abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111863163
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Xan21 is zo'n complotdenker waar Peter het al over had in z'n uitzending.
Dit klopt dan weer wel:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:57 schreef Xan21 het volgende:
Sterke aflevering? Er komt niks uit dat onderzoek, want dat gebeurt amper bij Peter R, hij wil gewoon eindigen met een grote finale van zijn programma.
pi_111863177
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit klopt dan weer wel:

[..]

Overigens hier gaat het niet over zijn eigen onderzoekswerk.
Maar dat zei ik al 2 x eerder.
Dat doofpotcomplot is natuurlijk "insane" en juist een mooi voorbeeld van in dit geval ideologisch bepaalde tunnelvisie.
I´m back.
pi_111863301
De fiets die in de greppel stond was van een medewerker van Landbouwmuseum en was daar gestolen, niet bij het station. Dat klopt dus al niet.

De getuige Geke H. verklaart dat de man die zij als een gek voorbij de meisjes zag rijden in een stationcar Ludger Dill was (die zij kende omdat zij hulp in de huishouding voor het Landbouwmuseum was, waar Dill een “pied a terre” had). Dat kan linkt hem aan de fiets.

Spencer heeft een alibi wat niet klopt, that's all, ik zeg niet dat hij iets met de moord te maken heeft, maar hij heeft er indirect wel schuld aan dat zijn vriendin is meegenomen en hij heeft gelogen over het feit dat hij haar weggebracht heeft.
pi_111863315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 03:42 schreef Xan21 het volgende:
De fiets die in de greppel stond was van een medewerker van Landbouwmuseum en was daar gestolen, niet bij het station. Dat klopt dus al niet.
Hoezo weten ze dat-ie daar is gestolen? Ofwel waarom zou hij niet 2 x gestolen kunnen zijn?
quote:
De getuige Geke H. verklaart dat de man die zij als een gek voorbij de meisjes zag rijden in een stationcar Ludger Dill was (die zij kende omdat zij hulp in de huishouding voor het Landbouwmuseum was, waar Dill een “pied a terre” had). Dat kan linkt hem aan de fiets.
Die werkte daar Ludger Dill? Maar ze zag hem rijden nadat Marianne afscheid had genomen en haar eigen weg ging, naar huis?
En ze kunnen die Ludger Dill toch gewoon dna laten afnemen dan?
quote:
Spencer heeft een alibi wat niet klopt, that's all, ik zeg niet dat hij iets met de moord te maken heeft, maar hij heeft er indirect wel schuld aan dat zijn vriendin is meegenomen en hij heeft gelogen over het feit dat hij haar weggebracht heeft.
Okee, dat kan, maar in hoeverre maakt hem dat verdacht?
En ook bij hem geldt toch dna afnemen...
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 05:27:07 #255
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_111863444
God ja, na 13 jaar een grootschalig DNA onderzoek overwegen. :')

En het ondertussen gek vinden dat de bevolking geen vertrouwen in politie en overheden heeft? Samen met de familie smeekt men hier al van begin af aan om. Dat is juist waarom die complottheorien ontpoppen, niemand begreep de lakse en trage houding van de politie. Dus kreeg men de indruk dat er -om wat voor reden ook- de rem werd opgezet.

Dat DNA onderzoek had al jaren terug moeten gebeuren. Die arme vader weer vragen of hij vertrouwen heeft in dit onderzoek.. neh. Ik begrijp de insteek van Peter wel maar de uitvoer had iets anders gekund.
pi_111863732
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:27 schreef Xan21 het volgende:
Ik geloof de getuige Geke van het Rabo plein gewoon, zij komt heel rationeel over en het bevestigd andere getuigenissen. Ik weet er verder weinig over, alleen dat Peter R zijn programma;s vult met veel lucht...

Ik hoop natuurlijk gewoon dat het snel opgelost wordt.

Is Geke die vrouw die is veroordeeld voor aanzetten tot haat en opjutten of is dat weer een ander?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:37:11 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111864622
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 05:27 schreef NorthernStar het volgende:
God ja, na 13 jaar een grootschalig DNA onderzoek overwegen. :')

En het ondertussen gek vinden dat de bevolking geen vertrouwen in politie en overheden heeft? Samen met de familie smeekt men hier al van begin af aan om. Dat is juist waarom die complottheorien ontpoppen, niemand begreep de lakse en trage houding van de politie. Dus kreeg men de indruk dat er -om wat voor reden ook- de rem werd opgezet.

Dat DNA onderzoek had al jaren terug moeten gebeuren. Die arme vader weer vragen of hij vertrouwen heeft in dit onderzoek.. neh. Ik begrijp de insteek van Peter wel maar de uitvoer had iets anders gekund.
:O
In 2000 is er een DNA onderzoek geweest waarbij 800 mannen vrijwillig hun DNA afgestaan hebben, de dader zat er niet bij.

Nu is DNA-onderzoek veel verder en wil men een verwanten onderzoek doen, dan hoeft de dader niet mee te doen om toch een grote kans te hebben dat je via familie van de dader in de buurt kunt komen van de dader en vanuit dat punt verder kunt onderzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:49:52 #258
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_111864823
Die dorpelingen lijken mij niet echt betrouwbaar om één of andere reden. :+
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_111867811
2 keer gestolen in 1 nacht lijkt mij heel onwaarschijnlijk, maar ok, de gestolen fiets was eigendom van een medewerker van landbouwmuseum, naam is wel te vinden ergens (Jan Kloppenburg)

In het cafe het Filtje waar Spencer ruzie kreeg met twee andere jongens om 19:00 was Ludger Dill ook aanwezig en om 00:00 ook. Spencer ontkent dat hij en zijn vriend Wietze samen met Marianne na het bezoek aan Paradiso nog naar het Filtje gegaan zijn en meteen weggegaan zijn naar huis terwijl de eigenaresse van het cafe Filtje dit tegenspreekt.

Dill kwam hard voorbij rijden toen Marianne bij Spencer zijn fiets stond, later nogmaals en de vrouw hoorde geschreeuw.

Dill had een huisje bij landbouwmuseum waar de gestolen fiets vandaan kwam

In hoeverre deze duitser met het onderzoek mee heeft gewerkt is niet bekend, dus ik neem aan helemaal niet

Als Spencer en andere vrienden liegen over hun alibi dan hebben hun ouders ook gelogen (Spencer zijn moeder kwam hem ophalen om 1:30 met de auto) en zijn fiets lag nog tot minstens 8:30 op het plein (vandaar dat hij zijn moeders fiets nam om Marianne te zoeken ipv zijn eigen)

[ Bericht 16% gewijzigd door Xan21 op 22-05-2012 16:57:12 ]
pi_111880458
Die dna-techniek kan wel zijn verbeterd, maar die andere dingen hadden ze 13 geleden toch al moeten zien? Geen worsteling in weiland, fiets netjes weggezet (zelfs bewust een beetje vestopt, naast een andere fiets) en dus ook geen 'verse' beschadigingen aan de fiets.

Plus het feit dat je daar in het donker amper kon zien of er een man of vrouw aankwam, als er überhaupt al iemand langskomt om 2 uur 's nachts. Tuurlijk wil je een rustige plek als verkrachter (lijkt me), maar aan de andere kant moet er wel een grote kans zijn dat er een slachtoffer voorbijkomt. Dus dat zou weer meer wijzen in de richting van een impulsdaad van een 'toevallige' wandelaar/fietser/passant, maar dat strookt weer niet met de onbeschadigde fiets en de afwezigheid van sporen van een worsteling.

Die twee die haar als laatse hebben gezien moeten wel heel goed ondervraagd zijn (en niet verdacht bevonden) aangezien Peter daar amper op in ging. Als je het slachtoffer als laatste hebt gezien zit je op z'n zachtst gezegd in een lastige situatie.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 mei 2012 @ 16:19:03 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111880812
naar aanleiding van de uitzending van afgelopen zondag zijn er bij de politie meer dan 50 tips binnengekomen en bij Peter R nog eens 250.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111882283
Heeft iemand een duidelijke foto van Spencer, Wietse of Stephanie? Vreemd dat zij nooit echt de media hebben opgezocht, blijkbaar waren ze volwassen genoeg om tot laat buiten rond te hangen maar niet om een interview te geven of mee te werken aan reconstructies?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:55:28 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111882475
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ze niet meegewerkt hebben aan een reconstructie, maar er is weinig verdachts aan het feit dat bekenden van een slachtoffer het feit dat ze het slachtoffer als laatste gezien hebben of goed gekend hebben niet overal in hun publiciteitsgeilheid lopen te verkondigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:55:49 #264
123170 alors
zlata1234
pi_111882498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:51 schreef Xan21 het volgende:
Heeft iemand een duidelijke foto van Spencer, Wietse of Stephanie? Vreemd dat zij nooit echt de media hebben opgezocht, blijkbaar waren ze volwassen genoeg om tot laat buiten rond te hangen maar niet om een interview te geven of mee te werken aan reconstructies?
Doe eens even normaal gast, alsof jij recht hebt op een interview of foto van hun :')
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:59:46 #265
43642 Bayswater
pi_111882696
Dit is Spencer, opvallend is dat hij zijn hoofd mist.

Life lies a slow suicide
pi_111882729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:55 schreef alors het volgende:
[..]
Doe eens even normaal gast, alsof jij recht hebt op een interview of foto van hun :')
Zo vreemd vind ik het niet wat hij zegt.
pi_111882911
Spencer liegt, daarom wil ik een foto van hem zien, kan mij niks schelen wat een ander ervan vindt, deze mensen worden al veels te lang beschermd en moeten eens gaan praten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 mei 2012 @ 17:04:57 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111882953
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:00 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het lijkt op een klopjacht zoals die Dankbaar en Kat ook uitvoeren.

ipv zelf aan de slag te gaan is het beter om dit rechercheteam hun gang te laten gaan en ze even geen strobreed in de weg te leggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:06:12 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_111883008
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:00 schreef Mercer het volgende:

[..]

Vind je het werkelijk normaal om de media op te zoeken als een bekende van je vermoord is?
Heb je enig idee hoe de media (SBS6 en dergelijke) lomp te werk gaan in zo'n situatie? Ze hebben dat soort "journalisten" waarschijnlijk al meer dan voldoende aan de deur gehad toen het net gebeurd was, dan hoef je niet meer zo, als je eerst je best moest doen om dat soort figuren kwijt te raken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:14:01 #270
43642 Bayswater
pi_111883329
Bij de (gruwelijke) moord op Farida Zargar (van fiets afgerukt in de polder, vermoord, begraven en voet afgesneden) werd de vriend ook een tijd lang verdacht en van alles erbij gehaald. Die vriend zocht veel de publiciteit om haar op te sporen wat tegen hem ging werken. Uiteindelijk bleek de dader een geflipte mafkees die haar helemaal niet kende te zijn.
Life lies a slow suicide
pi_111883375
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vind je het werkelijk normaal om de media op te zoeken als een bekende van je vermoord is?
Heb je enig idee hoe de media (SBS6 en dergelijke) lomp te werk gaan in zo'n situatie? Ze hebben dat soort "journalisten" waarschijnlijk al meer dan voldoende aan de deur gehad toen het net gebeurd was, dan hoef je niet meer zo, als je eerst je best moest doen om dat soort figuren kwijt te raken.
Zij kunnen zelf de journalist uitkiezen om hun verhaal te doen, en ja ik zou dat niet meer dan normaal vinden. Misschien dat ze achter de schermen al hun medewerking hebben verleend, dan kan je afvragen wat de meerwaarde van een interview is.
pi_111883415
Als de moord onopgelost blijft doe je er toch alles aan, het is je vriendin, dan wil je er toch alles aan doen? Tenzij je wat te verbergen hebt, ze waren jong, en het is niet alsof hij de moord begaan heeft want dat is uitgesloten. Wel liegt hij over het feit dat hij haar weggebracht heeft, de herenfiets komt niet van Buitenpost station. Spencer is rond 1:30 gezien door een getuige in de shoarmazaak, iemand heeft hem aan een andere fiets zien knoeien (misschien om er een pomp of ventielen af te halen). Er moeten meer getuigen zijn op het Rabo pleintje die hem daar kwaad met de kapotte fiets heeft zien gooien...
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 19:38:51 #273
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_111889524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leuke gaapsmiley maar vooraf een selectie maken van wie wel en wie niet wordt gevraagd DNA af te staan wekt geen vertrouwen als er toch al wantrouwen bestaat. Op een straat met twintig mannen worden er vijf gevraagd. Op nummer 7 krijgt wel een oproep, op nummer 5 en 9 niet. Waarom niet iedereen? Nee want met zulke zware middelen moest voorzichtig mee worden omgesprongen. Je kan niet zomaar iedereen vragen. Bullshit. Het was een vrijwillig onderzoek. Je kan zonder juridische problemen heel Nederland vragen als je wil.

Waar het me om ging is dat Peter deed alsof de indianenverhalen uit de lucht zijn komen vallen. Ja nee voor de verdenking naar het AZC had hij nog wel enig begrip want god ja, die plattelands Friezen die plotseling met exotische buitenlanders worden geconfronteerd, die gaan hen scheef aankijken, dat is logisch.

In werkelijkheid waren politie en autoriteiten als de dood dat de dader uit het AZC zou zijn. Het was 1999, Net voor de storm opkomst van Fortuyn. De tijd dat je nog steeds met de holocaust om de oren werd geslagen als je het dorste vraagtekens bij het asielbeleid te zetten. Dat taboe stond echter op ploffen, hell heel Nederland stond op ploffen, en zo'n moord zou zomaar het hele zaakje kunnen laten afgaan.

Of het onderzoek daarom werkelijk gestuurd is kan ik niet zeggen maar die indruk was er zeker wel en met reden. Zolang ze de dader niet pakken zal er altijd een zweem omheen hangen dat er wellicht toch iets meer aan de hand was en dat hebben politie en justitie zelf in de hand gewerkt.
pi_111893478
quote:
Coma

Zoals Barracuda al voorspeld had: veel gesputter vandaag door de Vaatstra-complottertjes na de 'kletskoek' van Peter R. de Vries. Vooral van de kant van zelfverklaarde Vaatstra-speurder André Vergeer, die weliswaar niet bij de moord is geweest (mogen we hopen), maar bijna doet alsof. Stekeblind natuurlijk weer voor nieuwe gegevens, zoals een echte complotter betaamt.

Vergeer zou Peter R. wel even een lesje leren. Wat volgt zijn allerlei gelijkhebberige interpretaties van feiten die er niet toe doen.
http://barracudanls.blogspot.com/2012/05/coma.html
pi_111894248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 19:38 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

L

In werkelijkheid waren politie en autoriteiten als de dood dat de dader uit het AZC zou zijn. Het was 1999, Net voor de storm opkomst van Fortuyn. De tijd dat je nog steeds met de holocaust om de oren werd geslagen als je het dorste vraagtekens bij het asielbeleid te zetten. Dat taboe stond echter op ploffen, hell heel Nederland stond op ploffen, en zo'n moord zou zomaar het hele zaakje kunnen laten afgaan.

Of het onderzoek daarom werkelijk gestuurd is kan ik niet zeggen maar die indruk was er zeker wel en met reden. Zolang ze de dader niet pakken zal er altijd een zweem omheen hangen dat er wellicht toch iets meer aan de hand was en dat hebben politie en justitie zelf in de hand gewerkt.
Hineininterpretieren achteraf. :N .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')