Een aantal jaren door Ethiopie backpacken... respect!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:16 schreef thedunno het volgende:
Ik heb een aantal jaren in mijn eentje door Ethiopie gebackpacked. Op zich prima te doen en veilig. je moet alleen wel de tijd hebben en geduld hebben.
Prachtig land. Veel te zien. Helaas ook het land met een groot imago probleem waardoor het nog steeds relatief weinig wordt bezocht. Aanrader!
Oeps! Een aantal jaren GELEDEN natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:58 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een aantal jaren door Ethiopie backpacken... respect!
Malawi, daar is mijn paspoort ook geweestquote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:34 schreef knuppelhout het volgende:
malawi is mijn grote liefde geworden. heb nu al t een en ander van de wereld gezien, en er zijn mooiere, swingendere plekken te vinden.. maar malawi is een 2e thuisland. en veel te doen als medico. ik ga nog wel eens een paar jaar daar wonen en werken
Welke sticker bedoel je? Ik heb zo'n mooie sticker van het consulaat in Nederland, een zogenaamd "double-entry" visum, daar kon je 2 keer 3 maanden Tanzania mee binnen. Kostte maar 70 euro.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:32 schreef knuppelhout het volgende:
dat visum van tanzania, daar ben ik nog iedere keer dat ik mn paspoort opendoe blij mee. wat een geweldige stickert!
quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:15 schreef Xith het volgende:
Mozambique (geweldig mooi eiland, beetje introverte maar aardige mensen)
quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Bedoel je nou dat Mozambique een mooi land is, of (bijvoorbeeld) Madagascar een mooi eiland?
Nee, ik bedoelde Madagaskar - anyway, back on topic...quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:53 schreef knuppelhout het volgende:
hij zal wel land bedoelen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Mozambique als een eiland voelt: schijnt prachtige stranden te hebben en natuurlijk procentueel heel veel kust
If the purpose of your visit is PRIVATE, the following guidelines apply:quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:58 schreef Masanga het volgende:
Aan de ervaringsdeskundigen. Kan je bij landen in Zambia gewoon bij aankomst in de luchthaven een visum regelen? In ieder geval, betalen in USD zou betekenen dat we een double entry-visum kunnen aanschaffen voor de prijs van een single entry![]()
Is dit het meest logische? Geloof het niet - maar ben niet zeker.quote:Maar goed, een andere vraag rond een visum: het meest logische klinkt het dat vanaf je het land verlaat, zelfs al is het voor 10 seconden, je visum verloopt.
Het is me nog nooit gebeurt, maar het zou zomaar kunnen gebeuren; Ik weet niet of Ethiopie Airlines genoodzaakt is om je een overnachting aan te bieden - ik weet dat dit voor europeese airlines wel zo is, maar weet niet hoe zit zit bij afrikaanse en betwijfel al helemaal of ze de visa zouden vergoeden. Verder, Ethiopian Airlinesquote:Een derde vraag: Ik vlieg met Ethiopian Airlines, maar zal dat land niet binnengaan (enkel transit dus). Gesteld dat mijn vlucht een grote vertraging heeft en ik mijn aansluiting mis, zal ik dus normaal kunnen overnachten in Ethiopië op kosten van de maatschappij. Alleen heb je hiervoor een visum nodig. Is die visum dan op kosten van de maatschappij of op kosten van de passagier?
Voor relaxete mentaliteit zou ik West-AFrika verkiezen, maar kijkende naar de natuur weer nietquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:00 schreef WRDA6 het volgende:
Geweldig topic dit!
Ik heb plannen om vanuit India te vliegen naar Kenia. Dan via Kenia naar Tanzania en verder naar Uganda. Daarna misschien Rwanda en Zambia en dan zie ik wel weer. Het lijkt me supergaaf (en een 'avontuur') om als backpacker rond te reizen in Afrika en ik heb het gevoel dat ik de relaxte mentaliteit die er volgens velen schijnt te heersen erg fijn ga vinden...
Met erg aan kenya bedoel ik niet die rellen enzo, daar ben ik niet bang voor en ga er binnenkort ook weer naartoe. Het is alleen dat ik alleen voor de natuur naar Kenya ga (je hebt er elk soort klimaat: sneeuw, regenwoud, woestijn, zee, 'britse miezer weer', etcquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:15 schreef WRDA6 het volgende:
Is het echt zo erg in Kenia of is dat alleen in de steden ofzo?
Zambia spreekt me op de ene of andere manier ook wel aan en Namibië ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |