quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:00 schreef MissGolightly het volgende:
Ik ken ook genoeg hoogopgeleide mannen, die heel erg wijsneuzerig en intelligent proberen over te komen, maar die de plank vaak hopeloos misslaan.
Dat je een universitaire studie volgt betekent nog niet dat je om de haverklap jaargangen van de Volkskrant e.d. hoeft te gaan quoten in gesprekken (ik ken ze echt die dat doen) of je algemene taalgebruik doorspekken met academische termen...
Ik stap ook met mijn hoge hakken en modieus tasje een werkgroep binnen, lees met vriendinnetjes de Glamour of iets anders leeghoofdigs tot de les begint, maar ben net zo hard in mijn discussies als elke pretentieuze volkskrantquotende mannelijke student in de zaal. En dat maakt mij niet per definitie een 'dom wijf', maar gewoon iemand die niet zo hard hoeft te proberen intellectueel over te komen...
Ik kijk actief tvquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:06 schreef Faithy het volgende:
[..]
neen, jij bent een pastaprinsesje
mensen die uren voor de tv kwijlen vind ik ook niet echt intelligent overigens
Hm........... Niets mis mee, maar mensen die hun intelligentie halen uit dit soort programma's zijn wel sneu.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je naar kijkt.
Ik kijk naar Dr. Phil en dat is idd niet heel intelligent (maar ja, ik moet toch wat tijdens het eten), maar ik kijk ook naar documentaires, Nova, Netwerk, Eén vandaag en naar 'intelligente' quizzen, zoals 2 voor 12 en Met het mes op tafel.
Niks mis mee, toch?.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
TS, we hebben er eentje hoor/
Eng he.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
TS, we hebben er eentje hoor/
Waarom wil je zo graag dat anderen je als intelligent zien? Het is namelijk overduidelijk dat je het niet bent. Minderwaardigheidscomplexje? Dat hoeft toch niet, MBO-ers hebben we in deze maatschappij ook nodig.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:20 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
hoooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiii
![]()
Als je goed leest, zie je dat het me juist niet uitmaakt of iemand denkt dat ik dom of slim ben! Dat iemand conclusies trekt over mijn intelligentie op basis van mijn gedrag moet hij of zij weten. Ik irriteer me juist aan die verzuurde types die van alles uit de kast trekken om maar intelligent over te komen en die anderen veroordelen op hun interesses. MBO'ers zijn zeker nodig in deze maatschappij, maar voorlopig ben ik er daar niet één van.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat anderen je als intelligent zien? Het is namelijk overduidelijk dat je het niet bent. Minderwaardigheidscomplexje? Dat hoeft toch niet, MBO-ers hebben we in deze maatschappij ook nodig.
Hahaha.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Hm........... Niets mis mee, maar mensen die hun intelligentie halen uit dit soort programma's zijn wel sneu.
Ik kijk graag naar House, Puberruil XL, Spuiten en Slikken, Afkicken, 40 dagen zonder seks en sinds kort ook voetbalvrouwen. Dan heb je altijd nog van die zelf verklaarde intellectuele mensen die dan ontzettendhard gaan gillen als er niet 24/7 het nieuws of Nova etc op kan staan OMDAT ANDERS HUN IQ MET 10 PUNTEN DAALT TIJDENS HET KIJKEN NAAR DEZE ROMMEL.
Dan denk ik altijd maar.... Ik kan het hebben.. Jij niet of zo dat je per se naar "intelligente" programma's moet kijken
quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:27 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
MBO'ers zijn zeker nodig in deze maatschappij, maar voorlopig ben ik er daar niet één van.
Mocht ik ineens tot de conclusie komen dat ik geschikter ben voor het MBO misschien welquote:Op vrijdag 11 april 2008 11:36 schreef Faithy het volgende:
[..]!
je bent van plan te gaan downgraden?
Maar je snapt toch zelf ook wel dat de enige manier waarop je intelligent kunt overkomen is als je ook blijk geeft van die intel;ligentie (wat jij alles uit de kast trekken noemt, wwar het waarschijnlijker is dat een echt intelligent iemand zich dan nog aan het inhouden is)?quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:27 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Als je goed leest, zie je dat het me juist niet uitmaakt of iemand denkt dat ik dom of slim ben! Dat iemand conclusies trekt over mijn intelligentie op basis van mijn gedrag moet hij of zij weten. Ik irriteer me juist aan die verzuurde types die van alles uit de kast trekken om maar intelligent over te komen en die anderen veroordelen op hun interesses. MBO'ers zijn zeker nodig in deze maatschappij, maar voorlopig ben ik er daar niet één van.
Maar wat is de noodzaak van intelligent overkomen? Dat ontgaat mij. Als ik onderzoek doe, als ik een paper schrijf of een tentamen maak zal ik zoveel mogelijk trachten mijn kennis tot uiting te laten komen in wat ik schrijf, maar als ik het fijn vind om in mijn 'vrije tijd' glossy's te lezen heeft niemand het recht om mij op basis daarvan een 'dom wijf' te noemen. Ik merk wel degelijk dat mensen 'alles uit de kast trekken' om punten te scoren bij docenten, overtuigd van hun gelijk, maar gebaseerd op dubieuze argumenten. Dat zijn tegelijkertijd de mensen die zo snel zijn om anderen te veroordelen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar je snapt toch zelf ook wel dat de enige manier waarop je intelligent kunt overkomen is als je ook blijk geeft van die intel;ligentie (wat jij alles uit de kast trekken noemt, wwar het waarschijnlijker is dat een echt intelligent iemand zich dan nog aan het inhouden is)?
De noodzaak van intelligent overkomen? Als ik voor mezelf mag spreken, dat gaat vanzelf. Ik moet echt mijn best doen om dom over te komen. Dus het is niet echt een 'noodzaak', gezien dat suggereert dat je het doet met een doel voor ogen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:02 schreef MissGolightly het volgende:
[..]
Maar wat is de noodzaak van intelligent overkomen? Dat ontgaat mij. Als ik onderzoek doe, als ik een paper schrijf of een tentamen maak zal ik zoveel mogelijk trachten mijn kennis tot uiting te laten komen in wat ik schrijf, maar als ik het fijn vind om in mijn 'vrije tijd' glossy's te lezen heeft niemand het recht om mij op basis daarvan een 'dom wijf' te noemen. Ik merk wel degelijk dat mensen 'alles uit de kast trekken' om punten te scoren bij docenten, overtuigd van hun gelijk, maar gebaseerd op dubieuze argumenten. Dat zijn tegelijkertijd de mensen die zo snel zijn om anderen te veroordelen.
Misschien zou je dan wat beter je best moeten doen, want je komt dikwijls behoorlijk dom over.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De noodzaak van intelligent overkomen? Als ik voor mezelf mag spreken, dat gaat vanzelf. Ik moet echt mijn best doen om dom over te komen. Dus het is niet echt een 'noodzaak', gezien dat suggereert dat je het doet met een doel voor ogen.
Ja, je kan je natuurlijk niet voorstellen dat mensen uit eigen interesse de Volkskrant lezen en graag discussieren over de onderwerpen die daar in staan.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:00 schreef MissGolightly het volgende:
Dat je een universitaire studie volgt betekent nog niet dat je om de haverklap jaargangen van de Volkskrant e.d. hoeft te gaan quoten in gesprekken (ik ken ze echt die dat doen) of je algemene taalgebruik doorspekken met academische termen...
Dat klinkt idd als dom gedrag, maar er zijn mensen die echt slim zijn en toch dit soort domme acties uithalen..quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:35 schreef hsn het volgende:
[..]
Wat er in iemands hoofd afspeelt kan ik niet zien maar wat iemand doet wel. Zo heb je bijvoorbeeld mensen die allerlei leningen afsluiten en geld van mensen lenen om een dure auto te kopen terwijl ze nog studeren en nauwelijks geld hebben, zichzelf in allerlei schulden storten dus. Waar is dit voor nodig als student? Het is toch dom om op je 21e al 5000 euro aan schulden te hebben? Terwijl je nog 3 jaar moet studeren bijvoorbeeld. Dit versta ik onder dom gedrag. Ik heb het niet over de karakter van iemand.
Nee, jij kan me niet volgen. Niet gek ook, als je hoogste ambitie is Neerlandica te worden.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Misschien zou je dan wat beter je best moeten doen, want je komt dikwijls behoorlijk dom over.
Ik begeef me op een glibberig pad, met deze opmerking.. maar ik moet het toch ff kwijt..quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:35 schreef Faithy het volgende:
ja, sorry octo, maar ik VIND het gewoon zonde van 7 jaar leren, als er in de meeste gevallen nooit meer iets van (kwalitatief) werken komt.
Je moet echt je best doen om dom over te komen? Dan heb je zojuist flink je best zitten doen geloof ik...quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De noodzaak van intelligent overkomen? Als ik voor mezelf mag spreken, dat gaat vanzelf. Ik moet echt mijn best doen om dom over te komen. Dus het is niet echt een 'noodzaak', gezien dat suggereert dat je het doet met een doel voor ogen.
Dat ik 'm niet quote, betekent niet dat ik 'm niet leesquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:30 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ja, je kan je natuurlijk niet voorstellen dat mensen uit eigen interesse de Volkskrant lezen en graag discussieren over de onderwerpen die daar in staan.
Dat doen ze allemaal om indruk te maken. De Volkskrant is dooodelijk saaai!! Er staan niet eens beauty-tips in!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |