Uh wat dacht je ervan dat mensen in een auto aan de regels horen te houden?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:55 schreef eNaSnI het volgende:
Als ik het zo zie slaat de auto niet af, maar volgt de voorrangsweg. De fiets lijkt af te slaan en had de auto gewoon voorrang moeten verlenen. Sowieso moeten fietsers zich eens opstellen als de verkeerscategorie die ze zijn, namelijk één van de meest kwetsbare. Dat je voorrang hebt, betekent niet dat je automatisch krijgt en neemt. Hoe kwetsbaarder de verkeersdeelnemer, hoe meer voorrang er verleent dient te worden door het overige verkeer. Alleen moet je wel beseffen dat mocht dit niet goed gaan, je als fietser meer pijn hebt dan een automobilist!!
O ja, zonder onpartijdige getuigen is het het ene woord tegen het andere en heeft niemand er iets aan.![]()
Moet je wel weten wie die meneer is...quote:Op donderdag 10 april 2008 22:00 schreef DroogDok het volgende:
Wellicht kunnen ze er trouwens strafrechterlijk niets mee en moet je het civielrechtelijk aanpakken, dwz de verzekering van de automobilist aanspreken.
Als je afslaat op een voorrangsweg heb je toch nog geen voorrang op verkeer dat rechtdoor gaat? Daarbij was het geen voorrangsweg...heb niet de hele situatie getekend.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:55 schreef eNaSnI het volgende:
Als ik het zo zie slaat de auto niet af, maar volgt de voorrangsweg.
Ook als de fietser van de voorangsweg af gaat? Weet niet zeker of dat hier het geval is, maar als de 'autoweg' de voorangsweg is, dan slaat de fietser dus af (ook al gaat ie rechtdoor) en heeft de fietser in dat geval geen voorang. Dacht ik...quote:Op donderdag 10 april 2008 22:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh wat dacht je ervan dat mensen in een auto aan de regels horen te houden?
Fietser rechts van je heeft altijd voorrang.. punt. (hij stak z'n hand niet uit en gaf dus aan rechtdoor te gaan)
Overigens is de automobilist sowieso altijd aansprakelijk bij een ongeluk met een fietser of voetganger.
Volgens de tekening rijdt de auto door op dezelfde weg (ondanks dat de weg afbuigt). De weg loopt namelijk door naar rechts. Auto is dus rechtdoorgaand verkeer, fietser slaat af.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:14 schreef Trusten het volgende:
[..]
Als je afslaat op een voorrangsweg heb je toch nog geen voorrang? Daarbij was het geen voorrangsweg...
Rechtdoor is hier naar rechts, daar gaat de doorgaande weg naartoe die beiden volgden. De fietser had moeten wachten. Dat de fietser wilde afslaan naar links het fietspad op kan de auto niet ruiken, voor hetzelfde geld had de fietser gewoon mee de bocht naar rechts genomen.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh wat dacht je ervan dat mensen in een auto aan de regels horen te houden?
Fietser rechts van je heeft altijd voorrang.. punt. (hij stak z'n hand niet uit en gaf dus aan rechtdoor te gaan)
Overigens is de automobilist sowieso altijd aansprakelijk bij een ongeluk met een fietser of voetganger.
Wat getuigen betreft is het dan wel weer zo.
In zijn algemeenheid is dat onzin. Als de schade van jouw broertje een gevolg is van het onrechtmatig handelen van de automobilist, dan is de aansprakelijkheid voor die schade gegeven. Dan is het niet noodzakelijk dat er een daadwerkelijke aanrijding tussen beide partijen heeft plaatsgevonden.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:35 schreef Trusten het volgende:
maar volgens de politie kan je hier niks mee omdat er geen aanrijding heeft plaatsgevonden...wat is dat voor onzin? Is dat echt zo?![]()
Dat is wel een héél andere tekening dan de eerste en dus ook een héél ander verhaal.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:25 schreef Trusten het volgende:
Oke...nieuwe poging. Ik had een andere weg in mijn hoofd dan mijn broertje bedoelde...
[ afbeelding ]
(die andere weg was nog steeds geen voorrangsweg)
En omdat ze elkaar niet geraakt hebben kon de politie niks volgens mijn vader...
Snap gewoon het probleem niet van die man, je bent daar toch voor verzekerd?
Totaal andere situatie dan de eerste, waarbij de auto deze keer wel fout is. Zoals anderen al zeiden buigt in het eerste geval de weg af naar rechts, maar dat neemt niet weg dat dat iets anders is dan afslaan. Ondanks dat de fietser rechtdoor fietst, slaat 'ie wel degelijk af naar links en zou richting aan moeten geven naar links.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:25 schreef Trusten het volgende:
Oke...nieuwe poging. Ik had een andere weg in mijn hoofd dan mijn broertje bedoelde...
bullshitquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:07 schreef Artbij het volgende:
Het is zo dat als je elkaar niet raakt de ander nooit schuldig kan zijn.
In dit geval is alle schade voor de fietser, als de auto heb geraakt had dan was pas relevant geweest wie schuldig is. Nu is het gewoon een fietser die gevallen is.
Dan had jij alsnog schade als gevolg van een ongeval, i.t.t. de broer van TS.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:02 schreef stinkie het volgende:
Zelf met de motor onderuit gegaan omdat ik uit moest wijken voor een auto die geraakt werd door een vrachtwagen. Mijn ongeval was eenzijdig want niemand had mij geraakt, maar als die vrachtwagen die personenauto niet geraakt had, had ik nooit uit hoeven wijken. Alles werd dus gewoon vergoed door de verzekering van de automobilist (die het weer door kon claimen).
Bullshitquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:02 schreef stinkie het volgende:
Onzin. Eenzijdig ongeval (fietser valt, eenzijdig omdat er geen andere bij betrokken waren), als gevolg van uitwijken voor auto.
Dus de automobilist is aansprakelijk voor de schade.
Zelf met de motor onderuit gegaan omdat ik uit moest wijken voor een auto die geraakt werd door een vrachtwagen. Mijn ongeval was eenzijdig want niemand had mij geraakt, maar als die vrachtwagen die personenauto niet geraakt had, had ik nooit uit hoeven wijken. Alles werd dus gewoon vergoed door de verzekering van de automobilist (die het weer door kon claimen).
Zodra die auto iets gedaan heeft waardoor je broertje schade heeft, is ie aansprakelijk, daarvoor hoef je niet geraakt te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |