Oh, oke, ik zie het nu, bedanktquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:57 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat die hoek ook het tegenstelde mag zijn? Zowel de cosinus als de sinus moeten toch gelijk zijn opdat P en Q samenvallen?
Er wordt al een hint gegeven in de tekst, namelijk dat alle zwaarte-energie wordt omgezet in bewegingsenergie, dus Ez=Ekinquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:03 schreef JOO het volgende:
Een van de deelnemers was Dorus. Dorus stapte van de driemeterplank. Deze plank bevindt zich precies 3 meter boven het wateroppervlak. Dorus heeft een massa van 72 kg. Bereken hoe groot de snelheid is waarmee Dorus met zijn voet het water raakt. Ga ervan uit dat alle zwaarte-energie wordt omgezet in
bewegingsenergie.
het antwoord is v = 7,7 m/s
maar ik snap niet hoe je op dit getal moet komen.
Snap eerlijk gezegd niet hoe je daar niet uit eerst zelf uit kan komen...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:28 schreef JOO het volgende:
Dankje
Ik zou niet weten hoe je zo'n vraag kan krijgen zonder een stukje achtergrondinformatie gehad te hebben. "Er niet uitkomen" lijkt me onmogelijk bij deze vraag, dat je niet weet hoe je het aan moet pakken kan ik wel begrijpen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:58 schreef harrypiel het volgende:
jij wilt beweren dat jij gelijk op het elitaire-corpsballen-fysica-niveau bent begonnen?
neemt niet weg dat E = mhg = 0,5mv2 inkloppen doodsimpel is voor iedereen die al dat kleine beetje beta gehad heeft.
Ik vrees dat dat gewoon onmogelijk is. Voor het integreren van rationale functies van min oneindig naar plus oneindig (dan mag je noemer geen reële nulpunten hebben natuurlijk!) kan je werken met een halve cirkel met als diameter een steeds groter wordend deel van de reële as, en met als middelpunt nul. De berekening gaat dan via het residu van de nulpunten van de noemer met een positief imaginair deel.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:54 schreef teletubbies het volgende:
hoe zou men de integraal:
int(1/(x^3+x+1),x=0..infinity) uitrekenen zonder dat je expliciet de nulpunten uitrekent?
Zou dat kunnen door middel van afschatten? of een of ander complexe analyse techniek te gebruiken?
x^3+x+1 heeft een negatief discriminant, er is 1 reeel nulpunt en die is negatief. Dus de kust is veilig voor integratie. De vraag is nu welke contour ik hoor te gebruiken of welke afschatting.
alvast bedankt!
Ben toch ook wel benieuwd, ik wil het antwoord ook wel weten.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:50 schreef GlowMouse het volgende:
Het gaat uiteraard niet om berekenen maar om schatten. Ervanuitgaande dat je de niet-zuivere schatter gebruikt die gelijk is aan [ afbeelding ], kun je voor iedere groep de [ afbeelding ] bepalen. Daarna bepaal je via gewogen gemiddeldes [ afbeelding ] en [ afbeelding ] voor alle regio's samen, vul weer in, en klaar
Het is en blijft toch een steekproef of niet?quote:Op maandag 26 mei 2008 19:42 schreef zuiderbuur het volgende:
Waarom delen door aantal groepen -1 ? We zijn hier toch niet aan het schatten of zo?
Gek,ik blijf 11.27 vinden..
De variantie is een eigenschap van een kansverdeling, die je met een steekproef schat. Dat er mensen zijn die binnen een steekproef over variantie spreken maakt dat nog niet juist.quote:Op maandag 26 mei 2008 20:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Nu keer ik gewoon met dezelfde formule terug, en ik vind als variantie van de gehele groep 9.505.
Dit is een exact antwoord, ik schat helemaal niets. Mijn enige uitspraak is dat wie voor de drie regio's van Nederland alle gegevens optelt, deze variantie zal vinden.
Ik denk dat je hier weer gelijk hebt, maar ik vrees wel dat die verkeerde gewoonte zelfs door docenten aangeleerd wordt.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De variantie is een eigenschap van een kansverdeling, die je met een steekproef schat. Dat er mensen zijn die binnen een steekproef over variantie spreken maakt dat nog niet juist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |