abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:25:27 #101
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58065555
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:06 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Jij let blijkbaar ook niet zo goed op Soldier
Hij heeft gisteren al een PM gekregen. Ik ga zodadelijk decanten.
Confidence through competence
pi_58065598
Ja, maar die PMs vallen mij ook niet altijd op Geen geurtje vandaag, ben zo verkouden dat ik er toch niets van ruik. Ik moet toch trouwens vandaag of morgen ns m'n atomisers binnen krijgen, al een week geleden besteld.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58065634
Haha, ja het was sarscastisch bedoeld!, maar ik heb over die post heen gelezen
BlaBlaBla
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:30:56 #104
55709 Stereotomy
pi_58065668
Creed - Original Santal
Met dank aan een sample van W1ZZ

Topnotes: Original Santal is een sterke geur die als een wolk om je heen blijft hangen. De topnotes lijken op een zachtere versie van de originele Joop! in de paarse fles, maar de vergelijking met Joop! zal na verloop van tijd minder worden. Ik ruik de fuzzy geur van sandelhout en een boel bloemetjes - rozen misschien? En een snufje kaneel

Middle notes: Wat Floris Santal is ten opzichte van Envy, is Original Santal ten opzichte van Joop. Het is een zachte sandelhoutgeur vermengd met lavendel. Minder en meer dan Joop! Ik kan me echter niet aan de indruk ontkennen dat het allemaal wat vrouwelijk aanvoelt, misschien ook door wat vanille erin: als Original Santal een unisex of zelfs vrouwengeurtje was, dan had het me niet verbaasd. Maar persoonlijk vind ik geuren al heel snel vrouwelijk als er florals in zitten.

Basenotes: Zelfde als de middle notes, maar dan iets minder floral, en meer sandelhout. Nog steeds vrij zoet, overigens.
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:33:59 #105
55709 Stereotomy
pi_58065731
Overigens heb ik vandaag in de Douglas ook D&G The One for men geprobeerd. Zoet zoet zoet vanille en nog zoeter. Absoluut geen mannen-mannengeur.

En de YSL Rive Gauche pour Homme was in de aanbieding, 75 ml voor 25 EUR. Bijna een gekocht.
pi_58066643
Vandaag van Skins 2 monsters Royal English Leather binnengekregen En een monster Original Santal Hoewel ik expliciet om Santal Imperial had gevraagd én nog een keer vroeg of ze die wel hadden ("Ja, ja die hebben we hoor!") is dat dus niet helemaal overgekomen... Anyway met m'n beperkte reukvermogen op 't moment vind ik die REL toch wel lekker ruiken en zo door het flesje heen ruikt ie best "modern" voor een geur van 200+ jaar oud.

Valt me nog mee dat je die Rive Gauche niet hebt gekocht Hoe vind je de OS nou in vergelijking met Floris Santal?
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:05:28 #107
55709 Stereotomy
pi_58067377
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij OS beter vindt dan Floris. OS is Floris+, en de + is de lavendel/roos of welke bloemen ik er dan ook in ruik. Zelf vind ik Floris alsnog de beste sandelhout/santal-geur die ik ken.

Ik las laatst dat Envy sexualiteit in een flesje was, en Floris Santal verleiding in een flesje.

OS is een mooie rode roos geven aan een vrouw.
pi_58067615
Met grote interesse volg ik dit topic al een tijdje... Ben zelf ook nogal behoorlijk gek op lekkere geurtjes. Vroeger had ik al vaak een geurtje op, maar de laatste tijd koop ik er steeds meer...

Een aantal geurtjes (die ik zelf ook heb) heb ik hier nog niet beschreven zien worden. Stereotomy (en anderen natuurlijk ook!), ben benieuwd wat je (jullie) van deze geurtjes vindt!

Alleerst even een bekende: LE MALE van JPG... Ik heb altijd een beetje mixed feelings bij dit geurtje. Heel vaak heb ik niet echt de behoefte om hem op te doen. Zeker in het begin, als je hem net op doet, vind ik hem niet lekker, en hij is dan ook heel sterk. Volgens mij is 1 spuitje meer dan genoeg? Echter na een tijdje is hij best wel oke. Pas dan heb je het gevoel dat je lekker ruikt! Het gekke is ook dat als ik dit geurtje op heb, heel vaak complimentjes krijgt van anderen (dames!) dat je lekker ruikt, zelfs van wildvreemden. En dat terwijl heel veel anderen hem ook hebben. Er moet iets bijzonders aan dit geurtje zijn. Maar ik weet zelf niet wat! Draag hem dus eigenlijk meer omdat anderen hem lekker vinden, dan dat ik hem zelf nou zo geweldig vind.

Dan mijn allereerste geurtje: ROMANCE MAN van RALPH LAUREN. Ik wilde hem onlangs nog weer kopen, maar zowel de Douglas als de Ici-Paris als de Bijenkorf hadden hem niet meer, en konden hem ook niet meer krijgen
Dit vond ik echt een heel fijn geurtje, van begin tot het einde eigenlijk. Zou hem heel graag weer willen hebben, maar goed dan moet die er nog wel zijn. Iemand die dit geurtje ook kent? Je hebt trouwens ook nog de SILVER uitvoering, maar die is een stuk minder.

Toen ROMANCE er niet meer was heb ik uiteindelijk toch maar POLO BLUE gekocht. Had hem eens bij iemand anders geroken en toen was die toch best wel lekker. Ben blij dat ik hem heb, draag hem ook regelmatig, maar het is niet mijn allerlekkerste luchtje. Wat zijn de meningen hier over POLO BLUE?

Welke luchtje ik hier ook nog niet besproken zag is ARMANI MANIA. Eigenlijk qua mening, denk ik er hetzelfde over als POLO BLUE.

Ik las ook dat je nog twijfelde over BVLGARI AQVA Stereotomy. Ik heb hem ook! Vind hem superlekker.
Het heeft wat weg van ACQUA DI GIO (basenotes) maar ik vind hem wat uitgesprokener. Het is ook best wel een sterk luchtje, zeker in de topnotes dus 2x een spuitje is wel genoeg. Ik ruik hem niet veel bij anderen moet ik zeggen.

Verder heb ik altijd standaard een flesje ACQUA DI GIO in mijn kast staan, heel stiekum is dit toch wel mijn meest favoriete luchtje, maar ik vind het heel jammer dat heel veel anderen hem ook hebben. Ik voel me prettig als ik dit geurtje op heb. Het is niet te sterk, maar toch ruik je het wel. Anderen vinden het heel fijn als ik dit luchtje op heb, mijn vriendinnetje is er ook gek op. Je had het mooi beschreven in de 1e topic Stereo, toen je hem voor het eerst geroken had. Je sloeg de spijker op z'n kop!

Tot slot heb ik op dit moment ook nog HAPPY MEN van CLINIQUE. Deze heb ik vooral zomers op. Is wel een lekker fris luchtje.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met bovenstaande geurtjes, en als je nog tips hebt voor nieuwe geurtjes, dan hoor ik die graag! De collectie kan tenslotte niet groot genoeg zijn!
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:32:05 #109
55709 Stereotomy
pi_58067815
Welkom in dit topic Birdy

Ik herken werkelijk helemaal niets van Bulgari Aqua in Acqua di Gio weet je dat? Aqua is een zoute zeewierige aquatic, en AdG is een zoete, frisse, citrus/thee aquatic.

En ik heb hier idd Acqua di Gio ook staan, omdat ik toen ik hem de 1e keer sampelde er echt heel erg onder de indruk van was, maar nu ik hem een paar keer heb gedragen herken ik hem op straat ook steeds meer. Dus ik draag hem nu eigenlijk alleen naar gelegenheden waarvan ik vrij zeker weet dat anderen - die absoluut niet geinteresseerd zijn in geurtjes - AdG nooit op hebben en/of niet bewust ruiken.

