Maak er eens SELECT DISTINCT * .... vanquote:Op dinsdag 29 april 2008 13:50 schreef wobbel het volgende:
Oke, na wat geworstel heb ik aan de hand van dit topic de volgende query gekregen:
[ code verwijderd ]
Het probleem is nu alleen, dat als één artikel meerdere afbeeldingen heeft, het product ook meerdere keren erin komt te staan.
Stel ik heb 3 producten, en 1tje heeft 2 plaatjes, eentje heeft 3 plaatjes en de ander heeft 5 plaatjes...dan krijg ik deze output
Product 1
Product 1
Product 2
Product 2
Product 2
Product 3
Product 3
Product 3
Product 3
Product 3
Maar hij moet gewoon Product 1, Product 2 en Product 3 weergeven
heineken verwarren met grolschquote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:38 schreef Light het volgende:
[..]
Dan maak je een JOIN over die twee tabellen, als je tenminste wilt weten welke drank er in een beker zit. Zo'n id is een makkelijk, vast punt. Ander voordeel is dat als je "bier" wilt vervangen door "Heineken" (om verwarring met "Grolsch" te voorkomen bijvoorbeeld) dan hoef je dat maar op 1 plek aan te passen.
Duidelijk gevalletje van ja, en zelfs tweequote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:02 schreef Light het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Je geeft aan sprintf 1 string en 2 andere parameters mee, terwijl er in die string maar 1 placeholder is. Gevalletje haakjes verkeerd?
Een simpele oplossing is:quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:10 schreef webbyplus het volgende:
Hallo, waarschijnlijk super simpel op te lossen, maar het lukt me niet;
Ik heb de volgende code:
[ code verwijderd ]
De STRING $test bevat 76 cijfers. Echter als ik hem nu echo krijg ik zoiets te zien : "1.0305006007E+047". Hoe kan ik mijn string correct tonen? bvd
1 2 | echo 0 + $test; |
Perl doet hetzelfdequote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:49 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Mooi he dat PHP... een int en een string bij elkaar optellen
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:49 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Mooi he dat PHP... een int en een string bij elkaar optellen
Das waar, maar echo (float) $test werkt ook, en is wellicht nog netter ookquote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:10 schreef CraZaay het volgende:
[..]
JavaScript en allerlei andere loosely typed talen ook, maar dat maakt het nog niet netter
1 |
Ik zie niks verkeerd aan deze query om heel eerlijk te zijn. Maar toegegeven SQL is niet mijn sterkste ding.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:16 schreef Dzy het volgende:
Ik heb een vraagje
Ik ben bezig met een site waar een heleboel gedichten op komen te staan van dezelfde dichter. Deze kan hij taggen met meerdere tags, die allemaal weer in een aparte tabel tags staan. Omdat er meerdere tags bij meerdere gedichten kunnen gebruik ik een koppeltabel gedichten_tags. Alleen hoe kan ik nu mooi in 1 query alle gedichten opvragen die bij 1 of meer tags horen?
Ik zat zelf al een beetje te prutsen met de volgende query:
[ code verwijderd ]
Dit zou dan alle gedichten opvragen die een tag hebben van 1, 3 of 4 maar de bedoeling is natuurlijk dat ze alle drie zo getagd moeten zijn. En voor mijn gevoel is dit een ranzige query, maar dat kan ik verkeerd hebben. Ingewikkelde queries ben ik nog niet zo goed inWie kan me helpen?
1 2 3 4 | WHERE gedichten.gedicht_id = gedichten_tags.gedicht_id AND gedicht_tags.tag_id IN (1,3,4) GROUP BY gedichten.gedicht_id HAVING COUNT(*) = 3 |
Zie andere topic :Pquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | FROM gedichten g WHERE g.gedicht_id IN ( SELECT t.gedicht_id FROM gedichten_tags t WHERE t.tag_id IN (1, 3, 4) GROUP BY t.gedicht_id HAVING COUNT(*) = 3 ) |
omfgquote:Op donderdag 1 mei 2008 18:20 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een functie met die checkt of een variable leeg is of niet, wanneer hij leeg is zegt hij dat hij leeg is. Maar dan wordt het: Hoe krijg je de tekst van een variable die leeg is op het scherm, dus de naam van de lege variable?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | WHERE (g.gedicht_id IN ( SELECT t.gedicht_id FROM gedicht_tags t WHERE t.tag_id IN (1,2) GROUP BY t.gedicht_id HAVING COUNT(*) = 2) ) AND (g.gedicht_boekje = '3') |
Zover ik tot nog toe heb ondervonden duren dit queries (dus met querie in querie) langer dan een join.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:34 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Zie andere topic
Het zou (uitgaande van MySQL 5) zo iets worden:
[ code verwijderd ]
Een subquery dusquote:
In dit geval lukt het ook wel zonder sub-query, alleen wordt 't daar wat minder overzichtelijk van. En de vraag is of 't echt sneller is.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:40 schreef ursel het volgende:
Zover ik tot nog toe heb ondervonden duren dit queries (dus met querie in querie) langer dan een join.
1 2 3 4 5 6 7 | FROM gedichten g INNER JOIN gedichten_tags t ON t.gedicht_id = g.gedicht_id WHERE g.gedicht_boekje = 3 AND t.tag_id IN (1, 3, 4) GROUP BY g.gedicht_id, g.titel HAVING COUNT(*) = 3 |
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 16:56 schreef CraZaay het volgende:
Zijn er hier überhaupt mensen bezig met memcached en dergelijke?
Eigenlijk wat er staatquote:
Een project wat ik voor NU.nl gedaan heb bijvoorbeeld (da's extreem), maar ook een jongerensite met een sociaal netwerk wat met 30.000 pageviews per dag al aardig wat zware queries oplevert.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 18:56 schreef Xcalibur het volgende:
Aan wat voor bezoekersaantallen / queries moet ik denken als jij het over een drukke site hebt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |