abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59409937
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 02:11 schreef W00fer het volgende:
Wat verschilt deze opleiding van Communicatie en Multimedia Design.

Die opleiding wordt op veel scholen aangeboden.

In Eindhoven heet dat IMD (ICT & Media Design)
Verschilt er weinig van, op de HU kies je namelijk na het eerste jaar een richting: Communicatie en Multimedia Design ofwel Communicatiesystemen ofwel Informatiemanagement
pi_59410035
Als ik het zo een beetje lees, kan ik niet wachten tot september... dit interesseert me echt gewoon en daardoor ook de motivatie om opleiding af te maken. Heb hiervoor Bedrijfseconomie gedaan omdat ik niet wist wat ik precies moest gaan doen, wel 1,5 jaar daardoor vern*ukt omdat ik totaal geen motivatie kon opmaken uit mezelf.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:20:00 #28
174940 W00fer
Maar echt
pi_59425458
Wat houdt informatiemanagement in ?

Kersje, houdt er wel rekening mee dat er bij CMD (multimedia design richting) geen droog brood te verdienen is.

Er komen jaarlijks duizenden webdesigners en dat soort mensen van opleidingen zoals digitale communicatie af. Er zijn zelfs mensen die het in hun vrije tijd beter aangeleerd hebben dan diegenen die 4 jaar op het m of hbo hebben gezeten.

Dus:
-Duizenden mensen komen eraf in de Benelux
-Weinig werk (overvloed aan designers)
-ICT sector: momenteel nog wel rooskleurig, conjunctuur kan echter snel omslaan.
-Je moet echt onderscheidend zijn wil je aan de bak komen.
-Sommige individualisten, beter gekwalificeerd.

Iemand niet mee eens ? Graag commentaar.

[ Bericht 91% gewijzigd door W00fer op 16-06-2008 10:27:50 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_59425618
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:20 schreef W00fer het volgende:
Wat houdt informatiemanagement in ?
In het kort? Consultancy voor bedrijven met betrekking tot informatiestromen structureren en vastleggen in nieuwe systemen.
  maandag 16 juni 2008 @ 10:28:21 #30
174940 W00fer
Maar echt
pi_59425636
Bedrijfskundige informatica dus ?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_59425654
quote:
Op zondag 15 juni 2008 18:19 schreef Kersje86 het volgende:
Als ik het zo een beetje lees, kan ik niet wachten tot september... dit interesseert me echt gewoon en daardoor ook de motivatie om opleiding af te maken. Heb hiervoor Bedrijfseconomie gedaan omdat ik niet wist wat ik precies moest gaan doen, wel 1,5 jaar daardoor vern*ukt omdat ik totaal geen motivatie kon opmaken uit mezelf.
Tja, wel een tip; neem het eerste jaar niet als maatstaf voor de rest van de opleiding. Het eerste jaar vond ik saai, behoudens de laatste modules. Pas in jaar 2 vond ik het interessanter worden, en 3&4 waren helemaal mijn ding
pi_59425674
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:28 schreef W00fer het volgende:
Bedrijfskundige informatica dus ?
Niet echt; bij bedrijfskundige informatica ligt de focus meer op de technische implementatie kant, Informatiemanagement zit meer de consultancy kant op (lees: het aansturen van projectgroepen en uitdenken van functionele eisen en wensen, als ook het identificeren van communicatiestromen binnen een organisatie en daar verbeterpunten in kunnen onderscheiden, niet zozeer implementeren)
  maandag 16 juni 2008 @ 13:17:23 #33
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59430249
Goedemiddag! Hier nog een aankomend student Digitale Comminucatie.
Handig om de tips hierzo te lezen.. Weet ik een beetje wat me in september te wachten staat. Ik heb ook nog een paar kleine vraagjes voor de mensen die deze opleiding doen/hebben gedaan:

- Is het introductiekamp leuk? Heb namelijk last van heimwee en wil niet daar in mijn uppie zielig staan omdat iedereen alleen maar zuipt ofzo. En is de kroegentoch verplicht?

- Je kan toch ook goed op een Mac computer werken i.c.m de opleiding? Heb namelijk een MacBook, maar op de foto's zie ik iedereen op een HP'tje of iets degelijks.

- Is het zo dat het 's ochtends zo druk is qua bussen enzo dat je een paar bussen eerder moet nemen omdat alles vol zit?

- (dom vraagje?) Maar heb je veel boeken die je moet kaften? Of heb je geen kaftpapier nodig.

- Gebruik je je laptop veel en moet je hem elke dag mee naar school nemen?

Nouja, ik hoop dat iemand even een antwoordje wil geven

Oja, ik ben trouwens een meisje, en ik was al verheugd dat ik al twee meisjes hier zag rondhuppelen op het forum. En ik ben stiekem een beetje een halve nerd (als je het vergelijkt met het gemiddelde barbiepop meisje). Maar ik heb geen puisten, hahaha!
pi_59430584
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:17 schreef Bintie het volgende:
Goedemiddag! Hier nog een aankomend student Digitale Comminucatie.
Handig om de tips hierzo te lezen.. Weet ik een beetje wat me in september te wachten staat. Ik heb ook nog een paar kleine vraagjes voor de mensen die deze opleiding doen/hebben gedaan:

- Is het introductiekamp leuk? Heb namelijk last van heimwee en wil niet daar in mijn uppie zielig staan omdat iedereen alleen maar zuipt ofzo. En is de kroegentoch verplicht?
Jep, althans, ik heb hem 6 ( ) jaar geleden gedaan, en het viel mij enorm mee. Weinig druk om met van alles en nog wat mee te doen, je kan gewoon je eigen gang gaan. Ook wij hadden mensen die last hadden van heimwee, niemand die daar een punt van maakte.

Maar de eerlijkheid gebiedt mij ook te zeggen dat het introkamp niet 'the place to be' hoeft te zijn als start van je opleiding.
quote:
- Je kan toch ook goed op een Mac computer werken i.c.m de opleiding? Heb namelijk een MacBook, maar op de foto's zie ik iedereen op een HP'tje of iets degelijks.
Ja, je kan op een Mac werken. Sterker nog, in het lab staan als het goed is nog steeds oude Macs
quote:
- Is het zo dat het 's ochtends zo druk is qua bussen enzo dat je een paar bussen eerder moet nemen omdat alles vol zit?
Yep. De 12, en de 12S, evenals de 11 rijden allemaal naar de Uithof, en het is vaak druk. Ik heb echter nog niet heel vaak meegemaakt dat ik veel bussen moest wachten (2 jaar geleden)
quote:
- (dom vraagje?) Maar heb je veel boeken die je moet kaften? Of heb je geen kaftpapier nodig.
Ik had geen kaftpapier nodig Volgens mij had niemand kaftpapier bij ons
quote:
- Gebruik je je laptop veel en moet je hem elke dag mee naar school nemen?
Ja. De school heeft zijn beperkingen qua ruimte, en gelukkig kan je overal op het netwerk/internet via draadloos. Hierdoor kan je ook in de kantine gaan zitten werken, wat een hoop scheelt. En de laptop is sowieso handig voor aantekeningen e.d. Ik had hem standaard bij mij
quote:
Nouja, ik hoop dat iemand even een antwoordje wil geven

Oja, ik ben trouwens een meisje, en ik was al verheugd dat ik al twee meisjes hier zag rondhuppelen op het forum. En ik ben stiekem een beetje een halve nerd (als je het vergelijkt met het gemiddelde barbiepop meisje). Maar ik heb geen puisten, hahaha!
Dat zijn de leukste meisjes
Wij hadden er ook een paar he Zeus, van die lieve halve-nerd meisjes
  maandag 16 juni 2008 @ 13:39:18 #35
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59430914
Hahahaha nou wees maar niet bang, het nerdige aan mij is dat ik van computers hou. Ik loop er trouwens ook niet bij als een Barbie.

In ieder geval, bedankt voor het antwoord op mijn vragen.. Krijg je van tevoren ook een brief enzo zodat je weet wat je moet doen de eerste dag?

Ik ben in ieder geval al ietsje minder zenuwachtig, hahaha. Wat ik trouwens wel lullig vind is dat er bij Journalistiek de nieuwste iMacs staan en bij ons niet.
pi_59431351
Hey Bintie, toevallig ook naar HU?
  maandag 16 juni 2008 @ 13:58:46 #37
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59431486
Jazeker Kersje. Jij ook?
pi_59431739
yup
  maandag 16 juni 2008 @ 14:14:14 #39
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59431940
Heb je er zin in? Aan het '86 te zien ben je wel een stukje ouder dan ik. Maarja, ik kom vers van de Havo.
pi_59432065
Ja kheb er zeker zin in! Ik heb namelijk hiervoor al 1,5 HBO gedaan wat me niet bevielt en ook nog is 4 jaar MBO
pi_59432633
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:39 schreef Bintie het volgende:
Hahahaha nou wees maar niet bang, het nerdige aan mij is dat ik van computers hou. Ik loop er trouwens ook niet bij als een Barbie.

In ieder geval, bedankt voor het antwoord op mijn vragen.. Krijg je van tevoren ook een brief enzo zodat je weet wat je moet doen de eerste dag?

Ik ben in ieder geval al ietsje minder zenuwachtig, hahaha. Wat ik trouwens wel lullig vind is dat er bij Journalistiek de nieuwste iMacs staan en bij ons niet.
Yep, jullie worden helemaal op de hoogte gebracht. Volgens mij door Maratien de Vries, die de 1e jaars begeleid. Hele aardige dame

Laat maar even weten als jullie nog vragen hebben, ik en Zeus beantwoorden ze graag

Pluspunten aan de ADC is de koffie, de relaxbanken, de 100mbit verbinding, de relaxte dagen en met mooi weer vrouwtjes van Journalistiek bekijken, maar dat laatste geld niet voor jullie
pi_59435123
zijn er geen mannetjes bij journalistiek?
  maandag 16 juni 2008 @ 16:17:09 #43
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59435274
Haha nee, je zal mij geen vrouwen zien bekijken nee . Maare, kan je zo een twee drie op dat draadloze netwerk inloggen? Hebben ze dan niet veel last van mensen die muziek gaan downloaden ofzo?

Maargoed, wat ik me nog afvroeg:

- Hoe groot zijn de klassen?
- Heb je veel 'huiswerk'?
- Hoelang duurt een lesuur?
- Gaat het er qua mensen uitlachen en uitschelden net zo aan toe als op de middelbare school?
- Wanneer heb je pauze?
- Heb je ook voorjaars- en herfstvakantie enzo?

Man, ik voel me net weer een brugpiepertje, verschrikkelijk.
pi_59435576
wat punt 4 betreft... mijn eerste jaar zat ik gewoon tussen MBO studenten, die zijn al wat ouder en wat meer gewend.. afgelopen half jaar had ik opnieuw gedaan en zat ik tussen havo en vwo mensen... ik voelde alsof ik weer op het vbo, stomme ongein enzo :p

en het internet, denk dat dat wel zo goed is beveiligd dat je op bepaalde ports niet op kan, net als op Windesheim waar ik afgelopen 1,5 zat, kon ik ook niet via Torrent downloaden enzo
pi_59435634
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:10 schreef Kersje86 het volgende:
zijn er geen mannetjes bij journalistiek?
Weinig 90% vrouw
pi_59435719
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:17 schreef Bintie het volgende:
Haha nee, je zal mij geen vrouwen zien bekijken nee . Maare, kan je zo een twee drie op dat draadloze netwerk inloggen? Hebben ze dan niet veel last van mensen die muziek gaan downloaden ofzo?
Je moet je eerst aanmelden bij systeembeheer met je MAC adres. Dus als je dan iets illegaals download weten ze je ook wel te vinden.

niet dat we het daarom niet deden, maar goed
quote:
Maargoed, wat ik me nog afvroeg:
1e jaar 25+, 2e jaar een stuk minder.....3&4e jaar heb je geen klassen (althans niet bij mij) maar projectgroepen.
quote:
Mwah, valt wel mee. Ik had alleen maar leuk huiswerk, en leren voor tentamens
quote:
50 minuten volgens mij.
quote:
- Gaat het er qua mensen uitlachen en uitschelden net zo aan toe als op de middelbare school?
Nee. Ik was toen ik begon 17 en zat bij gasten in de klas van 20-26. Waren allemaal een stuk relaxter
quote:
- Wanneer heb je pauze?
Volgens mij heb je er 1 na 3 lesuren dus das rond 10:30 uur, en de lunch is om 12:30 tot 13:30 volgens mij. Zeus, help eens ff
quote:
Natuurlijk ! En nog lange vakanties ook
quote:
Man, ik voel me net weer een brugpiepertje, verschrikkelijk.
Zo voelde ik me ook de eerste week
pi_59435732
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:28 schreef Kersje86 het volgende:
wat punt 4 betreft... mijn eerste jaar zat ik gewoon tussen MBO studenten, die zijn al wat ouder en wat meer gewend.. afgelopen half jaar had ik opnieuw gedaan en zat ik tussen havo en vwo mensen... ik voelde alsof ik weer op het vbo, stomme ongein enzo :p

en het internet, denk dat dat wel zo goed is beveiligd dat je op bepaalde ports niet op kan, net als op Windesheim waar ik afgelopen 1,5 zat, kon ik ook niet via Torrent downloaden enzo
FTP/FXP werkte gewoon. Net zoals DC++. Kweetniet hoe dat nu is though
pi_59435783
Ik zit op dit moment op de opleiding digitale communicatie van de HU. Vragen beantwoorden vindk allemaal prima hoor.. Heb je nog meer vragen?

Ohja, er zitten zeker nerdjes, maar zeker niet iedereen hoor ;-)
pi_59435952
quote:
20-25 ongeveer valt heel erg mee.
quote:
Ja opzich wel, je heb daarin tegen weinig les.
quote:
60 min.
quote:
Nee, meeste zijn eigenlijk wel boven de 20. Je heb een enkeling die jonger zijn en zich ook zo gedragen maar die weten snel genoeg dat ze daarvoor op de verkeerde plek zijn
quote:
- Wanneer heb je pauze?
Verschilt beetje per docent, meestal tussen elk uurtje. Maar je kan het precies zo doen als jij wilt. Het is HBO, jou eigen verantwoordelijkheid!
quote:
Ja tuurlijk, echter moet ik eerlijk zijn dat ik mijn meeste vakanties heb besteed aan huiswerk.
quote:
-Man, ik voel me net weer een brugpiepertje, verschrikkelijk.
Ben je in principe ook, maar dat is zo over jo!.. en der is niemand op de HU die daar moeilijk over doet hoor
  maandag 16 juni 2008 @ 16:58:17 #50
218671 Bintie
kroketwerpen
pi_59436420
Wauw, al deze berichtjes doen me goed.

- En stel nou dat je de bus/trein mist of geen zin hebt om 1 uur heen en 1 uur terug te reizen voor een uurtje les, gaan ze je dan ook achter de broek zitten als je er niet bent? Of is het eigen verantwoordelijkheid.

- Heb je vaak les in die ene grote collegezaal? (net een arena!)

- Is een tentamen te vergelijken met een toets op de havo of een soort van examen? Moet je daar gemiddeld veel voor leren? En di zijn toch allemaal in 1 week?

- Zijn de lessen op vrijdagmiddag eerder afgelopen?

En Danoontje, kun je me ook wat vertellen hoe het introkamp bij jou ging? En klopt het ook dat je verplicht een kroegentocht moet doen door Utrecht?

Sorry voor de vele vragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')