jaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Oh hou op, ik luister het alweer dagen
En dan zit ik karsten ook nog eens te missen, drama
Maar, vraag, hebben jullie dan geen last van een in je hoofd zittende stem, die stem hoort bij dat karakter, en als je dan naar het stuk gaat het enorm tegenvalt?
Geen last van, behalve bij 'The Phantom'quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Maar, vraag, hebben jullie dan geen last van een in je hoofd zittende stem, die stem hoort bij dat karakter, en als je dan naar het stuk gaat het enorm tegenvalt?
Nee, daar heb ik nooit last van eigenlijk... Zelfs niet met Phantom (ik kende de NL cd al helemaal uit mijn hoofd voor ik de show uberhaupt zag en toen speelden Henk Poort en Joke de Kruijff al niet meer).quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Oh hou op, ik luister het alweer dagen
En dan zit ik karsten ook nog eens te missen, drama
Heb je daar met de nederlandse Phantom dan ook geen last van? Die is ook door Seth Gaaikemaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:33 schreef wonderer het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de NL Cd van Les Mis eigenlijk liever niet luister omdat ik de vertaling zo krom vind soms... als taalpurist gaan mijn tenen dan krampen
Nope. En Miss Saigon ook niet. Die andere twee heb ik niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb je daar met de nederlandse Phantom dan ook geen last van? Die is ook door Seth Gaaikemavertaald. Net als Evita, Chicago en Miss Saigon.
Henk Poort is niet te evenaren, en Bill van Dijk is ook groots. Maar Douwes (nare schelle stem) en de Cruijf zijn niet zo heel bijzonder vind ik zelf. En zelfs Marco Bakker zingt al beter dan Ernst Daniel Smid, dus laat je niet weerhouden hoor!!quote:Op zondag 21 september 2008 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
stiekem wil ik er eigenlijk nog wel heen.....
alleen ken ik alleen de (opnames van) de cast van de vorige Nederlandse versie...
Met Ernst Daniel Smit en Joke de Cruyf en Henk Poort, Pia Douwes, Bil van Dijken ga zo maar door
en heb zo mijn twijfels of de nieuwe cast hieraan kan tippen
Anniversie Concert is de engelse Ten year Anniversary Consert? Heb daar wat yuotube filmpjes van bekeken en zat bij sommige nummers regelmatig met tranen in mijn ogenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
Overigens vind ik de nieuwe muziekscore wel een stuk minder dan de originele. Snap niet waarom ze daar uberhaupt met hun klauwen aan hebben gezeten. Als je een perfecte cd / dvd van les mis wil hebben moet je gewoon het anniversary concert hebben. op cd is the complete symphonic recordings wel aan te raden, maar qua kracht en emotie haalt die 't niet bij de anniversary concert.
Colm Wilkinson en Philip Quastquote:Op zondag 21 september 2008 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben het overigens niet met je eens dat de nederlandse cast beter is dan de EngelseColm Wilkinson blijft natuurlijk de ultieme Valjean.
quote:Op maandag 29 september 2008 21:09 schreef wonderer het volgende:
Colm Wilkinson vind ik echt niks.
Maar ik vind in Les Mis acteren toch echt van ondergeschikt belang. De zang is absoluut het belangrijkste. Er zitten nauwelijks recitatieven in, laat staan gesproken tekst notabene!! Het is allemaal pure zang!quote:maar niemand kan aan Wim tippenNiet qua acteren dan.
Ja, ik hou niet van zijn keelklank. En hij lijkt op Kiefer Sutherlandquote:Op maandag 29 september 2008 21:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Meen je dat nou???
[..]
Maar ik vind in Les Mis acteren toch echt van ondergeschikt belang. De zang is absoluut het belangrijkste. Er zitten nauwelijks recitatieven in, laat staan gesproken tekst notabene!! Het is allemaal pure zang!
mwoa, er zijn er nog wel een paar die niet te overtreffen zijn door de Nederlandse cast.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |