abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2008 @ 18:47:52 #51
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_57987768
quote:
Op donderdag 10 april 2008 22:25 schreef Trusten het volgende:
Oke...nieuwe poging. Ik had een andere weg in mijn hoofd dan mijn broertje bedoelde...

[ afbeelding ]

(die andere weg was nog steeds geen voorrangsweg )

En omdat ze elkaar niet geraakt hebben kon de politie niks volgens mijn vader...
Snap gewoon het probleem niet van die man, je bent daar toch voor verzekerd?
Fietst hij hier nu voor of achter de auto? Mogelijk in de dode hoek gekropen en zo niet of moeilijk zichtbaar? Je weet dat je kwetsbaar bent op de fiets, stel je dan ook zo op!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:11:28 #52
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57988188
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 18:47 schreef eNaSnI het volgende:

Fietst hij hier nu voor of achter de auto? Mogelijk in de dode hoek gekropen en zo niet of moeilijk zichtbaar? Je weet dat je kwetsbaar bent op de fiets, stel je dan ook zo op!!
Ik denk dat we er inderdaad vanuit kunnen gaan dat die auto niet zonder afremmen opeens met 50 km/uur (of 10 voor mijn part) z'n stuur naar rechts gooit om het parkeervak in te rijden. Volgens mij kun je als fietser echt wel zien dat een auto stopt om te parkeren en even oogcontact zoeken met de bestuurder. Dat je voorrang hebt is immers nog geen reden om koppig in je kist te liggen.
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:14:46 #53
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_57988249
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:11 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ik denk dat we er inderdaad vanuit kunnen gaan dat die auto niet zonder afremmen opeens met 50 km/uur (of 10 voor mijn part) z'n stuur naar rechts gooit om het parkeervak in te rijden. Volgens mij kun je als fietser echt wel zien dat een auto stopt om te parkeren en even oogcontact zoeken met de bestuurder. Dat je voorrang hebt is immers nog geen reden om koppig in je kist te liggen.
Helaas kijken veel fietsers nergens naar, en is "omkijken" is wat heel veel automobilisten structureel weigeren te doen...
censuur :O
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:41:42 #54
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_57990062
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Helaas kijken veel fietsers nergens naar, en is "omkijken" is wat heel veel automobilisten structureel weigeren te doen...
vanmiddag nog een mooi voorbeeld op de snelweg van niet kijken waar het voertuig zich heen beweegt.

De situatie:

A50 Zwolle --> Apeldoorn
Op de linker baan een Renault (groot model MPV oid) met ca. 100 km/h (ter plaatse 120 km/h toegestaan). Rechterbaan een Caddy-achtig voertuig die probeert met 120 km/h de Renault rechts in te halen. Omdat het rechts niet toegestaan rijd ik op de linkerrijstrook achter de Renault met ca. 120 km/h. Deze gebruikt zowaar ineens zijn binnenspiegel en denkt 'ins allah een snelle auto komt eraan' en gooit het stuur naar rechts zonder te kijken of richting aan te geven. De Caddy zat er ondertussen half naast en om een aanrijding te voorkomen gooit hij het stuur richting de vluchtstrook. Omdat ik eerste rang zat al ruim van te voren geremd. Gelukkig niemand geraakt, maar gevalletje van beter opletten voor beide bestuurders
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')