abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57889935
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:07 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ja absoluut!

D'r is meer politie en M.E. op de been dan voor een bezoek van een buitenlands staatshoofd!
Politie-duikboten op de Seine, helicopter in de lucht, politie en auto's in burger, motorpolitie, bussen vol met blauwvolk, en indd (heel lollig) direct begeleidende politie op skeelers.

Veel Tibetaanse vlaggen toch wel; Chinese ook; en natuurlijk die zwarte vlaggetjes met de handboeien ipv de olympische ringen.

dat is een grap
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57889947
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een heisa voor zo'n kut vlammetje
het is al weet ik hoe lang een traditie, die moet je in ere houden vind ik
pi_57889992
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:16 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

De hele heisa er rond is vele malen interessanter

Als het vlammetje hier zou passeren zou ik het waarschijnlijk ook proberen te doven
  maandag 7 april 2008 @ 15:34:53 #29
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_57890293
Waarom is die vlam gedoofd? Wat triest zeg.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 7 april 2008 @ 15:35:51 #30
123170 alors
zlata1234
pi_57890313
Die vlam is gewoon heel erg symbolisch, net als het doven daarvan.

Voor zo'n doel vind ik het prima dat mensen het proberen te doven.
know'm sayin?
word? word.
pi_57890436
Die foto zegt eigenlijk meer dan 1000 woorden kunnen. Een klein groepje behoedzaam om zich heen kijkende atleten en een heel leger aan agenten in gele hoesjes.

Ik vind het geweldig dat deze misselijkmakende propaganda-parade voor China - want dat *is* het rondlopen met een Olympische vlam deze keer helaas - wreed is verstoord. Hulde voor de demonstranten.
  maandag 7 april 2008 @ 15:46:59 #32
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_57890501
Ik word werkelijk strontziek van het misbruik van de spelen door de demonstranten.
Wat in Tibet gebeurt is een schande, maar het gebeurt al jaren en nou eisen die hypocriete honden ineens dat mensen die hun leven ingericht hebben op deze hoogste sportieve prestatie maar niet naar de spelen gaan.
Was lekker 5 jaar geleden gaan demonstreren. Stelletje huilerds.
Blijf met je gore poten van de Olympische Spelen af.
pi_57890521
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom is die vlam gedoofd? Wat triest zeg.
Jij komt net onder je steen vandaan ?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 7 april 2008 @ 15:50:10 #34
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_57890561
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:48 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Jij komt net onder je steen vandaan ?
Nee, ik zit op mijn werk en luister niet naar de radio....
pi_57890693
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Nee, ik zit op mijn werk en luister niet naar de radio....
ocharm
  maandag 7 april 2008 @ 15:57:17 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_57890697
of die vlam brandt of gedoofd is, is voor mij ook niet meer dat verder loze symboliek.... dat is een waarde die de gek eraan geeft...

Wat ik veel veelzeggender en beschadigend voor de olympische gedachte vind, is het beeld van die vlam omringd door paranoide kijkende 'veiligheidskrachten' en 'security-bodyguard' die kiujken alsof ze ieder moment hun wapens uit de zak halen..

Ik gun het verder graag een oprecht sportevenment door te gaan.. maar juist op deze manier wordt het verder gepolitiseerd en tot 'politieke marketing' gemaakt....
laat ze juist zulke 'politieke propaganda-symboliek' (de olympische vlam is dan wel een nederlandse uitvinding uit 1928, het was echter wel degelijk een van de grootste politieke propagandamisdadigers die vervolgens het tot een 'propaganda-symbool' maakte met sterke politieke achtergrond) gewoon wegsmijten en zich meer concentren op de 'sportieve betekenis' van een Evenement.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 7 april 2008 @ 15:58:20 #37
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57890718
Dan sturen we er toch het chinese leger op af?

Ik vind het allemaal wel grappig wat er aan de hand is. Niemand durft zijn bek open te trekken, want de Olympische Spelen zijn politiek neutraal en China heeft overal schijt aan. Die Tibetanen zien eindelijk een mogelijkheid, maar China steekt weer een stokje ervoor
  maandag 7 april 2008 @ 16:06:46 #38
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57890916
Zag het net op het NOS-journaal, er werd dusdanig gedemonstreerd dat de organisatie de vlam maar gedoofd heeft en de bus is ingestapt.

Instantedit: ook op nu.nl
pi_57891006
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:06 schreef dubidub het volgende:
Zag het net op het NOS-journaal, er werd dusdanig gedemonstreerd dat de organisatie de vlam maar gedoofd heeft en de bus is ingestapt.

Instantedit: ook op nu.nl
De Morgen had primeur
pi_57891193
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:16 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Ja, door hem te bewaken door duizenden agenten. Sport verbroedert en meer van die bla bla. Hou toch op. Als je alleen al die plechtigheid op het plein van de hemelse vrede zag vorige week. Dat was ook zoiets tenenkrullend. Alles zwaar geregeld en geen gewone Chinees in de wijde omtrek te zien. Ik dacht dat de olympische spelen voor iedereen waren. Dus ook voor gewone Chinezen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_57891256
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:57 schreef RM-rf het volgende:

Ik gun het verder graag een oprecht sportevenment door te gaan.. maar juist op deze manier wordt het verder gepolitiseerd en tot 'politieke marketing' gemaakt....
Ach het hele evenment is al deccenie lang tot politieke marketing vervallen. Vooral als we de westerse ministers en presidenten zien, die nu aan het steggelen zijn of men wel of niet naar de opening zal gaan. Als het echt nog een evenment voor het volk zou zijn, zouden onze bestuurders toch niet eens gaan maar hun tijd eens nuttig bestedn aan het besturen van ons land ipv zich druk maken over wel of niet naar de spelen te gaan.

Als we dan eens wat verder terug kijken in het verleden zien we dat ook in het jaar 1980 veel westerse landen de spelen geboycot hadden omdat rusland afghanistan was binnen gevallen.
pi_57891428
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik word werkelijk strontziek van het misbruik van de spelen door de demonstranten.
Volgens mij is het toch echt China die de spelen misbruikt voor politieke/propagandistische doeleinden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 7 april 2008 @ 16:40:15 #43
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_57891579
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat in Tibet gebeurt is een schande, maar het gebeurt al jaren en nou eisen die hypocriete honden ineens dat mensen die hun leven ingericht hebben op deze hoogste sportieve prestatie maar niet naar de spelen gaan.
Was lekker 5 jaar geleden gaan demonstreren. Stelletje huilerds.
Blijf met je gore poten van de Olympische Spelen af.
China zelf maakt anders ook grof misbruik van de PR potentie van de spelen hoor.
Voor jou is een sportieve prestatie blijkbaar meer waard dan mensenlevens.
Het zij zo...
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_57893945
oprotten met dat achterlijke vlamgebeuren.
Dit hele circus slaat als een tang op een varken.
  maandag 7 april 2008 @ 19:30:43 #45
211798 DeLinksen
de machtige staat
pi_57894975
Wel kinderachtig van die Tibetanen om de Olympische Vlam uit te blazen
Het is de schuld van de linksen
pi_57895148
Voor de duidelijkheid, officials hebben zelf de vlam (tot 5 keer toe) gedoofd om hem met de bus te voeren, niet de actievoerders.
pi_57896109
quote:
Op maandag 7 april 2008 19:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor de duidelijkheid, officials hebben zelf de vlam (tot 5 keer toe) gedoofd om hem met de bus te voeren, niet de actievoerders.
Dat 'tot 5 keer toe' heb ik nog niet gehoord, maar dat het een Chinese official is geweest die in direct contact stond met de Chinese ambassade (telefoon aan het oor), die opdracht heeft gegeven tot het doven van de vlam, dat klopt!
Die gingen helemaal over de rooie en vonden dat het allemaal veel te ver ging.
 FR
  maandag 7 april 2008 @ 20:48:19 #48
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_57896653
Als je niet beter zou weten, zou je denken dat dit een goede comedy is...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_57898615
Jammer voor de "gemiddelde" Chinees, die het wel leuk vindt dat de OS in China worden gehouden.

Deze OS zijn gedoemd tot mislukken, is het niet politiek, dan wel qua milleu (smog).
Jammer...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_57898798
Het is inderdaad jammer voor de gemiddelde Chinees, die hebben niets te maken met de daden van hun overheid; Die hebben ze immers niet eens gekozen. En ik gun ze het plezier van de Spelen zeker, maar toch, de OS zijn maar spelletjes, wat China met Tibet en mensenrechten doet zijn dat zeker niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')