Ik weet niet wanneer je dat Anglia examen gedaan hebt, maar vandaag heb ik Proficiency gemaakt. Het opstel telt 250-300 woorden en het hele examen stelt geen ruk voor. Het is te simpel voor woorden, bijna om te janken. Als je dat níet zonder leren makkelijk haalt is het behoorlijk droevig. De luistertoets die erbij hoort, de briefopdracht, het opstel en de grammatica-opdrachten, het was allemaal te simpel voor woorden.quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:15 schreef Syldge het volgende:
In HAVO 4 deed ik mee met het Anglia project. Dit was een project om Engels spreken te bevorderen en een certificaat te geven van dat je Engels op bedrijfskundig niveau of nog hoger beheerst. Natuurlijk waren er ook nog lagere niveau's. Ik deed het Proficiency niveau, wat ongeveer neerkomt op het hoogste niveau Engels dat ze in commercie en hoog formele documenten gebruiken. Dit slaagde ik, zonder leren, met veel gemak. Als gedeelte van de test moest je er een opstel bij schrijven van iets van 2000 woorden. Ik schreef over de media-beinvloeding op S.I.-patienten. Dat zijn mensen die in zichzelf snijden, branden, psychologisch letsel aandenken en opzettelijk botten breken, om een paar te noemen. De opstellen en de tests werden naar Yale toegestuurd waar ze beoordeeldt werden. Ik kreeg er de opmerking bij terug of ik intresse had in Yale of Harvard en de naam van een leerkracht om naar te vragen.
1. Anglia word niet nagekeken op Yalequote:Op zaterdag 12 april 2008 21:15 schreef Syldge het volgende:
In HAVO 4 deed ik mee met het Anglia project. Dit was een project om Engels spreken te bevorderen en een certificaat te geven van dat je Engels op bedrijfskundig niveau of nog hoger beheerst. Natuurlijk waren er ook nog lagere niveau's. Ik deed het Proficiency niveau, wat ongeveer neerkomt op het hoogste niveau Engels dat ze in commercie en hoog formele documenten gebruiken. Dit slaagde ik, zonder leren, met veel gemak. Als gedeelte van de test moest je er een opstel bij schrijven van iets van 2000 woorden. Ik schreef over de media-beinvloeding op S.I.-patienten. Dat zijn mensen die in zichzelf snijden, branden, psychologisch letsel aandenken en opzettelijk botten breken, om een paar te noemen. De opstellen en de tests werden naar Yale toegestuurd waar ze beoordeeldt werden. Ik kreeg er de opmerking bij terug of ik intresse had in Yale of Harvard en de naam van een leerkracht om naar te vragen.
Tuurlijk kan het werk van instanties altijd beter.quote:En over je overheidsinstantie-argumenten. Bijna alle instanties in Nederland werken niet of nauwelijks. Als je al kind naar Jeugdzorg gaat ben je slechter af dan bijvoorbeeld bij een dopefiend. Wat voor ervaring heb jij met Nederlandse instanties. Heb jij er überhaubt wel ooit mee te maken gehad?
Als je even tussen de hongerige kinderen doorkijkt is Afrika een schitterend land. Tenzij je heel veel geld hebt, heb je daar gewoon niets.quote:Er zullen vast wel landen zijn die beter zijn dan Nederland. Op bepaalde aspecten dan, net zoals dat er waarschijnlijk landen zijn waar het slechter is dan Nederland op andere aspecten. Bijvoorbeeld Afrika, dat is beter dan Nederland omdat je daar een ander soort vrijheid heb. Wat je daar hebt, is echt van jou. Je zit dan niet met wetjes en regeltjes die het land voor jou bepalen en zeggen wanneer iets wel of niet rechtvaardig van jou is.
Kep zelf een beetje spijt van die test....50 euro voor een of ander flut certificaat waar je geen reet mee kunt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:09 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
![]()
Ik wist het al bijna zeker, maar ik wilde even wachten tot ik dat ding gemaakt had
Inderdaad, ik had zelfs proficiency gedaan omdat ik dacht dat Masters misschien wel moeilijk was.quote:Op vrijdag 18 april 2008 00:15 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Kep zelf een beetje spijt van die test....50 euro voor een of ander flut certificaat waar je geen reet mee kunt.
quote:Hey! If you don't like it, go to Russia!
Dit heb ik ook geprobeerd duidelijk te makenquote:Op donderdag 17 april 2008 23:41 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je dat Anglia examen gedaan hebt, maar vandaag heb ik Proficiency gemaakt. Het opstel telt 250-300 woorden en het hele examen stelt geen ruk voor. Het is te simpel voor woorden, bijna om te janken. Als je dat níet zonder leren makkelijk haalt is het behoorlijk droevig. De luistertoets die erbij hoort, de briefopdracht, het opstel en de grammatica-opdrachten, het was allemaal te simpel voor woorden.
En voor je met het argument komt dat het dan veranderd is, ik heb het meteen aan mijn leraar Engels gevraagd, nee dat zijn ze niet. Die examens zijn altijd al zo belachelijk simpel geweest.
Ze beweren inderdaad dat dit het 'advanced business niveau' is, maar in praktijk valt dat heel vies tegen. Hou dus maar op met arrogant doen en doen alsof je een genie bent in de Engelse taal, want dat is dus bullshit
Ik ga toch niet het hele topic doorlezen?quote:Op maandag 12 mei 2008 19:44 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dit heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken
Nee, distinction is de hoogst mogelijke score. Ik heb proficiency gedaan.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:43 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Ik ga toch niet het hele topic doorlezen?
Maar blijkbaar heeft TS nogal een bord voor z'n kop dus het is misschien wel nodig om alles eindeloos te herhalen. Distinction was het hoogste niveau? Ik krijg mijn proficiency-uitslag pas in juni, maar ik verwacht wel redelijk hoog gescoord te hebben.
Distinctionquote:Op maandag 2 juni 2008 22:21 schreef Pyjama het volgende:
Kep Credit gehaald![]()
Ben benieuwd wat AllOfTheSameBlood gehaald heeft?
Ja kutkick, ik weet
Die Anglia-examens gaan überhaupt niet naar Harvard dus dat lult hij alquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:16 schreef SjaakSjofel het volgende:
TS heeft btw. wel een hele hoge dunk van zichzelf. Atheneum, Harvard, het had allemaal gekund, maar hij doet toch maar liever HAVO en pakt dozen in. Sorry, maar dan ben je hoe dan ook dom: Zelfs als het waar is dat je zomaar ff een uitnodiging voor Harvard kreeg ('t zal wel meer iets zijn als een informatieboekje ofzo), dan nog is het dom dat je ervoor kiest om jezelf niet te ontwikkelen en maar dozen in gaat pakken. Ikzelf probeer het hoogst mogelijke uit mezelf te halen.
Ook biedt TS geen suggesties voor een verbetering van Nederland. Denk je serieus dat we er beter van worden als iedereen maar doet wat hij wil? Ik zie de overheid als een soort pact dat alle Nederlanders hebben gesloten: Omdat we niet allemaal zelf bananen uit Colombia kunnen verschepen en een babbeltje met Ban Ki-Moon kunnen maken, hebben we daar mensen voor aangesteld. Vooralsnog kan de overgrote meerderheid van Nederland daarmee leven, hoor...
aaah, oke.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:01 schreef Asgard het volgende:
[..]
TS is gay
de rest in dit topic moet nog uit de kast komen.
Ok, ts zijn zelfbeeld is net zo ontwikkeld als zijn wereldbeeldquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef skadhd het volgende:
mag ik een samenvatting?
(maar ik wil een nuttigere dan..TS is homo)
Feliquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:54 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Distinction
Edit: Ik zie dat bij Masters niemand Distinction heeft, de meeste hebben slechts Pass en dan nog een redelijk aantal met Credit, maar geen Distinction. Er zijn ook nog een redelijk aantal mensen die de Masters niet eens gehaald hebbenWas hij toch best moeilijk, of niet?
TS vindt dat alles kut is in Nederland. Zegt zonder moeite toegelaten te worden op Harvard, maar pakt momenteel dozen in en sorteert pallets. Ook praat hij niet met vreemden, behalve "vrienden" via internet uit Amerika. Deze zijn alleenstaand moeder, werken 40 uur per week, voeden hun kind alleen op en doen ook nog eens 20 uur per week vrijwilligerswerk. En in de USA is alles helemaal het einde.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:02 schreef skadhd het volgende:
mag ik een samenvatting?
(maar ik wil een nuttigere dan..TS is homo)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |