Ja, pluralis majestatis. Overigens raad ik je aan om een tafsir (=exegese) te kopen om de schoonheid van de Koran echt te leren waarderen. Een van de gezaghebbende tafsir, die bijna alle verzen kort maar duidelijk uitlegt, is die van Abudulla Yousuf Ali.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
Vanmiddag ben ik begonnen in de Koran. Kan er goed doorkomen, er is echter geen verhaallijn (zoals in de Bijbel) en de verteller valt nogal vaak in de herhaling. Leest iemand anders hier de Koran? Zo ja, dan heb ik een vraag. Waarom is Allah in de Koran meervoudig? Hij spreekt niet over 'Ik' maar over 'Wij'. Is dit een stijlvorm o.i.d.?
http://islambyquestions.net/Quran/repetitions.htmquote:Op woensdag 9 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
de verteller valt nogal vaak in de herhaling.
Klopt, het wordt vanuit het moslim-oogpunt bekeken.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:27 schreef Amokzaaier het volgende:
'However frequently the Qur’an is recited, it does not bore or fatigue'
Ik wil em ook nog gaan lezen.. maat van me heeft em liggen.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Klopt, het wordt vanuit het moslim-oogpunt bekeken.
quote:
8 of 8 people found the following review helpful:
5.0 out of 5 stars Simply the Best, September 28, 2007
By Ensar Demirkan (Los Angeles, USA) - See all my reviews
(REAL NAME)
This review is from: The Qur'an with Annotated Interpretation in Modern English (Hardcover)
After reading many translations (including most respected valuable works of Yusuf Ali and Muhammad Asad) this one stands out in many respects.
First of all it is very easy to understand. In a language we use everyday..
Has very informative and detailed explanations of the verses.
At the end of the book there is a very informative Appendix, which itself is like a seperate book, on various hot topics on Islam.. Like -Women in Islam, - Islam and war, -predestiny, - Resurection... etc
A nice glossary of Islamic terms at the end
It is from a mainstream Suni perspective.
Informative drawings and pictures..
Perfect cover and paper quality (mine is hardcover version)
Basicly,
...if you are looking for a clear and simple translation
...if you want to go beyond the bare translation and search into the details
...if you dont have time to read big volumes of Tafseer (commentaries.
for the Muslim and Non-Muslim alike, this is the best translation you can get..
Ik raad je aan ook Tefsir te nemen. Het is belangrijk te weten waar hoe wanneer de betreffende ayet is neergedaald.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
Vanmiddag ben ik begonnen in de Koran. Kan er goed doorkomen, er is echter geen verhaallijn (zoals in de Bijbel) en de verteller valt nogal vaak in de herhaling. Leest iemand anders hier de Koran? Zo ja, dan heb ik een vraag. Waarom is Allah in de Koran meervoudig? Hij spreekt niet over 'Ik' maar over 'Wij'. Is dit een stijlvorm o.i.d.?
Zelfs Beatrix heeft het over Wij, koningin der Nederlanden. Maar, dat is wel een beetje een nadeel aan een groot aantal vertalingen, dat er zulke archaïsche constructies gebruikt moeten worden om de boel authentieker te doen lijken. Welke vertaling heb je overigens, van Kramer? (en Jansen). Wikipedia heeft trouwens ook per soera informatie wanneer welke soera is geopenbaard (d.w.z. na welke soera) en waar.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:
Niet geaccepteerd door wie? Naja, eigenlijk was dat de reden dat ik ernaar vroeg, want ik wist dat die van Kramer niet zo gewaardeerd wordt onder Moslims.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:55 schreef Burakius het volgende:
Die van Kramer is niet geaccepteerd als vertaling btw.
Ik las de eerste 5 bladzijdes en ik moest lachen van hoe slecht het was. Van mij niet dusquote:Op woensdag 9 april 2008 23:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Niet geaccepteerd door wie? Naja, eigenlijk was dat de reden dat ik ernaar vroeg, want ik wist dat die van Kramer niet zo gewaardeerd wordt onder Moslims.
Grappig dat je Genesis aanhaaalt want in de Koran word 'Wij" voornamelijk gebruikt bij versen waar het heelal en natuur achtige dingen worden aangehaald. Dit is een impliciete verwijzing naar God en zijn onderdanen (oorzaak-gevolg of soms engelen die ertussen zitten) die mede verantwoordelijk zijn voor dit soort processen. God is niet afhankelijk van zijn onderdanen maar hij geeft in dit soort verzen aan dat hij die dingen heeft gecreeerd met een causale verband. Bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 10 april 2008 02:00 schreef Haushofer het volgende:
In de bijbel in Genesis wordt deze stijlvorm ook gebruikt, en is Elohiem ook een vast meervoud.
50:6quote:Wij schiepen u, maar waarom wildet gij de Waarheid niet erkennen?
quote:Zien zij niet naar de hemel boven hen hoe Wij deze hebben opgericht en versierd en dat dezelve geen gebreken heeft?
Die van Leemhuis.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:50 schreef Iblis het volgende:
Welke vertaling heb je overigens, van Kramer? (en Jansen).
Er worden regelmatig lessen gegeven waarin versen van koran worden uitgelegd. Ik hoop dat je iemand met veel verstand van koran kan vinden die ook nederlands beheerst.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:55 schreef Isque het volgende:
..je kunt gewoon naar een moskee gaan en erover lessen gaan volgen ..
Is dat positief of negatiefquote:Op donderdag 10 april 2008 15:05 schreef tgs. het volgende:
Zo! mijn achtergebleven bijbelkennis wordt in dit topic weer eens even opgefrisd.![]()
Dit leest dus: Allah is de enige, dus Allah is zichzelf genoeg, dus is hij niet verwekt nog verwekt hij, dus is niemand in enig opzicht gelijk aan hem.quote:1. Zeg: "Allah is de Enige.
2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.
3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.
4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |