heel goed!quote:Op donderdag 10 april 2008 17:26 schreef _jero_ het volgende:
Monumento a la Bandera (The Flag Memorial), Rosario, Argentinie
Zij is de huidige president van Argentinie, daarvoor was haar man het. (duurde even voordat ik haar herkende)
Chipsquote:Op donderdag 10 april 2008 17:26 schreef _jero_ het volgende:
Monumento a la Bandera (The Flag Memorial), Rosario, Argentinie
Zij is de huidige president van Argentinie, daarvoor was haar man het. (duurde even voordat ik haar herkende)
Dat is correct. Ziet er inderdaad erg mooi uitquote:Op donderdag 10 april 2008 19:46 schreef Maizena het volgende:
The Shaheed or Martyrs’ Monument, Baghdad, Irak
idd ja, blijkbaar verschillende namen voor hetzelfde complexquote:Op donderdag 10 april 2008 22:34 schreef _jero_ het volgende:
Deze was toch al geweest?
Uit de Wiki : Qatar, Khalifa stadion en Hamad Aquatic Centre, nabij Doha
Sorry, dacht dat ik had gechecked...quote:Op donderdag 10 april 2008 22:34 schreef _jero_ het volgende:
Deze was toch al geweest?
Uit de Wiki : Qatar, Khalifa stadion en Hamad Aquatic Centre, nabij Doha
quote:
helemaal goedquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:57 schreef _jero_ het volgende:
Denver Art Museum, Denver, USA
Hier ligt het.
Dat is correct, en net op tijd, wilde net weggaanquote:Op vrijdag 11 april 2008 20:32 schreef redunzl het volgende:
Fort Saint Nicholas, Marseille, Frankrijk
quote:Op zaterdag 12 april 2008 01:24 schreef Maizena het volgende:
Oei, is weer een mooie...Morgen...
Moet je niet het meisje en d'r vogeltjes opzoeken?
quote:Op zaterdag 12 april 2008 01:47 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik heb het meisje en de vogeltjes gevonden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wel een zware bevalling![]()
![]()
wat cheiron betreft, ik ga binnenkort maar eens hier langs![]()
ik heb de eerste keer binnen kb.nl op cheiron gezocht en er finaal over heen gekeken,
daarna heb ik het me zelf alleen maar moeilijker gemaakt met andere zoekwoorden, onvoorstelbaar...
quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:36 schreef Maizena het volgende:
Auroville Maatri Mandir
Temple of silence
Er naast onder het groen zit een ondergronds winkelcentrum. Dat blauwe stipje is de ingang.quote:Op zondag 13 april 2008 00:10 schreef redunzl het volgende:
oasis 21 complex in nagoya, japan
het park ernaast is het central park met de nagoya tv-toren (hoewel die niet op het plaatje staat)
hier wat mooie foto's :
http://www.japan-photo.de/e-mo-j163.htm
heel bekendquote:Op zondag 13 april 2008 02:32 schreef Maizena het volgende:
Kwam ik toevallig tegen...Bekend?...
[ afbeelding ]
De oplossing komt meestal (niet altijd dus) na een paar dagen.quote:Op zondag 13 april 2008 12:07 schreef Maizena het volgende:
Doe maar gewoon. Jullie zetten er de plaats niet bij...;)
plaatje werkt hier goed!?quote:
Daar moet je zelf maar achter komen...quote:
Don't be fooled, there's no story, just a bridge.quote:
quote:
erg leuk idd, kan wel ten koste gaan van je nachtrustquote:Op zondag 13 april 2008 23:00 schreef Maizena het volgende:
[..]
Daar moet je zelf maar achter komen...
Deze is ook leuk, www.serendip.nu vraag maar aan Redunzl![]()
Hoezo.........?quote:Op maandag 14 april 2008 09:19 schreef redunzl het volgende:
[..]
erg leuk idd, kan wel ten koste gaan van je nachtrust![]()
Knap hoor, jammer dat het met het faillissement (ook ik zal dit nóóóóóóit meer fout schrijven) niet meer is gelukt. Ik ben die vrijdagavond gewoon lekker gaan slapen om een uur of één en had de volgende middag in no time de Zwitser gevonden, Wel zonde van al die jokerpunten die ik heb laten liggen, maar ik heb wel heerlijk geslapen.quote:Op maandag 14 april 2008 10:38 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik was er mee doorgegaan tot een uur of 2 's nachts tot ik alle vragen had
Dat is correctquote:Op maandag 14 april 2008 23:36 schreef redunzl het volgende:
Il Grande Bigo, Genua, Italië
helemaal goed!quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:58 schreef _jero_ het volgende:
Giant's Causeway, North-east coast of Northern Ireland
http://en.wikipedia.org/wiki/Giant's_Causeway
Dat is correct, en snel gevondenquote:
Klopt!quote:
sehr gut!quote:
Ik zat de hele tijd in Duitsland te zoeken, vandaar dat ik hem niet kon vindenquote:Op woensdag 16 april 2008 17:35 schreef Maizena het volgende:
Arsenal, Militair Museum, Wenen.
[ afbeelding ]
Ja, dat rood is afwijkend daar...;)quote:Op woensdag 16 april 2008 23:01 schreef redunzl het volgende:
Monplaisir palace/garden in Peterhof park, Rusland
ik zat eerst in Azië te zoeken, dacht aan een oosterse tempel oid (met een wat afwijkende tuin)
Ik vond de kleur en de bouw zo Budapest. Ben toen van Hongarije naar Oostenrijk gefietst waar de kleur hetzelfde bleek. Daarna pas de hint gevondenquote:Op donderdag 17 april 2008 07:32 schreef _jero_ het volgende:
[..]
Ik zat de hele tijd in Duitsland te zoeken, vandaar dat ik hem niet kon vinden
dat is 'mquote:Op donderdag 17 april 2008 14:31 schreef _jero_ het volgende:
Olavinlinna castle, Savonlinna, Finland
http://en.wikipedia.org/wiki/Olavinlinna
Dat is helemaal juistquote:Op vrijdag 18 april 2008 16:57 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Sukiennice (Cloth Hall), Krakow, Polen.
Sukiennice (Cloth Hall, Drapers' Hall) in Kraków, Poland, one of the city's most recognizable icons, was once a major centre of international trade. Traveling merchants met there to discuss business and to barter. During its golden age in the 15th century, it was the source of a variety of exotic imports from the East – spices, silk, leather and wax – while Kraków itself exported textiles, lead, and salt from the Wieliczka Salt Mine.
Maar het zit in een heel andere hoekquote:Op zaterdag 19 april 2008 14:42 schreef redunzl het volgende:
geen idee tot nu toe, kleuren doen me aan Spanje\Italië denken
quote:
is goed!quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Exmouth, Australie.
Zendstation voor communicatie van de Amerikaanse marine, specifiek voor de communicatie met onderzeeers in de Indische oceaan en het westelijk deel van de stlle oceaan
F***, heb ik even geen tijd...heeft Redunzl 'm weerquote:Op zondag 20 april 2008 23:02 schreef redunzl het volgende:
Aeroporto Internacional de El Calafate, Argentinië
ik vermoedde al zoiets had 'm nl. vrij snel gevondenquote:Op zondag 20 april 2008 23:45 schreef Maizena het volgende:
[..]
F***, heb ik even geen tijd...heeft Redunzl 'm weer![]()
Goed hoor
dat is 'mquote:Op maandag 21 april 2008 23:31 schreef Maizena het volgende:
Hugenoten Monument, naast kerkhof Franchhoek, Zuid-Afrika.
Het wel in de USA...ik zei toch warm...quote:Op woensdag 23 april 2008 09:37 schreef redunzl het volgende:
als het niet USA is blijft vlgs mij alleen Canada over
het lijkt erg veel op Vancouver maar de schaduw is net anders, heb een aantal canadese steden in British columbia en Alberta bekeken, nog geen succes
ah toch!quote:Op woensdag 23 april 2008 11:18 schreef Maizena het volgende:
[..]
Het wel in de USA...ik zei toch warm...![]()
Ook graf. Hij is daar herbegraven en de plots eromheen zijn voor zijn familieleden.quote:Op woensdag 23 april 2008 14:06 schreef redunzl het volgende:
Jimi Hendrix memorial, Renton, Washington
quote:Op woensdag 23 april 2008 15:18 schreef Maizena het volgende:
[..]
Ook graf. Hij is daar herbegraven en de plots eromheen zijn voor zijn familieleden.
Is goed (dat je JH wel goed zou vinden vermoede ik al)
http://www.pbase.com/listorama/image/80985388quote:Op woensdag 23 april 2008 19:32 schreef redunzl het volgende:
[..]
Interessant, ik kan me een foto van een eenvoudig graf herinneren.
Wist niet dat ie is herbegraven.
quote:Op donderdag 24 april 2008 08:57 schreef redunzl het volgende:
Tuti eiland bij Karthoum, Sudan![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Tuti_Island
dead vlei & sossus vlei , is goed!quote:Op donderdag 24 april 2008 17:24 schreef Maizena het volgende:
De hint is: Dead Vlei
Super dry spot in Namibia. Dry lake with dead trees in it. Great place to make photos in the morning. Only to reach with 4 wheel drive !
Maar dit leeft er wel
De naam is bekend door een Engelse schrijver...quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:29 schreef redunzl het volgende:
tja, het is een fort, maar verder![]()
was gisteravond bezig met serendip, zit daar ook vast
quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:37 schreef redunzl het volgende:
Othello castle, Famagusta, Cyprus
eigenlijk niet eens zo moeilijk met de juiste keywords
helemaal goedquote:Op maandag 28 april 2008 12:07 schreef Maizena het volgende:
The Ananta Samakorn Throne Hall, Bangkok, Thailand.
sinds kort zoek ik in het Duitsquote:Op maandag 28 april 2008 13:35 schreef Maizena het volgende:
Op vakantie zou kunnen...of...ze kunnen het gewoon niet vinden![]()
![]()
heb ik bekeken maar het laatste kwartje (vraag 2) is nog niet gevallen, de rest heb ik binnen.quote:Op maandag 28 april 2008 14:24 schreef Maizena het volgende:
[..]
Heb je de hints al bekeken?
En het voorwoord van Admin?
Ja goed hè?quote:Op maandag 28 april 2008 14:43 schreef redunzl het volgende:
[..]
heb ik bekeken maar het laatste kwartje (vraag 2) is nog niet gevallen, de rest heb ik binnen.
op een gegeven moment blijf ik op dezelfde sites uitkomen(of ik kijk gewoon niet goed)
bedoel je het voorwoord mbt de taal? die gebruik ik idd, ik heb er niet echt veel problemen mee, er zijn genoeg online woordenboeken
geweldig goed onderwerp overigens
Sorry, beetje laat...druk met vragen maken...quote:Op woensdag 30 april 2008 12:55 schreef redunzl het volgende:
Chateau Thierry - France
WWI American monument
http://www.abmc.gov/memorials/memorials/ct.php
Had je niet een moeilijkere?quote:Op woensdag 30 april 2008 23:26 schreef redunzl het volgende:
volgende alvast, wat en waar?
[ afbeelding ]
Ja, dat was 't ie ook...maar ik had al een mooie hint klaar staan...was dus niet nodigquote:Op donderdag 1 mei 2008 10:46 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik vond chateau Thierry ook best pittig![]()
tja, volledig idd Union Carbide Plant in Bhopal maar Bhopal is al zo synoniem voor de ramp die er heeft plaatsgevonden, ik reken 'm goed. (Hoop dat Maizena daar mee kan leven?)quote:
Nou...quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:47 schreef redunzl het volgende:
[..]
tja, volledig idd Union Carbide Plant in Bhopal maar Bhopal is al zo synoniem voor de ramp die er heeft plaatsgevonden, ik reken 'm goed. (Hoop dat Maizena daar mee kan leven?)
Nog even googlen dus...quote:Op maandag 5 mei 2008 15:40 schreef _jero_ het volgende:
Ik weet wat en waar maar nog niet de postbode..
Is helemaal goedquote:
quote:Op woensdag 7 mei 2008 22:20 schreef redunzl het volgende:
Nola(Naples) - Commercial, Leisure and Service Center - by Renzo Piano
Leukquote:Op donderdag 8 mei 2008 09:39 schreef redunzl het volgende:
mooie zoektocht, beetje 'finding Nemo'![]()
indrukwekkend bouwwerk idd, ik heb 'm ook bij bbs.keyhole geplaatst!
zal Wikimapia toch eens wat vaker gaan gebruikenquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:29 schreef Maizena het volgende:
[..]
LeukIk vond hem bij Wikimapia met Volcano...
dat is idd goedquote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:34 schreef fanneke het volgende:
Port Blair
Andaman and Nicobar Islands, India
Als iemand anders zich geroepen voelt...quote:
helemaal goed!quote:Op maandag 12 mei 2008 00:57 schreef Maizena het volgende:
Okinotori Shima (Parece Vela) Naze,
The southernmost outpost of Japan, a reef threatened by rising sea levels.
Atol...met man-maid islands...
quote:Op maandag 12 mei 2008 16:41 schreef redunzl het volgende:
the unisphere in Flushing Meadows Park, Queens, New York
http://en.wikipedia.org/wiki/Flushing_Meadows
dat is 'm!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:51 schreef _jero_ het volgende:
The Caracol, Mexico-stad, Mexico.
The Caracol, a 12-mi (19-km) spiral canal fed in turn by longitudinal canals begun in 1936, acts as an evaporating basin, from which valuable minerals are taken.
Hier ligt het
Dat is helemaal goedquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:32 schreef redunzl het volgende:
Martyr's memorial in Amman, Jordanië
[ afbeelding ]
Goed gespot!quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:34 schreef Maizena het volgende:
Canadian Museum of Civilization, Ottawa, Canada
ik heb eerlijk gezegd afgelopen week niet meer naar de laatste serendipvraag gekeken, met de gustloff was ik al veeeeeel te lang bezig, ik houd het voor gezien.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:09 schreef Maizena het volgende:
Jazeker, goede hint...ik kende het museum van internet maar niet uit de lucht![]()
Heb jij nog wat aan de hints bij Serendip?
De nieuwe wat en waar...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:34 schreef Maizena het volgende:
Canadian Museum of Civilization, Ottawa, Canada
idd ja, dacht zelf ook dat het Ottawa wasquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:55 schreef fanneke het volgende:
[..]
![]()
Het ligt in Gatineau,Quebec en NIET in Ottawa,Ontario.
Gatineau is aan de andere kant van de Ottawa River.
Ben ik even blij dat ik niet aanwezig was bij die Gustloff-vraag! Ik heb hem na mijn vakantie nog geprobeerd op te lossen, maar als er geen echte 'dwang' achter zit.... Ik heb nog niet één van de 4 antwoorden gevonden!quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:49 schreef redunzl het volgende:
ik heb eerlijk gezegd afgelopen week niet meer naar de laatste serendipvraag gekeken, met de gustloff was ik al veeeeeel te lang bezig, ik houd het voor gezien.
Op heel veel sites wordt het museum aan Ottawa toegeschreven.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:55 schreef fanneke het volgende:
[..]
![]()
Het ligt in Gatineau,Quebec en NIET in Ottawa,Ontario.
Gatineau is aan de andere kant van de Ottawa River.
Jammer...deze week is er een vraag over een componist die jou waarschijnlijk na aan het hart ligtquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:49 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik heb eerlijk gezegd afgelopen week niet meer naar de laatste serendipvraag gekeken, met de gustloff was ik al veeeeeel te lang bezig, ik houd het voor gezien.
ah, op die fietsquote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:10 schreef Maizena het volgende:
[..]
Jammer...deze week is er een vraag over een componist die jou waarschijnlijk na aan het hart ligt
Maizena, je bent me voor: ik zat net te denken dat dit wel eens aardige vraag voor Redunzl zou kunnen zijnquote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:10 schreef Maizena het volgende:
Jammer...deze week is er een vraag over een componist die jou waarschijnlijk na aan het hart ligt
Ja...What's in a namequote:Op zaterdag 17 mei 2008 19:35 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Maizena, je bent me voor: ik zat net te denken dat dit wel eens aardige vraag voor Redunzl zou kunnen zijn
Weet je wel hoeveel vuurtorens er als pasta uitzien....quote:Op maandag 19 mei 2008 22:47 schreef Maizena het volgende:
Het is een vuurtoren met een pasta-vorm...
vlgs mij gaat het om een recente update van GE beelden, het gaat wel degelijk om deze stad: http://en.wikipedia.org/wiki/Pozzuoliquote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:44 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Misschien ligt het aan mij, maar die pasta van Redunzl ziet er toch iets anders uit dan die van Maizena. Of zie ik het fout?
dat heb je ook snel gevondenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:38 schreef Maizena het volgende:
Het is idd. een Fish Farm waar men meet apperatuur aan vast wil maken om de vulcanische activiteit te meten van de Campi Flegrei.
http://www.bo.ingv.it/v4/downloads/First%20Year%20Report.pdf Pagina 65
ik heb op deze site de juise coördinaten doorgegeven (er stond ergens een optie 'refine coodinates')quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:10 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Het wordt nog gekker, als je googeld op: pozzuali molo caligoliano , zie je o.a. deze hit http://wlol.arlhs.com/lighthouse/ITA242.html
Klik daar dan op 'Map Link' en je komt heel ergens anders uit in Italie....
Lekker vaag...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:26 schreef redunzl het volgende:
niet zo heel makkelijk blijkbaar, de combinatie van de kleuren is al een aanwijzing
Combinatie?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:26 schreef redunzl het volgende:
niet zo heel makkelijk blijkbaar, de combinatie van de kleuren is al een aanwijzing
quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:06 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Combinatie?
Als je al die kleuren mengt krijg je gewoon poepbruin!
Of is het dat je poepbruin wordt als je juist niet onder zo'n parasol gaat zitten?
ook wel googleplexquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:42 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Hier het adres:
Google Corporate HQ
1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043-1351
Is niet meer als fabriek in gebruik.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:20 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Het ziet er inderdaad erg verlaten uit, er staat maar één auto. Een fabriek, met watertoren, tussen een snelweg en een spoorbaan op het noordelijk halfrond en ze rijden niet links.
Meer kan ik er niet van maken.
Leuk hè die website? En ze hebben er ook een spookquote:Op donderdag 22 mei 2008 21:29 schreef redunzl het volgende:
Sloss Furnaces, Birmingham, Alabama, U.S.A.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sloss_Furnaces
helemaal goed!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:38 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Uraniborg op het eiland Ven (Hven) Zweden
(hoeveel 'passes' zijn het nou, de rest weet ik)
Vraag van Shanti op Serendip (vandaar ook die opmerking van mij over die 'passes')quote:[
dat is snel, dacht dat ie niet zo heel makkelijk was![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |