een echte kindervriendquote:Op zaterdag 12 april 2008 20:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk dat deze vraag erg relevant is voor iedereen die wel eens een scharreltje heeft.
Net zogoed als dat je bij andere zaken kijkt wat voor financiele risicos je loopt.
De schade kan in de tonnen lopen als je 21 jaar lang moet betalen.
Als het kind niet gewenst is is dat toch best relevant.quote:Op zondag 13 april 2008 01:07 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
een echte kindervriend![]()
Je betaalt niet aan een kredietbank ofzo, je betaalt om je eigen kind de best mogelijke start in het leven te geven. Maar dat is blijkbaar niet relevant![]()
Een kind wat je niet wilt, dat kan je wat mij betreft dus best schade noemen ja.quote:Op zondag 13 april 2008 01:07 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
een echte kindervriend![]()
Je betaalt niet aan een kredietbank ofzo, je betaalt om je eigen kind de best mogelijke start in het leven te geven. Maar dat is blijkbaar niet relevant![]()
maar het gaat hier toch om de situatie dat het kind er al is. Ongewenst of niet, dan ga je er toch niet meer mee om alsof het een verliespost is.quote:Op zondag 13 april 2008 01:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Een kind wat je niet wilt, dat kan je wat mij betreft dus best schade noemen ja.
Is Ts een pinkloverquote:Op zondag 13 april 2008 01:14 schreef Xennia het volgende:
Gefeliciteerd!
Wordt het zo'n leuk halfbloedje?![]()
...checkt profiel....quote:Op zondag 13 april 2008 01:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
maar het gaat hier toch om de situatie dat het kind er al is. Ongewenst of niet, dan ga je er toch niet meer mee om alsof het een verliespost is.
Sommigen wel, maar dat zijn de echte slappelingen.quote:Op zondag 13 april 2008 01:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
maar het gaat hier toch om de situatie dat het kind er al is. Ongewenst of niet, dan ga je er toch niet meer mee om alsof het een verliespost is.
quote:Op zondag 13 april 2008 01:35 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
ok je hebt een punt.quote:Op zondag 13 april 2008 01:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de situatie dat de vrouwpersoon in kwestie onbedoeld zwanger is geraakt en daar niets aan wil doen, geheel tegen de wens van het betreffende manspersoon in. Ik ben van mening dat als de beslissing om geen abortus te plegen door alleen de vrouw genomen wordt, en de man is het hiermee niet eens, dat dan ook de verantwoordelijkheid bij haar ligt.
een kind is geen bankstel dat de vrouw tegen de zin van de man koopt. Als dat kind er is dan is het nou eenmaal genetisch voor de helft van jou. Daar kan je wel van alles over gaan afspreken of principieel over gaan lopen doen maar daar heeft dat kind echt geen boodschap aan. Dat bestaat, is van jou en komt je vroeg of laat opzoekenquote:Op zondag 13 april 2008 01:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de situatie dat de vrouwpersoon in kwestie onbedoeld zwanger is geraakt en daar niets aan wil doen, geheel tegen de wens van het betreffende manspersoon in. Ik ben van mening dat als de beslissing om geen abortus te plegen door alleen de vrouw genomen wordt, en de man is het hiermee niet eens, dat dan ook de verantwoordelijkheid bij haar ligt.
ok, de financiele schade is afhankelijk van de gezondheid van het kind, de schoolkeuze voor het kind, een nieuwe of een tweedehands fiets voor het kind, 80 uur per week werken of wat minder en wat meer tijd aan het kind besteden etc. etc.quote:Op zondag 13 april 2008 02:00 schreef SeLang het volgende:
Kan die discussie niet verder in R&P?
Ik plaats dit juist in WGR omdat ik geinteresseerd ben in de eventuele financiele schade van ongewenste zwangerschappen, ongeacht hoe die tot stand komen en eventuele schuldvraag. De schuldvraag is volgens mij ook niet relevant bij het bepalen van de financiele schade, voor zover ik weet.
En wat nou als ze überhaupt zwanger is geworden omdat jij met je zatte kop het rubbertje verkeerd om hebt gedaan? Da's ook onbedoeld, maar zou volgens deze redenatie de verantwoordelijkheid volledig bij jou leggen?quote:Op zondag 13 april 2008 01:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal zo hoorquote:Op zondag 13 april 2008 01:42 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
...checkt profiel....
yep, vrouw.
Is dat echt zoveel???quote:Op zondag 13 april 2008 12:48 schreef lxa het volgende:
Tjah en alimentatie is idd een bedrag naar inkomen, verdien jij 5 euro per maand ben je er 1,5 kwijt
quote:Op zondag 13 april 2008 01:42 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
...checkt profiel....
yep, vrouw.
Ik weet even geen percentages uit mijn hoofd, maar stel dat mevr. Breezer een alleenstaande moeder blijft, moet je ook haar gedeeltelijk onderhouden. Als ze eenmaal een andere vent vindt, valt dat gedeelte weg en hoef je alleen voor het kind te betalen.quote:Op zondag 13 april 2008 13:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is dat echt zoveel???
Blijft dat % gelijk als het inkomen hoger is? Dus stel je verdient 10.000/mnd betaal je 3.000 aan die BrEeZah ?
Dat lijkt me sterk. Partner-alimentatie is afgeschaft dus het lijkt me dat je dan al helemaal niet hoeft te betalen voor een willekeurige breezer waar je toevallig een kind bij hebt.quote:Op zondag 13 april 2008 13:27 schreef Sinat het volgende:
[..]
Ik weet even geen percentages uit mijn hoofd, maar stel dat mevr. Breezer een alleenstaande moeder blijft, moet je ook haar gedeeltelijk onderhouden. Als ze eenmaal een andere vent vindt, valt dat gedeelte weg en hoef je alleen voor het kind te betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |