omdat hun situatie noggeeneens ljikt op de onzequote:Op dinsdag 15 april 2008 00:16 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Waarom kiest men niet gewoon voor het reeds bewezen systeem van londen of parijs? veeeeeeeeeeeeeel goedkoper ook dan dit tot nu toe nutteloos onderzoek
Wat is het verschil?quote:Op dinsdag 15 april 2008 00:25 schreef zquing het volgende:
[..]
omdat hun situatie noggeeneens ljikt op de onze
Dat dus, en ik heb het idee dat het de meeste mensen niet eens kan schelen. Ze hangen het liefst het hele land vol met camera's, daar wordt het zo lekker veilig vanquote:Op maandag 14 april 2008 23:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om of het zal werken of niet. Tuurlijk zal het wel (kunnen) werken.
Het gaat er om dat de overheid op deze manier exact weet waar elke reiziger zich bevindt, en dát is nergens voor nodig, is eng om in de gaten te worden gehouden, is wederom imperking van privacy.
Rekeningrijden wordt straks ook ingevoerd en dan moet elke auto een kastje bevatten waardoor elke auto in contact staat met GPS en dus gelokaliseerd kan worden.
Ergo: in openbaar vervoer en in de auto weet de overheid altijd waar je je bevindt. Dat is absurd en verkeerd.
All is fair in love and war on terror!quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:03 schreef alors het volgende:
[..]
Dat dus, en ik heb het idee dat het de meeste mensen niet eens kan schelen. Ze hangen het liefst het hele land vol met camera's, daar wordt het zo lekker veilig van
Idd geen fijne gedachte, maar iedereen met een mobiele telefoon is nu ook al traceerbaar, dit systeem maakt het alleen makkelijker.quote:Op maandag 14 april 2008 23:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om of het zal werken of niet. Tuurlijk zal het wel (kunnen) werken.
Het gaat er om dat de overheid op deze manier exact weet waar elke reiziger zich bevindt, en dát is nergens voor nodig, is eng om in de gaten te worden gehouden, is wederom imperking van privacy.
Rekeningrijden wordt straks ook ingevoerd en dan moet elke auto een kastje bevatten waardoor elke auto in contact staat met GPS en dus gelokaliseerd kan worden.
Ergo: in openbaar vervoer en in de auto weet de overheid altijd waar je je bevindt. Dat is absurd en verkeerd.
IN landen als Frankrijk en UK kan je alleen een prepaid kopen mbv een paspoort en registratie.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:31 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Idd geen fijne gedachte, maar iedereen met een mobiele telefoon is nu ook al traceerbaar, dit systeem maakt het alleen makkelijker.
Je kan natuurlijk ook wegwerpkaarten kopen mocht je niet traceerbaar willen zijn.
Maar wat ik mij dan afvraag, is die kaart dan op 1 of andere manier beter beveiligd? Er zullen daar toch ook wel hackers zitten die na onze berichtgeving naarstig aan de slag gaan als het om dezelfde kaart draait.quote:Op maandag 14 april 2008 22:13 schreef FloggingMolly het volgende:
In London wordt dezelfde kaart volop gebruikt, daar hoor je toch weinig slechte verhalen over. Het kan dus wel werken.
De argumentatie van TLS kwam neer op:quote:Op maandag 14 april 2008 20:09 schreef gronk het volgende:
[..]![]()
En van uitstel komt.....
Maar nondju zeg, wat 'n ontzettende partij onprofessioneel geteut van TLS, zeg. Ellende met de veiligheid van je systeem, en er dan op gokken dat je jezelf er wel doorheen mazzelt.
Om te beginnen zijn de poortjes inquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:08 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar wat ik mij dan afvraag, is die kaart dan op 1 of andere manier beter beveiligd? Er zullen daar toch ook wel hackers zitten die na onze berichtgeving naarstig aan de slag gaan als het om dezelfde kaart draait.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En met de mogelijkheid om anoniem te reizen met een kaartje formaat kwart creditcard zonder RFID gezeik of mét kaart/abonnement, die mensen in hun jas ofzo houden.
Dat is inderdaad altijd een beetje balen.quote:Op maandag 14 april 2008 23:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Krijg je het excuus 'ja, er is nu zoveel geld in geďnvesteerd, nu zou het zonde zijn om alles overboord te gooien'.
Wat "quote:
Ze bouwen die dure poortjes natuurlijk niet om mensen anoniem te laten reizen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad altijd een beetje balen.
[..]
Wat ""?
Inquote:Op dinsdag 15 april 2008 10:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze bouwen die dure poortjes natuurlijk niet om mensen anoniem te laten reizen.
Dat zal wel een beta-versie wezen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
InParijs
wel, dus ze bestaan én werken iig wel...
Calypso werkt ook met RFID hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Om te beginnen zijn de poortjes inParijs
sowieso al zoals een poortje moet werken. Snel, degelijk en zonder risico dat er een klep in je gezicht knalt. En met de mogelijkheid om anoniem te reizen met een kaartje formaat kwart creditcard zonder RFID gezeik of mét kaart/abonnement, die mensen in hun jas ofzo houden.
Bij een mobiele telefoon heb je nog een keuze, of je die bij je hebt, of je een prepaid (anoniem) hebt, of je hem uitzet/accu eruit haalt.. dus dat ze er weinig mee kunnen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:31 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Idd geen fijne gedachte, maar iedereen met een mobiele telefoon is nu ook al traceerbaar, dit systeem maakt het alleen makkelijker.
Je kan natuurlijk ook wegwerpkaarten kopen mocht je niet traceerbaar willen zijn.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:22 schreef Xith het volgende:
[..]
IN landen als Frankrijk en UK kan je alleen een prepaid kopen mbv een paspoort en registratie.
Ja, dat snap ik, anders kun je hem niet in je jas laten zitten ofzo. Maar dat papieren kaartje formaat kwart creditcard toch niet? Lijkt me althans niet. (Zit een kleine zwarte magneetstrip op de achterkant)quote:
Nee, die billets die je in een carnet koopt niet. Ik had je opmerking niet helemaal juist gelezen inderdaad. Die papieren kaartjes zijn wel minder goed voor de doorstroming, je moet toch even stilstaan na zo’n tourniquet of poortje om je kaartje weer te grijpen. Ik denk dat in Parijs op den duur alles ook wel electronisch wordt, maar de invoering gaat volgens mij wat geleidelijker, alhoewel zij ook wel privacydiscussies hebben.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, anders kun je hem niet in je jas laten zitten ofzo. Maar dat papieren kaartje formaat kwart creditcard toch niet? Lijkt me althans niet. (Zit een kleine zwarte magneetstrip op de achterkant)
Die trek je ook gewoon uit zo'n automaat, dus al zit er een RFID chip in, dan zegt dat nog niets aangezien "men" niet weet wie het kaartje uit het apparaat heeft getrokken. (zou natuurlijk wel kunnen i.c.m. cameratoezicht e.d. maar op zulke conspiracy-theory-achtige zaken ga ik maar niet in).quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, anders kun je hem niet in je jas laten zitten ofzo. Maar dat papieren kaartje formaat kwart creditcard toch niet? Lijkt me althans niet. (Zit een kleine zwarte magneetstrip op de achterkant)
Behalve als betalen alleen met pin/CC kan...quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:15 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Die trek je ook gewoon uit zo'n automaat, dus al zit er een RFID chip in, dan zegt dat nog niets aangezien "men" niet weet wie het kaartje uit het apparaat heeft getrokken. (zou natuurlijk wel kunnen i.c.m. cameratoezicht e.d. maar op zulke conspiracy-theory-achtige zaken ga ik maar niet in).
Onzin, want de data wordt niet real time doorgegeven.quote:Op maandag 14 april 2008 23:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |