ook bij inzitten?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 09:26 schreef DRD het volgende:
Onofficiele bron meldt mij dat afgelopen weekend de 300ste combiregeling van het seizoen is geweest.
Overzichtje van de aantallen van de laatste jaren:
2000/2001 132
2001/2002 124
2002/2003 149
2003/2004 154
2004/2005 228
2005/2006 236
2006/2007 273
2007/2008 300+
In dit tempo is over 10 jaar iedere wedstrijd in het betaald voetbal een verplichte combi......
Tijdens ons laatste verblijf in de Eredivisie hadden wij alles auto of buscombi, zelfs naar Heerenveen RKC enzoquote:Op donderdag 15 mei 2008 10:50 schreef NeedeRadicals het volgende:
[..]
Vraag me wel af of daar de zogenaamde auto-combi's ook bij inzitten?
Bij Twente hadden we dit seizoen buscombi's naar:
-Heracles
-NEC
-FC Groningen
-Ajax
-Feyenoord (3 seizoenen geleden autocombi,daarna buscombi vanwege 2x op donderdagavond)
-Vitesse
Autocombi's:
-FC Utrecht
-NAC (PO's werd wel een buscombi)
-PSV
-AZ
Vrij vervoer:
-Heerenveen
-VVV
-De Graafschap
-Roda JC
-Excelsior
-Sparta
-Willem II
Bij ons worden de buscombi's dus minder en de autocombi's meer
Die cijfers van de oude seizoenen zijn afkomstig van het CIV. Volgens mij rekenen zij met alle door de lokale driehoek opgelegde verplichte combi's. Dus bus + auto, maar als clubs onderling besluiten tot een combiregeling, dan zitten die er (denk ik) niet in.quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:50 schreef NeedeRadicals het volgende:
[..]
Vraag me wel af of daar de zogenaamde auto-combi's ook bij inzitten?
Bij ons worden de buscombi's dus minder en de autocombi's meer
Toffe actie was dat ja 99-00. 1 gast zelfs op de treinquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:38 schreef NeedeRadicals het volgende:
Den Bosch uit was voor ons ook altijd een combi..
Zijn wel eens met de auto geweest en hadden kaarten voor Eretribune..
Werden daar wel gewaarschuwd/ weggehaald en in het uitvak gezet.
Was in dat jaar toen er aan de handrem van de trein werd getrokken voor jullie stadion
Combi is combi, alternatieve opstapplaats of niet.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:43 schreef Jasza het volgende:
Bij Ajax vind ik de combi's wel meevallen, veel alternatieve opstapplaatsen tegenwoordig.
is wel makkelijk voor mensen die in de buurt van de thuisspelende club wonen, Groningen en Heerenveen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 mei 2008 18:10 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Combi is combi, alternatieve opstapplaats of niet.
Care, ik ben jong en ben niets anders gewend, dat gejank altijdquote:Op donderdag 15 mei 2008 18:10 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Combi is combi, alternatieve opstapplaats of niet.
Fijn toch, die bus die je op komt pikken. Hoe komt je er anders zonder rijbewijs?quote:Op donderdag 15 mei 2008 19:11 schreef Jasza het volgende:
[..]
Care, ik ben jong en ben niets anders gewend, dat gejank altijd
Valt hij eigenlijk ook heel erg mee had zelf een veel hoger aantal verwacht. Maar is het nou zo dat we bij die vrij vervoer kaarten gewoon naar het stadion van de tegenstander konden gaan om een kaart te kopen?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:32 schreef Roberto258 het volgende:
Eens even denken hoe het bij ons zat....
FC Groningen - vrij vervoer
FC Utrecht - vrij vervoer
Vitesse - buscombi
NAC - vrij vervoer
Roda JC - vrij vervoer
Feyenoord - vrij vervoer
sc Heerenveen - vrij vervoer
Heracles Almelo - autocombi
Willem II - autocombi
FC Twente - vrij vervoer
Sparta Rotterdam - vrij vervoer
Excelsior - vrij vervoer
PSV - vrij vervoer
NEC - buscombi
AZ - vrij vervoer
Ajax - vrij vervoer
VVV - buscombi
Helmond Sport - buscombi
Zwolle - buscombi
19 wedstrijden:
buscombi: 5x
autocombi: 2x
vrij vervoer: 12x
Was goed te doen dus
quote:De wedstrijd van donderdagavond stond bol van de spanning en dat uitte zich in opstootjes op het veld en in de rust in de catacomben. Na afloop liep het pas echt uit de hand. RKC-supporters sloopten stoelen en smeten die naar aanhangers van ADO, die opvallend genoeg op dezelfde tribune zaten en de confrontatie zochten. Vervolgens braken de meegereisde Hagenaars ook nog het hek van het uitvak af, terwijl de ME besluiteloos toekeek. Buiten het stadion werden later enkele arrestaties verricht.
Nee, kaarten moesten wel bij de receptie van de Graafschap worden gehaald. Vandaar dat de opkomsten meestal ook beetje tegenviel. Volgend jaar als er weer gebruik gemaakt gaat worden van ticketbox voor uitwedstrijden verwacht ik dat er ook weer meer supporters meegaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:40 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Valt hij eigenlijk ook heel erg mee had zelf een veel hoger aantal verwacht. Maar is het nou zo dat we bij die vrij vervoer kaarten gewoon naar het stadion van de tegenstander konden gaan om een kaart te kopen?
Idd want dat is wel wat ik versta onder vrije verkoop. Gewoon op de wedstrijddag kunnen beslissen om naar een club te gaan en een wedstrijd te zien. Zonder gezeik met uitkaart, bus/autocombi, wisselticket enz.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:12 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Nee, kaarten moesten wel bij de receptie van de Graafschap worden gehaald. Vandaar dat de opkomsten meestal ook beetje tegenviel. Volgend jaar als er weer gebruik gemaakt gaat worden van ticketbox voor uitwedstrijden verwacht ik dat er ook weer meer supporters meegaan.
quote:Geïrriteerde coach gooit terug naar publiek
Ramón Díaz kon het zondag niet langer verkroppen. Nadat zijn sterspeler Andrés D'Alessandro met een rode kaart uit het veld werd gestuurd, en hij opnieuw werd bekogeld met tal van projectielen, besloot de coach van San Lorenzo het recht in eigen hand te nemen.
Díaz gooide een staaf die naar zijn hoofd was geslingerd terug naar het vak waar het projectiel vandaan was gekomen. Het kostte de voormalige Argentijns international ook een rode kaart in het in 0-0 geëindigde uitduel met Huracán.
Na afloop verontschuldigde Díaz zich. 'Wat ik heb gedaan, is niet goed te praten. Het overkwam me in het heetst van de strijd.' Toch heeft Díaz ook commentaar. 'Als we het geweld in de stadions willen uitbannen, kun je gewoonweg niet in dit soort stadions spelen.'
San Lorenzo staat na vijftien wedstrijden op de vierde plaats in de Argentijnse competitie. Met nog vier wedstrijden te spelen, is het gat met koploper Estudiantes opgelopen tot vijf punten.
vi
quote:Ook politie en clubs fout bij voetbalgeweld
Door ADRIANNE DE KONING
ROTTERDAM - Voetbalgeweld is niet altijd alleen de schuld van supporters. Ook fouten van politie, voetbalclubs en andere autoriteiten kunnen de oorzaak zijn van incidenten rond wedstrijden, zoals onterechte arrestaties of wangedrag van spelers.
Door dit niet toe te geven, wordt de verhouding met de aanhang op scherp gezet, wat in de toekomst tot problemen kan leiden. ,,Supporters hebben een olifantengeheugen,’’ stelt onderzoeker Edward van der Torre.
In het dinsdag gepubliceerde onderzoek ‘Hoeveel wordt het vandaag?’ zetten Van der Torre en twee collega’s van het COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement op een rij welke factoren bepalen of het misgaat rond voetbalwedstrijden. Door de risico’s te onderschatten kan geweld oplaaien, door risico’s te overschatten worden veel te hoge kosten gemaakt om de wedstrijd in goede banen te leiden.
De verschillende partijen moeten niet alleen kijken naar de notoire hooligans, maar veel meer verschillende zaken in acht nemen. Om problemen te voorkomen moeten de politie, gemeente en clubs supporters niet alleen met de harde hand in het gareel houden, maar ook een goede relatie met hen opbouwen en eerlijk toegeven als er fouten zijn gemaakt.
Iets te diep in het envelopje gekeken.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als je uit Den Bosch komt, ben je voor FC Den Bosch.
Valt volgens mij allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:51 schreef JLSB het volgende:
In het Duitse Kaiserslautern is het zondag ook flink los gegaan...
quote:Im Innenraum des Fritz-Walter-Stadions lieferten sich die Krawallmacher heftige Prügeleien, die erst durch einen massiven Polizei-Einsatz beendet werden konnten.
Die beiden Gruppen waren auf dem Rasen aufeinandergetroffen, da die Pfälzer die Stadiontore geöffnet hatten, um die Gesundheit der ausgelassen feiernden Anhänger auf den Tribünen nicht zu gefährden.
Tis nog vroegquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:54 schreef TerroRobbie het volgende:
Kijk eens even een stukje naar boven, vriend.
Lijkt net nep omdat het beeld een halfjaar achterlooptquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:02 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Iets te diep in het envelopje gekeken.
Dat was te verwachten.quote:Russische hooligans bestormen fans Chelsea en ManU
Moskou - Opeens is het mis. Glasgerinkel, bebloede gezichten, huilende serveersters. Het terras van Molly Gwynn’s, een Engels restaurant aan de Novyi Arbat in Moskou, is binnen de kortste keren veranderd in een slagveld.
Terwijl fans van Chelsea en Manchester United in de voorbereiding op de Champions League finale vreedzaam een biertje drinken, omsingelen zo’n dertig in het zwart geklede en met bivakmutsen getooide Russische hooligans de uitspanning. Een United-vlag wordt weggetrokken en aan flarden gescheurd, met messen en knuppels in de aanslag zoeken de Russen de confrontatie. De meeste Engelse fans kunnen nog naar binnen vluchten, sommigen zijn te laat en krijgen rake klappen. Met bebloede gezichten strompelen ze het restaurant in, waar de meeste mensen zich hebben verschanst in de keuken. Gelukkig beperken de hooligans zich tot het schoonvegen van het terras en blijft het interieur gespaard. Even snel als ze ten aanval trokken, verwijderen ze zich weer. Op zoek naar nieuwe Engelse slachtoffers.
Vanuit de keuken overzien we het slagveld. Bij twee Engelse supporters gutst het bloed over het gezicht, serveersters huilen hysterisch, de eigenaar staat radeloos temidden van glasscherven, bloedsporen en vernielde tafels en stoelen. Even later rijden twee ambulances voor en meldt zich ook een klein gedeelte van de enorme politiemacht die vandaag in Moskou op de been is. Welkom in Moskou!
Alsoft het had uitgemaakt wanneer ze zonder wapens gekomen waren. Dan vlogen de stoelen, glazen en tafels door de lucht.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Russische lafaards zonder wapens durven ze niet.
Liever een stoel dan een mesquote:Op woensdag 21 mei 2008 19:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Alsoft het had uitgemaakt wanneer ze zonder wapens gekomen waren. Dan vlogen de stoelen, glazen en tafels door de lucht.
Liever een goeie clash waarbij dingen die voorhanden zijn worden gebruikt. Dan een voorbereide hit-and-run actie met messen en knuppels.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:59 schreef Happel het volgende:
Alsoft het had uitgemaakt wanneer ze zonder wapens gekomen waren. Dan vlogen de stoelen, glazen en tafels door de lucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |