Champignons zijn geen groenten, helaas voor jouquote:Op donderdag 10 april 2008 17:47 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En champignons
Maar het is idd niet 1 van de gezondste gerechten nee, maar lijkt me wel lekker om een keer uit te proberen
Het zijn gewoon paddenstoelen, toch?quote:Op donderdag 10 april 2008 18:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
champignons zijn schimmels![]()
Dan pas je het gerecht een beetje aan en dan wok je het gewoon ipv grillen, dan is het vast ook prima te etenquote:Op donderdag 10 april 2008 18:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Champignons zijn geen groenten, helaas voor jou.
Ik ben bang dat ik het niet kan maken, want ik heb geen grilpan.
paddenstoelen zijn toch ook schimmelsquote:Op donderdag 10 april 2008 18:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon paddenstoelen, toch?
Ik ga morgen uit eten en naar de film.
en is het niet paddestoel want het is toch geen stoel voor paddenquote:Op donderdag 10 april 2008 18:26 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
paddenstoelen zijn toch ook schimmels?
misschien ook nietquote:
Wat is juist: paddenstoel of paddestoel?
Volgens het Witte Boekje (2006) zijn beide vormen juist; het Groene Boekje (2005) geeft alleen paddenstoel.
In het Witte Boekje is het schrijven van de tussen-n vrij gelaten; u kunt deze schrijven wanneer u dat het meest voor de hand liggend vindt. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat u gewend bent aan een bepaald woordbeeld. Volgens ons is in dit geval het woordbeeld zonder n verreweg het gewoonst. In de woordenlijst van het Witte Boekje staat daarom paddestoel, maar paddenstoel rekenen wij niet fout. Meer informatie over de tussen-n in het Witte Boekje vindt u hier.
In het Groene Boekje (2005) staat paddenstoel. De samenstelling valt onder de hoofdregel voor het schrijven van de tussen-n: het eerste deel eindigt niet op een stomme e en heeft alleen een meervoud op -en. In 1995 was bepaald dat de n in dit woord kon wegblijven, maar onder welke uitzonderingscategorie paddestoel dan zou vallen, was nooit duidelijk. Sinds 1 augustus 2006 is het dus officieel paddenstoel; het is een normale samenstelling van pad en stoel. De zwam werd vroeger als de zetel van een pad beschouwd. Dat was ook in het Engels zo: in die taal bestaat nog steeds het woord toadstool. Een andere zwam-zetel is het elfenbankje.
paddestoelen.netquote:wiki:
Een paddenstoel is het vruchtlichaam van een doorgaans onder de oppervlakte levende zwam of schimmel. Het vakgebied van de biologie dat zich bezig houdt met paddenstoelen, schimmels en zwammen heet mycologie
quote:Paddestoelen behoren tot de schimmels. Hieronder wat het een en ander uitgelegd over schimmels die paddestoelen heten.
Wat is een schimmel?
Hoewel Schimmels vaak op planten lijken, behoren ze tot een totaal ander deel van de natuur. Tot de schimmels behoren niet alleen gisten, maar ook soorten die paddestoelen vormen. In tegenstelling tot planten kunnen schimmels geen eigen voedsel aanmaken. In plaats daarvan nemen ze voedsel op uit levende of dode organismen via een netwerk van draden. Vele planten zich voort door minieme sporen af te geven.
Dus jij wilde een bijna afgestudeerde neerlandica even de les lezen?quote:Op donderdag 10 april 2008 18:28 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
en is het niet paddestoel want het is toch geen stoel voor padden?
[..]
misschien ook niet
Nee, het is een pan voor een koekquote:Op donderdag 10 april 2008 18:38 schreef -marz- het volgende:
Maar een pannenkoek is toch geen koek voor een pan? Maar om op te eten
Of zeg ik iets heel raars nu
Klopt, is niet heel gezond.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:01 schreef -marz- het volgende:
Mijn collega heeft een boek gelezen over "gezond eten". Sindsdien ontvang ik voortdurend feedback over wat ik eet.
Ik eet namelijk erg ongezonde dingen, zoals bruin brood met halvajam en niet-volkoren pasta. Kan echt niet.![]()
de ja vu gevoelquote:Op donderdag 10 april 2008 19:01 schreef -marz- het volgende:
Mijn collega heeft een boek gelezen over "gezond eten". Sindsdien ontvang ik voortdurend feedback over wat ik eet.
Ik eet namelijk erg ongezonde dingen, zoals bruin brood met halvajam en niet-volkoren pasta. Kan echt niet.![]()
Wat is daar niet gezond aan? ... ik eet dat best vaak eigenlijk ...quote:Op donderdag 10 april 2008 19:09 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Klopt, is niet heel gezond.
Ik zeg meestal maar niks meer
Nou ja, het probleem is meer dat ik persoonlijk geen gewone pasta meer wil, omdat volkoren gezonder is. Maar ik ga niet van anderen verwachten dat het ze ook maar iets boeit dat variant x van een product toch net een beetje gezonder is, dus ik hou mijn mond meestal gewoon maarquote:Op donderdag 10 april 2008 19:11 schreef Chicolate het volgende:
Wat is daar niet gezond aan? ... ik eet dat best vaak eigenlijk ...(van die pasta weet ik niet zeker, ik vermijd pasta en ga vooral niet op de pakjes kijken)
Oh, ik weet niet eens wat er in halvajam zit. Alleen de naam alquote:Op donderdag 10 april 2008 19:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
omdat er suiker in halva jam zit EN SUIKER IS DE SOURCE OF ALL EVIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar ging het mij niet om..quote:Op donderdag 10 april 2008 19:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
OH IK HAAT DIE MENSEN OVER BIG MAC/COLA LIGHT
okee snap
- je kan een big mac lekker vinden, dan neem je die soms
- dan neem je geen gewone cola er bij
OMDAT JE COLA DAN EVENVEEL KCAL BEVAT ALS JE BIGMAC EN DAT IS VET ZONDE KAN JE ER BETER 2 NEMEN
ok. dat was mijn ergenis
Bruin brood is brood met minder vezels.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:23 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
havajam is jam met minder suiker..
Minder vezels dan wat?quote:Op donderdag 10 april 2008 19:26 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Bruin brood is brood met minder vezels.
quote:Op donderdag 10 april 2008 19:31 schreef -marz- het volgende:
Ja bruin brood == volkoren brood toch? Ik at van dat donkere, en dat is ongezond want het is geverfd en daar krijg je dus kanker van!
Dan dan weer wel?quote:Op donderdag 10 april 2008 20:00 schreef -marz- het volgende:
En met al die zoetstoffen lig je zeker weten 10 jaar eerder in je kist!
Wordt ook vaak gebruikt bij gala's, dan heb je een 2-delige jurk.quote:bus·tier (dem; bustiers)
1 damesondergoed dat de borsten ondersteunt, zonder mouwen of schouderbandjes
gewoon een keer langswippen en meteen 5 bakken inslaanquote:Op donderdag 10 april 2008 20:05 schreef Chicolate het volgende:
... ik ga ook naar de Lidl voortaan(oh nee, ik doe de boodschappen niet)
Ahquote:Op donderdag 10 april 2008 20:09 schreef Ewelina het volgende:
Een verstevigd topje. Alhoewel de van Dale dit geeft:
[..]
Wordt ook vaak gebruikt bij gala's, dan heb je een 2-delige jurk.
Mijn oude:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Glad en egaal.. ja mooiquote:Op donderdag 10 april 2008 20:29 schreef Ewelina het volgende:
@marz: ik heb een paar gala's per jaar.
@uniekhoorn: dank jeBedoel je de tint of het gladde? De tint is namelijk enigzins anders, ik ben namelijk enorm wit
Ik heb wel een gladde huid
je mag ook wel reageren daar hoorquote:Op donderdag 10 april 2008 21:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en heb syl's weblog gelezen
Klopt, ik kreeg hem niet alleen helemaal vast. Normaal zit ie wel goed ; Maar dan nog lijken ze wel iets forserquote:Op donderdag 10 april 2008 21:05 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja inderdaad dikke tieten
misschien omdat hij bij je rug wat los lijkt te zitten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn lichaam dat mij wil duidelijk maken dat ik moet stoppen met weinig etenheb anders nooit nare dromen.
Springfield's looking pretty dusty today
Maak zelf een nieuwe! Dat is veul leuker, en dan kan je 'm helemaal tot het plafond doen met plankjes aan de muur waar ze op kunnen slapen en dan is 'ie heel stevigquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:59 schreef Viking84 het volgende:
We moeten ook even een nieuwe krabpaal halen, want de huidige (die we nog maar sinds december hebben) is bezweken onder Taco's gewicht. Helemaal doormidden gescheurd. Wie maakt zo'n krabpaal dan ook van KARTON?!
.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar hoe doe ik dat?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:15 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Maak zelf een nieuwe! Dat is veul leuker, en dan kan je 'm helemaal tot het plafond doen met plankjes aan de muur waar ze op kunnen slapen en dan is 'ie heel stevig
Zijn dat dan 2 of 4 boterhammen?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:20 schreef Miss_S het volgende:
Nou ontbeten met 2 tosti'svolgens mij is het echt nodig dat ik ga sporten vandaag
Ik vrees het laatste......quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:46 schreef -marz- het volgende:
Misschien wat zwaarder ontbijten ==> minder tussendoortjes? Of had je gewoon zin in veel lekkere hapjes
4 boterhammen dus best veel voor mij en er zijn inderdaad gezondere optiesquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:36 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zijn dat dan 2 of 4 boterhammen?2 valt nog wel mee ...
Ik wilde kwark eten, maar we hebben weer lekker brood (boerentarwe) dus kwark komt morgen wel.
Ik wil wel maar het gebeurt of het gebeurt nietquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:54 schreef -marz- het volgende:
Wil je niet meer gewicht verliezen Miss_S?
ik had het ook eigenlijk tegen shinydiscobal, maar kwam telefoontje tussen, dus kon niet meteen op posten drukkenquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:53 schreef conleche het volgende:
Das grappig dat je dat zegt, want als ik had gewild had ik nog wel dubbel zoveel opgekund!![]()
Ik heb iets weg van zo'n ding, hoe noem je dat ook alweer?? O ja! Ik ben een bodemloos vat
Je kunt gewoon MDF op maat laten zagen bij gamma/praxis/karwei, en voor de palen neem je van dat geimpregneerde tuinhout. Planken kun je bekleden met stof van de markt, en de palen (waar ze omhoog klimmen/aan krabben) met een coupon tapijt (soms hebben ze restjes van 1 meter, dat is perfect). Het is echt leukquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:31 schreef Viking84 het volgende:
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, maar hoe doe ik dat?. Waar haal ik de benodigdheden e.d.? Want ik vind de kant en klare loeiduur en er zit ook altijd van alles op wat ik niet hebben wil
(ze gaan bijv. toch niet in een huisje slapen). We hebben nu twee staan. Eén hele simpele met een huisje (waar ze dus niet in gaan) en eentje die oorspronkelijk uit twee plateautjes bestond, maar nu dus niet meer
. Minimaal twee plateautjes is wel het leukst, want dan zit de één boven en de ander onder en kunnen ze heerlijk naar elkaar slaan
. Misschien even in F&F vragen
.
Ach so!quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:59 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik had het ook eigenlijk tegen shinydiscobal, maar kwam telefoontje tussen, dus kon niet meteen op posten drukken
maar sinds ik minder eet, kan ik ook minder op... zit ik sneller vol.. vraag me af of dat 'normaal' is, of dat ik gewoon raar ben
Wou net zeggen, want wat Conleche op had vond ik niet eens zo gek veel.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:59 schreef Faithy het volgende:
[..]
ik had het ook eigenlijk tegen shinydiscobal, maar kwam telefoontje tussen, dus kon niet meteen op posten drukken
maar sinds ik minder eet, kan ik ook minder op... zit ik sneller vol.. vraag me af of dat 'normaal' is, of dat ik gewoon raar ben
Ha, hier je collega, vuilnisvatquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:53 schreef conleche het volgende:
Das grappig dat je dat zegt, want als ik had gewild had ik nog wel dubbel zoveel opgekund!![]()
Ik heb iets weg van zo'n ding, hoe noem je dat ook alweer?? O ja! Ik ben een bodemloos vat
Het is ook niet abnormaal hoorquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ha, hier je collega, vuilnisvat. En wat is er mis met 4 boterhammen? Ik eet altijd 4 boterhammen tussen de middag, anders trek ik het niet. Ik doe dan weer niet aan tussendoortjes, misschien scheelt dat weer?
Misschien zijn je darmen er wel blij mee!quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:28 schreef Faithy het volgende:
over tussendoortjes gesproken, ik neem lekker eenappeltje
heb gisteren maar eens appels gehaald, in plaats van bananen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |