Ik ben op een of andere manier altijd een beetje huiverig met een auto in het gras, ook al weegt zo'n eend bijna niksquote:Op maandag 14 april 2008 20:07 schreef Xilantof het volgende:
Zorg vooral ook voor een passende omgeving om hem in te zetten. Dit heeft ook te maken met wat voor soort foto's het moeten worden.
Rustig kan zijn: een weiland.
Maar als je stoere foto's wil (voor zover mogelijk) dan is een plak asfalt of een industrieterrein wellicht beter.
Experimenteer daarnaast met standpunten. Hoog (laddertje mee?), laat bij de grond, etc.!
Hahaha! ik snap het!quote:Op maandag 14 april 2008 20:15 schreef PoeK het volgende:
[..]
Ik ben op een of andere manier altijd een beetje huiverig met een auto in het gras, ook al weegt zo'n eend bijna niksIk kan overigens ook wel een paar verschillende locaties proberen, zowel een rustige omgeving als een industrieterrein of iets dergelijks.
Ik las ergens dat het het mooist is om beetje begin van de dag, of een uur of 2 voor zons ondergang foto's te maken... (ik moet ook gewoon werken overdag) maar geldt dat ook voor autofotografie?
Voor gebouwen etc kan ik me dat wel voorstellen...
ik vind stiekem het licht ook wel erg mooi rond die tijden
Ik zal eens kijken of ik een laddertje in die wagen kan proppen om mee te nemengoed plan wel.
Bedankt voor de punten iig alvast [ afbeelding ]
M'n streven is iig om wat spannendere foto's te maken dan zoiets, wat ik veel zie:
[ afbeelding ]
Dat weinig licht had ik dan weer geen rekening mee gehouden...quote:Op maandag 14 april 2008 20:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hahaha! ik snap het!
Wat betreft het licht: als je rond die tijd gaat die je noemt moet je wel zorgen dat het licht ook mooi valt op de auto (want erg veel licht is er dan ook niet meer).
Tip is dan om van te voren te kijken hoe dat gaat op die locaties (of ze gewoon al heel goed kennen).
Mocht dat lukken en je wilt het heel graag met dat licht kun je nog denken aan een statief zodat je wat langer kan belichten.
Maar normaal geldt die regel inderdaad voor gebouwen/landschappen (vaak dan ook 1 uur na zonsondergang).
Voor wat spannendere foto's zijn inderdaad belichting belangrijk, wat donkerder bijv. Of 1 ding uitgelicht door goede composities te kiezen.
Oeh, toffe plaat ookquote:
Oeh, dat wordt echt even goed nadenken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:01 schreef robber57 het volgende:
Techniek doet het altijd goed icm natuurlijke materialen en bij autos verval je dan al snel naar steen in de achtergrond, graniet enzo maar ook beton doet het goed.
je zou eens moeten scouten op je lokale industrie terein naar wat van die moderne gevels van bedrijfspanden.
Als het meezit is er een parkeerterein tegen de gevel aan en krijg je toestemming (gewoon zeggen dat het een opdracht is voor je studie)
Belangrijkste punt : zorg er voor dat je achtergrond en omgeving zo min mogelijk details bevat die kunnen afleiden van je compositie.
Huizen,gras,bosjes,lataarnpalen, elektramasten enz in de achtergrond (zoals in jouw 2 "spannende" fotos)doen geen goed.
het liefst zie je een ,min of meer, egale doch wel herkenbare achtergrond.
De achtergrond hangt natuurlijk ook af van de eigenschap van de auto die je wilt benadrukken: techniek?, inzetbaarheid?,reputatie?sociale impact?
Een Bugati Veyron is eigenlijk maar op 1 manier te zien: als een technocratisch beest dat de geluidsbarriere kan doorbreken, fotos van zo'n auto komen dan ook doorgaans wel op hetzelfde neer en zijn in de stijl van jouw "spannende fotos" maar dan met veel mooi effect licht van een heeeeele grote softbox.
Bij een 2cv ligt dat toch iets anders en zul je denk ik een keuze moeten maken in welke hoedanigheid je de auto wilt weergeven.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Welke idioot zet er nu een auto op de foto!
Dat is wel waar jaquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, ff serieus, je moet gewoon eerste weekend van mei (is al bijna!) naar de veemarkthallen in Utrecht. Daar is Citromobile. Het mooiste decor voor een 2cv is nog meer oude Citroëns![]()
Wat is er met die 2 (of waren het er nou 3) visa's van je gebeurd dan?quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
gewoon gaanhoor, is een happening! Als ik een rijdende Citroën had gehad was ik ook gegaan
1 (platgereden en daarna) verkocht, 1 voor onderdelen (en dus deels gedemonteerd) en 1 is geschorstquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:42 schreef PoeK het volgende:
[..]
Wat is er met die 2 (of waren het er nou 3) visa's van je gebeurd dan?
wel serieuze renovatieplannen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
1 (platgereden en daarna) verkocht, 1 voor onderdelen (en dus deels gedemonteerd) en 1 is geschorst
relaxed.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:50 schreef 2cv het volgende:
Ik ga ook (naar Citromobiel).
BX. Leuk alternatief.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:59 schreef PoeK het volgende:
[..]
wel serieuze renovatieplannen?
[..]
relaxed.
Jij hebt nog wel een rijdende?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |