abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57933747
Ajax of PSV? Ik ben zelf een Heerenveen-fan (met Ajax-sympathieën) en ik verbaas me elk jaar over de anti-Ajax sfeer die op de tribune hangt. Van anti-PSV-sfeer is veel minder sprake. Hoe komt dat? Je hoort vaak over het arrogante imago van Ajax, maar is het wel waar dat Ajax-spelers/-supporters zich arroganter gedragen dan PSV-sperlers en -publiek? Ik zou wel van de mensen die niet supporter zijn van één van beide clubs (want dat geneuzel van de fans kennen we nou wel) willen horen voor welke club meer sympathie is, voor Ajax of PSV, en waarom.

Ik zal wel beginnen: ik vind Ajax toffer, omdat PSV op z'n positiefst gezegd resultaatvoetbal speelt. Negatief gezegd: als elke club zo zou spelen als PSV, zou het hele voetbal helemaal niets meer aan zijn. Ajax speelt wel vaak slecht, maar probéért in ieder geval nog mooi voetbal te spelen.

woensdag 9 april 2008 @ 13:55:27 #2
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_57933830
Leuk om te volgen, tvptje
><(({°>
pi_57933850
Goed samengevat alleen Ajax koopt daar niks mee uiteindelijk.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:57:54 #4
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57933893
PSV duidelijk.
Ajax is zo arrogant, lopen met stropdas met nr 1 enz..
Fans zijn ook zo arrogant

10000x liever psv dan ajax
  woensdag 9 april 2008 @ 13:59:12 #5
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_57933921
Wat is er mis met arrogantie?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  woensdag 9 april 2008 @ 13:59:40 #6
139407 jorienvdherik
pi_57933931
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Wat is er mis met arrogantie?
Het is irritant
  woensdag 9 april 2008 @ 14:00:16 #7
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57933950
oeh ik ben helemaal geen voetbalfan, hou wel van een potje voetbal kijken en van EK's en WK's en champions league enzo maar heb niks met clubvoetbal...

euhh mijn sympathie ligt bij ajax als ik zou moeten kiezen...maar dan vooral omdat ik niks met dat ge-EInthoooovuuuuhhhh- heb dat om psv heen hangt...

*houdt gewoon niet zo van brabo's*

en misschien pas ik daarmee wel bij het arrogantere imago van ajax/hetwesten/amsterdam dat voor antipathe jegens ajax zorgt
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:03:59 #8
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_57934044
Ondanks dat ik een hekel aan arrogantie heb, en Ajax heeft dat al jaren natuurlijk, is de haat van de meesten daartegen gewoon gebaseerd op jaloezie, denk ik.

En als ik moet kiezen, kies ik (als Feyenoorder) dan toch eerder voor Ajax, omdat dat veel meer een echte club is dan PSV, wat notabene uit een bedrijf is voort gekomen.
The Most Incredible, Baby
  woensdag 9 april 2008 @ 14:09:18 #9
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_57934149
Ik zou denk ik kiezen voor PSV, voornamelijk omdat het een echt team is, kijk bijvoorbeeld toen Gomes in die wedstrijd een blessure kreeg, je kon zien dat ze het erg vonden, dat is bij Ajax niet echt zo..
pi_57934181
Geen van beide, maar als ik dan toch voor een vuurpeleton sta en ik moet kiezen, dan maar PSV.

Ajax = Amsteram = arrogant = vies = niet mijn soort mensen = niet mijn soort voetbal = niks
  woensdag 9 april 2008 @ 14:14:46 #11
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57934249
PSV.

Eigenlijk om de gekende redenen. (arrogant, zelfverheerlijking tot het ziekelijke af etc etc, maar dat geldt niet voor alle, gelukkig)
PSV speelt inderdaad niet mooi, maar is al wel 4 jaar de beste, daar ze steeds kampioen worden.
pi_57934251
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:03 schreef RedGuy het volgende:
Ondanks dat ik een hekel aan arrogantie heb, en Ajax heeft dat al jaren natuurlijk, is de haat van de meesten daartegen gewoon gebaseerd op jaloezie, denk ik.

En als ik moet kiezen, kies ik (als Feyenoorder) dan toch eerder voor Ajax, omdat dat veel meer een echte club is dan PSV, wat notabene uit een bedrijf is voort gekomen.
Arbeiders van een bedrijf die de sport beoefenden. Nu kan Ajax ook echt niet zonder het bedrijfsleven. Vind het een raar argument van je.
History became legend, legend became myth.
pi_57934262
Wat is er dan zo enorm mis aan 'resultaatvoetbal' ...?
het resultaat _is_ gewoonweg ook het belangrijkste aan het spel, en een goed voetbalteam ias pas goed als het zich ook concentreert op dat resultaat...

zelfs de meest hardnekkige fan van 'showvoetbal' moet erkennen dat als hij voorbeelden moet noemen, hij niet snel zal kiezen voor het derde-klasse woensdagavond-voetbalteam FC Grubbekutteveen dat dan wel iedere wedstrijd 0-12 verliest, maar gedurende die matsches de spelers de hele tijd bezig zijn met wedstrijdjes hooghouden-van-de-bal en achter-het-standbeen-passen ...

