abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 15:17:51 #51
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59973402
Oh hou op, ik luister het alweer dagen
En dan zit ik karsten ook nog eens te missen, drama
Maar, vraag, hebben jullie dan geen last van een in je hoofd zittende stem, die stem hoort bij dat karakter, en als je dan naar het stuk gaat het enorm tegenvalt?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 15:52:21 #52
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_59974449
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Maar, vraag, hebben jullie dan geen last van een in je hoofd zittende stem, die stem hoort bij dat karakter, en als je dan naar het stuk gaat het enorm tegenvalt?
ja
Bij Fantine horen we Ruthie Henshall, bij Marius horen we Michael Ball, bij Javert horen we Philip Quast, bij Valjean horen we Colm Wilkinson, bij Eponine horen we Lea Salonga etc. etc.
Voordat we zijn gegaan hebben we de NL-cast honderd keer gedraaid (de oude NL-cast) om vast een beetje te wennen aan de stemmen (en de taal). Het is wel even wennen als je in de zaal zit, maar als je een beetje in het verhaal zit went dat vrij snel. De muziek vind ik meer wennen dan de stemmen trouwens. Het is gewoon niet zo bombastisch meer als het zou moeten zijn. Maar ondanks dat is het nog steeds gewoon Les Mis natuurlijk
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:28:05 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59975436
quote:

Geen last van, behalve bij 'The Phantom'
Michael Crawford is voor mij zo onlosmakelijk met die rol verbonden, dat ik alles wat daarna kwam, zelfs al zongen ze stukken beter dan Michael (en dat is niet eens zo moeilijk ) toch niks aan vond. Dat was trouwens hetzelfde met Barnum, Hello Dolly en zelfs met A Funny Thing happened on the way to the Forum (Sondheim ). Ik weet niet wat die man heeft aan charisma dat mij zo aantrekt, maar als ik hem in een musical zie dan ben ik verkocht. Heb hem alleen nog niet gezien in 'the lady in white'.

Verder heb ik natuurlijk wel mijn voorkeuren voor bepaalde uitvoeringen (nothing beats Steve Balsamo als Jesus in JCS, maar als er een ander op toneel staat dan hoor ik toch echt die ander) maar dat laat de uitvoering die ik op dat moment bekijk niet perse tegenvallen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:30:32 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_59977002
Dat concert heb ik laatst gedownload, was best stoer om te zien, maar toch jammer dat ze er niet gewoon een show van hebben gemaakt... Je mist toch iets op die manier.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:33:32 #55
71919 wonderer
pi_59977074
quote:
Nee, daar heb ik nooit last van eigenlijk... Zelfs niet met Phantom (ik kende de NL cd al helemaal uit mijn hoofd voor ik de show uberhaupt zag en toen speelden Henk Poort en Joke de Kruijff al niet meer).

Ik moet wel zeggen dat ik de NL Cd van Les Mis eigenlijk liever niet luister omdat ik de vertaling zo krom vind soms... als taalpurist gaan mijn tenen dan krampen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:39:26 #56
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59977209
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:33 schreef wonderer het volgende:

Ik moet wel zeggen dat ik de NL Cd van Les Mis eigenlijk liever niet luister omdat ik de vertaling zo krom vind soms... als taalpurist gaan mijn tenen dan krampen
Heb je daar met de nederlandse Phantom dan ook geen last van? Die is ook door Seth Gaaikema vertaald. Net als Evita, Chicago en Miss Saigon.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:48:13 #57
71919 wonderer
pi_59977389
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:39 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heb je daar met de nederlandse Phantom dan ook geen last van? Die is ook door Seth Gaaikema vertaald. Net als Evita, Chicago en Miss Saigon.
Nope. En Miss Saigon ook niet. Die andere twee heb ik niet.
  donderdag 18 september 2008 @ 20:40:34 #58
71919 wonderer
pi_61739985
Wim als Jean Valjean

Hij was zooooo goooeeeed...
pi_61799315
stiekem wil ik er eigenlijk nog wel heen.....

alleen ken ik alleen de (opnames van) de cast van de vorige Nederlandse versie...

Met Ernst Daniel Smit en Joke de Cruyf en Henk Poort, Pia Douwes, Bil van Dijk en ga zo maar door en heb zo mijn twijfels of de nieuwe cast hieraan kan tippen
Ja doei.
pi_61799342
trouwens is Les Mis een van de weinige musicals, zo niet de enige, waarbij ik de originele Nederlandse cast beter vond dan de britse
Ja doei.
  zondag 21 september 2008 @ 14:53:23 #61
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61800021
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
stiekem wil ik er eigenlijk nog wel heen.....

alleen ken ik alleen de (opnames van) de cast van de vorige Nederlandse versie...

Met Ernst Daniel Smit en Joke de Cruyf en Henk Poort, Pia Douwes, Bil van Dijk en ga zo maar door en heb zo mijn twijfels of de nieuwe cast hieraan kan tippen
Henk Poort is niet te evenaren, en Bill van Dijk is ook groots. Maar Douwes (nare schelle stem) en de Cruijf zijn niet zo heel bijzonder vind ik zelf. En zelfs Marco Bakker zingt al beter dan Ernst Daniel Smid, dus laat je niet weerhouden hoor!!

Als je nooit anderen hoort weet je ook niet of deze beter of anders zullen zijn natuurlijk.
Ik ben het overigens niet met je eens dat de nederlandse cast beter is dan de Engelse Colm Wilkinson blijft natuurlijk de ultieme Valjean.

