quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:48 schreef Houtspeer het volgende:Ze heeft duidelijk interesse, ze kijkt me steeds aan.
Ik heb aan haar gevraagd wat ze van de koffie hier vindt. "De koffie hier is echt lekker!" Zegt ze.
Okee... ik kan me voorstellen dat je dus even niet meer zo creatief bent als gewoonlijk, Houtspeer. Omdat je haar leuk vindt.

Bovenstaande gelezen hebbende, dat ze de biblio-koffie lekker vindt, dacht ik zelf aan zoiets:
Jij:
"Hmm, jammer..."Zij (hopelijk):
"Hoezo?"Jij:
"Ik dacht net, ik vraag je straks mee voor een kopje elders, maar dan heb je vast al sloten op. Bovendien is die andere koffie misschien wel helemaal niet lekker. Wat voor indruk moet dat achterlaten?"Of:
Jij, straks:
"Heb je misschien zin om met mij de koffie elders ook eens te gaan proeven?"Voorwaarde is wel dat je een beetje aan de praat bent of raakt. Want
out-of-the-blue is vooral die laatste opmerking een beetje vreemd als je geen
rapport hebt.
Je kunt ook vragen of ze van koffie houdt. Of ze thee lekker vindt. Of ze automaten-koffie of -thee ook net zo goor vindt als jij, dat het uitzonderlijk is dat automatenkoffie in deze bieb dan wel zo lekker is. Enzovoorts. Het hoeft voor je gevoel nergens over te gaan. Je krijgt al gauw genoeg door of ze vindt dat jij wel ergens over gaat. Dan raak je aan de praat en gaat het vanzelf wel ergens over.

Of juist niet. Maar dat moet niet boeien.
Succes Houtspeer!