abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:41:17 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57916774
quote:
Schooluitje: moskee noemt ongelovigen 'honden'

Een uitstapje van de Amsterdamse openbare basisschool De Horizon naar een moskee is voor de leerlingen van groep 7 geëindigd in een klein drama. Tijdens de rondleiding stak de voorzitter van de moskee El Mouahidine een tirade af over ongelovigen, die hij onder meer honden noemde.

De multiculturele school houdt in het kader van het project Geestelijke Stromingen uitjes naar allerlei religieuze instellingen, omdat de directie het belangrijk vindt dat de leerlingen de achtergronden van verschillende geloven meekrijgen, meldt De Telegraaf.

De moskee El Mouahidine staat in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp.

Onacceptabel
In een brief aan de ouders laat de school weten het voorval te betreuren: ‘Wij zijn geschokt dat de voorzitter van de moskee tijdens de rondleiding tegenover de kinderen en begeleidende ouders uitsprak dat ongelovigen honden zijn,’ zo luidt de brief.

‘Deze uitspraak is voor ons onacceptabel, aangezien wij onze kinderen aan dit project deel laten nemen om respect te ontwikkelen voor een vrije godsdienstkeuze.’

Aangesproken
De school is vandaag overigens niet bereikbaar voor commentaar. ‘De directie is de hele dag in overleg,’ zo wist een woordvoerder vanochtend vroeg al aan elsevier.nl te melden.

Volgens De Telegraaf heeft de directie van de school de moskee aangesproken op het ongewenste gedrag van de voorzitter.
Bron

Leker uitje en de insteek van de school was nog wel zo goed.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_57917089
En iets zegt me dat dat geen eenmalig incident was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_57917170
Moskeevoorzitter ontkent 'honden uitspraak'
quote:
Voorzitter M. Guennoun van moskee El Mouchedine in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij stelligste afstand van dergelijke uitspraken.

Dat bleek vanmiddag tijdens een gesprek tussen de man en het stadsdeel, maakte een woordvoerder daarvan bekend.

De ouders van leerlingen van openbare basisschool De Horizon kregen onlangs een brief van de onderwijsinstelling over een bezoek van hun kinderen aan de moskee. Daarin stond dat de voorzitter ongelovigen 'honden' had genoemd. Zowel het stadsdeelbestuur als de Amsterdamse PvdA-wethouder Lodewijk Asscher (financiën) toonde zich hier geschokt over.

De moskeevoorzitter heeft aan Osdorp laten weten dat het gaat om een misverstand. Hij zou enkel hebben geprobeerd uit te leggen dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden. Zelf is hij die mening niet toegedaan. De moskee komt dinsdagavond zelf nog met een schriftelijke verklaring over de kwestie.

Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. Wel wees ze erop dat Guennouns Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand.
pi_57917372
Het is dus niet gebeurd en een storm in een glas water. Dat had je allang kunnen weten Martijn, toen je dit topic opende.

http://news.google.nl/?ncl=1171833059&hl=nl

lees voor
18:44 08 April 2008
quote:
Moskee neemt afstand van uitspraak

De voorzitter van de El Mouahidine- moskee in Amsterdam-Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij ten stelligste afstand van dergelijke uitspraken. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen de voorzitter en stadsdeel Osdorp.

Het stadsdeel wilde opheldering van het moskeebestuur over een bezoek van leerlingen van basisschool De Horizon. De voorzitter zou tijdens dat bezoek ongelovigen honden hebben genoemd.

Volgens de voorzitter is er sprake van een misverstand. Hij wilde alleen maar uitleggen dat er extremisten zijn die er zo over denken.
Jammer dat het weer zo opgeklopt wordt.
pi_57917523
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:11 schreef SCH het volgende:
Het is dus niet gebeurd en een storm in een glas water. Dat had je allang kunnen weten Martijn, toen je dit topic opende.

http://news.google.nl/?ncl=1171833059&hl=nl

lees voor
18:44 08 April 2008
[..]

Jammer dat het weer zo opgeklopt wordt.
Jammer dat we niet weten wat er nou daadwerkelijk gezegd is. Of het een storm in een glas water is, geen idee. Ik denk dat er in (een groot deel van de) geloofsinstellingen achter gesloten deuren veel meer dingen gezegd worden waar we geen kaas van zouden lusten.
Maar altijd als het toch naar buiten komt doen we het af met wat excuses en noemen we het een incident
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:20:32 #6
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57917566
TT fix.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:21:16 #7
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57917580
Als Hitler zou ontkennen dat ie joden had vergast zou je het ook geloven, he SCH?
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_57917592
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef supersayan het volgende:
Als Hitler zou ontkennen dat ie joden had vergast zou je het ook geloven, he SCH?
Hitler is toch dood?
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2008 @ 20:22:57 #9
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_57917624
quote:
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:23:09 #10
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57917630
Als ik ouder was en mijn kind moest begeleid worden door een slecht sprekende Nederlander, dan zou ik me daar eerder om kwaad maken dan een self-made leugen verzinnen om Islamofobie en Moslimhaat aan te wakkeren. Slecht voorbeeld van die ouder.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  Donald Duck held dinsdag 8 april 2008 @ 20:23:19 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57917633
Natuurlijk ontkennen ze nu.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2008 @ 20:23:22 #12
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_57917635
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Hitler is toch dood?
Net zo dood als Elvis.
pi_57917657
quote:
Wat is dat nou voor vergelijking, flapdrol. Blijkbaar 'willen' sommige mensen (zo te horen jij ook) dat een moslim ongelovigen 'honden' noemt, want dan hebben ze weer iets om over te janken.
  Donald Duck held dinsdag 8 april 2008 @ 20:25:47 #14
46149 __Saviour__
pi_57917703
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat is dat nou voor vergelijking, flapdrol. Blijkbaar 'willen' sommige mensen dat een moslim ongelovigen 'honden' noemt, want dan hebben ze weer iets om te janken.
Ze zijn ook zo genoemd. Alleen nu het in de media komt moeten ze natuurlijk terugkrabbelen, om de facade van knuffelen in stand te houden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:26:05 #15
205673 supersayan
pi_57917707
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:24 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor vergelijking, flapdrol. Blijkbaar 'willen' sommige mensen dat een moslim ongelovigen 'honden' noemt, want dan hebben ze weer iets om over te janken.
Nee, maar als iemand iets ontkend betekend niet dat ie onschuldig is ofzo. Echt schandalig dit.
pi_57917731
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar moslims liegen natuurlijk altijd ofzo?
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:27:18 #17
181126 MouzurX
Misschien?
pi_57917742
Ik geloof idd eerder het miscommunicatie verhaal aangezien ze dat echt niet zomaar tegen kinderen zeggen hoor, zo stom zijn ze ook weer niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_57917753
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ze zijn ook zo genoemd. Alleen nu het in de media komt moeten ze natuurlijk terugkrabbelen, om de facade van knuffelen in stand te houden.
Nee, ze zijn niet zo genoemd. Leer lezen man.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:27:44 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57917758
quote:
Zo, godwin is snel vandaag.

Even een ontopic reactie: Zelfs al zou-ie leven, dan zou hitler dat best kunnen zeggen. Hij heeft 't niet zelf gedaan, hij heeft 't laten doen. Sterker nog, ik geloof dat er nergens een opdracht is gegeven om joden te vergassen; d'r werd alleen gezegd 'bedenk een oplossing voor het jodenprobleem'. Het bestellen van Zyklon-B werd gezien als een oplossing.

Die manier van werken zorgt er ook voor dat het zo moeilijk is om dictators die genocide laten plegen te vervolgen: je moet juridisch overtuigend bewijs zien te vinden dat moordpartijen in opdracht hebben plaatsgevonden, en dat het geen geval is van overenthousiaste officieren.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57917774
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:26 schreef supersayan het volgende:

[..]

Nee, maar als iemand iets ontkend betekend niet dat ie onschuldig is ofzo. Echt schandalig dit.
Dus schuldig tot het tegendeel is bewezen?
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:28:14 #21
205673 supersayan
pi_57917776
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:26 schreef SCH het volgende:

[..]

De ouders en kinderen en leraren zullen heus niet hebben afgesproken om te zeggen dat ze honden werden genoemd hoor
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:28:52 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_57917792
Bron Elsevier die weer de telegraaf als bron neemt zegt toch al genoeg denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:29:24 #23
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_57917804
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jammer dat we niet weten wat er nou daadwerkelijk gezegd is. Of het een storm in een glas water is, geen idee. Ik denk dat er in (een groot deel van de) geloofsinstellingen achter gesloten deuren veel meer dingen gezegd worden waar we geen kaas van zouden lusten.
Maar altijd als het toch naar buiten komt doen we het af met wat excuses en noemen we het een incident
Ik geloof best dat dit waar is. Een deel van de imams spreekt te slecht Nederlands. Ik heb het vaak met eigen oren gehoord. De dag dat fitna uitkwam, kwamen journalisten hier bij de plaatselijke moskee, die gebedsgangers interviewden. Ik stond daar hoofdschuddend bij door de slecht geformuleerde Nederlandse zinnen die ik te horen kreeg, waardoor de boodschap die ze wilde uitdragen anders naar voren kwam. Soms zelfs averechts.

Leer de taal voordat je mensen in het Nederlands begeleidt, als je deze niet machtig bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Super7fighter op 08-04-2008 20:35:22 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_57917811
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Uit het bericht van SCH maakt ik toch echts iets anders op.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:30:08 #25
205673 supersayan
pi_57917818
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:28 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dus schuldig tot het tegendeel is bewezen?
Nee, maar een flinke waarschuwing mag ook wel
  Donald Duck held dinsdag 8 april 2008 @ 20:30:21 #26
46149 __Saviour__
pi_57917826
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo zijn ze genoemd en nu ontkennen ze het. Leer posts eens goed lezen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:31:13 #27
205673 supersayan
pi_57917852
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als ik neppe berichten post geloof je het ook?
pi_57917864
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo zijn ze genoemd en nu ontkennen ze het. Leer posts eens goed lezen.
Nee, ze zijn niet zo genoemd? Waarom wil je dat zo graag geloven. Die man heeft toch uitgelegd hoe het echt gegaan is. Waarom ga jij per definitie van de versie uit die nadelig is voor moslims??? Je gelooft je eigen Geertje wel direct.
  Donald Duck held dinsdag 8 april 2008 @ 20:31:54 #29
46149 __Saviour__
pi_57917869
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zoals ik zei. Dat is met een smoes terugkrabbelen om de knuffelfacade in stand te houden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:32:19 #30
205673 supersayan
pi_57917884
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:27 schreef SCH het volgende:

[..]

quote:
Een uitstapje van de Amsterdamse openbare basisschool De Horizon naar een moskee is voor de leerlingen van groep 7 geëindigd in een klein drama. Tijdens de rondleiding stak de voorzitter van de moskee El Mouahidine een tirade af over ongelovigen, die hij onder meer honden noemde.
pi_57917896
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef supersayan het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe geloofwaardig je het brengt. Ik vond dit bericht meteen al heel vreemd. Een moskeevoorzitter die de moeite neemt om kinderen toe te spreken en ze vervolgens voor honden gaat uitmaken. Ja hoor
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:32:56 #32
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57917900
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Pavlov-reactie van moslims op elk verwijt.

Iek niet hebben gedaan. Ies discriminatie!!!!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57917902
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:29 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik geloof best dat dit waar is. Een deel van de imams spreken te slecht Nederlands. Ik heb het vaak met eigen oren gehoord. De dag dat fitna uitkwam, kwamen journalisten hier bij de plaatselijke moskee, die gebedsgangers interviewden. Ik stond daar hoofdschuddend bij door de slecht geformuleerde Nederlandse zinnen die ik te horen kreeg, waardoor de boodschap die ze wilde uitdragen anders naar voren kwam. Soms zelfs averechts.

Leer de taal voordat je mensen in het Nederlands begeleidt, als je deze niet machtig bent.
, wat let je om ze te helpen?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:33:08 #34
205673 supersayan
pi_57917905
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, ze zijn niet zo genoemd? Waarom wil je dat zo graag geloven. Die man heeft toch uitgelegd hoe het echt gegaan is. Waarom ga jij per definitie van de versie uit die nadelig is voor moslims??? Je gelooft je eigen Geertje wel direct.
Waar staat Geert? Leer lezen man
pi_57917911
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zoals ik zei. Dat is met een smoes terugkrabbelen om de knuffelfacade in stand te houden.
Tuurlijk. Jij weet het vast beter, want jij was er bij.
pi_57917923
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:32 schreef supersayan het volgende:

[..]

[..]

quote:
De moskeevoorzitter heeft aan Osdorp laten weten dat het gaat om een misverstand. Hij zou enkel hebben geprobeerd uit te leggen dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden. Zelf is hij die mening niet toegedaan. De moskee komt dinsdagavond zelf nog met een schriftelijke verklaring over de kwestie.

Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. Wel wees ze erop dat Guennouns Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand.
pi_57917931
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef supersayan het volgende:

[..]

Google News zou ik niet echt nep willen noemen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:34:52 #38
205673 supersayan
pi_57917939
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:33 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

pi_57917941
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:32 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Pavlov-reactie van moslims op elk verwijt.

Iek niet hebben gedaan. Ies discriminatie!!!!
Standaardreactie van de nieuwe anti-islam fascisten in ons land zoals jij en Saviour is om per definitie moslims niet te geloven. Walgelijk en ziek. Neem je pillen eens in man.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:36:32 #40
205673 supersayan
pi_57917985
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Standaardreactie van de nieuwe anti-islam fascisten in ons land zoals jij en Saviour is om per definitie moslims niet te geloven. Walgelijk en ziek. Neem je pillen eens in man.
Waarom zouden we ze dan wel geloven in dit geval?
pi_57917991
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee mensen liegen als ze betrapt worden op domme uitspraken die ze binnenkamers hadden moeten houden. De witte hollander doet het, politici hebben er patent op en moslims doen het ook. puur menselijk.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:37:26 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57918004
Nieuwe nieuwe policy: we willen het graag leuk houden in NWS, dus dit soort topics worden de komende tijd met extra veel zorg geslot. Topics waar mensen op een normale manier kunnen discussieren over moslims, integratie, extremisme, terrorisme en all that: prima. Bashtopics, of het standaard ' nee gij katholieken/moslims/dierenliefhebbers/pindakaaseters zijt goed bezig' -- slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')