Civic's zie je veel op LPG, volgens mij komt dat inderdaad wel goed. En wat met LPG zo leuk is, je kunt gewoon nog lachen tijdens het tankenquote:Op donderdag 9 april 2009 19:48 schreef Cybje het volgende:
Ik ga LPG G3 in mijn Civic uit 1999, mijn huidige woon-werk-verkeer-auto, laten bouwen. Het ding heeft een 1.4 blok, welke het nog wel vrij goed moet doen op LPG als ik zo Autoweek lees: http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=14
Ik ben benieuwdHeb het vrij snel terugverdiend ... benzine is nu 1,26 euro hier en LPG zit op 0,38 euro. Dus dat is 88 cent verschil! Verbruik ligt wel iets hoger waarschijnlijk, maar dan nog heb ik het waarschijnlijk binnen anderhalf jaar terug. En met een beetje geluk nog iets eerder
Ja, je bent bedrogen.. want 99,9% van alle beweringen zoals LPG G3 bougies zijn gewoon fake, en de overige 0,1 is het verschil nihilquote:Op maandag 23 november 2009 23:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb nu speciale LPG g3 bougies in mijn auto. Waren 30 euro per stukHij zou feller moeten zijn en zuiniger. Ik heb het gevoel dat hij iets feller is, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten... Zijn jullie bekend met deze bougies en het effect ervan?
Ok we zullen het zien. Ze zouden ook langer mee moeten gaan. Mijn monteur is overigens mijn oom, die zou mij niet bewust oplichten. Ga het verbruik nu meten, al is dat met deze wind niet helemaal representatief.quote:Op woensdag 25 november 2009 02:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja, je bent bedrogen.. want 99,9% van alle beweringen zoals LPG G3 bougies zijn gewoon fake, en de overige 0,1 is het verschil nihil
quote:Op woensdag 25 november 2009 08:43 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Dit is een topic waarin iemand een vraag stelt, de ruzie wat beter is LPG of diesel en kwaliteit van auto´s mogen jullie ergens anders gaan uitvechten
Nou ja, Ik wens je succes..quote:Op woensdag 25 november 2009 08:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok we zullen het zien. Ze zouden ook langer mee moeten gaan. Mijn monteur is overigens mijn oom, die zou mij niet bewust oplichten. Ga het verbruik nu meten, al is dat met deze wind niet helemaal representatief.
ik heb wat berichtjes weggehaald, dus eigenlijk was de mededeling alleen boeiend voor de mensen die lichtelijk offtopic gingenquote:
Klopt, de Outback van mn pa loopt als n zonnetjequote:Op zondag 13 april 2008 17:22 schreef Snuitebolletje het volgende:
Subaru's met de 2.5 liter non turboDie doen het er prima op!
Of ze werken of niet dat laat ik even in het midden maar qua prijs ben je wel degelijk genaaid:quote:Op woensdag 25 november 2009 08:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok we zullen het zien. Ze zouden ook langer mee moeten gaan. Mijn monteur is overigens mijn oom, die zou mij niet bewust oplichten. Ga het verbruik nu meten, al is dat met deze wind niet helemaal representatief.
Dat scheelt veel ja. Zal hem eens navragen welk merk enzo ik heb.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:57 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Of ze werken of niet dat laat ik even in het midden maar qua prijs ben je wel degelijk genaaid:
http://www.vanmeenen.com/(...)n/bougies/index.html
7 euro per stuk....
Ik ben wel benieuwd of ze werken, ik heb namelijk 8 bougies die vervangen moeten worden....
Wat heeft dat gekost als ik vragen mag? Moet iedere auto op lpg g3 op den duur een koprevisie?quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:43 schreef remmertjuh het volgende:
Mijn ouders hebben een Xsara op gas en die heeft net een koprevisie gehad. Bij 150000km.
Nee hoor. Dat de auto wat gevoeliger hiervoor is (op LPG) dat klopt maar dat wil niet zeggen dat iedere wagen op LPG een revisie nodig heeft.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft dat gekost als ik vragen mag? Moet iedere auto op lpg g3 op den duur een koprevisie?
Ik heb geen flauw idee, hebben ze niet verteld ..quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft dat gekost als ik vragen mag? Moet iedere auto op lpg g3 op den duur een koprevisie?
Wanneer weet je dat je een koprevisie nodig hebt? Mijn motor is een Seat 1.8 20 klepper met 125 pk. Heb gehoord dat deze goed rijdt op LPG, ik rijd er zelf nu ruim 30.000 km probleemloos mee. Hopelijk blijft dat nog even zo.quote:Op zondag 29 november 2009 18:35 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat de auto wat gevoeliger hiervoor is (op LPG) dat klopt maar dat wil niet zeggen dat iedere wagen op LPG een revisie nodig heeft.
Ik heb een Alfa op LPG met 230.000 kilometer op de teller en mijn pa heeft een BMW met LPG met 200.000 op de teller, beide nog geen koprevisie nodig gehad.
Een koprevisie merk je echt wel, dan rijdt de auto niet meer of in ieder geval wel zo beroerd dat het niet meer fijn is.... Maar geloof me, het is niet iets wat iedere auto ooit zal moeten ondergaan, het is gewoon een "worst case scenario" wanneer je op LPG rijdt, de kans is groter dat het "ooit" nodig zal zijn. De oude LPG installaties lieten het motorblok een stuk warmer worden waardoor de kop kon scheuren (koprevisie was dan nodig). LPG-G3 laat het blok niet zo heet worden en die installatie heb jijquote:Op zondag 29 november 2009 23:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wanneer weet je dat je een koprevisie nodig hebt? Mijn motor is een Seat 1.8 20 klepper met 125 pk. Heb gehoord dat deze goed rijdt op LPG, ik rijd er zelf nu ruim 30.000 km probleemloos mee. Hopelijk blijft dat nog even zo.
De (dure) boegies leveren mij geen gunstiger verbruik op overigens
Mijn kennis van autotechniek is niet zo geweldig. Maar er zit toch wel degelijk een heel prijsverschil in bougies, dat was vroeger al toen ik met brommers sleuteldequote:Op maandag 30 november 2009 22:16 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Een koprevisie merk je echt wel, dan rijdt de auto niet meer of in ieder geval wel zo beroerd dat het niet meer fijn is.... Maar geloof me, het is niet iets wat iedere auto ooit zal moeten ondergaan, het is gewoon een "worst case scenario" wanneer je op LPG rijdt, de kans is groter dat het "ooit" nodig zal zijn. De oude LPG installaties lieten het motorblok een stuk warmer worden waardoor de kop kon scheuren (koprevisie was dan nodig). LPG-G3 laat het blok niet zo heet worden en die installatie heb jij
En ik wilde je niet gelijk aanvallen op de bougies maar zeg nu zelf, als iemand gaat vertellen dat het vonkje van een bougie ervoor zorgt dat de auto zuiniger gaat rijden dan lach je hem toch vierkant uit? Alsof dat vonkje bepaald hoeveel brandstof er nodig is om de auto te laten rijden...
Om het even heel zwart-wit neer te zetten... een dure lucifer die sneller ontvlamt ten opzichte van een goedkope lucifer zorgt er toch ook niet voor dat het uiteindelijke kampvuur langer brandt en dus zuiniger is?
Dus jij gaat er van uit dat als iets duur is dat het automatisch goed is? Uiteraard zit er wel een verschil in kwaliteit maar het is niet zo dat een dure bougie automatisch een kwalitatieve bougie isquote:Op maandag 30 november 2009 22:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn kennis van autotechniek is niet zo geweldig. Maar er zit toch wel degelijk een heel prijsverschil in bougies, dat was vroeger al toen ik met brommers sleuteldeEr zal toch wel een kwaliteitsverschil in zitten? Anders zou iedereen de goedkoopste boegies erin stoppen lijkt me?
Vaak ontstaat een prijsverschil niet zonder reden ja. Langere levensduur, betere smaak, degelijker materiaal, betere prestatie. Niet altijd natuurlijk, maar vaak wel.quote:Op maandag 30 november 2009 23:24 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Dus jij gaat er van uit dat als iets duur is dat het automatisch goed is? Uiteraard zit er wel een verschil in kwaliteit maar het is niet zo dat een dure bougie automatisch een kwalitatieve bougie isIk wil je best een sinasappel verkopen voor 20 euro maar of hij daar ook beter door smaakt....
Als het echt zou werken waarom hebben Bosch of NGK deze bougies dan niet al uitgebracht? Dat zijn immers de A-merken die de voorsprong op hun concurrentie zo groot mogelijk zullen houden![]()
En je hoeft nu echt geen slechte bougies te hebben maar het stukje voordeel wat ze beweerden te hebben dat is er gewoon niet. Dikke pech, gewoon doorrijden en je oom een keer aanspreken op een gratis APK om het goed te maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |