abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57912554
quote:
AMSTERDAM - Agenten in de Amsterdamse Diamantbuurt zijn met de dood bedreigd door leden van een criminele Marokkaanse jeugdbende.

De dienders werden met naam en toenaam aangesproken en te verstaan gegeven zich niet met de activiteiten van de jongeren te bemoeien.

„Maar niemand komt aan mijn mensen, en diegene die dat wel doet en doodsbedreigingen uit pakken we,” briest commissaris Leen Schaap. „We hadden de groep al in het vizier en hebben gisteren met de laatste twaalf arrestaties nu de hele bende achter slot en grendel gezet.

Dat betekent dat we de laatste tijd in totaal 28 jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar van straat hebben gehaald.”

Schaap zegt dat bewijsmateriaal wordt verzameld om de groep aan te pakken als criminele organisatie. „De hele handel en wandel van deze jonge mannen heeft niets meer te maken met activiteiten die normaal gesproken door een jeugdbende worden uitgevoerd zoals auto-inbraken en zakkenrollerij.

Deze gasten hielden zich bezig met grootschalige drugshandel en gewelddadige gewapende overvallen,” aldus de geschrokken Schaap.

De groep opereerde voornamelijk vanuit de Diamantbuurt, waar de jongeren zich onaantastbaar waanden en de buurt volledig terroriseerden.

„Ze stonden altijd in de omgeving van het Smaragdplein en de leider van de club, de 22-jarige Oman el H. zorgde ervoor dat iedereen zijn klusje deed. Hij kon vorige week worden opgepakt na een mislukte overval in Nijmegen,” aldus de onderzoeksleider.

Schaap zegt verder dat van alle opgepakte gasten de financiële huishouding onder de loep genomen gaat worden. „Iedere euro die ze aan hun criminele activiteiten hebben verdiend moeten ze terugbetalen.

Er moet een duidelijk signaal uitgaan van deze actie en andere jongeren moeten zien dat misdaad niet loont als de verdachten straks als ridder te voet vrij komen.”

Na de aanhoudingen is ook op veel plaatsen huiszoeking verricht. Daarbij werden veel goederen in beslag genomen waaronder harddrugs, geld en diverse elektronische apparatuur. Voorafgaand aan de aanhoudingen is een breed onderzoek ingesteld naar de feiten en de persoonlijke omstandigheden van de verdachten.

Vanuit de zogenoemde ketenaanpak wordt daarom niet alleen naar de strafrechtelijke afdoening gekeken maar ook naar het voorkomen van herhaling. Partners als Openbaar Ministerie, stadsdeel Oud Zuid maar ook buurtbewoners, jongerenwerk, woningcorporaties en scholen werken hierin nauw samen.
bron: De Telegraaf

groep van 28 jongeren die varieeren in leeftijd van 15 tot 25 jaar. benieuwd wat de politiek hiertegen gaat doen behalve een bakkie thee scoren.

wat vinden de fokkers ervan?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:15:37 #2
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57912735
Even for the record: zodra d'r ongenuanceerd geblaat en gebasht gaat worden gaan er reacties 'verdwijnen'. Standaardpolicy, maar ik meld 't maar even.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:18:06 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57912810
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:09 schreef GewoneMan het volgende:

groep van 28 jongeren die varieeren in leeftijd van 15 tot 25 jaar. benieuwd wat de politiek hiertegen gaat doen behalve een bakkie thee scoren.
De politiek? Die maakt wetten. De criminelen overtreden wetten. En de politie pakt ze op. Zo gaat dat.
quote:
Klinkt als een goede aanpak van de politie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:21:19 #4
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57912880
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:09 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

bron: De Telegraaf

Als de politiek zich er nu eens tussenweg houdt, de minderjarigen uit huis geplaatst worden en op een internaat gaan leren hoe het hoort, de volwassenen een flinke douw krijgen en eens een keer echt gestraft worden voor wat ze hebben gedaan dan denk ik dat er een probleem minder is, misschien een beetje naief maar ik vind dat als je zo nodig lid wil zijn van een criminele organisatie en dan ook nog eens bedreigingen uit tegen de politie je een heropvoeding nodig hebt, en dan niet een paar uurtjes schoffelen maar de gedupeerden schadeloos stellen, en verantwoording nemen voor je daden.
be nice or go away
pi_57912903
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:18 schreef soylent het volgende:
De politiek? Die maakt wetten. De criminelen overtreden wetten. En de politie pakt ze op. Zo gaat dat.
ja dat zou je zeggen als het niet een incident was, het is echter geen incident en daarom vind ik dat de politiek moet ingrijpen (niet specifiek in deze kwestie maar in het algemeen over marokanen die stelselmatig dit land misbruiken)
quote:
Klinkt als een goede aanpak van de politie
absoluut, alleen vrees ik dat ze snel weer op vrije voeten zijn
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:23:17 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57912922
quote:
Schaap zegt verder dat van alle opgepakte gasten de financiële huishouding onder de loep genomen gaat worden. „Iedere euro die ze aan hun criminele activiteiten hebben verdiend moeten ze terugbetalen.
Politie heeft mooie dromen.... Maar Justitie stamt die meestal meteen de grond in.
pi_57912941
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:21 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als de politiek zich er nu eens tussenweg houdt, de minderjarigen uit huis geplaatst worden en op een internaat gaan leren hoe het hoort, de volwassenen een flinke douw krijgen en eens een keer echt gestraft worden voor wat ze hebben gedaan dan denk ik dat er een probleem minder is, misschien een beetje naief maar ik vind dat als je zo nodig lid wil zijn van een criminele organisatie en dan ook nog eens bedreigingen uit tegen de politie je een heropvoeding nodig hebt, en dan niet een paar uurtjes schoffelen maar de gedupeerden schadeloos stellen, en verantwoording nemen voor je daden.
dat zou geen kwaad kunnen om het zachtjes uit te drukken...

tevens ben ik benieuwd waar al die buurtvaders zijn in deze kwestie
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:26:13 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57912982
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:22 schreef GewoneMan het volgende:

Het probleem is, en de politie erkent dat ook, dat 't knap lastig is om draaideurcriminelen aan te pakken zonder jezelf in de voet te schieten. Je kunt ze wel in de bajes gooien, maar daar leren ze pas echt hoe ze een crimineel worden. Boetes? Van een kale kip kun je niet plukken. Etcetera.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 8 april 2008 @ 16:32:57 #9
145755 kahaarin
pi_57913123
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:22 schreef GewoneMan het volgende:

ja dat zou je zeggen als het niet een incident was, het is echter geen incident en daarom vind ik dat de politiek moet ingrijpen (niet specifiek in deze kwestie maar in het algemeen over marokanen die stelselmatig dit land misbruiken)
Dan krijg je dus weer verschillende straffen/behandelingen van verschillende groepen, laat de politiemacht en justitie gewoon zijn werk doen en sluit deze mensen een poos op en houd ze als ze dan weer vrij zijn een poos goed in de gaten middels de reclassering, het is tenslotte niet niks wat ze hebben geflikt, pak iedereen die dit soort activiteiten ontplooit goed aan en zorg dat er een vervolgtraject is, gelijke monnikken gelijke kappen, wil je niet zoals het hoort dan moet je daar de gevolgen van ondervinden, en dan niet lopen zeuren dat het om marokkanen gaat maar gewoon strafbare feiten aanpakken.
Die jongens denken dat ze hun goddelijke gang kunnen gaan omdat de politiek spreekt van kansjongeren en verbeterwijken, ophouden met dat geneuzel en aanpakken die handel, wetten zijn er niet voor niets.
quote:
Dat zal zeker zo zijn als de politiek er zich mee gaat bemoeien, als Den Haag erover gaat debateren en plannen gaat bedenken dan zijn ze volgend jaar nog niet klaar, genoeg met die speciale behandeling, het gaat hier om een groep mannen/jongens die willens en wetens een bende hebben opgericht en gezamelijk een buurt hebben geterroriseerd, overvallen gepleegd en in drugs gehandeld, je maakt mij niet wijs dat er geen Nederlandse jongens zijn diezulke dingen doen en dat daar dan wel kamervragen over worden gesteld, wat je achtergrond ook is dit soort dingen moeten gewoon harder aangepakt worden.
be nice or go away
pi_57913134
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Het probleem is, en de politie erkent dat ook, dat 't knap lastig is om draaideurcriminelen aan te pakken zonder jezelf in de voet te schieten. Je kunt ze wel in de bajes gooien, maar daar leren ze pas echt hoe ze een crimineel worden. Boetes? Van een kale kip kun je niet plukken. Etcetera.
Hoeveel van deze criminelen hebben een dubbele nationaliteit. Dan is er namelijk nog een gepaste straf mogelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57913164
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:26 schreef gronk het volgende:

[..]

precies de reden waarom de politiek zich erover moet buigen. het betreft hier marokanen en als ze gewoon normaal hun ding doen binnen de wet is dat prima als ze draaideur crimineel willen zijn dan zeg ik gebruik dat dubbele paspoort en stuur ze naar marokko het americaanse 3 strikes and your out zou hier heel goed kunnen werken. alleen dan niet zoals in de VS levenslang de bak in maar gewoon uitzetten naar marokko. (en nee een pakje kouwgom stelen telt niet maar mishandeling, verkrachting en overvallen enz enz wel)

zo pak je de etters eruit en hou je de goeie binnen. belangrijker nog zo komen de goeie marokanen in een beter daglicht te staan. want je moet wel stekeblind zijn als je niet ziet dat het een enorm probleem is als het gaat om deze groep.
pi_57913176
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoeveel van deze criminelen hebben een dubbele nationaliteit. Dan is er namelijk nog een gepaste straf mogelijk.
allemaal het zijn marokanen die kunnen hun paspoort niet afstaan al zouden ze het willen
pi_57913219
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

allemaal het zijn marokanen die kunnen hun paspoort niet afstaan al zouden ze het willen
maar wij kunnen ze wel de Nederlandse nationaliteit afpakken, immers ze worden niet statenloos daardoor. Lijkt me een prima optie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57913334
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

maar wij kunnen ze wel de Nederlandse nationaliteit afpakken, immers ze worden niet statenloos daardoor. Lijkt me een prima optie.
als er geen heil in zit wel, als het een misstap is niet, daar hebben we grondwetten voor. maar 3 strikes = exit lijkt mij een prima regel.
pi_57913417
Ik vind vooral DIT gedeelte van de tekst frappant:
quote:
Schaap zegt dat bewijsmateriaal wordt verzameld om de groep aan te pakken als criminele organisatie. „De hele handel en wandel van deze jonge mannen heeft niets meer te maken met activiteiten die normaal gesproken door een jeugdbende worden uitgevoerd zoals auto-inbraken en zakkenrollerij. Deze gasten hielden zich bezig met grootschalige drugshandel en gewelddadige gewapende overvallen,” aldus de geschrokken Schaap.
Het lijkt net alsof de politie de 'normale activiteiten' van de gemiddelde jeugdbende heeft geaccepteerd als de normaalste zaak van de wereld. En dat ze nu pas optreden, nu het erger wordt. Alsof auto-inbraken en zakkenrollerij niet ernstig genoeg zijn om tegen op te treden...
pi_57913598
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind vooral DIT gedeelte van de tekst frappant:
[..]

Het lijkt net alsof de politie de 'normale activiteiten' van de gemiddelde jeugdbende heeft geaccepteerd als de normaalste zaak van de wereld. En dat ze nu pas optreden, nu het erger wordt. Alsof auto-inbraken en zakkenrollerij niet ernstig genoeg zijn om tegen op te treden...
ja dat is ook zo want wat kunnen ze doen? na een dag of wat in de cel staan ze weer op straat en begint het weer opnieuw en die gasten weten dat. als je agent bent en je pakt zo iemand 20 x op en er veranderd niks en je kan niks doen om het te veranderen tja....
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:18:55 #17
145755 kahaarin
pi_57914088
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Precies de reden waarom de politiek zich erover moet buigen. Het betreft hier Marokkanen en als ze gewoon normaal hun ding doen binnen de wet is dat prima als ze draaideur crimineel willen zijn dan zeg ik gebruik dat dubbele paspoort en stuur ze naar Marokko, het americaanse 3 strikes and you're out zou hier heel goed kunnen werken. Alleen dan niet zoals in de VS levenslang de bak in maar gewoon uitzetten naar Marokko. (en nee een pakje kauwgom stelen telt niet maar: mishandeling, verkrachting en overvallen enz enz wel)

Zo pak je de etters eruit en hou je de goeie binnen. Belangrijker nog zo komen de goeie Marokkanen in een beter daglicht te staan. Want je moet wel stekeblind zijn als je niet ziet dat het een enorm probleem is als het gaat om deze groep.
Ik ben het wel met je eens dat er iets moet veranderen en dat er beter naar gekeken moet worden, maar laten ze dat aub doen als deze groep is opgeborgen en niet hen als voorbeeld gaan maken.
Ze hebben willens en wetens de nu geldende wetten en regels overtreden en zullen daar imho voor moeten boeten, ik ben niet voor aparte regels bij verschillende groepen, draaideurcriminelen zijn niet allemaal Marokkaans, zorg er in vredesnaam voor dat justitie en politie iets kunnen en mogen doen tegen dergelijke activiteiten, het moet niet zo zijn dat de agenten langer bezig zijn met het papierwerk dan dat de crimineel vast zit, dat vind ik belachelijk, er is nu zo langzamerhand bewezen dat de huidige regeltjes en politieke agenda's niet functioneren, dat lijkt me duidelijk vanwege het feit dat het probleem in de laatste jaren niet is verminderd.
Pas de regels aan aan de criminelen en ga niet in een vergaderzaaltje bedenken hoe ze geholpen kunnen worden en in het keurslijf gedrukt kunnen worden, als die jongens zelf niet geholpen willen worden is dat hun eigen schuld en zouden daar consequenties tegenover moeten staan.
Je hebt gelijk dat men de rotte appels moet kunnen aanpakken, het is echter niet mogelijk een paspoort af te pakken, ik vind dat ook een beetje een zwaktebod, zorg er gewoon voor dat er wat meer toezicht is op zulke groepen en reageer eens een keertje voordat het zo ver is dat er een hele buurt geterroriseert wordt door een stelletje lammelingen die schijt hebben aan alles.
Als je er vroeger bij bent dan komt het toch niet zo ver of ligt dat nu aan mij?
be nice or go away
pi_57914102
Daar heb je toch een mooi dienstwapen voor? Grote bek? Gelijk dat geweer op zn hoofd zetten, kijken of ze dan nog zo stoer praten.
† The 3 Kings †
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:22:53 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57914152
Als crimineeltjes politiemensen gaan bedreigen heb je toch wel een aardig verwrongen beeld van de wereld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57914224
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:19 schreef TheSorrow het volgende:
Daar heb je toch een mooi dienstwapen voor? Grote bek? Gelijk dat geweer op zn hoofd zetten, kijken of ze dan nog zo stoer praten.
ze dragen een pistool maar ja als ze hun wapen uit hun holster trekken moeten ze al 30 A4tjes invullen
pi_57914287
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:25 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ze dragen een pistool maar ja als ze hun wapen uit hun holster trekken moeten ze al 30 A4tjes invullen
Ze hebben dat ding toch niet voor niets? Gewoon Amerika style, ook al zegt iemand hallo tegen je, gelijk je wapen trekken en ondervragen Lekker overdreven
† The 3 Kings †
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:48:16 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_57915684
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 16:23 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Politie heeft mooie dromen.... Maar Justitie stamt die meestal meteen de grond in.
Google even op cabrio-methode + politie
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_57916088
-edit-Doe die even niet in een topic

[ Bericht 86% gewijzigd door paddy op 09-04-2008 10:53:04 ]
  dinsdag 8 april 2008 @ 19:19:24 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57916221
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 19:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
-edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 09-04-2008 10:53:29 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57916445
En laat die post maar staan. Daar is niets ongenuanceerd of bashends aan.
Dat is gewoon de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')