Maar weet je MoBlo? Het heeft allemaal met persoonlijke smaak te maken, want eigenlijk is er niemand echt slecht. Ze gaan echt niet iemand casten in een dergelijk dure productie die er totaal niets van kan.
pi_61800075
Joke de Cruyf moeten ze een opdonder geven met haar vibrato, maar vind Douwes nog wel goed te pruimen
Ja doei.
pi_61839764
mams heeft me net uitgenodigd

3 oktober (vrijdag) ga ik naar Les Mis ben zeer benieuwd
Ja doei.
pi_61843093
Ik ben vorige week geweest...

goeoeoeoeooeoed!

Hadden Tony Neef als Jean Valjean... effe een teleurstelling, maar op het moment dat ie begon te zingen... WOW!

Ook leuk: Richard Groenendijk als de herbergier... Was zijn premiere!
*poef* nu is het weg
  maandag 29 september 2008 @ 00:45:36 #65
71919 wonderer
pi_61986722
Vandaag beide voorstellingen gezien. Wim was grandioos, de US Fantine ook, de rest was middelmatig tot solide. Nou nog een keer voor Tony gaan en dan heb ik het wel weer gehad...
  maandag 29 september 2008 @ 15:33:39 #66
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61997894
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
Overigens vind ik de nieuwe muziekscore wel een stuk minder dan de originele. Snap niet waarom ze daar uberhaupt met hun klauwen aan hebben gezeten. Als je een perfecte cd / dvd van les mis wil hebben moet je gewoon het anniversary concert hebben. op cd is the complete symphonic recordings wel aan te raden, maar qua kracht en emotie haalt die 't niet bij de anniversary concert.
Anniversie Concert is de engelse Ten year Anniversary Consert? Heb daar wat yuotube filmpjes van bekeken en zat bij sommige nummers regelmatig met tranen in mijn ogen Nou vind ik engels al snel mooier dan nederlands maar bij Les miserables zeker!

Ik ben 6 september geweest met mijn vriendin. We hadden over het algemeen de A cast behalve dan Cosette en Marius (dus geen jamai). Op zich genoten maar de betreffende Cosette was niet altijd even zuiver en dat was wel jammer; terwijl de Cosette op de CD (sorry ken al die namen niet) echt als een opera-zangeres klinkt wat me veel beter in het gehoor ligt.
patat ftw :)
  maandag 29 september 2008 @ 15:39:43 #67
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_61998067
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:53 schreef ElizabethR het volgende:

Ik ben het overigens niet met je eens dat de nederlandse cast beter is dan de Engelse Colm Wilkinson blijft natuurlijk de ultieme Valjean.

Colm Wilkinson en Philip Quast

maandag 29 september 2008 @ 21:09:25 #68
71919 wonderer
pi_62007405
Colm Wilkinson vind ik echt niks. Quast wel weer, maar niemand kan aan Wim tippen Niet qua acteren dan.
pi_62007567
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:09 schreef wonderer het volgende:
Colm Wilkinson vind ik echt niks.

Meen je dat nou???
quote:
maar niemand kan aan Wim tippen Niet qua acteren dan.
Maar ik vind in Les Mis acteren toch echt van ondergeschikt belang. De zang is absoluut het belangrijkste. Er zitten nauwelijks recitatieven in, laat staan gesproken tekst notabene!! Het is allemaal pure zang!
pi_62007724
ik vond dat stukje ook niet echt héél briljant, moet ik zeggen
Ja doei.
  maandag 29 september 2008 @ 21:39:44 #71
71919 wonderer
pi_62008463
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Meen je dat nou???
[..]

Maar ik vind in Les Mis acteren toch echt van ondergeschikt belang. De zang is absoluut het belangrijkste. Er zitten nauwelijks recitatieven in, laat staan gesproken tekst notabene!! Het is allemaal pure zang!
Ja, ik hou niet van zijn keelklank. En hij lijkt op Kiefer Sutherland

En ik heb liever dat een rol vol overgave fysiek wordt neergezet en dat de stem wat achterblijft, dan dat de acteur er als een houten klaas bij staat en alleen zijn liedjes met een gouden strot opdreunt. Rene was niet erg geweldig gistermiddag. Het was gewoon ongeinspireerd. De avondvoorstelling was veel beter en ik vond het ook meteen leuker om te zien.
  maandag 29 september 2008 @ 22:16:56 #72
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_62009900
bij dingen als opera en musicals komt het eigenlijk op beiden neer. Beide vind ik van groot belang. Slecht acteren met een mooie stem doet afbreuk maar goed acteerwerk met een slechte stem ook. Hoewel ik bij Les Miserables toch de muziek het beste vind; de thema's die terugkeren bij bepaalde gemoedstoestanden (bijv het thema van fantine's dood, of het thema dat de bisschop zingt in het begin wat weer terugkomt in Lege Stoelen Lege tafels... of het Omlaag thema... ik luister met veel plezier naar de muziek
  Admin maandag 29 september 2008 @ 22:33:44 #73
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62010620
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:39 schreef daniman het volgende:

[..]

Colm Wilkinson en Philip Quast

mwoa, er zijn er nog wel een paar die niet te overtreffen zijn door de Nederlandse cast.
Lea Salonga , Michael Ball, Ruthie Henshall

Maar Wilkinson en Quast zijn natuurlijk ook gewoon geweldig in hun rollen...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_62010917
In de promofilmpjes was ik érg onder de indruk van de 'nieuwe' Enjolras, Freek Bartels

ben benieuwd of ik hem vrijdag ook live te zien krijg
Ja doei.
pi_62011157
Freek speelt nu minder vaak omdat ie ook meedoet aan dat Joseph programma.... Wij hadden twee weken terug een ander... ook erg goed!!
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')