abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57958253
Hoi,
Om te beginnen ik woon in een woonwagen. In het stadsdeel waar ik woon mag er geen extra woonlaag op worden gebouwd en tot op heden hebben we dat nooit bezwaarlijk gevonden. Helaas schijnt mijn stiefzoon van 8 inmiddels zo onhandelbaar dat mocht het zijn moeder niet lukken om zijn gedrag te veranderen de mogelijkheid bestaat dat hij biij ons in komt wonen. En daar onstaat dus ook een probleem want we hebben 3 slaapkamers en alle 3 de kamers zijn vergeven. Tuurlijk kunnen kinderen prima bij elkaar op een kamer maar mijn dochter is bijna 4, mijn jongste zoon is 4 maanden en ik gun ieder kind een eigen plekje. Dus er moet worden uitgeweken naar zolder. En laten we eerlijk zijn dat is niet bepaald ideaal. Ik heb het na gezocht op internet en zonder vergunning kan je wel een dakvenster plaatsten mits je aan een aantal voorwaarden voldoet dus het plaatsten van een venster moet geen problemen opleveren. Een radiator is aanwezig op zolder voor de kou. Er is nu een vlizotrap naar zolder die uitkomt in de hal waar tevens het toilet en de gangkast op uitkomen. Een vaste trap (spiltrap) is geen optie in de hal. Die zou dan in de woonkamer moeten komen.

Ik wil jullie graag wat foto's laten zien van hoe de zolder er nu uit ziet. Met de afmetingen uiteraard en dan zou ik van jullie graag weten of er een "volwaardige" slaapplek gerealiseerd kan worden of dat jullie er van af zouden zien. Er moet van alles worden gedaan want het is zelfs nog niet eens geisoleerd. Daar waren we van plan deze zomer mee te beginnen maar nu moet straks misschien alles in een stroomversnelling.

Dan nu de foto's

Gezien vanaf de vlizotrap is dit het rechterdeel. Vanaf de dwarsbalk in de nok tot de vloer is het 140 cm. Je kan er als volwassen persoon niet rechtop staan.

Even een foto ter illustratie hoe het er met een volwassen persoon uit ziet

Dit is nog in de opbouwfase geweest

De zijwanden

De nok

De vlizotrap opening

Kijkje naar beneden

Vanaf de vlizotrap gezien het linkergedeelte

Achter deze wand is de hal waarin de vlizotrap uitkomt. En aan deze kand van de muur willen we dan waar je het speelkeukentje ziet een spiltrap naar boven creeeren.

Dus aan de rechterkant van de vlizotrap willen we een slaapplek creeeren en vanaf de trap tot aan het eind is het 460 cm lang, breedte is 330 cm en hoog 140 cm. Aan de linkerkant van de vlizotrap bevindt zich de radiator dus de "slaapplek" is nog eens 320 cm langer, totale lengte dus 780 cm. Dan wordt het linkergedeelte door een wand afgeschermt en kan daar nog wat spullen in de opslag.

Wat vinden jullie ervan kan je hier een "volwaardige" slaapplek creeeren? Hij zal er tot zijn 18e moeten kunnen slapen. De rest zoals huiswerk kan beneden aan de tafel. TV kijken etc kan je evt liggend doen boven.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:11:41 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57958354
Misschien bot om zo te zeggen. Maar een woonwagen ? Is het niet verstandiger om je kinderen in een normale woonwijk te laten opgroeien in een normaal huis ? De enige mensen die in een woonwagen wonen die ik ken(de) waren toch vrij asociaal. Zowieso lijkt het me erg klein en gehorig.
pi_57958487
Dat bewiijst maar weer dat men geen idee hebt hoe het is om in een woonwagen te wonen en wie er in een wagen woont. Ik ben geen asociaal, sterker nog ik ken er verdomd weinig. Ik ben voor de duidelijkheid directie secretaresse en mijn man werkt in de transport sector. Dus graag je persoonlijke mening over woonwagenbewoners buiten beschouwing laten. Ik woon al bijna 29 jaar in een wagen en zou never nooit in een stenen rijtjeshuis willen wonen. Ik woon heerlijk vrij en heb mijn familie om mij heen.
pi_57958526
Oh ja en ik woon niet klein hoor, ik heb aan leefoppervlakte 85 m2, 3 ruime slaapkamers, een ruime badkamer, apart toilet, gangkast en open woonkamer en keuken van ongeveer 42 m2. En dan heb ik nog niet de zolder mee gerekend die over de gehele oppervlakte van de wagen is.
pi_57958800
Als je zoveel leefoppervlak hebt... kun je dan niet gelijkvloers een (slaap/studeer)ruimte aanbouwen?

