quote:
MILJOEN SUBSIDIE VOOR PALESTIJNS JIHAD-PERSBUREAU
DEN HAAG - ,Nederland heeft 1,2 miljoen euro aan belastinggeld gestoken in een Palestijns persbureau dat terrorisme verheerlijkt en aanzet tot haat. De PVV eist dat minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) het bedrag terugvordert.
Het persbureau Ma'an maakt zich volgens de Israëlische organisatie Palestinian Media Watch schuldig aan het verspreiden van de jihad-ideologie van Palestijnse terroristen. Zo verheerlijkte Ma'an de terrorist die onlangs in Jeruzalem acht joodse yeshiva-studenten in koelen bloede vermoordde en andere daders van recente aanslagen met de hoogste islamitische status van "martelaren voor Allah". Het persbureau ontkent het bestaansrecht van Israël door het grondgebied van de joodse staat aan te merken als "bezet Palestina".
De haatpropaganda verschijnt alleen in de Arabische berichten van het persbureau en komt niet voor in de Engelse versies. De Nederlandse vertegenwoordiger bij de Palestijnse Autoriteit, Frans Makken, meent dat het gebruik van terreur verheerlijkende terminologie "niet opzettelijk" is gebeurd.
PVV-Kamerlid Raymond de Roon is daar woedend over en wil dat Koenders afstand neemt van Makken. Ook eist hij terugbetaling aan de Nederlandse overheid van de 1,2 miljoen euro door het persbureau.
Op zich hoeft de ontwikkelingshulp van mij niet minder, maar zouden we een beetje beter toezicht kunnen houden waaraan het besteed wordt?

Ik verwacht eigenlijk niks anders van een PvdA-minister van het kaliber Pronk. Een minister die zich overigens nu al probeert in te kopen voor een hoge post bij de V.N. na deze kabinetsperiode (zie kwestie Herfkens).
Maar Koenders heeft het blijkbaar te druk.
quote:
Koenders: Weg met biefstuk
WASHINGTON - Nederlanders moeten als het aan minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) ligt minder vlees eten. Ons land zou daarmee helpen de exploderende voedselprijzen af te remmen.
Koenders maakte zijn opmerking in Washington, waar hij aanwezig was bij een vergadering van de Wereldbank.
Bron beiden: Telegraaf
[ Bericht 1% gewijzigd door Strolie75 op 12-04-2008 13:50:13 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo