abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:15:58 #51
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60131898
ZIjn er nog mensen met meer toffe foto's van dit machtige apparaat?
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:08:16 #52
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60136189
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:59 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

De Kursk was een van de recentere tragische rampen met een Russische onderzeeër maar ik zou het geen uitzondering willen noemen als je het vergelijkt met de Amerikaanse onderzeeër floot.

Ongeveer 17 Russische onderzeeërs tegen 4 amerikaanse (let op! na de tweede wereldoorlog/great patriotic war). Dat zijn er best veel en de lijst is dan niet eens compleet.
Gek he, enig idee hoeveel subs de Russen hadden?

Zo'n 210 tegen 93 van de Verenigde Staten.

Is geen eerlijke vergelijking dus.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 16 juli 2008 @ 07:51:37 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60137052
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:59 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

De Kursk was een van de recentere tragische rampen met een Russische onderzeeër maar ik zou het geen uitzondering willen noemen als je het vergelijkt met de Amerikaanse onderzeeër floot.

Ongeveer 17 Russische onderzeeërs tegen 4 amerikaanse (let op! na de tweede wereldoorlog/great patriotic war). Dat zijn er best veel en de lijst is dan niet eens compleet.
En het erge is, de ramp met de Kursk had makkelijk voorkomen kunnen worden...
  woensdag 16 juli 2008 @ 08:35:55 #54
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60137316
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 02:08 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Gek he, enig idee hoeveel subs de Russen hadden?

Zo'n 210 tegen 93 van de Verenigde Staten.

Is geen eerlijke vergelijking dus.
Dan nog steeds, hetgeen wat je laat zien is dat de Russen ongeveer twee keer zoveel onderzeeërs hebben/hadden vergeleken met de Amerikanen. En dan nog hebben ze (bijna) twee keer zoveel onderzeeërs verloren als de Amerikanen. In de Sovjet Unie sprong men gewoon anders om met bepaalde zaken waardoor ongelukken konden gebeuren.

In Amerika ging men veiliger/anders te werk waardoor er minder ongelukken plaatsvonden.
De Russen stonden meer onder druk in de wedloop, dat hielp ook niet echt.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:58:59 #55
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60142489
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 08:35 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dan nog steeds, hetgeen wat je laat zien is dat de Russen ongeveer twee keer zoveel onderzeeërs hebben/hadden vergeleken met de Amerikanen. En dan nog hebben ze (bijna) twee keer zoveel onderzeeërs verloren als de Amerikanen. In de Sovjet Unie sprong men gewoon anders om met bepaalde zaken waardoor ongelukken konden gebeuren.

In Amerika ging men veiliger/anders te werk waardoor er minder ongelukken plaatsvonden.
De Russen stonden meer onder druk in de wedloop, dat hielp ook niet echt.
He? Hoezo dan nog steeds..

nee het laat juist zien dat de zaken perfect in verhouding stonden en het allebei schijnbaar even onveilig was. 2 x zo veel subs = 2 x zoveel kans.
pi_60148089
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 07:51 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En het erge is, de ramp met de Kursk had makkelijk voorkomen kunnen worden...
De ramp niet, maar ze hadden wel de bemanning kunnen redden als die russische regering niet zo stijfkoppig was...
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:21:23 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60153219
ramp ook, als die torpedo luiken beter waren onderhouden.
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:39:20 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60153649
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:21 schreef Pumatje het volgende:
ramp ook, als die torpedo luiken beter waren onderhouden.
Eigenlijk de oefentorpedo zelf, die was lek. Maar dat type torpedo had eigenlijk vervangen moeten worden, de gevaren waren bekend.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:19:14 #59
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60154587
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:58 schreef Pumatje het volgende:

[..]

nee het laat juist zien dat de zaken perfect in verhouding stonden en het allebei schijnbaar even onveilig was. 2 x zo veel subs = 2 x zoveel kans.
Eh, deze moet je mij even uitleggen...
Waarom vermenigvuldigt de kans met twee als je de hoeveelheid met twee vermenigvuldigt?
Dit zou betekenen dat er op een gegeven moment altijd een sub zou zinken als je er maar genoeg van hebt rondvaren.
MaxiTitan City
  donderdag 17 juli 2008 @ 02:45:57 #60
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60158397
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:19 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Eh, deze moet je mij even uitleggen...
Waarom vermenigvuldigt de kans met twee als je de hoeveelheid met twee vermenigvuldigt?
Dit zou betekenen dat er op een gegeven moment altijd een sub zou zinken als je er maar genoeg van hebt rondvaren.
omdat het risico groter is geworden.
w.s als de yanks met evenveel subs hadden gevaren, dat er ook dubbel zo veel ongelukken waren gebeurd. In fact, de soviets hadden 213 onderzeeers, en de yanks 93 .. en er zijn.. 17 ongelukken gebeurd bij de soviets.. en bij amerikanen in verhouding meer, bij een minder aantal subs.
  donderdag 17 juli 2008 @ 02:51:44 #61
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60158416
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:39 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Eigenlijk de oefentorpedo zelf, die was lek. Maar dat type torpedo had eigenlijk vervangen moeten worden, de gevaren waren bekend.
klopt ja, iets met oxideren.
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:02:34 #62
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60159039
Explosief oxideren zelfs.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:45:24 #63
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_60167728
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:58 schreef Pumatje het volgende:

[..]

In mijn wereld is twee keer vier nog altijd acht, en niet zeventien.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:03:22 #64
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60181870
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 02:45 schreef Pumatje het volgende:

[..]

omdat het risico groter is geworden.
w.s als de yanks met evenveel subs hadden gevaren, dat er ook dubbel zo veel ongelukken waren gebeurd. In fact, de soviets hadden 213 onderzeeers, en de yanks 93 .. en er zijn.. 17 ongelukken gebeurd bij de soviets.. en bij amerikanen in verhouding meer, bij een minder aantal subs.
Je mist mijn punt, ik dacht dat je meer info had en dat ik wat over het hoofd zag dus daarom wilde ik uitleg.
Die stelling is fout omdat het risico/kans niet is verbonden met de grootte van de vloot.
Ik kan laten zien dat jouw stelling fout is door het door te trekken naar een grotere vloot.

Dit is wat jij zegt, bij elke verdubbeling van de vloot verdubbelt de kans. Vandaar kom jij dus op ~16 subs uit maar zoals je ziet klopt dat niet want als je verder kijkt dan zie je dit getal steeds groter worden tot op het niveau dat alle subs gezonken zijn. Ik zou maar niet meer in een vliegtuig stappen als ik jou was met deze stelling.

De kans dat een sub zinkt is verbonden aan hoe de sub ontworpen is, onderhoud, veiligheidsregelingen (hoe deze nageleefd worden), hoe deze bestuurd wordt, enzovoort, enzovoort, een hele waslijst in ieder geval. Wanneer deze aspecten gelijk blijven neemt de kans niet toe dat een individuele sub zinkt, ongeacht hoe groot je vloot is.

Het blijft, om het voorbeeld aan te houden, 4% kans. Bij een verdubbeling van de vloot neemt het aantal gezonken subs wel toe met twee omdat het 4% op het verdubbelde getal is. Dit is zoals Nobu aangaf en waar ik iedere keer op uit kwam 8 subs bij een verdubbelde Amerikaanse vloot naar 186. Trek het gelijk met de Russische vloot en er komt misschien nog een sub bij, dan hebben wij 9 gezonken subs met een vloot van 213.

De Russen zijn 17 subs verloren met een vloot van 213, dat is bijna twee keer zoveel als de Amerikanen met een evengrote vloot. Vandaar zei ik "dan nog steeds..."
MaxiTitan City
pi_60197609
Hebben de amerikanen gewoon niet meer geluk bij een ongeluk hadden. als zo'n onderzeer gewoon bovenkomt na een ongeluk dan hoor je er natuurlijk nooit wat van.

En die deuken van de beplating komt die ook niet van het door het ijs breken op de noordpool.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:04:32 #66
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60203913
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:32 schreef vipergts het volgende:
Hebben de amerikanen gewoon niet meer geluk bij een ongeluk hadden. als zo'n onderzeer gewoon bovenkomt na een ongeluk dan hoor je er natuurlijk nooit wat van.

En die deuken van de beplating komt die ook niet van het door het ijs breken op de noordpool.
Er is altijd een element van geluk, maar je kan verder niet achterhalen in hoeverre dit een rol gespeeld heeft.
Veel geluk wordt zelf 'gemaakt' door bemanning van de sub die de juiste beslissingen/acties (onder)nemen op het moment dat het echt nodig is. Wanneer er een ramp optreedt zijn de eerste acties van belang en bepalend of je leeft of sterft.

Maar de kans dat er überhaupt iets gebeurt is toch echt afhankelijk van veel zaken die niets met geluk te maken hebben (dat zou je niet moeten willen ). Brand bijv. ontstaat met een reden, slecht onderhoud, een verkeerd geïnstalleerd onderdeel. Of zoals een paar posts eerder aangegeven het toch gebruiken van torps waarvan de gevaren bekend waren. Amerika zou ze niet meer gebruikt hebben als ze zoiets dergelijks hadden. De Russen hadden natuurlijk ook gevallen waarbij ze geluk bij een ongeluk hadden, daar hoor je ook niets over.

Wat die deuken betreft, die komen idd oa door het ijs maar als je op 200m diepte zit dan krijg je ook deuken. De buiten-romp is van staal en bedekt met de tegeltjes waar de drukrompen van military-grade titanium zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 19-07-2008 12:54:40 ]
MaxiTitan City
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:15:30 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60203997
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:04 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]
Amerika zou ze niet meer gebruikt hebben als ze zoiets dergelijks hadden..
Je moest eens weten
  zaterdag 19 juli 2008 @ 15:01:21 #68
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60208591
Ik zit zo te kijken, we zitten nu op de tweede pagina en er is nog geen nieuwe foto door mij gepost.
Daar ga ik maar eens snel wat aan doen.

Om te beginnen heb ik wat foto's gevonden van een Typhoon die wordt ontmanteld in Sevmash, het ontbreken van de geluidsabsorberende tegels geeft de onderzeeër een heel ander aanzicht.

Wat je duidelijk kan zien is dat de deuken in de beplating die je in eerdere afbeeldingen zag alleen maar de bovenste laag vormen van de onderzeeër. Ook krijg je een goede impressie van hoe groot de toren wel niet is, er staan steigers omheen om het sloop-personeel hun werk te laten doen.

De Serverstal aangemeerd voor reparatie omdat ze schade hebben opgelopen tijdens het aan de oppervlakte komen onder een laag ijs.

Zie hier de deuken zitten, de tegels zijn ontwricht...

De Dmitri Donskoi.

In droogdok voor modernisering.

MaxiTitan City
pi_60225513
Zitten daar nu serieus ruiten in de toren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 20 juli 2008 @ 19:33:02 #70
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60230435
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zitten daar nu serieus ruiten in de toren
Ja, er is een soort afgedekte brug aanwezig met raampjes (voorin de toren) waar de bemanning doorheen kan kijken zonder dat ze hun hoofden helemaal boven de toren uit hoeven steken (dat is weer een trapje hoger). Het is echter geen afgesloten compartiment, ze moeten dus een luik door als ze droog willen blijven wanneer de Typhoon duikt.

In de documentaires heb ik de bemanning alleen door de grotere raampjes zien kijken voorin dus ik weet niet zeker of die kleine vierkantjes die naar achteren lopen patrijspoortjes zijn. Gezien hun plaatsing in één lijn ter hoogte van de 'brug-raampjes' ziet het er naar uit van wel.
MaxiTitan City
  maandag 21 juli 2008 @ 19:37:00 #71
200820 ThaOMG
Jonko liefde
pi_60250842

[ Bericht 100% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 27-07-2008 16:32:29 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 19:39:28 #72
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_60326443
Wat een ongelooflijk enorme dingen! Ik kan me nauwelijsk voorstellen hoe huge zo'n ding is! Geweldig mooi ding om te zien.

Moet je nagaan dat je lekker op een cruiseschip op reis bent en er komt een net zo grote onderzeeër bovendrijven
Ik heb al een boek.
pi_60329131
Tachtisch gezien lijkt mij een onderzeeer met zo'n omvang helemaal niet zo slim. De kracht zit hem juist in de onzichtbaarheid en de altijd aanwezige dreiging naar andere landen toe.
Het lijtk me juist geen wedloop wie de grootste onderzeeer kan bouwen maar de beste. En er het beste mee kan omgaan.
pi_60330667
Zat er ook geen zwembad in de dingen? En een sauna en een rokersruimte? Kan me zoiets herinneren van een documentaire op Discovery Channel. Maar de Russen denken altijd groot, kijk naar hun helicopters, transportvliegtuigen, etc.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:30:20 #75
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_60340687
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:39 schreef Rio het volgende:
Wat een ongelooflijk enorme dingen! Ik kan me nauwelijsk voorstellen hoe huge zo'n ding is! Geweldig mooi ding om te zien.

Moet je nagaan dat je lekker op een cruiseschip op reis bent en er komt een net zo grote onderzeeër bovendrijven
Een beetje cruiseschip is veel groter en een Typhoon zal nooit boven water komen naast een cruiseschip.
Maar toch blijft het voor een onderzeeër zeer indrukwekkend, hier een Typhoon gezien vanaf het strand.

Dat die mensen niet opkijken verbaast mij ten zeerste.

Hier nog een afbeelding van de Dmitri Donskoi.
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:55 schreef Willy84 het volgende:
Tactisch gezien lijkt mij een onderzeeër met zo'n omvang helemaal niet zo slim. De kracht zit hem juist in de onzichtbaarheid en de altijd aanwezige dreiging naar andere landen toe.
Het lijkt me juist geen wedloop wie de grootste onderzeeër kan bouwen maar de beste. En er het beste mee kan omgaan.
Het is ook geen wedloop wie de grootste onderzeeër kan bouwen (ik weet niet hoe je hierbij komt maar goed). Het is zoals jij zegt, het beste bouwen en het beste ermee omgaan. De Typhoon is voortgekomen uit de ontwerpeisen die de Sovjets er toen der tijd aan stelden. De Amerikanen waren met de Ohio class bezig en de russen hadden een antwoord nodig dat teen tot teen kon staan met de Amerikanen. Groot hoeft niet perse te betekenen 'niet onzichtbaar' want ondanks zijn grootte is de Typhoon een van de stilste kernonderzeeërs die er nu rondvaren.

Amerika hoopte dat Rusland alle Typhoons zou ontmantelen maar Rusland heeft besloten om er voorlopig nog drie achter de hand te houden. Waarschijnlijk vanuit een tactisch standpunt. Want de Typhoon wordt nog steeds gevreesd door de Amerikanen omdat het nog flink billenkoek kan uitdelen.
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef Sinat het volgende:
Zat er ook geen zwembad in de dingen? En een sauna en een rokersruimte? Kan me zoiets herinneren van een documentaire op Discovery Channel. Maar de Russen denken altijd groot, kijk naar hun helicopters, transportvliegtuigen, etc.
Ja er zit een zwembad in een Typhoon al moet je er niet al te veel van verwachten.

Een Lounge/relaxruimte

Een sportzaal/ruimte.

Verder is er idd een rookruimte (te zien in een van de filmpjes die ik al eerde in dit topic heb gepost) een sauna en zijn de slaapplaatsen onderverdeeld in kajuiten. Waar ze op kleinere onderzeeërs/duikboten overal tussen gepropt zijn waar er maar ook ruimte over is. Tussen de torpedo's en andere apparatuur, het is relatief goed vertoeven op een Typhoon. Je houdt de bemanning langer blij wanneer je voor maanden op zee bent.

Offtopic:
Kan een mod niet even die spam-post van ThaOMG weggooien of editen, nu staat er een broccoli tussen de onderzeeërs

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxiTitan op 25-07-2008 13:35:43 ]
MaxiTitan City
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')