abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88428419
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:49 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Werd ze vermoord op de plek waar ze is gevonden?
Ja. Ik kan me geen enkel scenario bedenken waarin je met het lichaam gaat rondrijden. Dat is niet logisch.
pi_88429537
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja. Ik kan me geen enkel scenario bedenken waarin je met het lichaam gaat rondrijden. Dat is niet logisch.
Oké, point there. Aan de andere kant: de dader(s) had het wel goed gepland. Maar ze kan ze mogelijk ergens anders verkracht zijn?

Was Marianne een vaste roker?
pi_88431550
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:49 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Oké, point there. Aan de andere kant: de dader(s) had het wel goed gepland. Maar ze kan ze mogelijk ergens anders verkracht zijn?

Was Marianne een vaste roker?
Er waren daar toch leegstaande boerderijen in de buurt en wat chalets?
pi_88432681
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er waren daar toch leegstaande boerderijen in de buurt en wat chalets?
Die zijn dan toch wel onderzocht neem ik aan? :)
pi_88432738
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:31 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Die zijn dan toch wel onderzocht neem ik aan? :)
Een van die chalets is compleet afgebrand en over bepaalde stukken grond gaan ook verhalen. Honden zouden daar wat geroken hebben, maar teruggeroepen zijn door aanwezige ambtenaren.
pi_88432809
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een van die chalets is compleet afgebrand en over bepaalde stukken grond gaan ook verhalen. Honden zouden daar wat geroken hebben, maar teruggeroepen zijn door aanwezige ambtenaren.
Dat gaat om een caravan, niet om een boerderij. Als je iemands keel doorsnijdt, ga je niet vervolgens lopen slepen met dat lichaam, dat zie ik gewoon echt niet gebeuren.
  zondag 7 november 2010 @ 18:48:37 #57
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88441380
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:49 schreef MidnightB00m het volgende:
Het volgende klinkt misschien beetje raar, maar: het omgekeerde kan dan ook mogelijk zijn toch? Dat de dader(s) een enorme hekel hebben aan buitenlanders/asielzoekers (in de dorpen in Friesland is dat vaak zo, uit eigen ervaring dan, terwijl er vaak amper buitenlanders wonen) en juist als afleidingsmanoeuvre haar daar hebben geplaatst/vermoord. Ook was het Koninginnedag (= nationalistisch gevoel).
Nou, om een lokaal meisje te vermoorden zodat de asielzoekers er de schuld van krijgen is al helemaal een ongeloofwaardig verhaal :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_88444505
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:48 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nou, om een lokaal meisje te vermoorden zodat de asielzoekers er de schuld van krijgen is al helemaal een ongeloofwaardig verhaal :')
En de mogelijke dader wegsmokkelen omdat het een asielzoeker is niet dan?
  zondag 7 november 2010 @ 21:55:08 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88451873
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

En de mogelijke dader wegsmokkelen omdat het een asielzoeker is niet dan?
Het verhaal van Kat is dat Justitie-bobo's hier achter zitten omdat het de zoon van een Koerdisch leider was.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_88455340
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:36 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat gaat om een caravan, niet om een boerderij. Als je iemands keel doorsnijdt, ga je niet vervolgens lopen slepen met dat lichaam, dat zie ik gewoon echt niet gebeuren.
Ik ook niet, maar het is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk op die plek is verkracht. Wellicht was ze ook al dood toen haar keel werd doorgesneden...
pi_88456234
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het is niet gezegd dat ze ook daadwerkelijk op die plek is verkracht. Wellicht was ze ook al dood toen haar keel werd doorgesneden...
Nou, ik zou niet weten waarom ze niet op die plek om het leven is gebracht. Als je vervolgens met een lichaam gaat lopen slepen, dan is de kans om gezien te worden vele malen groter, onwaarschijnlijk.
pi_88456354
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 22:57 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nou, ik zou niet weten waarom ze niet op die plek om het leven is gebracht. Als je vervolgens met een lichaam gaat lopen slepen, dan is de kans om gezien te worden vele malen groter, onwaarschijnlijk.
Ik ook niet, we kennen de achtergrond namelijk niet. Ik denk niet dat dat meer opvalt dan daar op die plek een meisje verkrachten en afslachten. De kans dat iemand daar wat hoort is toch groter dan de kans dat iemand je daar ziet slepen.
pi_88456810
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet, we kennen de achtergrond namelijk niet. Ik denk niet dat dat meer opvalt dan daar op die plek een meisje verkrachten en afslachten. De kans dat iemand daar wat hoort is toch groter dan de kans dat iemand je daar ziet slepen.
We kennen de achtergrond gedeeltelijk. Ik denk dat het een goed uitgekozen plek is geweest, dat is ook wat in één van de daderprofielen staat. Of het meer opvalt om te gaan slepen? Ja, want als hij haar ergens anders vermoord heeft, in een boerderij, thuis, en vervolgens nog dat lichaam van de ene plek naar de andere moet krijgen, dan is de pakkans gewoon veel groter dan als hij op één plek zeer afgelegen dit heeft gedaan. Dus dat ben ik niet met je eens.
pi_88456969
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 23:07 schreef Mercer het volgende:

[..]

We kennen de achtergrond gedeeltelijk. Ik denk dat het een goed uitgekozen plek is geweest, dat is ook wat in één van de daderprofielen staat. Of het meer opvalt om te gaan slepen? Ja, want als hij haar ergens anders vermoord heeft, in een boerderij, thuis, en vervolgens nog dat lichaam van de ene plek naar de andere moet krijgen, dan is de pakkans gewoon veel groter dan als hij op één plek zeer afgelegen dit heeft gedaan. Dus dat ben ik niet met je eens.
De achtergrond gedeeltelijk? Dan weet je meer dan ik. :)

Ik vraag dat me af. Als je 30 km gaat slepen misschien wel, maar als je daar in de middle of nowhere een lijk achterlaat valt dat echt niet meer op dan een schreeuwend meisje, want ik neem aan dat je er wel iets van hoort als iemand vaginaal en anaal wordt verkracht en de keel wordt doorgesneden.
pi_88457366
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
De achtergrond gedeeltelijk? Dan weet je meer dan ik. :)
Ik vraag dat me af. Als je 30 km gaat slepen misschien wel, maar als je daar in de middle of nowhere een lijk achterlaat valt dat echt niet meer op dan een schreeuwend meisje, want ik neem aan dat je er wel iets van hoort als iemand vaginaal en anaal wordt verkracht en de keel wordt doorgesneden.
Er zijn toch veel artikelen over geschreven met achtergrondinfo... Die plek daar is fokking afgelegen, alleen een fietser die heel misschien iets had kunnen horen? Maar ja wie gaat daar fietsen midden in de nacht, die achtergrondinfo weet ik nou weer niet. Kan heel goed zijn dat er in een uur niemand langs is gekomen, of een groepje. En ja, hoe lang is die dader bezig geweest? Kan een kwartier zijn geweest. Best sick om over na te denken. Als die gast ooit gepakt wordt, aan de hoogste boom graag! :r
pi_88457507
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 23:17 schreef Mercer het volgende:

[..]

Er zijn toch veel artikelen over geschreven met achtergrondinfo... Die plek daar is fokking afgelegen, alleen een fietser die heel misschien iets had kunnen horen? Maar ja wie gaat daar fietsen midden in de nacht, die achtergrondinfo weet ik nou weer niet. Kan heel goed zijn dat er in een uur niemand langs is gekomen, of een groepje. En ja, hoe lang is die dader bezig geweest? Kan een kwartier zijn geweest. Best sick om over na te denken. Als die gast ooit gepakt wordt, aan de hoogste boom graag! :r
Tja, die artikelen zijn ook maar gebaseerd op vermoedens e.d. en niet echt op feiten. De waarheid kennen we helaas niet.

Als alleen 'n fietser iets had kunnen horen, dan hadden ook niet veel mensen het slepen kunnen zien. Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat daar 's nachts veel mensen komen. Aan de andere kant: wat moest de dader op die plek? Dat doet vermoeden dat hij haar gevolgd is of in elk geval wist dat ze daar langs zou komen.

Dader is naar het schijnt best een tijd bezig geweest. Hij heeft haar verkracht, gewurgd en de keel doorgesneden. Moet best even geduurd hebben inderdaad. Kennelijk niemand die het heeft gezien.

Als ze de dader pakken, dan is opknopen de beste oplossing. Helaas heb ik het idee dat de dader nooit gepakt gaat worden.

Zijn er nooit echt serieuze tips binnengekomen?
pi_88458343
Zouden het gevonden DNA nogmaals kunnen onderzoeken met moderne technieken? :$
pi_88464567
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:44 schreef MidnightB00m het volgende:
Zouden het gevonden DNA nogmaals kunnen onderzoeken met moderne technieken? :$
Ik mag aannemen dat ze dat sowieso wel doen, anders zijn ze niet bijster snugger.
  maandag 8 november 2010 @ 10:38:18 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88465204
Het zou zo mooi zijn als deze zaak na al die jaren ook eens opgelost zou kunnen worden, zoals dat recent met de zaak Andrea Luten is gebeurd. Marianne's ouders zitten al jaren in onzekerheid en ergens op de wereld loopt nog steeds een moordzuchtige psycho rond :{ .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_88487332
Ik vind het ook wel erg dat er zo laks met deze zaak wordt omgegaan door justitie. Dat ze niet meegaan in al die achterlijke onzinverhalen die er de ronde doen snap ik heel goed. Maar wat doen ze verder? Er loopt namelijk nog wel een tijdbom rond, die waarschijnlijk opnieuw kan toeslaan. En de ouders van Marianne zouden voor hun dood ook wel de boel mogen afsluiten ja.
pi_88530083
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:24 schreef Mercer het volgende:
Ik vind het ook wel erg dat er zo laks met deze zaak wordt omgegaan door justitie. Dat ze niet meegaan in al die achterlijke onzinverhalen die er de ronde doen snap ik heel goed. Maar wat doen ze verder? Er loopt namelijk nog wel een tijdbom rond, die waarschijnlijk opnieuw kan toeslaan. En de ouders van Marianne zouden voor hun dood ook wel de boel mogen afsluiten ja.
Je kunt je ook afvragen hoeveel concrete tips die de moeite van het natrekken waard zijn er daadwerkelijk zijn...

Er heeft de afgelopen tien jaar niemand zn mond voorbijgepraat, niemand opgepakt wiens DNA overeenkomt met het daar gevonden DNA, bij andere misdrijven geen DNA aangetroffen dat overeenkomt met het DNA van dit misdrijf, etc...

Er is ook nog n kans dat de dader zomaar heeft toegeslagen en geen bekende is geweest van Marianne Vaatstra.
pi_88532863
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoeveel concrete tips die de moeite van het natrekken waard zijn er daadwerkelijk zijn...

Er heeft de afgelopen tien jaar niemand zn mond voorbijgepraat, niemand opgepakt wiens DNA overeenkomt met het daar gevonden DNA, bij andere misdrijven geen DNA aangetroffen dat overeenkomt met het DNA van dit misdrijf, etc...

Er is ook nog n kans dat de dader zomaar heeft toegeslagen en geen bekende is geweest van Marianne Vaatstra.
Ja, maar er zijn bijv. voetsporen gevonden van werkschoenen waarvan ze niet weten welk merk het is. Nou, dat laatste vind ik echt héél vreemd. Stel dat ze gewoon een duidelijke afdruk hebben van die zool, dan moet te achterhalen zijn welk merk schoenen dat is geweest. Dus dat stoort me. Dat zijn gewoon dingen waar je op verder kan borduren, maar ik krijg niet de indruk dat die twee rechercheurs die nog op de zaak zitten ook maar ene zak hebben gedaan de afgelopen tijd. Ik durf bijna te zeggen dat we hier op fok nog verder zouden komen.
pi_88533901
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

Ja, maar er zijn bijv. voetsporen gevonden van werkschoenen waarvan ze niet weten welk merk het is. Nou, dat laatste vind ik echt héél vreemd. Stel dat ze gewoon een duidelijke afdruk hebben van die zool, dan moet te achterhalen zijn welk merk schoenen dat is geweest. Dus dat stoort me. Dat zijn gewoon dingen waar je op verder kan borduren, maar ik krijg niet de indruk dat die twee rechercheurs die nog op de zaak zitten ook maar ene zak hebben gedaan de afgelopen tijd. Ik durf bijna te zeggen dat we hier op fok nog verder zouden komen.
Het zou kunnen natuurlijk. Ik koop weleens op vakantie 'n paar schoenen en kan me best indenken dat ze uit mijn voetafdruk niet kunnen herleiden dat het een afdruk is van 'n lokaal merkje wat verkocht wordt op de markt van Timboektoe.

Maar goed, neemt niet weg dat men inderdaad iets actiever had kunnen zijn. Als je weinig hebt, dan is het toch zaak de kleinere dingen die je hebt aan elkaar te knopen en dan hopen dat mensen 'n match kunnen maken met 'n persoon.
pi_89396424
Deze klokkenluideronline.nl en Wim Dankbaar hebben echt
last van tunnelvisie.
Mensen die een andere invalshoek hebben over deze moord,
worden op de website geweerd.

3 reacties van mijzelf werden niet toegestaan.
Ik kon alleen toestemming krijgen door deze meneer Wim
op te bellen en mijn gegevens door te geven.... Nou ja zeg,
je wilt toch een vreselijk moord proberen op te lossen en
niet op je eigen gelijk uit te zijn....Waardeloos.

Trouwens alle losse eindjes van welk onderwerp dan ook
worden vastgeknoopt aan een zekere Demmink.

Zijn er meer mensen hier die dezelfde ervaringen
met deze Wim Dankbaar hebben?

Grtz,
Anno
pi_89407732
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:51 schreef Anno2011 het volgende:
Deze klokkenluideronline.nl en Wim Dankbaar hebben echt
last van tunnelvisie.
Mensen die een andere invalshoek hebben over deze moord,
worden op de website geweerd.

3 reacties van mijzelf werden niet toegestaan.
Ik kon alleen toestemming krijgen door deze meneer Wim
op te bellen en mijn gegevens door te geven.... Nou ja zeg,
je wilt toch een vreselijk moord proberen op te lossen en
niet op je eigen gelijk uit te zijn....Waardeloos.

Trouwens alle losse eindjes van welk onderwerp dan ook
worden vastgeknoopt aan een zekere Demmink.

Zijn er meer mensen hier die dezelfde ervaringen
met deze Wim Dankbaar hebben?

Grtz,
Anno
Dat is wel een hele merkwaardige gang van zaken! :o
Het is vrij onbetrouwbaar. Wim Dankbaar, ik ken alleen Micha Kat, maar die kliek, ze roepen waar ze het meeste ophef mee kunnen maken. :N Die videoserie van Jdtv begon zo hoopvol, maar ja, je weet niet wat je kan geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')