abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 02:21:26 #26
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58773842
Ik had als stelregel dat ik als het donker werd niet meer over straat ging, dan maar een taxi voor 500m ofzo. Er zijn veel Afrikanen die denken dat elke blanke met honderden of duizenden dollars over straat loopt. Dat is voor sommigen meer dan ze in hun hele leven verdienen. Die gok neem ik niet.

Maar goed, er zijn genoeg delen van Nederland waar ik liever ook niet kom als het donker is.
If you can't beat them, join them.
pi_58778370
Bedankt!
Over ZuidAfrika maak ik me niet zo'n zorgen qua openbaar vervoer. Ben vooral een beetje bang dat we bijvoorbeeld in Namibië nergens kunnen komen zonder auto. Alleen de prijs van huren/kopen staat me nogal tegen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:16:58 #28
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58778617
Ik heb een aantal jaren in mijn eentje door Ethiopie gebackpacked. Op zich prima te doen en veilig. je moet alleen wel de tijd hebben en geduld hebben.

Prachtig land. Veel te zien. Helaas ook het land met een groot imago probleem waardoor het nog steeds relatief weinig wordt bezocht. Aanrader!
pi_58780537
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:16 schreef thedunno het volgende:
Ik heb een aantal jaren in mijn eentje door Ethiopie gebackpacked. Op zich prima te doen en veilig. je moet alleen wel de tijd hebben en geduld hebben.

Prachtig land. Veel te zien. Helaas ook het land met een groot imago probleem waardoor het nog steeds relatief weinig wordt bezocht. Aanrader!
Een aantal jaren door Ethiopie backpacken... respect!
Ethiopie heb ik met een groepsreis bezocht, en dan maar 1 maand. Het lijkt me een vrij zwaar backpackland omdat het OV daar echt zeer slecht is. Maar inderdaad het is een prachtig land, heel erg indrukwekkend en het lijkt in niets op die beelden die je op het journaal of in 555 spotjes ziet.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:30:45 #30
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58781105
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 13:58 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een aantal jaren door Ethiopie backpacken... respect!

Oeps! Een aantal jaren GELEDEN natuurlijk.

Ach...het backpacken viel eigenlijk reuze mee. Je kan eigenlijk overal wel met een busje komen en de binnenlandse vluchten van Ethiopian airways zijn goedkoop en uitstekend. De busjes gaan alleen regelmatig kapot. Je moet dus niet met een al te strak reisschema rondreizen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:36:04 #31
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58788062
Voor wie aan het plannen is; als je de kans krijgt, ga even voor 2 weken (is lang zat) naar Rwanda. Prachtig land, 'interessante' geschiedenis, en - mits budget het toelaat - berggorilla's!

Een Afrikaans land met weinig corruptie dat met een flinke vaart uit een diep dal aan het klimmen is. Waanzinnig mooie natuur, niet zo toeristisch maar wel in elk stadje van een beetje grootte een goed hostel te vinden en wat eetgelegenheden. Een fijne afwisseling van andere landen waar op elke straathoek iemand je een safari wil aansmeren.

Ter illustratie:

Inclusief kogelgaten.

Lake Kivu, zonsondergangen van de betere soort.

Zo ziet Rwanda er grotendeels uit.

dinsdag 20 mei 2008 @ 20:44:08 #32
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58791190
malawi is mijn grote liefde geworden. heb nu al t een en ander van de wereld gezien, en er zijn mooiere, swingendere plekken te vinden.. maar malawi is een 2e thuisland. en veel te doen als medico. ik ga nog wel eens een paar jaar daar wonen en werken
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  woensdag 21 mei 2008 @ 01:30:09 #34
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58794286
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:34 schreef knuppelhout het volgende:
malawi is mijn grote liefde geworden. heb nu al t een en ander van de wereld gezien, en er zijn mooiere, swingendere plekken te vinden.. maar malawi is een 2e thuisland. en veel te doen als medico. ik ga nog wel eens een paar jaar daar wonen en werken
Malawi, daar is mijn paspoort ook geweest We hebben een Tanzaniaan op de ambassade $10 betaalt om voor ons een stempel te gaan halen in Malawi en een nieuw visum voor Tanzania, dat was goedkoper
pi_58800175
dat visum van tanzania, daar ben ik nog iedere keer dat ik mn paspoort opendoe blij mee. wat een geweldige stickert!
  donderdag 22 mei 2008 @ 07:14:45 #36
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58816445
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 12:32 schreef knuppelhout het volgende:
dat visum van tanzania, daar ben ik nog iedere keer dat ik mn paspoort opendoe blij mee. wat een geweldige stickert!
Welke sticker bedoel je? Ik heb zo'n mooie sticker van het consulaat in Nederland, een zogenaamd "double-entry" visum, daar kon je 2 keer 3 maanden Tanzania mee binnen. Kostte maar 70 euro.

Aangekomen op Dar Es Salaam, zegt de douanebeambte: "Wat is dit? Double entry visa? Nooit van gehoord." Stempel erop: afgekeurd. Ga dan maar eens met zo'n douane dude in discussie, zijn Engels werd ineens een stuk slechter

Kon ik alsnog 2 keer $50 betalen voor 2 toeristenvisa TIA
pi_58816861
ik kreeg 3 of 4j geleden een mooie grote groene sticker, als entryvisum, vanuit malawi. Daar werd heel zorgvuldig maar met spelfouten mijn naam ingeschreven. kostte toen 30$ of euro, mocht je zelf kiezen.
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:44:21 #38
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_58817957
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 07:14 schreef 44pje het volgende:
TIA
pi_58818611
Met enige ervaring in Afrika kan ik de volgende landen aanraden (vooral gebaseert op gastvrijheid, vriendelijkheid, cultuur en landschap):

Senegal (geweldige cultuur, aardige mensen die je uitnodigen om bij je te eten enzo, zeer sterke franse cultuur dus lekker eten!)
Mali (geweldige cultuur, trots volk die graag laat zien hoe geweldig mali is)
Rwanda (sterke christelijke cultuur; op z'n afrikaans, dus lekker samen zijn, mooi natuur, mooie dieren)
Congo (zelfde als Rwanda, maar dan een sterkere muziek cultuur, veel dansen en eten!)
Madagaskar (geweldig mooi eiland, beetje introverte maar aardige mensen)
Ghana (Mix van Congo en Senegal)
Marokko: Erg mooi, sterke cultuur, mooi landschap, aardige mensen

Let wel dat de plattelandsmensen in bijv. Mali niet gewend zijn aan witte mensen (ze zullen zwaaien, of zingen liedjes 'witte man dit, witte man dat'maar dan in hun eigen taal -toen ik jong was wist ik nog wat ze zeiden, nu vergeten ), terwijl ze in bijv. Congo of Rwanda zoiets hebben van... cool - a white dude, wanna play soccer? Om je dan helemaal te verslaan in voetbal.

mindere aanraaders:
Kenya (geweldig mooi land -zie flickr- maar erg duur en minder vriendelijke mensen, wel erg goede openbare vervoersmiddelen (op eigen risico)), onveiliger dan de andere landen.
Eritrea ( niets te verkrijgen (zoals cola! ), onveilig, dicator die mensen van de straat plukt om in het leger te stoppen, geen cultuur behalve oorlog)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xith op 22-05-2008 10:45:38 ]
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:31:19 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58818872
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:15 schreef Xith het volgende:
Mozambique (geweldig mooi eiland, beetje introverte maar aardige mensen)

Bedoel je nou dat Mozambique een mooi land is, of (bijvoorbeeld) Madagascar een mooi eiland?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_58819191
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:31 schreef Hik het volgende:

[..]

Bedoel je nou dat Mozambique een mooi land is, of (bijvoorbeeld) Madagascar een mooi eiland?

Ge-edit :p
pi_58819382
hij zal wel land bedoelen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Mozambique als een eiland voelt: schijnt prachtige stranden te hebben en natuurlijk procentueel heel veel kust
pi_58819496
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:53 schreef knuppelhout het volgende:
hij zal wel land bedoelen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat Mozambique als een eiland voelt: schijnt prachtige stranden te hebben en natuurlijk procentueel heel veel kust
Nee, ik bedoelde Madagaskar - anyway, back on topic...
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:10:20 #44
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58819800
Ah...

En Mozambique is inderdaad prachtig. Stranden zijn geweldig, veel koloniale gebouwen uit de tijd van de Portugezen en er is zelfs een eilandje dat "Moçambique" heet, om het maar extra verwarrend te maken. Héél mooi! Heb ook een reisverslag geschreven, maar dat staat alleen op mijn eigen site.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:58:51 #45
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_60554342
Aan de ervaringsdeskundigen. Kan je bij landen in Zambia gewoon bij aankomst in de luchthaven een visum regelen? In ieder geval, betalen in USD zou betekenen dat we een double entry-visum kunnen aanschaffen voor de prijs van een single entry

Maar goed, een andere vraag rond een visum: het meest logische klinkt het dat vanaf je het land verlaat, zelfs al is het voor 10 seconden, je visum verloopt. Gesteld dat ik vanuit Livingstone (Zambia) even de Victoria Falls wil gaan bekijken in Zimbabwe voor enkele uren, dien ik dus gewoon een double/multiple entry visum te kopen+ een volledig visum van Zimbabwe?

Een derde vraag: Ik vlieg met Ethiopian Airlines, maar zal dat land niet binnengaan (enkel transit dus). Gesteld dat mijn vlucht een grote vertraging heeft en ik mijn aansluiting mis, zal ik dus normaal kunnen overnachten in Ethiopië op kosten van de maatschappij. Alleen heb je hiervoor een visum nodig. Is die visum dan op kosten van de maatschappij of op kosten van de passagier?

Alvast bedankt!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_60554998
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:58 schreef Masanga het volgende:
Aan de ervaringsdeskundigen. Kan je bij landen in Zambia gewoon bij aankomst in de luchthaven een visum regelen? In ieder geval, betalen in USD zou betekenen dat we een double entry-visum kunnen aanschaffen voor de prijs van een single entry
If the purpose of your visit is PRIVATE, the following guidelines apply:

Nationals of countries, which require visas to enterZambia for the purpose of visiting friends or relatives, should be issued with visas at Zambian Missions abroad or ports of entry. Those nationals who may wish to obtain such visas well in advance should apply for them to the Chief Immigration Officer – P. O Box 50300, LUSAKA-ZAMBIA, and zambiavisa@zamnet.zm or immighq@zamnet.zm.

see Visa Fees .

All Other Nationals

Single Entry 3 months $50
Double Entry 3 months $80
Multiple Entry 3 months $160
quote:
Maar goed, een andere vraag rond een visum: het meest logische klinkt het dat vanaf je het land verlaat, zelfs al is het voor 10 seconden, je visum verloopt.
Is dit het meest logische? Geloof het niet - maar ben niet zeker.
quote:
Een derde vraag: Ik vlieg met Ethiopian Airlines, maar zal dat land niet binnengaan (enkel transit dus). Gesteld dat mijn vlucht een grote vertraging heeft en ik mijn aansluiting mis, zal ik dus normaal kunnen overnachten in Ethiopië op kosten van de maatschappij. Alleen heb je hiervoor een visum nodig. Is die visum dan op kosten van de maatschappij of op kosten van de passagier?
Het is me nog nooit gebeurt, maar het zou zomaar kunnen gebeuren; Ik weet niet of Ethiopie Airlines genoodzaakt is om je een overnachting aan te bieden - ik weet dat dit voor europeese airlines wel zo is, maar weet niet hoe zit zit bij afrikaanse en betwijfel al helemaal of ze de visa zouden vergoeden. Verder, Ethiopian Airlines
pi_60555824
Geweldig topic dit!

Ik heb plannen om vanuit India te vliegen naar Kenia. Dan via Kenia naar Tanzania en verder naar Uganda. Daarna misschien Rwanda en Zambia en dan zie ik wel weer. Het lijkt me supergaaf (en een 'avontuur') om als backpacker rond te reizen in Afrika en ik heb het gevoel dat ik de relaxte mentaliteit die er volgens velen schijnt te heersen erg fijn ga vinden...
pi_60556175
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:00 schreef WRDA6 het volgende:
Geweldig topic dit!

Ik heb plannen om vanuit India te vliegen naar Kenia. Dan via Kenia naar Tanzania en verder naar Uganda. Daarna misschien Rwanda en Zambia en dan zie ik wel weer. Het lijkt me supergaaf (en een 'avontuur') om als backpacker rond te reizen in Afrika en ik heb het gevoel dat ik de relaxte mentaliteit die er volgens velen schijnt te heersen erg fijn ga vinden...
Voor relaxete mentaliteit zou ik West-AFrika verkiezen, maar kijkende naar de natuur weer niet Ach, Rwanda en Zambia hebben ook die rlxte mentaliteit, alleen Kenya niet
pi_60556216
Is het echt zo erg in Kenia of is dat alleen in de steden ofzo?

Zambia spreekt me op de ene of andere manier ook wel aan en Namibië ook.
pi_60557182
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:15 schreef WRDA6 het volgende:
Is het echt zo erg in Kenia of is dat alleen in de steden ofzo?

Zambia spreekt me op de ene of andere manier ook wel aan en Namibië ook.
Met erg aan kenya bedoel ik niet die rellen enzo, daar ben ik niet bang voor en ga er binnenkort ook weer naartoe. Het is alleen dat ik alleen voor de natuur naar Kenya ga (je hebt er elk soort klimaat: sneeuw, regenwoud, woestijn, zee, 'britse miezer weer', etc ). De bevolking van Kenya vind ik wat minder, ze lachen minder, dansen minder, zijn minder vrolijk met wat ze hebben, zien je niet als gelijke... En als je taxi chauffeur een Kikuyu is dan weet je dat hij onderweg voor extra geld voor benzine gaat vragen.

Dit claim ik vooral aan de Britse cultuur die er is - de Franse/Belgische voormalig kolonien gedroegen zich relatief zeer goed t.o.v. de bevolking. Zodoende is er ook een geweldige keuken in deze oud-franse landen.

Als een vrouw in Mali mij zag vechten met een jochie van de buren dan zou ze eerst uitzoeken wie de dader was en zelfs als ik het was zou ze naar het huis ervan lopen en de ouders informeren dat ik stout was geweest. In kenya zouden ze standard de zwarte de schuld geven want je hoort niet blanken te beschuldigen Verder hebben de centraal en west afrikaanse landen een veel betere muziek (zie 1, en 2 en 3 (2. is van een zuid-africaan/zambiaan) en dit soort dingen zie je gewoon op straat en als blanke ben je zeer welcom om bij de groep te komen staan.

Alleen al de trots die deze mensen hebben! Geweldig, ik wil terug Vrouwen in trotse kleedij waar ze makkelijk een maandsalaris voor betalen...

Alleen is frans kunnen spreken wel een vereiste...

Ze snapt het Zo woonde ik dus voor een lange periode (nou ja, in een mooi huis, maar in zo'n wijk ), als klein kindje lekker meedansen En als volwassenen nu nonstalgisch terugdenken want dit hebben ze in Kenya niet

[ Bericht 7% gewijzigd door Xith op 04-08-2008 20:09:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')