quote:Op maandag 14 april 2008 15:59 schreef MiniMuppet het volgende:
...funnyfarm...
nee.quote:Op maandag 14 april 2008 16:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als het niet gaat lukken, is tijdelijk weer bij je ouders wonen dan geen optie?
ik zou meteen om een afspraak vragen met een arts, en dan zo veel mogelijk papieren meenemen o.a. van je dysthyme stoornis etc. als je belt krijg je meestal een figuur voor je wat dingen opleest van een script (mijn ervaring dan..)quote:Op maandag 14 april 2008 16:01 schreef Twinky het volgende:
ik ga morgenochtend dus bellen, dan zal ik ook meteen vragen wat ik moet doen...
They're coming to take me away, ha-haaa!!quote:Op maandag 14 april 2008 16:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als het niet gaat lukken, is tijdelijk weer bij je ouders wonen dan geen optie?
[..]
Leuk woord
oew, dat klinkt heel goed. Nadeel is wel dat je dan een jaar stufi opgebruikt..quote:Op donderdag 17 april 2008 17:37 schreef Rixie het volgende:
Ik ben er een jaar tussenuit geweest vanwege medische redenen. Als jij een verklaring hebt van een arts of instatie dat jij dat jaar echt nodig hebt voor je therapie kan je via school een time-out krijgen. Je krijgt dat jaar dan wel gewoon studiefinanciering. Denk dat je hier wel voor in aanmerking komt
Mij hebben ze op mijn woord geloofd en heb het hele jaar geen controle gehad....
Ik val in de oude regeling en krijg dus net zolang studiefinanciering als dat ik ingeschreven sta op een schoolquote:Op donderdag 17 april 2008 19:39 schreef Twinky het volgende:
[..]
oew, dat klinkt heel goed. Nadeel is wel dat je dan een jaar stufi opgebruikt..
mja dat gaat mij niet lukken... Helaas. Ik ga aanstaande maandag de formulieren invullen voor WAjong en bijstand, dan merk ik vanzelf wel hoeveel ik krijgquote:Op donderdag 17 april 2008 22:26 schreef Rixie het volgende:
[..]
Ik val in de oude regeling en krijg dus net zolang studiefinanciering als dat ik ingeschreven sta op een school
maar dat krijg je pas aan het einde van de maand. Hopen dat je ouders (of sociale dienst/uwv) kunnen helpen die eerste maand.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe ver is het van je huis vandaan? Aangezien het meestal minimaal 6 maanden duurt, zo'n behandeling, en jij het zelfs over een jaar hebt, zal je bij de meeste verzekeringen wel in aanmerking komen voor reiskostenvergoeding, mits het boven een bepaalde grens aan kilometers is. Ik geloof dat het 20 was bij het Zilveren Kruis, maar weet het niet zeker. Daar moet je ook even voor bellen dus.
Wat ben je zelf wél bereid ervoor te doen dan? Je wil alles in je schoot geworpen krijgen?quote:Op maandag 14 april 2008 14:50 schreef Twinky het volgende:
Werken in het weekend is geen optie, dan wil ik graag leuke dingen doen/naar mijn ouders/enzovoort.
Neem aan dat ze niet voor haar lol in therapie gaat en als ze gewoon zou kunnen werken of studeren dat gewoon zou doen en daarbij komt, weet ik uit eigen ervaring dat therapie geestelijk echt slopend is, in de eerste maanden dat ik 5 dagen dagen therapie had viel ik s'avonds vaak om 8 uur al in slaap omdat ik kapot was.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Wat ben je zelf wél bereid ervoor te doen dan? Je wil alles in je schoot geworpen krijgen?
Je hebt sowieso doordeweeks 5 avonden om te werken, na je therapie.
En je zal toch keuzes moeten maken, je kan niet én én hebben.
Of zelfstandig wonen en (in het weekend) werken om dat te kunnen bekostigen, óf tijdelijk terug naar je ouders, zodat je geen huurkosten meer hebt en dus 'leuke dingen' kan blijven doen.
Ik vind dat je jezelf er nu wel makkelijk van af maakt.
En leuke dingen doen in het weekend is tevens goede afleiding, groepstherapie brengt een hoop heftige verhalen van anderen met zich mee en dan is het fijn om dat in het weekend even van je af te kunnen zetten.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Wat ben je zelf wél bereid ervoor te doen dan? Je wil alles in je schoot geworpen krijgen?
Of zelfstandig wonen en (in het weekend) werken om dat te kunnen bekostigen, óf tijdelijk terug naar je ouders, zodat je geen huurkosten meer hebt en dus 'leuke dingen' kan blijven doen.
Ik vind dat je jezelf er nu wel makkelijk van af maakt.
Dat weet ikquote:Op donderdag 17 april 2008 23:46 schreef Misstique het volgende:
Zij vraagt hier om adviezen omtrent geld om het een en ander te bekostigen en om te kunnen leven. Die geef ik haar.
C'est le ton qui fait la musique.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:46 schreef Misstique het volgende:
Zij vraagt hier om adviezen omtrent geld om het een en ander te bekostigen en om te kunnen leven. Die geef ik haar.
Dat is maar 30 euro minder dan een uitwonende beurs. Prima tog.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:33 schreef Twinky het volgende:
nou, ik heb gisteren een brief gekregen van het CWI dat de bijstand is toegekend. Daar ben ik dus een maand of vier mee bezig geweest om ze alle formulieren en alles te bezorgen.
Ik krijg... maarliefst... 220 euro per maand! Omdat ik dus onder de 21 ben en mijn ouders dan maar voor me moeten zorgen. En daarom krijg ik ook niet de toeslag voor uitwonenden onder de 21.
Het is allemaal zo'n gedoe!
Alles is meegenomenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:33 schreef Twinky het volgende:
nou, ik heb gisteren een brief gekregen van het CWI dat de bijstand is toegekend. Daar ben ik dus een maand of vier mee bezig geweest om ze alle formulieren en alles te bezorgen.
Ik krijg... maarliefst... 220 euro per maand! Omdat ik dus onder de 21 ben en mijn ouders dan maar voor me moeten zorgen. En daarom krijg ik ook niet de toeslag voor uitwonenden onder de 21.
Het is allemaal zo'n gedoe!
maar daar kan ik toch niet van levenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:50 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dat is maar 30 euro minder dan een uitwonende beurs. Prima tog.
Dat krijg je erbij..dus mits je een verklaring krijgt krijg je dan 5 jr stufiquote:Op donderdag 17 april 2008 19:39 schreef Twinky het volgende:
[..]
oew, dat klinkt heel goed. Nadeel is wel dat je dan een jaar stufi opgebruikt..
Enig idee hoe moeilijk voor dit soort mensen déze keuze is en hoe emotioneel zwaar deze dagdelen zijn?quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Teruglezen is een kunst.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:35 schreef Kreator het volgende:
18 jaar....en dan een jaar lang fulltime in therapie... wtf is er dan mis met je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |