abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58014583
Wil binnenkort mijn auto inruilen voor een andere occasion bij een autodealer.
Bij mijn huidige auto werkt de airco niet meer. Ook hoor je wat gerammel tijdens het rijden.
Ben je dit nu verplicht te melden aan de autodealer (verborgen gebreken?) of is het aan hem om dit te onderzoeken?
pi_58014871
Ja.
pi_58014964
Nee hoor, maar dan moet je ook niet klagen als je er na 300m rijden in je nieuwe auto pas achterkomt dat je remmen niet functioneren.
Scheren is voor schapen!
pi_58016183
Komen ze toch wel achter. Dingen als een airco zijn eenvoudig te controleren.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_58016189
Normale mensen zeggen gewoon eerlijk wat ze verkopen. Niet normale mensen krijgen later de rekening van het veel duurdere garagebedrijf op hun bordje omdat ze verborgen gebreken waarvan ze logischerwijs op de hoogte hadden kunnen zijn bewust hebben verzwegen op hun bordje.

Niet zeggen = oplichten. Ben je een oplichter? Zo nee, dan zeg je dat gewoon eerlijk. Iemand anders koopt met zijn hardverdiende centjes die gare bak ooit weer.
pi_58016190
Het is nogal afhankelijk van de inruilprijs en auto die ervoor terugkomt.
pi_58022644
zeg gwn dat de airco moet worden bijgevult, klaar.
Rammelen e.d. hoef je niet te zeggen, het is geen nieuw auto wat ze inruilen.
En je nieuwe auto heeft zeker toch ook altijd verborgen gebreken
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_58022680
quote:
Op zondag 13 april 2008 07:06 schreef sig000 het volgende:
Het is nogal afhankelijk van de inruilprijs en auto die ervoor terugkomt.
Dat lijkt me niet, je bent gewoon verplicht alle bij jou bekende gebreken te melden aan de koper van de auto, of dat nou een garagebedrijf is of een particulier. als je dat niet doet, kan de koper de koop ongedaan maken, en eventueel een schadevergoeding ontvangen.
  zondag 13 april 2008 @ 17:18:47 #9
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_58023270
Mja, een verkoper zal niet door de ruit kijken wat je auto waard is als je serieus aan inruilen denkt.
Auto even op de brug bij de garage voor een inspectiebeurtje, dan kunnen ze een realistische prijs geven.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_58023406
Alleen als ze vragen of er nog gebreken bij jou bekend zijn
pi_58029840
quote:
Op zondag 13 april 2008 17:24 schreef Snuitebolletje het volgende:
Alleen als ze vragen of er nog gebreken bij jou bekend zijn
Ja, dat idee had ik ook.
Het is toch aan de koper om te bekijken of alles in orde is? Het is principe geen "verborgen" gebrek. Als hij de auto goed bekijkt/proef rijdt, zal hij toch zelf e.e.a. kunnen beoordelen?
Als je je huis verkoopt ga je de koper er toch ook niet op wijzen dat de kozijnen rot zijn... Dat kan men namelijk zelf makkelijk constateren....
  zondag 13 april 2008 @ 22:45:06 #12
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_58031723
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:56 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, je bent gewoon verplicht alle bij jou bekende gebreken te melden aan de koper van de auto, of dat nou een garagebedrijf is of een particulier. als je dat niet doet, kan de koper de koop ongedaan maken, en eventueel een schadevergoeding ontvangen.
Je bent een ezel als je dit soort dingen gaat melden, je word standaard al geflasht als je een auto gaat inruilen voor een ander exemplaar (je krijgt er altijd minder voor dan wat de auto daadwerkelijk waard is doormiddel van gladde praatjes van de verkoper).
Beter is het om je auto particulier te verkopen, zo vang je meer geld en kan je bij je dealer beter onderhandelen over de prijs van de auto.
pi_58095964
quote:
Op zondag 13 april 2008 16:56 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, je bent gewoon verplicht alle bij jou bekende gebreken te melden...
"Airco doet het niet? Was mij niet bekend".

Niet te bewijzen dat je het wel wist.
  donderdag 17 april 2008 @ 18:43:43 #14
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_58117801
als ze er niet om vragen, who cares?

Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')