abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57982065
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Jij lijkt mij een typisch voortvloeisel uit een vrij nieuwe, latente subcultuur. De opvolger van de schorre dispuutkut.

Van die meisjes die met grote oorbellen, gelakte nageltjes, skinny jeans en pumps met hippe tasjes en klotsende spa-blauw-flesjes en een heel typerend hoog-en-blij stemmetje opzetten en zodoende door de Uni parraderen en een zekere onafhankelijkheid proberen uit te stralen. In mijn beleving het levende bewijs van het huidige ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs. Harder en begrijpelijker kan ik mij niet uitdrukken. Cynisch, dat word je ervan.
De standaard WO-nerd voelt zich in verlegenheid gebracht door dit onbereikbare fenomeen.
Wat hebben die grote oorbellen (hè bah), gelakte nageltjes (check), skinny jeans (check), pumps (check) en hippe tasjes (check! check! check!) te maken met het ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs? Vooralsnog zijn mijn resultaten niet lager dan die van de gemiddelde zichzelf wel erg serieus nemende intellectueel, dus ik zie niet hoe mijn aanwezigheid op de uni het niveau van het onderwijs naar beneden haalt. Dat jij het geen fijn aangezicht vindt, van die blije mensen die door de collegezalen paraderen, dat is iets heel anders...
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_57982172
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:57 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Meestal is het gebruik van moeilijke woorden bij jonge volwassenen krampachtig profileer-gedrag. Deze zijn vaak erg bewust hun woordenschat aan te passen en de begrijpelijke uitdrukkingen te vervangen door minder begrijpelijke. Dit zou dan "intelligenter" moeten overkomen.

Oorzaak: Minderwaardigheidscomplex.
Bron: Studietijd.
Je kan veel woorden je eigen maken, maar je hebt inderdaad van die mensen die hun woordenschat proberen te showen om zo slim over te komen. Tja, dat vind ik pas dom.
Taal is er om begrepen te worden, je wilt hopelijk toch dat de ander je begrijpt. Het gaat om de boodschap uiteindelijk.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:41 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.

Al is het mij een raadsel hoe mensen meer dan een minuutje of 10 hun aandacht bij de TV kunnen houden... Allersufste medium dat we hebben.
Oef, niks kan jou interesseren?
pi_57982244
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:19 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Je kan veel woorden je eigen maken, maar je hebt inderdaad van die mensen die hun woordenschat proberen te showen om zo slim over te komen. Tja, dat vind ik pas dom.
Taal is er om begrepen te worden, je wilt hopelijk toch dat de ander je begrijpt. Het gaat om de boodschap uiteindelijk.
[..]

Van de Klare Taal zeker, en de vereenvoudigde Grondwet?
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:24:31 #179
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57982305
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:13 schreef Chrrris het volgende:

[..]

Als in op de achtergrond?
Want je moet echt wel je aandacht erbij houden wil je een programma volgen.
Alleen bij een fatsoenlijk programma, waar mensen echt iets te melden hebben, is dat nodig. Op die momenten moet dat toch ook wel lukken lijkt me.
pi_57982347
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Jij lijkt mij een typisch voortvloeisel uit een vrij nieuwe, latente subcultuur. De opvolger van de schorre dispuutkut.

Van die meisjes die met grote oorbellen, gelakte nageltjes, skinny jeans en pumps met hippe tasjes en klotsende spa-blauw-flesjes en een heel typerend hoog-en-blij stemmetje opzetten en zodoende door de Uni parraderen en een zekere onafhankelijkheid proberen uit te stralen. In mijn beleving het levende bewijs van het huidige ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs. Harder en begrijpelijker kan ik mij niet uitdrukken. Cynisch, dat word je ervan.
De standaard WO-nerd voelt zich in verlegenheid gebracht door dit onbereikbare fenomeen.
Alsof je moet kiezen.
Dat iemand interesse heeft in mode/glamour dat is zijn ding, dat zegt nog niet over de intelligentie van de persoon in kwestie. Betekent eigenlijk dat je ze al op uiterlijk hebt veroordeelt.
Je hebt ook van die jongens rondlopen hoor, met zo'n look, blijkt wel dat hij er interesse in heeft. Je kan proberen iemand als een bep. type te schatten, maar dit blijft slechts een schatting als je de ander niet kent. Dan nog kan je te snel oordelen.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:26:30 #181
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57982367
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:15 schreef MissGolightly het volgende:

[..]

Wat hebben die grote oorbellen (hè bah), gelakte nageltjes (check), skinny jeans (check), pumps (check) en hippe tasjes (check! check! check!) te maken met het ondermaatse niveau van ons wetenschappelijk onderwijs? Vooralsnog zijn mijn resultaten niet lager dan die van de gemiddelde zichzelf wel erg serieus nemende intellectueel, dus ik zie niet hoe mijn aanwezigheid op de uni het niveau van het onderwijs naar beneden haalt. Dat jij het geen fijn aangezicht vindt, van die blije mensen die door de collegezalen paraderen, dat is iets heel anders...
Skinny jeans zijn echt TE gaar.

Maar goed, vrouwen zijn geboren volgers.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:27:39 #182
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57982388
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:19 schreef Chrrris het volgende:

Televisie niet nee
pi_57982401
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:24 schreef Nobu het volgende:

[..]

Alleen bij een fatsoenlijk programma, waar mensen echt iets te melden hebben, is dat nodig. Op die momenten moet dat toch ook wel lukken lijkt me.
Sorry maar als ik een comedy niet volg kan ik ook niet lachen om de grappen.
Je hebt sowieso je aandacht ervoor nodig, anders volg je het niet echt.
Bij een docu spring je er echter lastiger er zomaar in dan een comedy. Het ene kan je interessanter of gewoon meer behoefte aan hebben dan de ander, maar beiden vereisen aandacht.
pi_57982440
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Televisie niet nee
Televisie is geen onderwerp Het is een medium.
Het gaat erom wat er op televisie is. Nou weet ik niet wat je interessant vind, maar ik ga er wel vanuit dat ook er iets op tv is dat inspeelt op jouw interesse.
pi_57982455
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:15 schreef MissGolightly het volgende:

[..]

Toch tragisch dat ik jou naar aanleiding van 5 forumberichten al volledig in een hokje heb geduwd.

Ach, de exemplaren die ik van dichtbij het meegemaakt bleken incompetente spring-in-het-velds die door middel van mooi zijn, een zorgeloos leven en hard studeren (knap, respect) toch een prima studieresultaat wisten neer te zetten. Geen hoge scores, geen opvallende resultaten. Niettemin notoire dommerds die puur op doorzettingsvermogen door zo'n studie heenkomen. Dit bedoel ik met het niveau van universiteiten.
pi_57982459
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou wordt de flared leg het weer helemaal!

(moet m'n reputatie in dit topic toch eer aan doen)
pi_57982461
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Met een beperkte woordenschat? Niet veel, stratenmakers moeten er ook zijn. Echter worden die mensen in de betere kringen geregeld gezien als paupers. Vandaar.

Nu heb ik me nog laten verleiden tot een serieuze reactie ook
Straten maken is heul niet moeilijk. Vorig weekend nog een terras gelegd
pi_57982474
Skinny jeans zijn in combinatie met pumps. Met allstars er onder is het .
pi_57982482
Op academisch niveau mijn gedachten omzetten in woorden doe ik wel wanneer daar een cijfer voor wordt gegeven. Dat ik woorden als ' mattie', ' bradda' en ' koulo sakka sakka' gebruik wanneer ik met mijn vrienden ben zie ik niet als een teken van domheid. Het kan mij gewoon geen ene reet schelen hoe intelligent ik overkom.

Overigens denk ik dat iedereen wel ( stiekem) geilt op die trallalaaa types.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:31:33 #190
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57982483
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef MissGolightly het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou wordt de flared leg het weer helemaal!

(moet m'n reputatie in dit topic toch eer aan doen)
De watte?
pi_57982566
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De watte?

.
pi_57982574
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:31 schreef Sapstengel het volgende:
Skinny jeans zijn in combinatie met pumps. Met allstars er onder is het .
Lekker fakking boeiend.
pi_57982616
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Toch tragisch dat ik jou naar aanleiding van 5 forumberichten al volledig in een hokje heb geduwd.

Ach, de exemplaren die ik van dichtbij het meegemaakt bleken incompetente spring-in-het-velds die door middel van mooi zijn, een zorgeloos leven en hard studeren (knap, respect) toch een prima studieresultaat wisten neer te zetten. Geen hoge scores, geen opvallende resultaten. Niettemin notoire dommerds die puur op doorzettingsvermogen door zo'n studie heenkomen. Dit bedoel ik met het niveau van universiteiten.
Dat je het gemiddelde modebewuste meisje beschrijft (half Nederland loopt in skinnyjeans) betekent nog niet dat je mij helemaal doorgrond hebt. Je weet nog steeds niet over mijn karakter, mijn leven for that matter en al helemaal niets over mijn studiegedrag.
pi_57982653
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet. Dat een notoire dommerd beter presteert dan menig intellectueel zegt meer over intellectuelen dan dommerds. Ik kan mij voorstellen dat ik als werkgever liever een dommerd met doorzettingsvermogen in mijn bedrijf heb dan een slimmerd die afhaakt bij het minste geringste.
pi_57982670
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Straten maken is heul niet moeilijk. Vorig weekend nog een terras gelegd
Ik bedoel maar. Wij academici hebben die stratenmakers alleen nodig omdat we zelf geen straten willen leggen, het is niet dat we het niet kunnen.
pi_57982780
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:36 schreef MissGolightly het volgende:

[..]

Dat je het gemiddelde modebewuste meisje beschrijft (half Nederland loopt in skinnyjeans) betekent nog niet dat je mij helemaal doorgrond hebt. Je weet nog steeds niet over mijn karakter, mijn leven for that matter en al helemaal niets over mijn studiegedrag.
Waarschijnlijk oppervlakkig en eenvoudig te doorgronden. Beetje in groepsverband naar Paradiso gaan en Das leben der anderen huren om dat de camoufleren. Verder gewoon een GTST-karakter met een hyves-leven een een zwaar telefoonabonnement.

Studiegedrag waarschijnlijk hard werken, veel blokken en een goede band met de docenten.
pi_57982811
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:26 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

eensch vind ze echt zó niet mooi
quote:
niet eensch ik heb geen skinny jeans! En geen grote oorbellen! En geen nagellak! En geen voorraad tasjes! En maar 3 paar schoenen!

generaliseren mag, zolang de uitzonderingen ook mogen bestaan
Doei.
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:47:36 #198
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57982862
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:45 schreef Faithy het volgende:

[..]

eensch vind ze echt zó niet mooi
[..]

niet eensch ik heb geen skinny jeans! En geen grote oorbellen! En geen nagellak! En geen voorraad tasjes! En maar 3 paar schoenen!

generaliseren mag, zolang de uitzonderingen ook mogen bestaan
Je eerste antwoord heeft Pappie gunstig gestemd. Bestaansrecht toegewezen vrouwmensch
pi_57982867
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:38 schreef Fakkan het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet. Dat een notoire dommerd beter presteert dan menig intellectueel zegt meer over intellectuelen dan dommerds. Ik kan mij voorstellen dat ik als werkgever liever een dommerd met doorzettingsvermogen in mijn bedrijf heb dan een slimmerd die afhaakt bij het minste geringste.
Uitvoerders, prima. Maar in een positie als strateeg of uitvinder kies ik voor de intellectueel. Vult elkaar prima aan. Dit zie je al op Uni als men in groepsverband werkt.
pi_57982896
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

.
dat vind ik dan weer leuker dan skinny-jeans
Doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: