 
		 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Gek he, enig idee hoeveel subs de Russen hadden?quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:59 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
De Kursk was een van de recentere tragische rampen met een Russische onderzeeër maar ik zou het geen uitzondering willen noemen als je het vergelijkt met de Amerikaanse onderzeeër floot.
Ongeveer 17 Russische onderzeeërs tegen 4 amerikaanse (let op! na de tweede wereldoorlog/great patriotic war). Dat zijn er best veel en de lijst is dan niet eens compleet.
 
			 
			
			
			En het erge is, de ramp met de Kursk had makkelijk voorkomen kunnen worden...quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:59 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
De Kursk was een van de recentere tragische rampen met een Russische onderzeeër maar ik zou het geen uitzondering willen noemen als je het vergelijkt met de Amerikaanse onderzeeër floot.
Ongeveer 17 Russische onderzeeërs tegen 4 amerikaanse (let op! na de tweede wereldoorlog/great patriotic war). Dat zijn er best veel en de lijst is dan niet eens compleet.
 
			 
			
			
			Dan nog steeds, hetgeen wat je laat zien is dat de Russen ongeveer twee keer zoveel onderzeeërs hebben/hadden vergeleken met de Amerikanen. En dan nog hebben ze (bijna) twee keer zoveel onderzeeërs verloren als de Amerikanen. In de Sovjet Unie sprong men gewoon anders om met bepaalde zaken waardoor ongelukken konden gebeuren.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Gek he, enig idee hoeveel subs de Russen hadden?
Zo'n 210 tegen 93 van de Verenigde Staten.
Is geen eerlijke vergelijking dus.
 
			 
			
			
			He? Hoezo dan nog steeds..quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:35 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dan nog steeds, hetgeen wat je laat zien is dat de Russen ongeveer twee keer zoveel onderzeeërs hebben/hadden vergeleken met de Amerikanen. En dan nog hebben ze (bijna) twee keer zoveel onderzeeërs verloren als de Amerikanen. In de Sovjet Unie sprong men gewoon anders om met bepaalde zaken waardoor ongelukken konden gebeuren.
In Amerika ging men veiliger/anders te werk waardoor er minder ongelukken plaatsvonden.
De Russen stonden meer onder druk in de wedloop, dat hielp ook niet echt.
 
			 
			
			
			De ramp niet, maar ze hadden wel de bemanning kunnen redden als die russische regering niet zo stijfkoppig was...quote:Op woensdag 16 juli 2008 07:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En het erge is, de ramp met de Kursk had makkelijk voorkomen kunnen worden...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Eigenlijk de oefentorpedo zelf, die was lek. Maar dat type torpedo had eigenlijk vervangen moeten worden, de gevaren waren bekend.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:21 schreef Pumatje het volgende:
ramp ook, als die torpedo luiken beter waren onderhouden.
 
			 
			
			
			Eh, deze moet je mij even uitleggen...quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
He? Hoezo dan nog steeds..
nee het laat juist zien dat de zaken perfect in verhouding stonden en het allebei schijnbaar even onveilig was. 2 x zo veel subs = 2 x zoveel kans.

 
			 
			
			
			omdat het risico groter is geworden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:19 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Eh, deze moet je mij even uitleggen...
Waarom vermenigvuldigt de kans met twee als je de hoeveelheid met twee vermenigvuldigt?
Dit zou betekenen dat er op een gegeven moment altijd een sub zou zinken als je er maar genoeg van hebt rondvaren.
 
			 
			
			
			klopt ja, iets met oxideren.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Eigenlijk de oefentorpedo zelf, die was lek. Maar dat type torpedo had eigenlijk vervangen moeten worden, de gevaren waren bekend.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			In mijn wereld is twee keer vier nog altijd acht, en niet zeventien.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
He? Hoezo dan nog steeds..
nee het laat juist zien dat de zaken perfect in verhouding stonden en het allebei schijnbaar even onveilig was. 2 x zo veel subs = 2 x zoveel kans.
 
			 
			
			
			Je mist mijn punt, ik dacht dat je meer info had en dat ik wat over het hoofd zag dus daarom wilde ik uitleg.quote:Op donderdag 17 juli 2008 02:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
omdat het risico groter is geworden.
w.s als de yanks met evenveel subs hadden gevaren, dat er ook dubbel zo veel ongelukken waren gebeurd. In fact, de soviets hadden 213 onderzeeers, en de yanks 93 .. en er zijn.. 17 ongelukken gebeurd bij de soviets.. en bij amerikanen in verhouding meer, bij een minder aantal subs.

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Er is altijd een element van geluk, maar je kan verder niet achterhalen in hoeverre dit een rol gespeeld heeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:32 schreef vipergts het volgende:
Hebben de amerikanen gewoon niet meer geluk bij een ongeluk hadden. als zo'n onderzeer gewoon bovenkomt na een ongeluk dan hoor je er natuurlijk nooit wat van.
En die deuken van de beplating komt die ook niet van het door het ijs breken op de noordpool.
 ). Brand bijv. ontstaat met een reden, slecht onderhoud, een verkeerd geïnstalleerd onderdeel. Of zoals een paar posts eerder aangegeven het toch gebruiken van torps waarvan de gevaren bekend waren. Amerika zou ze niet meer gebruikt hebben als ze zoiets dergelijks hadden. De Russen hadden natuurlijk ook gevallen waarbij ze geluk bij een ongeluk hadden, daar hoor je ook niets over.
). Brand bijv. ontstaat met een reden, slecht onderhoud, een verkeerd geïnstalleerd onderdeel. Of zoals een paar posts eerder aangegeven het toch gebruiken van torps waarvan de gevaren bekend waren. Amerika zou ze niet meer gebruikt hebben als ze zoiets dergelijks hadden. De Russen hadden natuurlijk ook gevallen waarbij ze geluk bij een ongeluk hadden, daar hoor je ook niets over. 
			 
			
			
			Je moest eens wetenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:04 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Amerika zou ze niet meer gebruikt hebben als ze zoiets dergelijks hadden..
 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ja, er is een soort afgedekte brug aanwezig met raampjes (voorin de toren) waar de bemanning doorheen kan kijken zonder dat ze hun hoofden helemaal boven de toren uit hoeven steken (dat is weer een trapje hoger). Het is echter geen afgesloten compartiment, ze moeten dus een luik door als ze droog willen blijvenquote:Op zondag 20 juli 2008 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zitten daar nu serieus ruiten in de toren
 wanneer de Typhoon duikt.
 wanneer de Typhoon duikt. 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Een beetje cruiseschip is veel groter en een Typhoon zal nooit boven water komen naast een cruiseschip.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:39 schreef Rio het volgende:
Wat een ongelooflijk enorme dingen! Ik kan me nauwelijsk voorstellen hoe huge zo'n ding is! Geweldig mooi ding om te zien.
Moet je nagaan dat je lekker op een cruiseschip op reis bent en er komt een net zo grote onderzeeër bovendrijven
Het is ook geen wedloop wie de grootste onderzeeër kan bouwen (ik weet niet hoe je hierbij komt maar goed). Het is zoals jij zegt, het beste bouwen en het beste ermee omgaan. De Typhoon is voortgekomen uit de ontwerpeisen die de Sovjets er toen der tijd aan stelden. De Amerikanen waren met de Ohio class bezig en de russen hadden een antwoord nodig dat teen tot teen kon staan met de Amerikanen. Groot hoeft niet perse te betekenen 'niet onzichtbaar' want ondanks zijn grootte is de Typhoon een van de stilste kernonderzeeërs die er nu rondvaren.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:55 schreef Willy84 het volgende:
Tactisch gezien lijkt mij een onderzeeër met zo'n omvang helemaal niet zo slim. De kracht zit hem juist in de onzichtbaarheid en de altijd aanwezige dreiging naar andere landen toe.
Het lijkt me juist geen wedloop wie de grootste onderzeeër kan bouwen maar de beste. En er het beste mee kan omgaan.
Ja er zit een zwembad in een Typhoon al moet je er niet al te veel van verwachten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:54 schreef Sinat het volgende:
Zat er ook geen zwembad in de dingen? En een sauna en een rokersruimte? Kan me zoiets herinneren van een documentaire op Discovery Channel. Maar de Russen denken altijd groot, kijk naar hun helicopters, transportvliegtuigen, etc.


|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |