Je kunt een mens niet verplichten een kind te accepteren. Of ben je ook tegen adoptie.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:33 schreef Burdie het volgende:
SHE, normaal gezien ben ik het meer dan eens heel erg eens met je reacties en posts op fok, maar dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen.
Dat TS onbehoorlijk is behandeld in die kliniek, ja da's jammer en naar. Maar een abortus is ook jammer en naar. En het hele 'je vermoordt je eigen kind'-verhaal is misschien een beetje érg zwart-wit gezegd, maar er zit kennelijk wel een kern van waarheid in. Gelet op alle gevoeligheid die om dit onderwerp heerst, alle felle reacties en schuldgevoelens.
Vreemd dat andere reacties worden weggehaald, maar deze mag blijven staan?quote:Op maandag 14 april 2008 19:09 schreef Burdie het volgende:
Aardige lui daar zo te lezen. Maar wat verwacht je anders van een stel beroepsmoordenaars.
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:31 schreef mane het volgende:
[..]
Vreemd dat andere reacties worden weggehaald, maar deze mag blijven staan?
Ik gaf geen waardeoordeel of iets dergelijks. Ik gaf feiten weer. En niet op een basherige manier. Ik schold niet en was niet gemeen.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:04 schreef freecell het volgende:
-edit-
niet nodig, laatste waarschuwing
Dat dus.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:51 schreef Zeven7 het volgende:
Door de hormonen kreeg ik wel allemaal warme gevoelens en zag ik mezelf wel al achter de kinderwagen lopen maar ik was me heel goed bewust van het feit dat dit de hormonen waren
Ik zie in dit topic dan ook niet veel beschuldigende vingertjes? En het woord babymoordenaar ben ik ook nog niet tegen gekomen. Ook heb ik niet het idee dat ik zelf met een vingertje loop te zwaaien.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat dus.
Plus wat is dat gezeik over 'baby-moordenaars'. Dat kun je in dat stadium al helemaal niet zeggen.
Misschien was het wel een miskraam geworden. Dus dat beschuldigende vingertje kan wel weg, hoor!
Kan me herinneren dat de abortus zelf echt maar enkele minuten duurde, het 'leegzuigen' is zo gebeurd en duurt echt niet tot 20 minuten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:34 schreef MLI het volgende:
Ik ben het eens met Aventura, vreemd verhaal. Er zijn zeer strikte procedures. Je gaat naar de huisarts om het voor te leggen, vervolgens is hij wettelijk verplicht om je een week bedenktijd te geven. Daarna ga je terug en maak je een afspraak met de abortuskliniek. Daar krijg je de dag van de abortus zelf nog een gesprek, een gesprek alleen en een gesprek met iemand erbij als je daar behoefte aan hebt. Een uur later krijg je een zetpil die je eventueel zelf ook in mag doen, een lichte verdoving. Daarna wordt je op de behandeltafel gelegd, de procedure duurt een minuut of 10-20 en is inderdaad pijnlijk. Het is een zeer zware ongesteldheid in hevige krampen. Ik meen me tijdens of na de procedure een injectie in mijn arm te herinneren maar dat weet ik niet zeker. Daarna ga je inderdaad naar een soort uitslaapkamer met gordijnen, einde van de middag sta je weer buiten. Overigens mocht mijn moeder wel gewoon komen kijken maar misschien was dat een uitzondering omdat ik nog behoorlijk jong was. Al met al is het lopende band-werk, elke arts handelt volgens mij minstens elk uur een abortus af.
Juist. Makkelijk lullen als je iemands situatie niet kent. In mijn geval was het zeker uitgelopen op een ramp voor mij en het kind. En nee, ik heb niemand waar ik of het kind bij terecht had gekund. En ik heb deze dames met hun grote mond indertijd niet bij mij op de stoep zien staan om te helpen.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat dus.
Plus wat is dat gezeik over 'baby-moordenaars'. Dat kun je in dat stadium al helemaal niet zeggen.
Misschien was het wel een miskraam geworden. Dus dat beschuldigende vingertje kan wel weg, hoor!
En je denkt dat iemand lichtvaardig tot abortus over gaat? Ik weet denk ik meer over de ontwikkeling van de foetus dan jij. Ik denk dat de mensen die een abiortus laten uitvoeren juist hele verantwoordelijke mensen zijn die niet lichtzinnig een kind op de wereld willen zetten maar daar juist heel goed over na denken.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
[..]
...
Ik zal er hooguit de andere kant van proberen te laten zien.
D'r hangt anders wel een vrij expliciete ondertoon aan de woorden van enkele posters hier.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Ik zie in dit topic dan ook niet veel beschuldigende vingertjes? En het woord babymoordenaar ben ik ook nog niet tegen gekomen. Ook heb ik niet het idee dat ik zelf met een vingertje loop te zwaaien.
Op die manier kun je ook wel stellen dat elke keer als je ovuleert en je je niet laat bevruchten moord is. Elk potentieel leven is immers 'echt' leven (volgens deze redenatie).quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Je redenering: 'misschien was het wel een miskraam geworden' vind ik raar. Dat is als iemand op straat laten struikelen en zeggen: 'misschien was je anders wel zelf over de stoeprand gestruikeld'
*neemt een kijkje in profiel van degene die deze uitspraak doet: *quote:Op woensdag 16 april 2008 16:41 schreef Syheriat het volgende:
Mensen die abortus hebben gedaan moeten later gewoon niet gaan bitchen over spijt, herinneringen of twijfel. Het maakt geen hol meer uit, het is gebeurd, het is gedaan. Waarom kunnen mensen (en dan vooral vrouwen) zich nooit bij zaken neerleggen die altijd zo zullen blijven zijn?
Abortus is een keuze, als je daar niet goed over nagedacht had lijdt je aan de consequentie van die keuze. Maar er is niks op de wereld dat verandering in de situatie kan brengen, dus stop met huilen.
quote:Geboortedatum 13-02-1991
Oh, daar heb je me wel. Shit, natuurlijk, leeftijd is gigantisch relevant aan dit soort zaken.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
*neemt een kijkje in profiel van degene die deze uitspraak doet: *
[..]
![]()
![]()
Jochie, ga ergens zitten puberen ipv hier te janken dat vrouwen misschien alsnog verdriet en twijfels kunnen hebben over de keuzes die ze maken in hun leven.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:48 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Oh, daar heb je me wel. Shit, natuurlijk, leeftijd is gigantisch relevant aan dit soort zaken.
Trek je hoofd uit je reet en kom met inhoudelijke argumenten, want dit soort "argumenten" (en ik gebruik de term hier heel losjes) zijn verwaarloosbaar.
Puberen ga ik nieteens op in, dan zou ik met iets in de trant van "goh, menstruatie" moeten komen. Kinderachtig en verwerpelijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jochie, ga ergens zitten puberen ipv hier te janken dat vrouwen misschien alsnog verdriet en twijfels kunnen hebben over de keuzes die ze maken in hun leven.
Ik denk trouwens niet eens dat dat iets typisch vrouwelijks is, maar iets dat elk mens in z'n leven wel eens mee zal maken (na afloop twijfelen over de keuze die je hebt gemaakt).
Is best een menselijk iets eigenlijk.
Dus... We zijn niet allemaal zo perfect als jou, die altijd vol vertrouwen de juiste keuzes maakt, er geen seconde meer op terugblikkend.
Aju paraplu!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |