abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58294638
Graag gedaan W1ZZ!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:42:00 #202
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58310389
Hoe een gebeurtenis een geur kan veranderen....

Gisteren had ik eens de moed bijeen geraapt om een meid mee uit eten te vragen die ik al een tijdje erg zag zitten, en ze zei ja. Het geurtje wat ik op had was Terre d'Hermès, die nu opeens een hele andere betekenis krijgt. Sowieso (ver)draag ik hem veel en veel beter dan toen ik hem testte op mijn hand in de winkel. Maar het mag duidelijk zijn dat ik deze geur nu associeer met een van mijn meer zelfverzekerde momenten.

De topnotes van Terre lijken heel erg op A*Men! Ik ruik verbrand suiker, caramel en suikerspinnen. Maar al gauw komen de donkere citrusgeuren opzetten, alsof je wat citroenen en sinaasappels op een cederhouten plank hebt gesneden. Heel warm, heel classy. Mensen ruiken er 'aarde' in, maar ik denk zelf dat dit wederom een klassiek gevalletje cognitieve dissonantie is, simpelweg omdat de geur zo heet. Citrus en cederhout, heel simpel, heel Ellena.
Confidence through competence
pi_58311044
Dat vind ik een van de leukste dingen aan geurtjes, hoe ze voor jezelf verbonden kunnen worden aan bepaalde mensen of situaties. Toen ik een paar week terug Creed Virgin Island Water probeerde kreeg ik meteen de gedachte aan een meisje in m'n hoofd en zelfs een beetje verliefd gevoel , maar ik kon niet plaatsen wie precies. Daarna een paar dagen niet meer aan gedacht, maar toen ik weer aan VIW rook kreeg ik meteen dezelfde gedachte weer. Ik kreeg bijna koppijn van het nadenken om welk meisje het ging. Na laaang nadenken herinnerde ik me een ex-vriendin die altijd Diesel Zero Plus Feminine droeg. Op basenotes gezocht en idd, die geur bevat aardig wat kokos, mysterie opgelost!

Soldier, na het weekend ben ik weer thuis en gaat je pakketje op de post!
pi_58311246
Oh en stereo, als je dacht dat jij een probleem hebt met die Portugees, ik kreeg gister doodleuk in de pauze te horen van een meisje op m'n werk dat een mannelijke collega mij een lekker ding vindt

* le_knightclub_soda telt de laatste werkweken af
pi_58311342
En post 3 op rij op vrijdagavond nog wel : wat is Dior Eau Sauvage Extrême een onderschat geurtje zeg! Vandaag voor de tweede keer gedragen en ik begrijp echt niks van al die negatieve recensies op BN! Niet noodzakelijk beter dan het origineel, maar absoluut niks mis mee naar mijn mening.
pi_58312183
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 22:26 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oh en stereo, als je dacht dat jij een probleem hebt met die Portugees, ik kreeg gister doodleuk in de pauze te horen van een meisje op m'n werk dat een mannelijke collega mij een lekker ding vindt
Boeie, een compliment blijft een compliment, toch?

EDIT: nog steeds geen geurupdates. Hardnekkig die griep
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58312615
Das waar

Balen van die griep zeg, beterschap!

Oh en succes op date natuurlijk stereo
pi_58312948
Ik kwam er trouwens v/d week pas achter dat roken je reukzin kan aantasten Zelden zo'n goede reden gehad om te stoppen.
pi_58363968
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Beter Ik ga zo wat eten in de stad met een vriendin, wat zeg jij, Musc Ravageur opdoen een goed idee of is dat 'n beetje teveel love it or hate it geurtje? Ik vind 'm zelf erg lekker, maar ik wil ook weer geen eetlust van iemand anders weghalen
Één à twee sprays kan niet zo'n kwaad denk ik, maar hij's wel redelijk aanwezig. Ik zou zelf bij die geur maar één spray opdoen tenzij ik naar een rokerige kroeg ofzo ga, dan wel meer. Zeker tijdens het eten maar één spray, lijkt me echt genoeg.
pi_58364228
Ga wel in een kroeg eten idd, ik vind 'm zelf wel meevallen als de openingsnoten wegzijn, maar lees wel erg uiteenlopende reacties steeds. Ik ga maar voor de 2 sprays denk ik
pi_58368089
En, eten niet verpest? Updates willen we! Ook van jou trouwens Stereotomy, hoe ging je Terre d'Hermès etentje???
pi_58368931
Haha nee ze bestelde zelfs nog een bak nacho's omdat ze aan de gewone maaltijd nog niet genoeg had, dus het geurtje heeft geen slechte invloed gehad Verder niks over gehoord, maarja dat zegt niet zoveel.

Maargoed, mijn etentje was gewoon een etentje met een vriendin, niet echt iets bijzonders, dus... kom er maar in Stereo!
pi_58369161
Ja, ja doe jij altijd MR op naar etentjes met gewone vriendinnen? Mijn controlegroep vond MR trouwens niet zo boeiend, die ging meer voor Original Santal en Bois du Portugal.

Ik begin trouwens steeds benieuwder te worden naar Serge Lutens - Muscs Koublaï Khan en Parfums de Nicolaï - New York. Kun jij geen sample wanted topic op Basenotes openen Stereo? Heb nog geen 100 posts Delen we samen de kosten ofzo? Als jij ze tenminste ook wilt proberen natuurlijk...
pi_58369366
Haha ik ga om de week met haar ergens eten, dus 't is een handige situatie om even wat geurtjes te testen, m'n moeder's objectiviteit vertrouw ik toch wat minder hierin

Koublaï Khan ben ik ook wel benieuwd naar! We kunnen ook wel een keer een split purchase doen? (hoewel.. een geurtje vinden wat we alle drie willen en dan ook nog kiezen wie 't flesje mag houden kan wel wat moeilijk worden)
pi_58369837
Tja van wat ik over MKK lees is ie heel erg hate it or love it. Ik heb geen problemen met een hele fles kopen maar ik wil wel even van tevoren weten wat ik koop, blind buys zijn meer Stereotomies afdeling
pi_58369982
Oh ik bedoelde ook niet noodzakelijk een split purchase van MKK hoor! Al heb ik wel een voorkeur voor wat controversiele geurtjes
pi_58370967
Aan wat voor iets geurigs zat je dan te denken?
pi_58371182
Ohh daar ga ik even over nadenken, kom er morgen op terug!

Die Stereo blijft wel verdacht lang weg trouwens!
pi_58371416
Misschien is z'n date wel vanavond

Heb vanavond trouwens eens wat Ambre Sultan geprobeerd van SL. Had alleen zo'n rub-on wax monstertje. Vind 'm niet echt boeiend, erg overheersende amber&wierook noot. Wat wel prettig is is dat ie niet zo zoet wordt als bijvoorbeeld MR of Original Santal. Maar zo'n wax monster geeft ook eigenlijk alleen de drydown dus erg veel kan ik er niet over zeggen. Da's wel jammer dat Serge Lutens alleen van dit soort monstertjes vergeeft.
  dinsdag 29 april 2008 @ 01:12:10 #220
55709 Stereotomy
pi_58372716
Mijn date ging uitstekend in die zin dat ik geloof ik niets fouts heb gedaan en dat ze continu aan het lachen was om mij, precies wat ze in een eerste date hoort te doen. Was alleen naar mijn smaak wel iets te snel afgelopen, maar goed. Terre d'Hermes is een keeper, ik associeer er nu zelfverzekerdheid bij. Jammer dat ik daar alleen de 12,5 ml fles van heb nu.

Heb wel 15 ml aftershave balm te koop, 5 EUR incl opsturen.
pi_58391742
quote:
Op maandag 28 april 2008 23:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ohh daar ga ik even over nadenken, kom er morgen op terug!
Er zijn een aantal waar ik eerst testers van wil proberen, maar die me goed in de oren klinken:
Acqua di Biella Bursch
Ormonde Jayne Orris Noir
Serge Lutens Bois de Violette en de eerder genoemde MKK
Frederic Malle Angeliques Sous La Pluie, Noir Epices en Lys Méditerranée
Tom Ford Private Blend Moss Breches

En een paar opties waar ik wel bij zou inleggen:

Tom Ford for Men Extreme
Creed Néroli Sauvage

om er maar een paar te noemen
pi_58391799
Terre d'Hermès moet je met gemak op eBay kunnen vinden, toch? Gefeliciteerd met je geslaagde etentje! Wat vind je trouwens van het idee dat ik opperde een paar posts naar boven? Om op Basenotes een wanted te plaatsen voor monsters van Serge Lutens - Muscs Koublai Khan en Parfums de Nicolaï - New York. Liefst van een Europese bron natuurlijk

Vandaag Frederic Malle - French Lover opgehad. Absoluut een kwaliteitsgeur maar zoals met tot nu toe alle Frederic Malles vind ik 'm niet de centen waard. Het moet een sexy, animalic geur zijn maar ik vind het vooral een droge cederhout en vetivergeur die pas aan het einde van de draagtijd wat romiger wordt door musk. Misschien is dit wel een French Lover, maar dan wel één in pak op kantoor.

Jammer eigenlijk, met uitzondering van Une Rose (een vrouwengeur dus hoewel de roos ook droog en niet zoet is, ik durf 'm op zich wel te dragen) vind ik Frederic Malle tot nu toe niet bijster impressive...
pi_58391880
Dat heb ik dus ook met Musc Ravageur. Erg lekker geurtje, maar voor die prijs en hype verwachtte ik eigenlijk nog wel iets specialers.
  dinsdag 29 april 2008 @ 23:58:26 #224
55709 Stereotomy
pi_58391917
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:51 schreef W1ZZ het volgende:
Terre d'Hermès moet je met gemak op eBay kunnen vinden, toch? Gefeliciteerd met je geslaagde etentje! Wat vind je trouwens van het idee dat ik opperde een paar posts naar boven? Om op Basenotes een wanted te plaatsen voor monsters van Serge Lutens - Muscs Koublai Khan en Parfums de Nicolaï - New York. Liefst van een Europese bron natuurlijk

Vandaag Frederic Malle - French Lover opgehad. Absoluut een kwaliteitsgeur maar zoals met tot nu toe alle Frederic Malles vind ik 'm niet de centen waard. Het moet een sexy, animalic geur zijn maar ik vind het vooral een droge cederhout en vetivergeur die pas aan het einde van de draagtijd wat romiger wordt door musk. Misschien is dit wel een French Lover, maar dan wel één in pak op kantoor.

Jammer eigenlijk, met uitzondering van Une Rose (een vrouwengeur dus hoewel de roos ook droog en niet zoet is, ik durf 'm op zich wel te dragen) vind ik Frederic Malle tot nu toe niet bijster impressive...
Ja, ik heb net 50ml Terre gekocht voor 30 EUR incl. verzenden. Normaal zou ik 100 ml kopen, maar op de een of andere manier koop ik geurtjes die ik echt echt echt lekker vind (zoals Bulgari Black) in kleinere verpakkingen. Waarschijnlijk omdat ik die toch nooit halverwege zal verkopen.

Maar ik zal eens iets op de marktplaats van Basenotes gaan zetten voor je. Ik mag trouwens ook al gaan verkopen zie ik. Zal die M7 Fresh er eens op knallen.
pi_58391942
Ik vind van Musc Ravageur wel dat het enigszins doet wat het belooft. Niet dat ik instant geil word van mezelf ofzo maar je krijgt er wel een soort oerboost van. Ik iig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')