abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2008 @ 22:36:44 #76
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59446136
He Kersje, ik kom ook uit Putten!

En met dat HTML, sja de echte basis basis basis dingetjes weet ik wel, en het interesseert me ook wel, maar ik ben bang dat ik als een leek daar ben (terwijl ik van mezelf denk dat ik prima overweg kan met photoshop en paint shop pro enzo).

Maar yes, een plaatsgenoot, daar ben ik blij mee.
pi_59446438
hahaha lache Nu nog eerst aangenomen worden.. heb me wel al ingeschreven maar nog niet officieel aangenomen zeg maar.. denk dat dat niet zo moeilijk gaat als opleiding waar je voor moet worden ingeloot
  maandag 16 juni 2008 @ 22:49:05 #78
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59446599
Nee, het gaat allemaal vanzelf. Ik heb 2 weken geleden een blaadje gekregen met hoe je moet gaan betalen en een ding waar je je pasfoto in moet doen voor je studentenkaart. Het zou trouwens wel leuk zijn als we met alle meiden in een klas komen .

Hoe ga jij trouwens naar de school toe? Ik ga waarschijnlijk met de bus naar het transferium in Barneveld en dan met de Valleilijn naar Amersfoort en dan naar Utrecht. Ik woon in het buitengebied van Putten, dus het is een eind fietsen naar het station.

En trouwens, die kroegentocht lijkt mij ook niks, drink ook zelden.
pi_59446627
Het programmeren wat je op die opleiding krijgt is trouwens een lachertje, maar dat terzijde
Net zoals HTML, CSS e.d krijg je allemaal zo weinig van.........best een gemiste kans.

Gelukkig kan je dat zelf bijschaven in jaar 3 en 4.
pi_59446789
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:49 schreef Bintie het volgende:
Nee, het gaat allemaal vanzelf. Ik heb 2 weken geleden een blaadje gekregen met hoe je moet gaan betalen en een ding waar je je pasfoto in moet doen voor je studentenkaart. Het zou trouwens wel leuk zijn als we met alle meiden in een klas komen .

Hoe ga jij trouwens naar de school toe? Ik ga waarschijnlijk met de bus naar het transferium in Barneveld en dan met de Valleilijn naar Amersfoort en dan naar Utrecht. Ik woon in het buitengebied van Putten, dus het is een eind fietsen naar het station.

En trouwens, die kroegentocht lijkt mij ook niks, drink ook zelden.
woon gelukkig op 10 min afstand van station dus gewoon lekker fietsen, trein en bus
pi_59446815
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:49 schreef Scorpie het volgende:
Het programmeren wat je op die opleiding krijgt is trouwens een lachertje, maar dat terzijde
Net zoals HTML, CSS e.d krijg je allemaal zo weinig van.........best een gemiste kans.

Gelukkig kan je dat zelf bijschaven in jaar 3 en 4.
wat bedoel je met lachertje precies? te makkelijk?
  maandag 16 juni 2008 @ 22:54:54 #82
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59446842
Ooh, nou zoals ik al zei: ik vind het leuk om te doen dus dan is het leren van HTML ook makkelijker. Ben je trouwens ook verplicht om bepaalde software te kopen? Ik heb hier op mijn laptopje de oudst mogelijke Photoshop, en ik denk niet dat dat genoeg is.
pi_59447096
software kopen doe ik nooit... heb ik wel andere manieren voor
  maandag 16 juni 2008 @ 23:11:59 #84
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59447513
Hahahaa ikook . Maar bij een Mac computer is het moeilijker om het voor elkaar te krijgen op die manier dan bij Windows (met Photoshop in ieder geval wel).
pi_59447734
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:49 schreef Scorpie het volgende:
maar als je de vakken zelf leest is het wel veel werk achter de pc. Dus als je dat niet krijgt, wat krijg je dan wél?
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:27:21 #86
174940 W00fer
Maar echt
pi_59449615
-Kun je vrijstelling krijgen voor een aantal vakken ?

Ik volg namelijk nu HBO communicatie. Maar ik mis toch het IT stuk wel. Natuurlijk eerst hier nog afstuderen in 2010. Dus vakken zoals Strategische Communicatie lijken me niet echt heel nodig

-Waarom is er geen competentiegericht onderwijs ?

-Werkt de HU met minors ?

-Is er een portfolio wat je bij moet houden ?

-Hoe is de opleiding georganiseerd, welke inspraakorganen zijn er ? Bijvoorbeeld een opleidingscommissie, studievereniging of medezeggenschapsraad.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_59451604
quote:
Op maandag 16 juni 2008 23:19 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

maar als je de vakken zelf leest is het wel veel werk achter de pc. Dus als je dat niet krijgt, wat krijg je dan wél?
Laat ik het zo zeggen; het HTML en CSS gedeelte, alsook het programmeer-gedeelte wat je op de opleiding krijgt is goed te doen, niet te moeilijk, maar is in de praktijk eigenlijk niet echt nuttig. Je zal merken dat je daarvoor nog veel meer moet leren, dus in jaar 3 & 4 moet je (mocht je die kant op willen) voor de technische vakken ook aan zelfontplooing doen.
pi_59451624
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:27 schreef W00fer het volgende:
-Kun je vrijstelling krijgen voor een aantal vakken ?

Ik volg namelijk nu HBO communicatie. Maar ik mis toch het IT stuk wel. Natuurlijk eerst hier nog afstuderen in 2010. Dus vakken zoals Strategische Communicatie lijken me niet echt heel nodig
Ja, dat kan. In overleg met een bepaalde commissie (weet de naam niet meer) kan je dat regelen.
quote:
-Waarom is er geen competentiegericht onderwijs ?
Jaar 3 & 4 focussen zich voornamelijk op compententiegericht projectmatig werken.
quote:
-Werkt de HU met minors ?
Yep. Je kan ervoor kiezen een minor bij bijvoorbeeld de FEM te doen (Faculteit Economie en Management), welke minors er precies voor in aanmerking komen weet ik niet helemaal uit mijn hoofd.
quote:
Hoe bedoel je precies?
quote:
-Hoe is de opleiding georganiseerd, welke inspraakorganen zijn er ? Bijvoorbeeld een opleidingscommissie, studievereniging of medezeggenschapsraad.
Ze zijn er alle 3
pi_59452159
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:27 schreef W00fer het volgende:
Ja,digitaal portfolio
pi_59452259
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja,digitaal portfolio
Is dat zoiets als het POP?
pi_59452971
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:05 schreef Scorpie het volgende:
Is dat zoiets als het POP?
Nee, meer een voorbeeldje van wat je tot dan toe hebt gemaakt aan opdrachten, websites e.d.

Voorbeeldje 1
Voorbeeldje 2

(niet mijn pagina's )
pi_59452973
De vakken zelf zijn inderdaad niet moeilijk, zoals CSS en HTML enzo. Die moet je gewoon puur jezelf aanleren.. het is ook wel HBO he mensen.

Wat betreft hoeveel klasse.. Dit jaar zijn het er 7. let wel iedereen en alles meld zich aan. Ik begon in een klas met 25 en we zijn nu met geloof ik 18. Waarvan er dus nog een paar zijn die het niet halen. Dus van deze 7 klassen houden ze er denk ik 5 over.

Ja, er is iets zoals een digitale portfolio die ze willen dat je bijhoudt. Kan geen kwaad hea ;-).

Vrijstelling kan zeer zeker. Ik had multimedia vormgeveen gedaan op MBO niveau voordat ik hier kwam en dus had ik vrijstelling voor bijvoorbeeld WT 1. Maar dit is helemaal persoonlijk voor iedereen. Wees er wel snel bij ;-)
quote:
Helemaal snappen doe ik het niet, maar in principe doe je bijna alles wel achter de PC ja. Maar je moet ook veel verslagen schrijven hea dus dat is ook achter de PC.. het heeft alleen niks met HTML en CSS te maken. Beetje duidelijk?

Trusten hij doet het niet helemaal goed bij mij. Maar inderdaad zoiets is het wel.. Edit: de tweede wel, die is best gelikt ;-)
pi_59453138
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 09:45 schreef daanoontje86 het volgende:
De vakken zelf zijn inderdaad niet moeilijk, zoals CSS en HTML enzo. Die moet je gewoon puur jezelf aanleren.. het is ook wel HBO he mensen.

Wat betreft hoeveel klasse.. Dit jaar zijn het er 7. let wel iedereen en alles meld zich aan. Ik begon in een klas met 25 en we zijn nu met geloof ik 18. Waarvan er dus nog een paar zijn die het niet halen. Dus van deze 7 klassen houden ze er denk ik 5 over.

Ja, er is iets zoals een digitale portfolio die ze willen dat je bijhoudt. Kan geen kwaad hea ;-).

Vrijstelling kan zeer zeker. Ik had multimedia vormgeveen gedaan op MBO niveau voordat ik hier kwam en dus had ik vrijstelling voor bijvoorbeeld WT 1. Maar dit is helemaal persoonlijk voor iedereen. Wees er wel snel bij ;-)
[..]

Helemaal snappen doe ik het niet, maar in principe doe je bijna alles wel achter de PC ja. Maar je moet ook veel verslagen schrijven hea dus dat is ook achter de PC.. het heeft alleen niks met HTML en CSS te maken. Beetje duidelijk?

Trusten hij doet het niet helemaal goed bij mij. Maar inderdaad zoiets is het wel.. Edit: de tweede wel, die is best gelikt ;-)
Owja, dat weet ik nog wel, de slachting onder het aantal leerlingen. Minstens 50% valt na de eerste 2 jaar af
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:34:41 #94
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59455614
Nou, ik hoop niet dat ik ermee moet stoppen! Beetje motivatie erbij en hoppa, je komt er vast wel doorheen. Maar over dat portfolio, moet je dat nu gaan bijhouden of pas als je op de opleiding zit? Want momenteel heb ik geen zelfgebouwde websites...
pi_59455655
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:34 schreef Bintie het volgende:
Nou, ik hoop niet dat ik ermee moet stoppen! Beetje motivatie erbij en hoppa, je komt er vast wel doorheen. Maar over dat portfolio, moet je dat nu gaan bijhouden of pas als je op de opleiding zit? Want momenteel heb ik geen zelfgebouwde websites...
Volgens mij pas tijdens je studie. Toen ik begon aan de opleiding had ik nog geen letter code geschreven En nog geen websiteje gemaakt
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:41:11 #96
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59455799
Ooh gelukkig! Is het trouwens handig om schriften aan te schaffen of zit je vooral alles te typen? En toen ik er was met de open dag waren ze bezig om een heel groot gebouw met allemaal kleurtjes op de gevel te bouwen. Krijgen wij daar ook les in of is dat voor een andere opleiding?
pi_59455838
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:41 schreef Bintie het volgende:
Ooh gelukkig! Is het trouwens handig om schriften aan te schaffen of zit je vooral alles te typen? En toen ik er was met de open dag waren ze bezig om een heel groot gebouw met allemaal kleurtjes op de gevel te bouwen. Krijgen wij daar ook les in of is dat voor een andere opleiding?
Dat is voor een andere opleiding

Nou schriften zou ik niet doen, ik zou gewoon een multomap of een schrijfblok aanschaffen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds ik startte met de opleiding het schrijven verleerd ben, ik typ alles........
pi_59455935
scheelt ook pen en papier.. goed voor het milieu
pi_59456285
Ik heb nog geen schrift aangeraakt. Wel raad ik je aan je laptop mee te nemen of aan te schaffen.
Dat aandere gebouw is voor onder andere de PABO. Pas tijdens je eerste jaar word er gevraagt of je wilt beginnen met je portfolio.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:30:06 #100
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59458593
Moooi . Nou een laptop heb ik al aangeschaft, en ik koop dan wel een kladblokje.

Ik hoorde trouwens ook dat je geld terugkrijgt van school als je een laptop hebt gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')