Nou, update ende bizarre wending van het verhaal....
Vandaag ging ik met mijn broer mijn auto ophalen bij het sleepbedrijf. Prima, niks aan het handje, zou je denken. Dus wij doen de deur van de auto open, en het eerste dat we zien liggen zijn: een lange ijzeren staaf, een of ander blauw ding (het leek op een cape, maar dat zal het vast niet geweest zijn...

) en een schroevendraaier.. Vreemd.
Je zou denken dat als de politie je auto vindt, ze op zoek gaan naar sporen... Niet dus. Lindy flink over de zeik, spulletjes netjes laten liggen waar ze lagen en de politie gebeld. (auto is inmiddels onderweg naar Broer, 20 km verderop...)
Politie aan de telefoon, klacht uitgelegd. Vrouwtje aan de telefoon zwaar verontwaardigd en ik word doorverbonden met het verantwoordelijke team. Al daar krijg ik een man aan de telefoon die me erg deed denken aan Jambers... Dat terzijde. Verhaal nog een keer uitgelegd, man verontwaardigd. 'Oh, maar wacht eens, mevrouw X is aanwezig, ik loop er even naartoe'. Ondertussen liep de man te ver met zijn telefoon van het basisstation weg en viel de verbinding weg... Grrrr.... Goed, ze belden binnen een minuut terug, dat dan weer wel.
Vrouwtje was té aardig (shit, ik was meteen niet meer zo boos....), hele verhaal weer uitgelegd... Of mijn ouders (daar staat mijn auto nu) dit weekend thuis waren en of we al aan de spullen hadden gezeten... Nee en nee. Goed, of ik dan mijn ouders wilde bellen om te vragen de spullen met een boterhamzakje (

) om hun handen de spullen in een plastic tas te stoppen en die morgen mee naar mij te nemen zodat ik ze maandag kan afgeven bij de politie... Oh, en trouwens, ze wisten wie er in de auto had gereden dus gingen ze maandag proberen hem aan te houden... WTF!!!! Probéren??!!!
Goed, samengevat: politie doet zijn werk niet goed, ik kan nu voor het bewijs gaan zorgen en zelfs daar afgeven en dan gaat de politie probéren de dader aan te houden...
Klacht: kut-politie die z'n werk niet goed doet