quote:
Nou kapot...
Heel gezeik, het schijnt dat die E8400 Processoren heel goed overklock baar zijn, en niet te warm worden.
Nou geeft de BIOS aan, dat m'n systeem (nadat ik hem 18 uur uit heb gehad en net aanzet) 54~56 graden is...
Ok, bios reading is niet helemaal correct bij Asus, en ze zeggen dat je er 10 graden af moet halen, maar dan nog vind ik dat warm. Een collega van me heeft dezelfde proc en een P5K SE bordje, die heeft idle temps van 32 graden in de bios, soms zelfs nog lager als hij hem net aanzet.
Dus ik ben terug naar de winkel gegaan (want de cpu wordt volgens Asus PC probe wel 75+ soms 80 graden) om het probleem voor te leggen, ik had nl al een nieuwe bios geinstalleerd voor die CPU... CoreTemp geprobeerd, die geeft waardes aan, die 10 graden lager zijn, maar dus nog steeds 70 graden...
Zij wouden daar het systeem innemen om wat dingen te testen, ander bordje, andere cpu, bios, etc.
Ze hadden daar ter plekke een andere cooler geplaatst en dat maakte helemaal geen verschil, dus vandaar.
Hij doet het dus prima, is rete snel, maar gewoon te warm. Hij mag pas 70 graden worden met de stock cooler las ik hem op 4.2 Ghz geclocked heb, en wat ik heb gezien, kan hij zelfs nog harder, mits anders gekoeld natuurlijk.
Ik wou hem gewoon op 3.6 Ghz clocken, maar als hij stock (3 ghz als ik me niet vergis) al zo warm wordt...

.