abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:59:02 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_57914782
Ik heb via-via een bedrijf dat graag met mij wil gaan praten over een baan. Nou heb ik op zich wel interesse, maar ik HEB best een goeie baan dus de kans dat ik uiteindelijk geen overstap ga maken is wat mij betreft > 50% (vooral omdat ik denk dat ze niet op mijn eisen in zullen gaan).

Echter, hoe normaal is het om een reiskosten-vergoeding te krijgen als je ergens gaat solliciteren? (het is ongeveer 40km enkele reis) Moet je dat van te voren afspreken? Of is dat heel gebruikelijk?

Edit: het is een redelijk klein bedrijfje (ong. 20 man).
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:02:52 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57914848
Als ze jou zelf benaderen is het niet meer dan logisch om een onkostenvergoeding te krijgen hiervoor.
Gewoon opbellen en ze het voorleggen. Eventueel je eisen voorleggen om te kijken of het uberhaupt interesant is om te gaan.
pi_57914885
tvp
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57914960
Bij overheid is het standaard.
Ik kreeg een uitnodigingsbrief, met daarbij een formulier voor reiskosten vergoeding, met antwoordenvelop en al.

Volgens mij is het verder niet heel gebruikelijk, ik zou er niet om durven vragen eigenlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_57915011
Bel ze op als je het echt wil weten

Persoonlijk zou ik niet gaan zeuren om die <10 euro reiskosten...
pi_57915154
bij grote deals word er onderhandeld over het onderhandelen... bij wie dit plaatsvind en wie er voor betaald.. voor een sollicitatie denk ik dat je uitgelachen wordt als je er om vraagt
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_57915187
Als je coulance wilt hebben zou ik het niet doen.... Dan kom je over als een geldwolf, en dat hoeft niet persé in dank te worden afgenomen...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_57915347
Bij mijn sollicitatie (bij de overheid) kreeg ik het wel vergoed, zonder er naar te vragen
ne okuyon, bokmu var?
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:52:47 #9
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_57915735
Gewoon alleen terugvragen als je het niet geworden bent/wilt worden...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:02:28 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_57915858
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 18:02 schreef Buschetta het volgende:
Als ze jou zelf benaderen is het niet meer dan logisch om een onkostenvergoeding te krijgen hiervoor.
Gewoon opbellen en ze het voorleggen. Eventueel je eisen voorleggen om te kijken of het uberhaupt interesant is om te gaan.
Damn, zo simpel, maar wel erg slim. Ik had er nog niet eens aan gedacht dat ik die eisen van te voren telefonisch zou kunnen roepen. Maar ja, het klinkt ook wel vrij geldwolverig om te zeggen "Ja, hoi, ik kom alleen praten als ik minimaal E.xxxx kan gaan verdienen." En dan leg je jezelf ook nog 's een maximum op, want als je zegt "alleen als het minimaal 100 is" (fictief bedrag), kun je later niet zeggen dat je 150 wilt...
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:10:45 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57916042
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:02 schreef JeOma het volgende:

[..]

Damn, zo simpel, maar wel erg slim. Ik had er nog niet eens aan gedacht dat ik die eisen van te voren telefonisch zou kunnen roepen. Maar ja, het klinkt ook wel vrij geldwolverig om te zeggen "Ja, hoi, ik kom alleen praten als ik minimaal E.xxxx kan gaan verdienen." En dan leg je jezelf ook nog 's een maximum op, want als je zegt "alleen als het minimaal 100 is" (fictief bedrag), kun je later niet zeggen dat je 150 wilt...
Het is niet meer dan normaal om een bepaalde verwachting te hebben over een positie. Een bedrijf zou dat ook redelijk vinden. Je zou kunnen bellen en ze mededelen dat je het een interesant aanbod vind maar niet je huidige positie wilt verlaten als je er tussen de 100 tot 150 kan verdienen. Als het bedrijf dan meedeelt dat er mogelijkheden zijn hiervoor zou ik de reis uit eigen zak betalen als je serieus intresse bent. Als ze het afwenden en meedelen dat ze eerst liever een persoonlijk gesprek willen hebben zal ik het voorbij laten gaan. Zeker als ze jou uit eigen initiatief benaderen.
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:11:53 #12
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_57916063
pff, wil je daar werken of niet? Zoja, niet zeuren over reiskostenvergoeding voor een solicitatie, zo nee, dan niet op gesprek gaan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:15:36 #13
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_57916139
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:11 schreef DroogDok het volgende:
pff, wil je daar werken of niet? Zoja, niet zeuren over reiskostenvergoeding voor een solicitatie, zo nee, dan niet op gesprek gaan.
pff, heb jij de topic gelezen of niet? Ja, ik wil er werken. Nee, ik wil er niet tegen elke prijs gaan werken. Dat is de issue. Maar de poster boven je heeft wel 'n goed punt. Als ik die kerel spreek om een afspraak te maken ga ik mijn eisen gelijk op tafel smijten.
pi_57922073
Ik zou niet jouw eisen op tafel gooien. Ik zou vragen wat zij ijn gedachten hadden. Wellicht noemt ie wel iets veel beters dan dat jij zou vragen. Als jij zegt wat je wilt, zul je waarschijnlijk hoogstens een klein beetje meer krijgen dan dat.

Reiskosten voor het sollicitatiegesprek worden door de overheid veelal wel vergoed, door het bedrijfsleven meestal niet. Voor kleine bedragen zou ik er niet over beginnen, maar als de afstand groot is kun je het best tersprake brengen hoe daar mee omgegaan kan worden. Ik heb zelf een paar jaar terug gesolliciteerd in een periode dat de arbeidsmarkt beroerd was en er maar zeer weinig banen waren - toen heb ik ook gereageerd op advertenties van een bedrijf in Maastricht, en zelfs op Vlieland. Als je ¤ 50 kwijt bent om überhaupt op gesprek te komen, mag je best eens informeren wie dat gaat betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')