Nee, men kiest voor team die ook resultaten boeken en daarnaast, mogelijk juist omdat ze altijd de luxe hebben op een resultaat te spelen ook de tijd nemen voor de verzorgdheid of misschien een klein beetje 'entertainment'....

Zonder resultaat bestaat er echter geen 'showvoetbal' omdat er niks zo pijnlijk is als een team dat zich verliest in onbelangrijke zaken, terwijl het belangrijkste hen niet lukt en dat is wedstrijden winnen.

Imho is dat ook een beetje het terugkerende probleem bij Ajax...de gedachte dat ze eerst 'show' zouden moeten voeren, terwijl ze die momenten juist meer bezig zouden moeten zijn met het zekerstellen van resultaat... dé periodes dat Ajax succesvol was en grote prestaties neerzette, was dat altijd ook vooral op een basis van stevige werkers die ook fysiek hun mannetje stonden en door de 'basis' van werkers de ruimte ontstond voor een paar 'parel-voetballers' om te glanzen...

Een Ajax dat presteerd, resultaatvoetbal kan spelen en daarnaast zelfs de ruimte benut eventueel meer te doen, zolang het resultaat dat toelaat, is het beste nederlandse team... maar een Ajax dat verzand in showvoetbal maar resultaatloos blijft is een van de allerlelijkste teams
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_57934300
PSV vind ik sympathieker. Omdat ajacieden vaak zo neerbuigend doen , en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.

Ik vind dat zo zielig. Nu de 4e?? keer landskampioen achter elkaar en dan nog zeiken over het onaantrekkelijke voetbal......pure jaloezie.

En ja, Philips heeft in een ver verleden een sportvereniging opgericht.....maar wat daar nu negatief aan is snap ik niet.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_57934336
De Ajax-haat is er bij mij met de paplepel ingegoten, moet zeggen dat het tegenwoordig niet echt ''haat'' meer is, maar gewoon een aversie zeg maar.

En PSV telt in mijn ogen niet mee, als club natuurlijk wel, maar wat supporters betreft helemaal niet.

PSV-thuis is voor mij net zo interessant als De Graafschap-thuis om maar wat te noemen, terwijl Ajax-thuis de wedstrijd van het jaar is. (al vind ik persoonlijk ADO-thuis NOG leuker..)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_57934369
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:09 schreef Curri het volgende:
Ik zou denk ik kiezen voor PSV, voornamelijk omdat het een echt team is, kijk bijvoorbeeld toen Gomes in die wedstrijd een blessure kreeg, je kon zien dat ze het erg vonden, dat is bij Ajax niet echt zo..
Mag ik je wel even wijzen op de shirts die ze bij Ajax droegen na de blessure van leonardo, was gewoon een idee vanuit de groep.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57934395
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:21 schreef denthemen het volgende:

[..]

Mag ik je wel even wijzen op de shirts die ze bij Ajax droegen na de blessure van leonardo, was gewoon een idee vanuit de groep.
maar dat was nep.... wie heeft er nu in hemelsnaam sympathie met Leonardo?
pi_57934426
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:18 schreef Feitosa het volgende:
en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.

, ah gossiepossie . Broelie broelie .

.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 9 april 2008 @ 14:24:50 #19
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57934438
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

maar dat was nep.... wie heeft er nu in hemelsnaam sympathie met Leonardo?
Leonardo.
pi_57934516
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:24 schreef Prosac het volgende:

[..]

Leonardo.
Wie?
  woensdag 9 april 2008 @ 14:29:36 #21
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_57934528
Philps heeft dezelfde vormen van arrogantie en neerbuigendheid als Ajax....

[ Bericht 90% gewijzigd door bramos-elvis op 09-04-2008 14:38:48 ]
Accept you're dead and start living
pi_57934556
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef bramos-elvis het volgende:
PSV heeft dezelfde vormen van arrogantie als Ajax....
Alleen dat taaltje hè........
pi_57934622
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

, ah gossiepossie . Broelie broelie .

.
Wat moet ik hiermee. Ik ben geen psv fan Einstein.

Het iets wat me wel opvalt.
pi_57934639
Ben benieuwd hoelang dit topic het volhoudt .
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:34:56 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_57934650
Heerlijk die reacties
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 9 april 2008 @ 14:36:04 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_57934678
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Alleen dat taaltje hè........
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjes
  woensdag 9 april 2008 @ 14:38:42 #27
139407 jorienvdherik
pi_57934742
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:20 schreef PBateman1978 het volgende:
De Ajax-haat is er bij mij met de paplepel ingegoten, moet zeggen dat het tegenwoordig niet echt ''haat'' meer is, maar gewoon een aversie zeg maar.

En PSV telt in mijn ogen niet mee, als club natuurlijk wel, maar wat supporters betreft helemaal niet.

PSV-thuis is voor mij net zo interessant als De Graafschap-thuis om maar wat te noemen, terwijl Ajax-thuis de wedstrijd van het jaar is. (al vind ik persoonlijk ADO-thuis NOG leuker..)
ja idd, psv uit ben ik niet zenuwachtig voor ofzo, ajax wedstrijden wel
pi_57934755
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:36 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjes
Ik heb altijd het idee dat ik een willekeurige wedstrijd in een islamitisch land zit te bekijken.
  woensdag 9 april 2008 @ 14:39:25 #29
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_57934760
quote:
Omdat ajacieden vaak zo neerbuigend doen , en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.

Ik vind dat zo zielig. Nu de 4e?? keer landskampioen achter elkaar en dan nog zeiken over het onaantrekkelijke voetbal......pure jaloezie.

En ja, Philips heeft in een ver verleden een sportvereniging opgericht.....maar wat daar nu negatief aan is snap ik niet.
Philps is net zo neerbuigendheid als Ajax....

En ja, ook ik deel de mening van de hilversumse media. Ik hoef geen half uur samenvatting van philps te zien als er geen flikker aan is. Samenvattingen moeten worden afgestemd op de aantrekkelijkheid/kansen/sensaties in een wedstrijd en niet op grootte van clubs.

En ja, Philips speelt onaantrekkelijk voetbal voor een neutrale toeschouwer, als supporter let je daar minder op (bij EVV is het namelijk vaak niet om aan te zien)

en ja, Philips is niet Eindhoven
Accept you're dead and start living
pi_57934827
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:39 schreef bramos-elvis het volgende:

[..]

Philps neerbuigendheid als Ajax....

En ja, ook ik deel de mening van de hilversumse media. Ik hoef geen half uur samenvatting van philps te zien als er geen flikker aan is. Samenvattingen moeten worden afgestemd op de aantrekkelijkheid/kansen/sensaties in een wedstrijd en niet op grootte van clubs.

En ja, Philips speelt onaantrekkelijk voetbal voor een neutrale toeschouwer, als supporter let je daar minder op (bij EVV is het namelijk vaak niet om aan te zien)

en ja, Philips is niet Eindhoven
Och krijg je dit weer..... zucht

FC Eindhoven
pi_57934842
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:36 schreef Enchanter het volgende:

[..]

In de rij achter me zitten er drie uit Amsterdam...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 9 april 2008 @ 14:43:05 #32
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_57934843
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat ik een willekeurige wedstrijd in een islamitisch land zit te bekijken.

Dat is met PSV zo , een paar jaar geleden was Ajax echt FC Bijlmer
pi_57934864
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef bramos-elvis het volgende:
Philps heeft dezelfde vormen van arrogantie en neerbuigendheid als Ajax....
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurt

Wat mij bij psv opvalt is het feit dat er daar meer draait om de haat tegen Ajax dan de eigen clubliefde, spandoeken over Slavia Praag etc. Spreekkoren over het Europese voetbal van Ajax etc. Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_57934909
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:43 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat is met PSV zo , een paar jaar geleden was Ajax echt FC Bijlmer
Dat weet ik niet, ik kom nooit in het PSV stadion.
pi_57934941
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:

[..]

Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurt

Wat mij bij psv opvalt is het feit dat er daar meer draait om de haat tegen Ajax dan de eigen clubliefde, spandoeken over Slavia Praag etc. Spreekkoren over het Europese voetbal van Ajax etc. Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Ik word ook zó ziek van dat continu afzetten tegen Ajax. Van shawls als 110% anti-Ajax word ik niet goed hoor. Als Ajax verliest geniet ik, maar gewoon omdat ik ze niets gun. Als Feyenoord verliest, lach ik ook lekker. Ik gun het mijn eigen club en dat gebeurt vaak zat. Ik hou van mijn club en ben geen anti-fan van Ajax.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 9 april 2008 @ 14:51:54 #36
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_57935042
quote:
Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Wat een klets..........
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_57935319
quote:

[..]

PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.
pi_57935398
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:06 schreef ysduiker het volgende:
Uitslag Liverpool - Arsenal
Ajax en PSV
Je maakt hier vast een punt
pi_57935573
Laat de OP zoveel mogelijk de basis zijn van dit topic.
That's all folks!
pi_57935817
PSV is een luizige ploeg, uit een lelijke stad, zonder een mooi stadion, zonder sfeer, zonder rivalen, zonder harde kern, zonder de intentie mooi voetbal te spelen, zonder identiteit, zonder oog voor talent, zonder durf, zonder uitstraling.

Je kan van Ajax en Feyenoord zeggen wat je wilt, maar ze hebben tenminste een identiteit om te kunnen hekelen. PSV is van een zodanig oninteressante sufheid dat ze op geen enkele manier prikkelen. Een beetje zoals RKC en Excelsior me ook niet warm of koud maken. Grijze club.

[ Bericht 0% gewijzigd door BobbyHill op 09-04-2008 15:42:13 ]
Woo-loo-loo!
pi_57935980
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:51 schreef PyTh het volgende:

[..]

Wat een klets..........
Haha, inderdaad zeg.
pi_57936223
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:31 schreef BobbyHill het volgende:
PSV is een luizige ploeg, uit een lelijke stad, zonder een mooi stadion, zonder sfeer, zonder rivalen, zonder harde kern, zonder de intentie mooi voetbal te spelen, zonder identiteit, zonder oog voor talent, zonder durf, zonder uitstraling.

Je kan van Ajax en Feyenoord zeggen wat je wilt, maar ze hebben tenminste een identiteit om te kunnen hekelen. PSV is van een zodanig oninteressante sufheid dat ze op geen enkele manier prikkelen. Een beetje zoals RKC en Excelsior me ook niet warm of koud maken. Grijze club.
Voor een niet fan post je wel vaak in Ajax en andere voetbaltopics.......lastig he, begrijpend lezen.
  woensdag 9 april 2008 @ 16:01:55 #44
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57936404
altijd een hekel aan psv gehad, maar als voetbalinstituut heb ik groot respect voor psv en dat wordt sinds enkele jaren met de dag groter

Qua resultaten kan Ajax niet eens in de schaduw meer staan van psv, zo groot is het verschil (of je wil heel diep de geschiedenis ingaan)

Ik ben een geboren Amsterdammer en Ajacied, als ik het kan toegeven waarom die anderen dan niet?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57936511
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:51 schreef Feitosa het volgende:

Voor een niet fan post je wel vaak in Ajax en andere voetbaltopics.......lastig he, begrijpend lezen.
Ik ben in heel m'n leven nog nooit in de ArenA geweest Ik ben gewoon liefhebber met een lichte voorkeur voor een aantal clubs. Ik heb wel wat met Ajax, maar vind Feyenoord ook een prachtige club. En zo zijn er nog een aantal waar ik veel sympathie voor koester. Ploegen met een identiteit, met een fanatieke aanhang, met rivaliteit, met bezieling. Alles wat PSV eigenlijk niet heeft.

Als jij me een Ajax-fan wil noemen moet je dat zelf weten, maar als je in al die topics 1 reactie kan vinden waar ik praat over 'we' of juich om een overwinning krijg je van mij tien flessen wijn.
Woo-loo-loo!
pi_57936539
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je maakt hier vast een punt
O.K. Ajax heeft mijn sympathie, de laatste keer dat ik van PSV kippevel kreeg was op 1 november 1989.
En over arrogantie gesproken, Jan Reker is volgens mij onverslaanbaar. In Amsterdam wordt echte arrogantie net zo min gewaardeerd als elders, neem Mido maar als voorbeeld.
pi_57936544
Dan kies ik zonder te twijfelen voor psv. ajx is arrogant en laf. Als het goed gaat is iedereen voor ajx maar als het slecht gaat hoor je er niemand over.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  woensdag 9 april 2008 @ 16:13:10 #48
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57936632
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:08 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Dan kies ik zonder te twijfelen voor psv. ajx is arrogant en laf. Als het goed gaat is iedereen voor ajx maar als het slecht gaat hoor je er niemand over.
En daar kan Ajax of 'echte' Ajax supporters wat aan doen? Nou ja, Ajax wel.

Maar genoeg Ajax fans flikkeren dat soort mensen het liefst head-down van de tweede ring af.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57936793
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

En daar kan Ajax of 'echte' Ajax supporters wat aan doen? Nou ja, Ajax wel.

Maar genoeg Ajax fans flikkeren dat soort mensen het liefst head-down van de tweede ring af.
De 'echte' kunnen hier niks aan doen natuurlijk. Maar dit beeld heeft heel nederland van die club. De uitstraling van de club trekt dit soort mensen aan.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_57936846
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:07 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.
Rivaliteit heeft niks met hooligans te maken, althans, zo zou het moeten zijn
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')