Hoi,
Om te beginnen ik woon in een woonwagen. In het stadsdeel waar ik woon mag er geen extra woonlaag op worden gebouwd en tot op heden hebben we dat nooit bezwaarlijk gevonden. Helaas schijnt mijn stiefzoon van 8 inmiddels zo onhandelbaar dat mocht het zijn moeder niet lukken om zijn gedrag te veranderen de mogelijkheid bestaat dat hij biij ons in komt wonen. En daar onstaat dus ook een probleem want we hebben 3 slaapkamers en alle 3 de kamers zijn vergeven. Tuurlijk kunnen kinderen prima bij elkaar op een kamer maar mijn dochter is bijna 4, mijn jongste zoon is 4 maanden en ik gun ieder kind een eigen plekje. Dus er moet worden uitgeweken naar zolder. En laten we eerlijk zijn dat is niet bepaald ideaal. Ik heb het na gezocht op internet en zonder vergunning kan je wel een dakvenster plaatsten mits je aan een aantal voorwaarden voldoet dus het plaatsten van een venster moet geen problemen opleveren. Een radiator is aanwezig op zolder voor de kou. Er is nu een vlizotrap naar zolder die uitkomt in de hal waar tevens het toilet en de gangkast op uitkomen. Een vaste trap (spiltrap) is geen optie in de hal. Die zou dan in de woonkamer moeten komen.
Ik wil jullie graag wat foto's laten zien van hoe de zolder er nu uit ziet. Met de afmetingen uiteraard en dan zou ik van jullie graag weten of er een "volwaardige" slaapplek gerealiseerd kan worden of dat jullie er van af zouden zien. Er moet van alles worden gedaan want het is zelfs nog niet eens geisoleerd. Daar waren we van plan deze zomer mee te beginnen maar nu moet straks misschien alles in een stroomversnelling.
Dan nu de foto's
![]()
Gezien vanaf de vlizotrap is dit het rechterdeel. Vanaf de dwarsbalk in de nok tot de vloer is het 140 cm. Je kan er als volwassen persoon niet rechtop staan.
Even een foto ter illustratie hoe het er met een volwassen persoon uit ziet
![]()
Dit is nog in de opbouwfase geweest
![]()
De zijwanden
![]()
De nok
![]()
De vlizotrap opening
![]()
Kijkje naar beneden
![]()
Vanaf de vlizotrap gezien het linkergedeelte
![]()
Achter deze wand is de hal waarin de vlizotrap uitkomt. En aan deze kand van de muur willen we dan waar je het speelkeukentje ziet een spiltrap naar boven creeeren.
Dus aan de rechterkant van de vlizotrap willen we een slaapplek creeeren en vanaf de trap tot aan het eind is het 460 cm lang, breedte is 330 cm en hoog 140 cm. Aan de linkerkant van de vlizotrap bevindt zich de radiator dus de "slaapplek" is nog eens 320 cm langer, totale lengte dus 780 cm. Dan wordt het linkergedeelte door een wand afgeschermt en kan daar nog wat spullen in de opslag.
Wat vinden jullie ervan kan je hier een "volwaardige" slaapplek creeeren? Hij zal er tot zijn 18e moeten kunnen slapen. De rest zoals huiswerk kan beneden aan de tafel. TV kijken etc kan je evt liggend doen boven.