De bergruimte zul je nodig hebben met nog een persoon erbij.
En jongens groeien hard !
  donderdag 10 april 2008 @ 15:47:20 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57959136
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dat bewiijst maar weer dat men geen idee hebt hoe het is om in een woonwagen te wonen en wie er in een wagen woont. Ik ben geen asociaal, sterker nog ik ken er verdomd weinig. Ik ben voor de duidelijkheid directie secretaresse en mijn man werkt in de transport sector. Dus graag je persoonlijke mening over woonwagenbewoners buiten beschouwing laten. Ik woon al bijna 29 jaar in een wagen en zou never nooit in een stenen rijtjeshuis willen wonen. Ik woon heerlijk vrij en heb mijn familie om mij heen.
Ik zeg ook niet dat jij asociaal bent alleen dat dat mijn ervaring is. Ken verschillende kampen in NL dus het is niet zomaar uit de lucht getrokken. Maar goed er zullen vast wel normale mensen op een kamp wonen al kan ik me persoonlijk niet voorstellen waarom die personen altijd het hebben over vrijheid en famillie. Ik vind een huis met tig meters tuin en 200 m2 en geen famillie in de beurt die constant aan m'n kop zeurt vrijheid. Maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk

To the point.

Aan de constructie te zien kan je makkelijk op het moment dat hij ouder word aan weerskanten een ruime dakkapel bouwen en dus zo een ruimere kamer creeren. Een tip is om een rookmelder op te hangen (indien niet al aanwezig) omdat het een houten constructie is.
pi_57959305
Helemaal vergeten te vermelden, er mag dus niks worden aangebouwd en er mogen al helemaal geen dakkapelen bovenop. Dit is ons bekend gemaakt toen we gingen verhuizen en we een vergunning kregen voor de bouw van deze wagen. Er mogen wel zonder vergunning dus dakvenster worden geplaatst mits die aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals zoveel cm van de rand etc.

Het moet dus worden gedaan met de ruimte die er beschikbaar is.
pi_57959346
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:47 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Aan de constructie te zien kan je makkelijk op het moment dat hij ouder word aan weerskanten een ruime dakkapel bouwen en dus zo een ruimere kamer creeren. Een tip is om een rookmelder op te hangen (indien niet al aanwezig) omdat het een houten constructie is.
Rookmelders zijn al aanwezig. Veiligheid staat bij mij vooraan.
  donderdag 10 april 2008 @ 16:53:41 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_57960470
Dit lijkt me dan geen optie, als er geen dakkapel op mag ofzo. Het is te laag om fatsoenlijk in te kunnen leven en ik neem aan dat je je stiefzoon een fatsoenlijke kamer wil geven. Er is geen enkele mogelijkheid om een kamer beneden te wisselen met de kamer boven ofzo? Ik denk dat het gewoon allemaal te krap wordt. Zeker als hij strax groter wordt en dus ook niet meer rechtop kan staan (als dat nu nog wel het geval is). Overigens vind ik 85 vierkante meter met 3 kids ook heel klein hoor. Wij hebben dat nu voor 2 en willen al groter gaan wonen Helemaal als je ook nog bedenkt dat je stiefzoon niet met 1 tasje komt, er komen natuurlijk nog veel meer spullen bij die een plekje nodig hebben en dat gaat denk ik niet lukken als er geen dakkapel ofzo op mag.
To infinity…and beyond!
pi_57961216
Wij hebben deze wagen 4 jaar geleden laten bouwen en toen wisten we niet beter dan dat hij bij zijn moeder zou blijven wonen. We mochten hem amper zien, laat staan dat hij bij ons zou komen wonen ooit. Dus 3 slaapkamers is meer dan genoeg geweest voor ons. Ik zie dan ook niet dat ik omdat hij nu in ene misschien wel bij ons zou mogen wonen andere woonruimte moet gaan zoeken. Dit is mijn wagen en helaas werkt het niet zoals bij een huis dat je een vergunning kan krijgen voor een dakkapel, uit mag bouwen of een hypotheek kan krijgen om een nieuwe te laten bouwen. Heel simpel gezegt, ik ben geboren en getogen in de wagen en ik zal er in sterven ook. Ik snap wel dat een jongen groot word en dat hij ook zijn spulletjes heeft die ergens moeten kunnen worden neer gezet maar je hebt het te doen met de ruimte die je hebt. Tsja en als die ruimte niet geschikt is om nog een kind te huisvesten dan laat ik die jongen aan zijn lot over en dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Het MOET gewoon lukken.
pi_57961299
tjah ik denk dan weer dat het wel mogelijk is om er een mooie plek te creeren.
ok rechtop staan dat is een beetje lastig, maar tv kijken moet er kunnen op een loungebank.
eventueel als die een eigen pc zou willen kan die een laptop kopen. het is niet groot.
Maar het is wel te doen, is het geen idee om de kamer voor dochter van 4 daar te maken.
die blijft wat langer klein
  donderdag 10 april 2008 @ 17:43:52 #12
11458 ivetje
pi_57961476
Ik snap heel goed dat je niet weg wil en dat je je stiefzoon in huis wil nemen. Maar iemand op een kamertje zetten waarin je niet eens rechtop kan staan is ook niet echt goed lijkt me. Als je een kamer kan omwisselen die je nu voor iets anders gebruikt als slaapkamer zou het kunnen, maar volgens mij heb je geen computerkamer of logeerkamer ofzo als ik het goed begrijp. Dat zou je nl. nog wel op die zolder kunnen maken, maar een volwaardige slaapkamer voor 1 van je kinderen vind ik niet kunnen. Zeker niet als ze groter worden.
To infinity…and beyond!
pi_57961746
Mijn kinderen slapen samen op een kamer. Dat heeft niks met '(g)een eigen plekje gunnen' te maken, maar ze vinden het zelf gewoon gezellig

De vliering als slaapkamer lijkt mij geen succes. Niet alleen is het laag, maar het is ook donker, er is geen/weinig ventilatie en in de zomer lijkt het mij een oven.
Kus me dan en bijt mijn tong af...
  Moderator donderdag 10 april 2008 @ 18:22:46 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_57962248
Poeh, lijkt mij erg moeilijk om in zo'n ruimte een goede slaapkamer te realiseren zonder dat er een dakkapel of iets dergelijks op komt.

Je kunt er als volwassene niet eens fatsoenlijk staan; ik den dat dat op langer termijn echt gaat irriteren
pi_57962339
We hebben helaas geen andere kamers beschikbaar. Ik vind het geen probleem als mijn zoons bij elkaar op een kamer zouden slapen maar niet een zoon en dochter. Straks als ze wat ouder zijn en hun lichaam veranderd wil ik dat ze gewoon hun privacy hebben. En om nou een jongen van 8 samen met zijn baby broertje op 1 kamer te zetten is ook niet mijn keus. Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren dat hij hier komt wonen, maar ik wil voordat het zo ver is wel de mogelijkheden hebben bekeken.

Overigens zijn we wel van plan om een aantal dakvensters te plaatsen dus erg warm zal het er niet zijn zomers, zeker niet als je de ramen lekker overdag tegenover elkaar open zet.

Staan wordt lastig maar zoals ik al zei in principe is het de bedoeling dat er geslapen wordt. Overdag zit hij op school, thuis komen en huiswerk maken, eten en misschien nog even lekker gamen op de ps3 of wat tv kijken voor dat er geslapen dient te worden. En tv kijken kan zowel boven als beneden. De rest is handiger beneden want ik wil kunnen helpen met huiswerk. En wij vinden het prima als de kinderen op internet gaan maar dat gebeurd bij ons in de woonkamer zodat we daar ook mee kunnen kijken mocht het nodig zijn.
pi_57962379
Ik heb de wens om op de lange termijn een houten schuurtje te plaatsen, isoleren, verwarming erin en dat hij dan een eigen ruimte heeft voor zich zelf. Zo een tuinhuisje zeg maar. Als hij een jaar of 12 is, naar de middelbare school gaat ofzo.
pi_57969759
Tja, je zou zelf op de vliering kunnen gaan slapen; kinderen maken vaak meer gebruik van hun kamer dan de ouders.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:23:24 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57970560
Zelfde gedachte heeft als Katinkat en het meest logische.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 10 april 2008 @ 23:42:05 #19
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57971084
Ik zou er denk ik ook voor kiezen om er zelf te gaan slapen. Kinderen willen toch vaak ook spelen op hun kamer e.d.
  vrijdag 11 april 2008 @ 08:35:10 #20
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_57974967
nou, volgens mij kun je hier makkelijk een slaapkamer van maken hoor.

Met een velux dakraam erin voor wat licht is er niets aan het handje. Het gaat er toch om dat alle kinderen een eigen plekje hebben.....dat heeft hij dan toch.....en wat maakt het uit dat je er niet kunt staan als volwassenen? Kinderen zijn klein, dus die kunnen er spelen (al dan niet op de grond) en als hij ouder wordt dan gaat hij toch niet meer spelen op zijn slaapkamer....dus geen enkel probleem lijkt me. Gezien de beperkingen in het uitbouwen en de wens om iedereen een eigen plek te geven lijkt me dit een perfecte oplossing. Succes met de verbouwing
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:16:57 #21
11458 ivetje
pi_57989566
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 08:35 schreef Orval het volgende:

Met een velux dakraam erin voor wat licht is er niets aan het handje. Het gaat er toch om dat alle kinderen een eigen plekje hebben.....dat heeft hij dan toch.....en wat maakt het uit dat je er niet kunt staan als volwassenen? Kinderen zijn klein, dus die kunnen er spelen (al dan niet op de grond) en als hij ouder wordt dan gaat hij toch niet meer spelen op zijn slaapkamer....dus geen enkel probleem lijkt me.
Ik zat juist in de puberteit heel veel op mijn kamer hoor, en ik ben denk ik niet de enige. Dan is het dus weer niet handig Nee, beste optie lijkt me dan om er zelf te gaan slapen aangezien je zelf niet veel op de slaapkamer bent.
To infinity…and beyond!
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2008 @ 22:47:11 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_57992867
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 08:35 schreef Orval het volgende:
nou, volgens mij kun je hier makkelijk een slaapkamer van maken hoor.

Met een velux dakraam erin voor wat licht is er niets aan het handje. Het gaat er toch om dat alle kinderen een eigen plekje hebben.....dat heeft hij dan toch.....en wat maakt het uit dat je er niet kunt staan als volwassenen? Kinderen zijn klein, dus die kunnen er spelen (al dan niet op de grond) en als hij ouder wordt dan gaat hij toch niet meer spelen op zijn slaapkamer....dus geen enkel probleem lijkt me. Gezien de beperkingen in het uitbouwen en de wens om iedereen een eigen plek te geven lijkt me dit een perfecte oplossing. Succes met de verbouwing
jij hebt zeker geen kinderen?
die van mij vindt het heerlijk om met vriendjes in zijn kamer te spelen. lekker tv kijken of gamen.
pi_57998388
Het is voor kinderen heel belangrijk om een eigen plekje in huis te hebben, vandaar dat ik dan zelf op de zolder zou gaan slapen.
  † In Memoriam † zaterdag 12 april 2008 @ 12:44:55 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_58000970
ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om daar zo te gaan slapen.
dat is na een warme dag met volop zon op het dak niet meer te harden.
wij slapen zelf op zolder, maar wij hebben wel een plafond op 2,5 meter hoogte en ook daar is het na een zonnige dag net een broeikas.
gelukkig hebben we alweer drie jaar geleden een airco gekocht. oke, kost een paar centen aan stroom, maar hoeveel warme dagen heb je nou in nederland? (maar op die warme dagen ben ik maar wat blij dat we 'm hebben )
  zondag 13 april 2008 @ 15:48:38 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58021498
Ik zou het zelf niet doen

Daarbuiten mag het waarschijnlijk ook niet. Door er slaapruimte van te maken wordt het een leefruimte. En volgens het bouwbesluitmoet daar een minimale hoeveelheid licht binnenkomenw at je niet gaat redden met een Velux raam waarschijnlijk. Daarbuiten ben je dan ook verplicht de zolder van een vaste trap te voorzien ivm de vluchtroute. En dat was geen optie zoals je al aangaf.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')