Polo Blue staat nog altijd op mijn lijstje. Happy for men vind ik een heel erg leuk casual geurtje! Veel citrus zonder dat het te zuur of te zoet wordt.
pi_58067908
Haha oke! En LE MALE en ROMANCE dan?
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:38:36 #111
55709 Stereotomy
pi_58067933
Ik heb Le Male 1x gesampled, en vond hem niet geweldig. Veel vanille, en ik heb al een vanillegeur in mijn collectie (Bulgari Black). En ik heb nog geen Ralph Lauren geprobeerd.
pi_58068378
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:18 schreef Birdy4 het volgende:
De collectie kan tenslotte niet groot genoeg zijn!
Ik heb niet echt ervaring met de geuren die jij noemt dus daar zal ik geen commentaar op geven. Maar ik ben wel benieuwd wat je reden is om zoveel mogelijk geurtjes te hebben. Ik heb dat zelf namelijk helemaal niet, ik heb liever een paar aparte geurtjes waarbij mensen zeggen: hee, da's echt W1ZZ. Ik heb een klein aantal geuren die ik voor verschillende situaties gebruik en dan koop ik pas weer een nieuwe geur in die categorie wanneer de vorige fles op is. Althans, dat probeer ik tenminste

Heb toch even wat REL opgedaan en hij bevalt me heel erg. Hij's wel sterk maar niet misselijkmakend ofzo. Soort van cocktail van Gucci PH en Chanel Pour Monsieur.

@Stereotomy: Envy seksualiteit in een flesje? Ik doe 'm altijd op naar m'n werk Heb er eigenlijk totaal geen seksuele associaties mee.
pi_58069323
Dat was ook een grapje, maar had nog wel zoiets van als jullie nog echt een aanrader hebben, dan kan die er nog wel bij. Ben er mee eens dat je een paar aparte geurtjes moet hebben, waarin je herkend wordt, maar ja alleen ACQUA DI GIO bijvoorbeeld is wel heel standaard, dat dan weer wel...
pi_58069528
Ik kan Declaration van Cartier overigens echt van harte aanraden aan iedereen in dit topic om een keer te samplen.

Op dit moment beschik ik niet over atomizers om eigen samples te maken maar de geur is goed verkrijgbaar. Momenteel is er zelfs een actie bij de Douglas dat de fles in een mooie leren houder zit.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:18:36 #115
55709 Stereotomy
pi_58069681
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 16:03 schreef W1ZZ het volgende:

@Stereotomy: Envy seksualiteit in een flesje? Ik doe 'm altijd op naar m'n werk Heb er eigenlijk totaal geen seksuele associaties mee.
Nou, ja.

Envy straalt wel 'nuecksexx met mij, nu' uit eigenlijk.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:29:59 #116
55709 Stereotomy
pi_58069880
Sow, net op Basenotes een PM gekregen van iemand uit Portugal, die mij wel zijn lege fles Floris Santal wilde opsturen, omdat hij "... saw you were looking for a bottle of Floris Santal"

Even uitgelegd dat ik de inhoud ook wel wilde hebben, en nu biedt hij het aan gratis op te sturen? Nou, ben benieuwd.
pi_58070441
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:33 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens heb ik vandaag in de Douglas ook D&G The One for men geprobeerd. Zoet zoet zoet vanille en nog zoeter. Absoluut geen mannen-mannengeur.

En de YSL Rive Gauche pour Homme was in de aanbieding, 75 ml voor 25 EUR. Bijna een gekocht.
WAAROM moest je dit nou posten, nu voel ik de drang om naar de Douglas te gaan.

D&G The One moet ik ook nog even proberen. Ik vind de reclame in ieder geval geweldig, met dank aan Miles Davis - Ascenseur pour l'échafaud op de achtergrond. Leuk om zo'n ietwat obscuur nummer van Miles elke dag even op tv voorbij te horen komen
pi_58070447
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 16:03 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ik heb niet noodzakelijk seksuele associaties met Envy, maar ik zou 'm zelf zeker niet overdag opdoen of naar 't werk. Ik vind het echt een geurtje voor bij het uitgaan.

Ik word nu ook wel wat benieuwder naar REL, binnenkort maar weer een keer terug naar Skins

Oh en welkom Birdy!
  dinsdag 15 april 2008 @ 18:10:58 #119
55709 Stereotomy
pi_58070564
Carolina Herrera Chic (een van de meest ondergewardeerde geurtjes volgens Chandler Burr) is ook voor 25 EUR, 75ml, in de aanbieding. Staat op het rekje van 50% discount. Maar dat kan ook filiaalafhankelijk zijn natuurlijk.

Heb hier nog een piefje van Chic. Het is inderdaad een behoorlijk Chique geur, maar niet erg bijzonder. Een frisse geur voor 's avonds.
pi_58071141
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 18:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik word nu ook wel wat benieuwder naar REL, binnenkort maar weer een keer terug naar Skins
REL is alleen Skins A'dam, vandaar dat ik er ook voor moest bellen.
pi_58073023
Ohh okay, dan maar een tripje naar a'dam een keer. Ik moet daar kennelijk nog twee geurtjes proberen van Frédéric Malle. Ik heb vandaag namelijk de vragenlijst op de Frédéric Malle website ingevuld en kreeg prompt binnen een uur een reactie
quote:
After reading your questionnaire, I think you could love NOIR EPICES.

Nevertheless, if you were to pay us a visit, I would also show you FRENCH LOVER.
pi_58073667
terugmailen dat je niet in de buurt van een FM winkel woont en je adres erbij vermelden
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:00:57 #123
55709 Stereotomy
pi_58074199
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:11 schreef Mr.G het volgende:
Ik kan Declaration van Cartier overigens echt van harte aanraden aan iedereen in dit topic om een keer te samplen.
Kun je een beetje aangeven waar het naar ruikt? Als ik de reviews bekijk, lijkt het op Bulgari PH (mijn favoriete overdag-geur). Lichte citrusopening, en dan vrij snel en lineair naar een woody-musk base toe. Heerlijk, als ik dit opheb vind ik mezelf naar 100.000 EUR ruiken.

En op slechte dagen vind ik mezelf als een gesjeesde manager ruiken die een uur op het vliegveld op zijn vertraagde vlucht aan het wachten is.

't is wel een Jean-Claude Ellena geurtje, dus wie weet.

Over Ellena gesproken, wie 'snapt' Terre d'Hermès ook niet? Ik snap hem niet. 't is een beetje zurig, houtachtig, alsof je wat grapefruit op cederhout hebt uitgeperst, hebt vermalen, en dat met een trechter in je neus aan het gieten bent.

Op Basenotes zijn ze vaak laaiend, maar als je de reviews bekijkt:
quote:
70 positive | 16 neutral | 16 negative
... is het echt een love/hate-geur, want echt populaire geuren krijgen nooit zoveel negatieve reviews. Heel veel mensen spreken ook over een 'aardse' geur (earthy), maar dat is ook alleen maar omdat het spul 'Terre' heet. denk ik

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 15-04-2008 21:10:15 ]
pi_58081220
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
't is wel een Jean-Claude Ellena geurtje, dus wie weet.
Dat zegt ook niet alles hoor Ik heb hier een monster van Bigarade Concentrée (Ellena voor Frederic Malle) en hoewel ie wel lekker is is ie vrij lineair en ook nog eens binnen een uurtje helemaal weg.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:55:58 #125
55709 Stereotomy
pi_58082529
Vrij lineair en binnen een uurtje weg, dat klinkt bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')