Bronquote:Schooluitje: moskee noemt ongelovigen 'honden'
Een uitstapje van de Amsterdamse openbare basisschool De Horizon naar een moskee is voor de leerlingen van groep 7 geëindigd in een klein drama. Tijdens de rondleiding stak de voorzitter van de moskee El Mouahidine een tirade af over ongelovigen, die hij onder meer honden noemde.
De multiculturele school houdt in het kader van het project Geestelijke Stromingen uitjes naar allerlei religieuze instellingen, omdat de directie het belangrijk vindt dat de leerlingen de achtergronden van verschillende geloven meekrijgen, meldt De Telegraaf.
De moskee El Mouahidine staat in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp.
Onacceptabel
In een brief aan de ouders laat de school weten het voorval te betreuren: ‘Wij zijn geschokt dat de voorzitter van de moskee tijdens de rondleiding tegenover de kinderen en begeleidende ouders uitsprak dat ongelovigen honden zijn,’ zo luidt de brief.
‘Deze uitspraak is voor ons onacceptabel, aangezien wij onze kinderen aan dit project deel laten nemen om respect te ontwikkelen voor een vrije godsdienstkeuze.’
Aangesproken
De school is vandaag overigens niet bereikbaar voor commentaar. ‘De directie is de hele dag in overleg,’ zo wist een woordvoerder vanochtend vroeg al aan elsevier.nl te melden.
Volgens De Telegraaf heeft de directie van de school de moskee aangesproken op het ongewenste gedrag van de voorzitter.
quote:Voorzitter M. Guennoun van moskee El Mouchedine in het Amsterdamse stadsdeel Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij stelligste afstand van dergelijke uitspraken.
Dat bleek vanmiddag tijdens een gesprek tussen de man en het stadsdeel, maakte een woordvoerder daarvan bekend.
De ouders van leerlingen van openbare basisschool De Horizon kregen onlangs een brief van de onderwijsinstelling over een bezoek van hun kinderen aan de moskee. Daarin stond dat de voorzitter ongelovigen 'honden' had genoemd. Zowel het stadsdeelbestuur als de Amsterdamse PvdA-wethouder Lodewijk Asscher (financiën) toonde zich hier geschokt over.
De moskeevoorzitter heeft aan Osdorp laten weten dat het gaat om een misverstand. Hij zou enkel hebben geprobeerd uit te leggen dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden. Zelf is hij die mening niet toegedaan. De moskee komt dinsdagavond zelf nog met een schriftelijke verklaring over de kwestie.
Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. Wel wees ze erop dat Guennouns Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand.
Jammer dat het weer zo opgeklopt wordt.quote:Moskee neemt afstand van uitspraak
De voorzitter van de El Mouahidine- moskee in Amsterdam-Osdorp ontkent dat hij ongelovigen heeft vergeleken met honden. Ook neemt hij ten stelligste afstand van dergelijke uitspraken. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen de voorzitter en stadsdeel Osdorp.
Het stadsdeel wilde opheldering van het moskeebestuur over een bezoek van leerlingen van basisschool De Horizon. De voorzitter zou tijdens dat bezoek ongelovigen honden hebben genoemd.
Volgens de voorzitter is er sprake van een misverstand. Hij wilde alleen maar uitleggen dat er extremisten zijn die er zo over denken.
Jammer dat we niet weten wat er nou daadwerkelijk gezegd is. Of het een storm in een glas water is, geen idee. Ik denk dat er in (een groot deel van de) geloofsinstellingen achter gesloten deuren veel meer dingen gezegd worden waar we geen kaas van zouden lusten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:11 schreef SCH het volgende:
Het is dus niet gebeurd en een storm in een glas water. Dat had je allang kunnen weten Martijn, toen je dit topic opende.
http://news.google.nl/?ncl=1171833059&hl=nl
lees voor
18:44 08 April 2008
[..]
Jammer dat het weer zo opgeklopt wordt.
Hitler is toch dood?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef supersayan het volgende:
Als Hitler zou ontkennen dat ie joden had vergast zou je het ook geloven, he SCH?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef supersayan het volgende:
Als Hitler zou ontkennen dat ie joden had vergast zou je het ook geloven, he SCH?
Wat is dat nou voor vergelijking, flapdrol. Blijkbaar 'willen' sommige mensen (zo te horen jij ook) dat een moslim ongelovigen 'honden' noemt, want dan hebben ze weer iets om over te janken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef supersayan het volgende:
Ze zijn ook zo genoemd. Alleen nu het in de media komt moeten ze natuurlijk terugkrabbelen, om de facade van knuffelen in stand te houden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat is dat nou voor vergelijking, flapdrol. Blijkbaar 'willen' sommige mensen dat een moslim ongelovigen 'honden' noemt, want dan hebben ze weer iets om te janken.
Nee, maar als iemand iets ontkend betekend niet dat ie onschuldig is ofzo. Echt schandalig dit.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor vergelijking, flapdrol. Blijkbaar 'willen' sommige mensen dat een moslim ongelovigen 'honden' noemt, want dan hebben ze weer iets om over te janken.
Maar moslims liegen natuurlijk altijd ofzo?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk ontkennen ze nu.
Nee, ze zijn niet zo genoemd. Leer lezen man.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze zijn ook zo genoemd. Alleen nu het in de media komt moeten ze natuurlijk terugkrabbelen, om de facade van knuffelen in stand te houden.
Zo, godwin is snel vandaag.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef supersayan het volgende:
Dus schuldig tot het tegendeel is bewezen?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:26 schreef supersayan het volgende:
[..]
Nee, maar als iemand iets ontkend betekend niet dat ie onschuldig is ofzo. Echt schandalig dit.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar moslims liegen natuurlijk altijd ofzo?
Ik geloof best dat dit waar is. Een deel van de imams spreekt te slecht Nederlands. Ik heb het vaak met eigen oren gehoord. De dag dat fitna uitkwam, kwamen journalisten hier bij de plaatselijke moskee, die gebedsgangers interviewden. Ik stond daar hoofdschuddend bij door de slecht geformuleerde Nederlandse zinnen die ik te horen kreeg, waardoor de boodschap die ze wilde uitdragen anders naar voren kwam. Soms zelfs averechts.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jammer dat we niet weten wat er nou daadwerkelijk gezegd is. Of het een storm in een glas water is, geen idee. Ik denk dat er in (een groot deel van de) geloofsinstellingen achter gesloten deuren veel meer dingen gezegd worden waar we geen kaas van zouden lusten.
Maar altijd als het toch naar buiten komt doen we het af met wat excuses en noemen we het een incident
Uit het bericht van SCH maakt ik toch echts iets anders op.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze zijn ook zo genoemd. Alleen nu het in de media komt moeten ze natuurlijk terugkrabbelen, om de facade van knuffelen in stand te houden.
Nee, maar een flinke waarschuwing mag ook welquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus schuldig tot het tegendeel is bewezen?
Zo zijn ze genoemd en nu ontkennen ze het. Leer posts eens goed lezen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet zo genoemd. Leer lezen man.
Als ik neppe berichten post geloof je het ook?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Uit het bericht van SCH maakt ik toch echts iets anders op.
Nee, ze zijn niet zo genoemd? Waarom wil je dat zo graag geloven. Die man heeft toch uitgelegd hoe het echt gegaan is. Waarom ga jij per definitie van de versie uit die nadelig is voor moslims??? Je gelooft je eigen Geertje wel direct.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zo zijn ze genoemd en nu ontkennen ze het. Leer posts eens goed lezen.
Zoals ik zei. Dat is met een smoes terugkrabbelen om de knuffelfacade in stand te houden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Uit het bericht van SCH maakt ik toch echts iets anders op.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet zo genoemd. Leer lezen man.
quote:Een uitstapje van de Amsterdamse openbare basisschool De Horizon naar een moskee is voor de leerlingen van groep 7 geëindigd in een klein drama. Tijdens de rondleiding stak de voorzitter van de moskee El Mouahidine een tirade af over ongelovigen, die hij onder meer honden noemde.
Hangt er vanaf hoe geloofwaardig je het brengt. Ik vond dit bericht meteen al heel vreemd. Een moskeevoorzitter die de moeite neemt om kinderen toe te spreken en ze vervolgens voor honden gaat uitmaken. Ja hoorquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef supersayan het volgende:
[..]
Als ik neppe berichten post geloof je het ook?
Pavlov-reactie van moslims op elk verwijt.quote:
quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:29 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik geloof best dat dit waar is. Een deel van de imams spreken te slecht Nederlands. Ik heb het vaak met eigen oren gehoord. De dag dat fitna uitkwam, kwamen journalisten hier bij de plaatselijke moskee, die gebedsgangers interviewden. Ik stond daar hoofdschuddend bij door de slecht geformuleerde Nederlandse zinnen die ik te horen kreeg, waardoor de boodschap die ze wilde uitdragen anders naar voren kwam. Soms zelfs averechts.
Leer de taal voordat je mensen in het Nederlands begeleidt, als je deze niet machtig bent.
Waar staat Geert? Leer lezen manquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet zo genoemd? Waarom wil je dat zo graag geloven. Die man heeft toch uitgelegd hoe het echt gegaan is. Waarom ga jij per definitie van de versie uit die nadelig is voor moslims??? Je gelooft je eigen Geertje wel direct.
Tuurlijk. Jij weet het vast beter, want jij was er bij.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Dat is met een smoes terugkrabbelen om de knuffelfacade in stand te houden.
quote:
quote:De moskeevoorzitter heeft aan Osdorp laten weten dat het gaat om een misverstand. Hij zou enkel hebben geprobeerd uit te leggen dat er extremisten zijn die mensen die niet vijf keer per dag bidden honden vinden. Zelf is hij die mening niet toegedaan. De moskee komt dinsdagavond zelf nog met een schriftelijke verklaring over de kwestie.
Wat het stadsdeel betreft, is de kwestie nu afgedaan, aldus de woordvoerster. Volgens haar staat de voorzitter helemaal niet als een extremist bekend, maar zet hij zich juist al jarenlang actief voor de wijk in. Wel wees ze erop dat Guennouns Nederlands niet erg goed is. Dat zou een reden kunnen zijn voor het misverstand.
Google News zou ik niet echt nep willen noemen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:31 schreef supersayan het volgende:
[..]
Als ik neppe berichten post geloof je het ook?
Tuurlijk. Jij weet het vast beter, want jij was er bij.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij weet het vast beter, want jij was er bij.
Standaardreactie van de nieuwe anti-islam fascisten in ons land zoals jij en Saviour is om per definitie moslims niet te geloven. Walgelijk en ziek. Neem je pillen eens in man.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:32 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Pavlov-reactie van moslims op elk verwijt.
Iek niet hebben gedaan. Ies discriminatie!!!!
Waarom zouden we ze dan wel geloven in dit geval?quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Standaardreactie van de nieuwe anti-islam fascisten in ons land zoals jij en Saviour is om per definitie moslims niet te geloven. Walgelijk en ziek. Neem je pillen eens in man.
Nee mensen liegen als ze betrapt worden op domme uitspraken die ze binnenkamers hadden moeten houden. De witte hollander doet het, politici hebben er patent op en moslims doen het ook. puur menselijk.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar moslims liegen natuurlijk altijd ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |